Recenze

8 Majitel

Peugeot 308 1,6 blue hdi 88kw EAT6

8,67 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Peugeot 308, foto 1
 

Technické info

Přezdívka auta není Rok výroby 2016 Koupeno ojeté najeto [km]:16000 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 výkon [kW]: 88 kroutící moment [Nm]: 300 zrychlení 0-100 km/h [s]: 9,6 počet rychlostí: 6 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 420 pohon kol: přední

Popis vozu

Zdravím, všechny, kteří rádi čtou a diskutují o autech!
Když jsem před časem měnil i30 v naftě za Leona v benzínu mělo to racionální důvody a to zejména změna povahy cesty do práce.
A situace se v opačném gardu opakuje a vzhledem k tomu, že jezdím denně do 70km vzdáleného pracoviště rozhodl jsem se oturbený benzín vyměnit za naftu. Mé kriteria byli jednoduché, kompakt, servis poblíž bydliště nebo pracoviště, diesel, cena do 400 tis.. Dále jsem nechtěl auto bez ovládání radia na volantu a se švihadlama. Prakticky díky dostupnosti servisu vypadli Toyota, Honda, Seat, Nissan. Zůstal Peugeot, Renault, Škoda, Ford a VW. Takže 308, Megane, Octavia, Focus a Golf.
Škoda vypadla díky tomu, že se nevešla do cenového limitu resp. vešla ale v holobytu. Ford se mi nelíbil a VW byli za dobrou cenu jen s vyšším nájezdem a pětikvaltem.
Takže nakonec zůstali jen frantíci.
Nejprve jsem šel vyzkoušet Megane, naprostá spokojenost, dobré odhlučnění, ovladatelnost, super výbava včetně navi, vymazlený interiér. Už jsem byl na 99% rozhodnutý a na 308 jsem se popravdě ani nechtěl jít podívat. Asi na to měli vliv i informace z testů a následných diskuzí např. o volantu v klíně nebo o nevyhovujícím ovládání všeho přes tablet.
Ale pak jsem si řek, za zkušební jízdu nic nedáš alespoň si můžeš udělat na věc svůj názor.
Navštívil jsem místního prodejce s žádostí o zkušební jízdu a ten mi ochotně vyhověl.
Polohu za volantem jsem hledal asi 10 sekund, paráda. Ze zkušební jízdy jsem měl super pocit. Auto sedělo na silnici jako přibité, pohodlné sedačky, přehledné budíky, vynikající odhlučnění, řazení na úrovni, kvalitní materiály a hlavně se mi nejvíce líbil ten malý volant.
Bylo rozhodnuto! Paradoxně o výhře 308 rozhodl ten i-cockpit, protože je prostě skvělý.
Takže jsem začal komunikovat s různými prodejci 308 aby jsem nalezl nějakou skladovku nebo předváděčku která mi bude nejvíce vyhovovat v rovnici cena-najeto-výbava. Barvu jsem prakticky neřešil, protože se mi 308 líbí ve všech barvách.
Nakonec jsem trefil na slušnou nabídku silnější 1,6 hdi v automatu. Začal hon na veškeré informace týkající se této automatické převodovky. Na českých stránkách jsem se toho moc nedozvěděl. Nejvíce info jsem získal pochopitelně na francouzských webech. Co se týká novinářských testů 308 1,6 hdi s automatem, u nás 0, po jednom testu jsem našel u Italů, Poláků a Chorvatů, 2 u Francouzů a 3 u Turků. Ani jeden test nebyl negativní spíše bylo toto spojení motoru a převodovky chváleno. Jako mínus byla zmiňována jen cena. Pro mne je super, že v Čechách se lidé většinou automatu spíše bojí a tak se dá u jetého auta sehnat prakticky levněji než manuál.
Takže nakonec jsem se rozhodl pro ten automat. Jelikož jsem z automatem neměl žádné zkušenosti, docela jsem se bál 1.cesty od prodejce domů což bylo asi 130 km. Po pár kilometrech jsem se ale uklidnil a začal jsem si jízdu užívat.
K dnešnímu dni mám najeto asi 500 km a začínám se s tímto automatem sžívat, Jde o to, že ta převodovka vlastně neví jak chcete jet, musíte jí to prostě chováním své pravé nohy naznačovat.
Pro informaci se jedná o převodovku AISIN, je to klasický 6-ti stupňový automat, takže žádná robotická nebo dvojspojka.
Dle informací by se měla rychlostí blížit DSG a plynulostí ze své podstaty jej překonat.
Jinak se jedná o výbavu ACTIVE, světle šedá metalíza, aut.klima, aut. stěrače, aut. svícení, el. okna, el.vyhřívaná zrcátka, park.sensory, kamera, navi.

Silné stránky

odhlučnění, zpracování, materiály, pohodlný podvozek, i-cockpit, stěrače jdou jak manuálně tak i automaticky což je super u i30 mě ten automat hodně prudil, loketní opěrka jde nastavit i výškově, nemá lepící sadu.

Slabé stránky

nedotažené ovládání rádia na volantu oproti Leonu, vadí mi ovládání tempomatu kdy při přepínání blinkru zavadím o jeho páčku, nejde trvale vypnout start stop

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

žádné

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

dobré

 

Novinky v recenzi

29.8.2017 20:50

Porovnání

Byl jsem požádán aby jsem se podělili o některé mé postřehy, týkající se porovnáním mých předchozích vozů. Jedná se o Hyundai i30 II 1,6 crdi se kterým jsem najel více jak 60 tis. km, Seat Leon 1,2 tsi se kterým jsem najel více jak 130 tis. km a Peugeot 308 1,6 hdi eat6 zatím jen 2000km. Průběžně budu své postřehy doplňovat vzhledem k větší objektivnosti jelikož mám 308 příliš krátce a převažuje počáteční nadšení z auta.
1.vzhled
ten je hodně subjektivní, prakticky se mi líbí všichni 3. Ale když by jsem do toho zahrnul kvalitu zpracování, nápaditost a pocity, tak by jsem určil pořadí 308, i30, Leon.
2.Infotainment
Jednoznačně Leon pak 308 nejhorší i30
Hlavně ovládání rádia, jednoduchost ovládání, přehlednost
3.pohodlí
308, i30, Leon
Tady to není až tak jednoznačné, protože je každý pohodlný jinak.
4.motor
308, Leon, i30
i když je docela mimo srovnávat benzín a naftu.
5.jízdní vlastnosti
308, Leon, i30
U i30 má velký vliv na chování auta zatížení a i když má jako jediná multilink, soupeři jsou lepší
6.prostor
i30, Leon, 308
Možná spíš pocitově, neměřil jsem.
7.světla
Všichni 3 osvětlují vozovku stejně blbě, prostě halogen
8.kufr
308, Leon, i30
Co mne nejvíce prudilo
u i30 - modré podsvícení, necitlivé řízení, automatické stěrače, chod pedálu plynu.
u Leonu - otravné nápisy typu sledujte ukazatel řazení, zavřete okna apod., USB v kastlíku spolujezdce, švihadla v zadu, plastový volant, chrastění repro, při stírání veprostřed pořád šmouha, couvací světlo-bludička, ostřik skla - čůrek jako u Favoritu.
308 - ovládání klimy a teploty přes dotykáč, ovládání rádia(Leon podstatně lepší), ovládání tempomatu(páčka mi vadí při dávání blinkru)



Další vozy Peugeot 308



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
8

snad bude OK

praktičnost
9

Po sklopení sedadla nevznikne rovná plocha

prostornost
9

Pro dva super, pro rodinu s dětmi by jsem zvolil kombi

jízdní vlastnosti
9

ok nejsem závodník

jízdní komfort
9

velmi dobrý

provozní náklady
8

uvidíme

náhradní díly
7

obvyklé ceny jako jinde, zatím jsem nic nečešil

výkon motoru
8

síly není nikdy dost ale pro mé potřeby dostatečný

spotřeba
9

zatím 4,6 dle pp

hlučnost motoru
9

na naftu ok

kvalita sedadel
9

Leon měl o chlup lepší

brzdy
9

dobré

zavazadlový prostor
10

pro mé potřeby super


Více o modeluPeugeot 308
Peugeot 308 GT 1.6 THP - GT neznamená GTi! Peugeot 308 GT 1.6 THP - GT neznamená GTi!

Spojení „Peugeot a GTi“ znají snad všichni, kdo se…

Peugeot 308TCR má 350 koní a lepší aerodynamiku. A slušnou cenu Peugeot 308TCR má 350 koní a lepší aerodynamiku. A slušnou cenu

Peugeot 308TCR vychází z modelu 308 Racing Cup a jak…

 





Blesk.cz

Merkelová si na večeři s Erdoganem u prezidenta nechala zajít chuť. Není sama

Merkelová si na večeři s Erdoganem u prezidenta…

Německá kancléřka Angela Merkelová se nezúčastní státní večeře, kterou v pátek pro tureckého prezidenta Recepa…

Nemůžete spát? Bude úplněk! Zkuste 5 tipů jak večer usnout!

Nemůžete spát? Bude úplněk! Zkuste 5 tipů jak večer usnout!

Večer lehnete do postele a ne a ne zabrat? Převalujete se, přemýšlíte nad prací, domácími povinnostmi, počítáte…

 

iSport.cz

Ocenění FIFA: Modrič nejlepším hráčem, mezi trenéry vládl Deschamps

Ocenění FIFA: Modrič nejlepším hráčem, mezi trenéry…

Nejlepším fotbalistou světa za sezonu 2017/18 podle Mezinárodní fotbalové federace FIFA byl zvolen Luka Modrič.…

SESTŘIH: Jablonec - Plzeň 3:0. Mistr po Lize mistrů propadl, pálil Trávník

SESTŘIH: Jablonec - Plzeň 3:0. Mistr po Lize mistrů…

Fotbalisté Plzně v dohrávce 9. kola FORTUNA:LIGY prohráli v Jablonci 0:3 a klesli na třetí místo tabulky.…

 

Reflex.cz

Děsivá čínská epidemie: Unikátní snímky z doby, kdy chřipka zabíjela lidi po tisících

Děsivá čínská epidemie: Unikátní snímky z doby, kdy…

Mandžuská chřipka byla snad největší zdravotní katastrofou čínské historie. Pro Evropana ji zastiňuje tehdejší…

Okamura mění taktiku. SPD hodlá zastavit diktát EU a říct islámu NE z komunální úrovně

Okamura mění taktiku. SPD hodlá zastavit diktát EU a…

Dlouhá léta bojuje vlastenec, podnikatel, politik a finalista minulého ročníku mistrovství světa v populismu…