Škoda Fabia (2002)
31.12.2010V prosinci 2002 bylo auto zakoupeno do firmy.Poprvé jsem dostal nové a mohl si vybrat jaké chci (v rámci možností).Předtím jsem vždy nějaké…
Škoda 1,9 TDI PD (baca42)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
David C3 10.05.11 22:20
« Gross... a Kamenjak
Ahoj... vidím, že taky cestujete :-) Na Grossglocner sem byl a je to super a koncem června bych chtěl stihnout koupání na Premantůře-Kamenjak kde sem byl asi jen 20x a rad se tam vracím. Jinak super km na Fabku. Já měl sedana 1.9 tdi a prodával sem s 280tis km... měj se -
Brandon Walsh 30.04.11 12:27
« video
z okruhoveho videa ide taka skvela atmosfera ze by som najradsej vzal polovicu a tiez isiel >:D nebavia ma taketo videa kazdy tam len rata kolko aut predbehol a potom diskutuju ako krasne presiel tou a hentou sikanou >:D ale vasa radost zo soferovania je uplne ina ;-) :yes: -
-
baca42 06.01.11 17:05
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Provozní teplota
Díky za obrázek, ale tohle tam opravdu nemám. Já tam budu mít elektrickou spirálu na ohřívání vzduchu (i podle toho smradu při prvním sepnutí). Můj servismen říkal že ty 3 žhavící svíčky tam nemaj všechny TDIčka. A že mu to taky špatně hřeje, když jede pomalu. Musíš si uvědomit že ty máš těžší Oktávku a ještě 4x4, takže tvůj motor se víc zapotí než můj.Stačí o litr vyšší spotřeba a motor se jinak ohřeje.Když chci v těch mrazech mít na teploměru 90°C, tak holt nesmím tolik skrblit a musím na to víc šlapat. -
"-- skrytý --" 04.01.11 18:13
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Provozní teplota
To nemáš pravdu. Zejtra ti ten modul přihřejvače vyfotim, sedí na pravý straně bloku motoru když se koukáš pod kapotu proti směru jízdy. Jsou tam takový tři svíčky krytý černou izolací strčený do takovýho válečku a do každý vede drát. Řídicí jednotka energetického hospodářství v závislosti na teplotě chladící kapaliny, aktuální spotřebě proudu jinými spotřebiči, okamžitém výkonu alternátoru a stavu nabití akumulátoru může aktivovat žádné, jedno, dvě nebo všechny tři ty tělesa.
Nezapomeň, že přihřejvač nepracuje při teplotě kapaliny nad 70°C a že topením kabiny můžeš sebrat víc energie, než je tam přihřejvač spolu s motorem za určitejch podmínek schopen dodat, takže kapalina i přes dohřejvání chladne. -
baca42 04.01.11 18:01
« Re: Re: Re: Re: Re: Provozní teplota
To nemá na teplotu motoru žádnej vliv, to jen elektricky přihřívá vzduch do kabiny. Když jsem to poprvé pustil tak to trochu zasmrdělo(protože to na doraz běžně nedávám) a pak se to asi vypne, když to nechladí ten ventilátor. S ventilátorem to funguje normálně=hned to hřeje.Včera bylo venku asi -1°C a jel jsem po dálnici 110km/h bez topení a teplota vylezla na 90°C.Potom jsem pustil topení na 3/4 a větrák naplno, a motor se ochladil o celý ten dílek. Když jsem topení vypnul tak to zase vylezlo na 90°C.Zkusil jsem to několikrát. Dnes při-7°C to bez topení stěží vylezlo na 90°C, s tím topením to zase spadlo o ten dílek a po okresce a přez město ještě o půl dílku níže. -
"-- skrytý --" 02.01.11 20:07
« Re: Re: Re: Re: Provozní teplota
Na ten vypnutej ventilátor bych nesázel. Ono totiž u verzí s klimatizací je povolení přihřejvání spojený s aktivní funkcí klimatizování (tlačítko AC musí být zapnuté), ale to nejde při vypnutym větráku. Zkus to a uvidíš. -
baca42 02.01.11 19:35
« Re: Re: Re: Provozní teplota
Teď si mě dost šokoval. Vím že to má elektrický přihřívání, ale myslel jsem že to má vliv pouze na topení v kabině, to by mě ani ve snu nenapadlo že to má vliv i na teplotu motoru. Z toho vyplývá že se motor nejrychleji ohřeje při topení naplno a vypnutým ventilátorem ?