reklama


Recenze

cuikom (muž 36 let) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Volkswagen Passat Highline

0,00 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

auto bez obrázku
 

Rychlá navigace

Technické info

Přezdívka auta Volkswagen Passat B5.5 Rok výroby 2002 Koupeno ojeté najeto [km]:220000 palivo: benzin počet válců: 6 počet ventilů na válec: 5 objem [cm3]: 2800 převodovka: automatická pohon kol: 4x4

Popis vozu

Nutno na počátku říct, že nejsem vyznavačem žádné konkrétní značky automobilů, a podle toho také vypadal dosud můj vozový park. Začínal (vlastnil) jsem se Subaru Outback 3.0R 2004, přes Volkswagen Passat Variant 2.5 TDI 4Motion 2002, dále BMW 530 Xd Kombi 2008 a nyní jsem zpět u Volkswagenu Passat Variant Highline 2.8 V6 4 Motion, rok výroby 2002. Na první pohled může tento sled vypadat možná nelogicky, nicméně je spojují atributy, které od svého vozu očekávám a oceňuji, a to konkrétně šestiválcový motor (v duchu hesla, motory začínají od šesti válců nahoru :), permanentní pohon všech kol, automatická převodovka se sekvenčním řazením a karoserie kombi. Pokud by se někdo pozastavil nad tím, že jsem schopen jít např. naposledy z vozu roku výroby 2008 do 2002, pak vězte, že všechna auta jsem doposud nabýval od prvních majitelů se servisní knihou. Mohu říct ze zkušenosti, že takové auto bývá v excelentním, jak technickém, tak vizuelním stavu a vyšší nájezd kilometrů (mimochodem poctivě přiznaný) pak nebývá žádným problémem, a roky stáří navíc se tím stírají.

Nyní tedy pojďme k samotnému autu, vzhledem k tomu, že tento vůz je obecně dobře znám, nebudu opakovat již známé skutečnosti jako je např. vnitřní prostor, či levné a dostupné náhradní díly, spolehlivost apod.

Odlišností číslo jedna tohoto auta je šestiválcový třicetiventilový benzínový motor, který se v běžném provozním režimu (s automatickou převodovkou) pohybuje těsně nad hranicí jednoho tisíce otáček. Z toho plyne neskutečné ticho v autě. První kilometry jsem jezdil s vypnutým rádiem i větrákem a kochal jsem se tou tichostí. Není potřeba omlouvat spotřebu tohoto motoru, nicméně žádné z mých předchozích aut nejezdilo pod deset litrů benzínu či nafty, tedy v tomto mám určitou psychickou výhodu, neboť mi spotřeba, která se pohybuje od 10 do 14 litrů benzínu (dle stylu jízdy) nedělá takové vrásky jako někomu, kdo jezdí za pět litrů nafty. Přiznám se však, že uvažuji o zaplynování vozu, avšak to spíše s ohledem na poměr ceny plynu a benzínu, než primárně s ohledem na spotřebu.

Odlišností číslo dvě je permanentní pohon všech kol. Ano, opravdu je tomu tak, pod označením 4motion se u šestiválcových motorů, tj. i u motoru 2.5 TDI, montoval mezinápravový diferenciál torsen, oproti haldexu montovaného do ostatních motorových variací. Dle mého názoru je tak chování auta lépe čitelné, než u 4motionu s haldexem, ale to je jen subjektivní názor. Nicméně tuto technickou vymoženost využívám v podstatě každý den, neboť bydlím v kopcích, kde se v zimě sníh a námraza drží velmi dlouho.

To, co bych na tomto autě opravdu vychválil je vnitřní prostor. Např. co se týče prostoru pro nohy pro cestující na zadních sedadlech, existuje pro mě pouze jediný vůz, který je ještě velkorysejší, a to nový superb, ale to jsme cenově někde jinde.

Neodpustím si taktéž zmínit design tohoto auta, který se opravdu dá popsat okřídleným "Nenadchne, neurazí". Mohu zodpovědně říct, že zapadne do řady aut daleko dražších a novějších, stejně jako do řady fabií či oktávií.



Posledním atributem, který považuji za velmi podstatný je cena, za kterou se dá tento vůz pořídit. Mě stál tento vůz bez nutnosti jakýchkoliv investic 84.000,- Kč.






 
reklama


Přidat názorDiskuse: Volkswagen Passat Highline

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.

Další vozy Volkswagen Passat


reklama

Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
9
praktičnost
10
prostornost
10
jízdní vlastnosti
8
jízdní komfort
9
provozní náklady
6
náhradní díly
9
výkon motoru
9
spotřeba
3
hlučnost motoru
10
kvalita sedadel
9
brzdy
7
zavazadlový prostor
9

Více o modeluVolkswagen Passat B5/3B, 3BG (1996–2005)
Volkswagen Passat GTE – Příliš drahé šetření Volkswagen Passat GTE – Příliš drahé šetření

Plug-in hybridní Passat slibuje spotřebu 1,7 l/100 km,…

VW Golf IV VW Golf IV

Už je to tady, představujeme Vám horkou novinku tohoto…

 

reklama





Blesk.cz

Exšéf BIS Lang povede Národní úřad pro bezpečnost. Navrátila čeká boj s hackery

Exšéf BIS Lang povede Národní úřad pro bezpečnost.…

Ředitelem Národního bezpečnostního úřadu (NBÚ) se má stát bývalý šéf Bezpečnostní informační služby (BIS) Jiří…

Exministr pro rozpočet podváděl na daních a pral peníze. Do vězení jde i s ženou

Exministr pro rozpočet podváděl na daních a pral…

Francouzský soud ve čtvrtek poslal na tři roky do vězení bývalého ministra pro rozpočet Jéroma Cahuzaka za…

 

iSport.cz

Gerrardův bratranec oslnil Anglii. Válí za City a hattrickem zničil Brazílii

Gerrardův bratranec oslnil Anglii. Válí za City a…

Jeden Gerrard odešel do důchodu a další přichází na scénu. Řeč je o patnáctiletém Bobbym Duncanovi. Bratranci…

Holoubek zůstane trenérem Sparty! Vrba odmítl, klub to brzy potvrdí

Holoubek zůstane trenérem Sparty! Vrba odmítl, klub…

Ani Jindřich Trpišovský, ani Pavel Vrba, vše zůstane tak, jak to už přes dva měsíce funguje. Stejně jako dnes v…

 

Reflex.cz

Forejta nahradí Sklenář, na Hrad přichází z čínské společnosti CEFC

Forejta nahradí Sklenář, na Hrad přichází z čínské…

Dlouholetý šéf hradního protokolu Miroslav Sklenář se vrátil na Pražský hrad. Byl dnes pověřen vedením odboru…

10 míst, která lidé nejčastěji fotí na Instagram

10 míst, která lidé nejčastěji fotí na Instagram

Svět sociálních sítí nikdy nespí. O Instagramu, síti, která je určena na přidávání fotografií, jež jsou…

 
 
reklama