Přezdívka auta
korejskej šmejd
Rok výroby
2007
Koupeno
nové
najeto [km]:70000 palivo: nafta
počet válců: 4
počet ventilů na válec: 4
objem [cm3]: 1998
výkon [kW]: 104
kroutící moment [Nm]: 310
maximální rychlost [km/h]: 167
počet rychlostí: 5
převodovka: manuální
průměr kol [palce]: 16
zavazadlový prostor [l]: 625
pohon kol: 4x4
spotřeba [l/100km]: 7,7 (udávaná)spotřeba naměřená:
po roce a 8 měsících provozu a 93000km jsem se rozhodl doplnit informace vozu ssangyong kyron. Tato recenze vychází z mých vlastních zkušeností s jedním konkrétním vozem.
upozorňuji všechny, že auto je nespolehlivé a svým způsobem i nebezpečné. Po zapnutí 4x4 se na přístrojovce rosvítí kontrolka, ale dál jedete pouze ze zadním náhonem
dále upozorňuji (pokud máte auto nové koupené v ČR)- při jakémkoli viditelném problému se nepokoušejte s autem dojet do servisu, ale zavolejte asistenční službu. Pokud do servisu dojedete a bude to vážnější problém, hezky se na Vás usmějí, ale náhradní auto si musíte platit sami, pokud Vás dotáhnou platí ho asistenční služba (aspoň chvíli)
popis:
SUV (offroad)
motor : dvoulitr turbodiesel common rail 3. generace původem od mercedesu. špatný tah v nízkých otáčkách, citelná díra při podřazení
podvozek : rám, zadní tuhá náprava pětiprvkově zavěšená, nezávisle zavěšená přední kola
převodovka : 5 st. manuál. né moc přesné řazení. dlouhé dráhy. ne zrovna ideálněodstupňované převody. auto by sneslo 6st. převodovku. neobviklá hlavice řadící páky neergonomického tvaru (trojúhelník).
systém pohonu : standartně je poháněna zadní náprava. za jízdy do 70 km/hod lze přiřadit pohon 4x4 (elektronicky)auto nemá mezinápravový diferenciál. dále má auto teréní redukci (řadí se elektronicky za klidu při neutrálu).
výbava : automatická klima, ETC, ABS, el. okna, střešní okno, vyhřívaná zrcátka, přední sklo vyhřívané pod stěrači ...
pozor přes teréní koncepci auto není do terénu - jakýkoli problém svádí generální dovozce na nešetrné zacházéní. (např. ruční brzda nebrzdí protože se do mechanizmu dostalo bláto!!)
je to pouze velký kombík s mizernýma jízdníma vlastnostma !
lehký terén (kam dokáže najet tam taky vyjede, ale nájezdové úhly nejsou nic moc)
jízda po dálnici předpisovou nebo mírně vyšší rychlostí
seznámíte se s lidmi s kterými si můžete pokecat o autech - v servisu jste častým hostem
už ten krám nemám !!!
prodejce, generální dovozce
nespolehlivost (výpis vad)
1. redukční převodovka
2. zadní brzdy
3. překlepaná (skoro) truka k chladiči
4. nefunkční přední náhon (náboje v kolech)
5. spínač pod spojkou - auto totálně nepojízdné - odtah
6. výměna řízení
7. rosení rozvodu nafty
8. zadní brzdové kotouče odešli zároveň s brzdovými destičkami
9. začala svítit kontrolka airbagu = airbag je nefunkční
10. a jako perlička nakonec - při vytahování auta z příkopy, kde skončilo kvůli nefunkčnímu přednímu náhonu, traktor auto nevytáh, pouze utrhl oko na tahání. nakonec mě vytlačilo 6 chlapů
11. šroub je strašně složitá technologie, teť mi dokonce upadl rámeček co drží SPZ
13. po té co jsem 3x upozorňoval servis na prokluz spojky (vždy bylo řečeno že je v pořádku) odešla spojka úplně
připočtu li pravidelný servis, vyjde že 11 dní jezdíte a 12 den je auto v servise
špatný zátah v nízkých otáčkách
rezerva není plnohodnotná - pokud chcete měnit rezervu a jezdíte s autem déla jak 1/2 roku a numáte jiné nářadí než originál, tak se vám to asi nepovede - konstrukci zespoda auta zajišťuje šroub, který má místo hlavy křídlovou matku, abyste ji mohli odšroubovat rukou. já jsem musel použít siky kleště střední velikosti a kdybych jezdil bez defektu déle, tak spíš ukroutím šroub než ho povolím.
najeto 9500 km 2 měsíce v provozu - výměna redukční převodovky (vada z výroby)oprava 18 dní + 1 den diagnostika zda se nejedná o chybu elektroniky
servis Indis v Ostravě se zachoval celkem solidně a náhradní auto půjčil za výhodnou cenu
bohužel se téměř na vše čeká a je li to pouze 14 dní tak je to úspěch
servisní prohlídku + namontování krytu nádrže nestihl servis za den a trvala od pátku do pondělí
při návštěvě servisu v Praze (podezření na únik oleje mezi převodovkou a motorem) mi po prvním ohledání řekli, že u nich budu muset auto odstavit na 17 dní (než příjdou náhradní díly) naštěstí se jednalo jen o netěsnou hatičku s přívodem nafty a závadu opravily ještě týž den
Emil Frey ČR s.r.o.
tragedie, hnus,nezájem a diletantizmus v maximální míře. doporučuji od této firmy nic nekupovat
Emil Frey ČR s.r.o. má generální zastoupení pro ČR, tak radím Ssangyong nekupovat.
po odjetí z autosalonu prodejce nezajímáte.
pokud uvažujete o koupi skuste se poptat v německu cena je o min 100 000,- k nižšší
auto je služební a je v úpravě N1
cca 10% stráví v terénu a zbytek silnice
naprosto nutný tuning i do lehčího terénu - kryt motoru, kryt nádrže
hodnocení :
auto 4b
servis 4b
prodejce a dovozce 0b
celkem 2b
SsangYong Kyron (2007)
Majitel: Wiktor
Přidáno: 7.2.2010
56
9 Majitel 9,27 Uživatelé
SsangYong Rexton (2006)
Majitel: parkoviště
Přidáno: 20.11.2007
9
9 Majitel 9,27 Uživatelé
SsangYong Musso (1996)
Majitel: parkoviště
Přidáno: 26.12.2007
16
9 Majitel 8,82 Uživatelé
v průměru 12 dní jezdíte 13 den stojíte v servise
praktičnostauto s rámem a redukcí pozor - auto není do terénu !!! (vysvětlil mi to generální dovozce - jakákoli vada je způsobena jízdou v terénu)
prostornostvelký kufr ne úplně ideální posez pro řidiče - středový sloupek tlačí do pravé nohy ale dá se na to zvyknout. v interiéru není dostatek odkládacích prostor
jízdní vlastnostiodpovídají koncepci vozu. velký kombík s mizernými jízdními vlastnostmi
jízdní komfortpo 11000km začínají povrzávat plasty po 35000 vržou dveře u řidiče
provozní nákladyvysoké po dobu záruční opravy jsem si vzhledem k přístupu prodejce musel platit náhradní vozidlo
náhradní dílydoplnění oplechování auta zespoda (náhrada plastů) nabídka prodejce 3ks cena více než 30000,- kč bez montáže mlhovka 900,-Kč (1ks) přední náprava 13000, spojka + setrvačník 30000,-
výkon motoruvzhledem k obsahu dobrý, na váhu auta pouze průměrný
spotřebavýrobcem deklarovaná spotřeba 7.7 litru se nedá dodržet reálná spotřeba po ujetí 36000km lehce pod 8,7 litrů pokud by výrobce spotřebu v technickém průkazu nepodseknul, tak objektivně na 2 tuny není velká
hlučnost motorumotor je relativně dobře odhlučněn dá se srovnat s Fabií 1,9 sdi, nebo s Oplem Frontera 2,2 Di
kvalita sedadelpřední sedadlo by mohlo mít delší sedák v úpravě N1 se nedají zadní sedadla polohovat (pouze ve velice omezeném rozsahu)
brzdyzatím jsem nemusel brzdit tak, že by nestačily ruční po 7 měsících nebrzdí prakticky vůbec a to i po opravě (údajně proto, že auto je ze spodu od bláta) zadní kotouče bylo nutno měnit, přestože zbyvalo ještě 15% destiček
zavazadlový prostorvelký
Na stánku automobilky SsangYong se na autosalonu v Soulu…
Investice do médií považuje český miliardář Daniel Křetínský za svou občanskou povinnost vzhledem k potížím,…
Trendy pro letošní jaro v sobě snoubí jemné dívčí prvky a pohodlí. Tenisky v pudrových barvách nemusíte nosit…
Sotva skončil jeden velký turnaj, prakticky hned je tu další. Na ZOH v Pchjongčchangu se umístil český tým pod…
Jednu velkou premiéru má mistrovství světa v ledním hokeji 2018. Vůbec poprvé se elitní divize světového…
Kdo je zdravý a kdo psychicky nemocný? Podle ředitele Psychiatrické nemocnice Bohnice Martina Hollého je hranice…
Situace kolem vzrůstající muslimské komunity ve Francii se stále více vyhrocuje. Naposledy se to projevilo před…