Recenze

10 Majitel

Volkswagen Polo Joker 1.9 SDI 47kw

9,79 Uživatelé

Hodnoceno: 13× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Volkswagen Polo, foto 1 Volkswagen Polo, foto 2 Volkswagen Polo, foto 3 Volkswagen Polo, foto 4 Volkswagen Polo, foto 5 Volkswagen Polo, foto 6 Volkswagen Polo, foto 7 Volkswagen Polo, foto 8
Volkswagen Polo, foto 9 Volkswagen Polo, foto 10 Volkswagen Polo, foto 11 Volkswagen Polo, foto 12 Volkswagen Polo, foto 13 Volkswagen Polo, foto 14 Volkswagen Polo, foto 15 Volkswagen Polo, foto 16 Volkswagen Polo, foto 17 Volkswagen Polo, foto 18 Volkswagen Polo, foto 19 Volkswagen Polo, foto 20 Volkswagen Polo, foto 21 Volkswagen Polo, foto 22 Volkswagen Polo, foto 23 Volkswagen Polo, foto 24 Volkswagen Polo, foto 25 Volkswagen Polo, foto 26 Volkswagen Polo, foto 27 Volkswagen Polo, foto 28 Volkswagen Polo, foto 29 Volkswagen Polo, foto 30 Volkswagen Polo, foto 31 Volkswagen Polo, foto 32 Volkswagen Polo, foto 33 Volkswagen Polo, foto 34 Volkswagen Polo, foto 35 Volkswagen Polo, foto 36 Volkswagen Polo, foto 38 Volkswagen Polo, foto 39 Volkswagen Polo, foto 40
 

Technické info

Přezdívka auta Poloauto Rok výroby 1999 Koupeno ojeté najeto [km]:150000 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1896 výkon [kW]: 47 kroutící moment [Nm]: 124 zrychlení 0-100 km/h [s]: 14,8 maximální rychlost [km/h]: 160 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5

Popis vozu

Mé první auto, to už mluví samo za sebe :-)... K tomuto svému prvnímu autu jsem se dostal 8 měsíců po dokončení toužebně očekávaných "papírů" (19. leden - cca 2 měsíce po 18tinách) a to 13. října 2012, který byl opravdu šťastným dnem - konečně ruce na volantu SVÉHO auta, konečně první natankování do SVÉHO zlatíčka.

Po možné koupi auta jsem se začal rozhlížet prakticky hned po dokončení autoškoly, jenže peněz nebylo nijako extra nazbyt a kupovat za každou cenu nějaký střep není nejlepší alternativa. Byl jsem tedy úspěšně překecán svým tátou, abych pár měsíců počkal a ještě pár korun našetřil. To však nebránilo tomu aspoň přemýšlet jaké auto bych chtěl. Seznam nad kterým jsem přemýšlel byl pestrý - Opel Tigra, Fiat Coupe, Peugeot 206, Peugeot 406, Opel Corsa, Fiat Punto, Renault Megane, Renault Clio, Škoda Felicia... Jak si můžete všimnout, Polo v tomto seznamu nefiguruje. Ano, vůbec jsem o něm nepřemýšlel, vlastně jsem si ho ani nevšiml na silnici či na internetu. Úplně mě tohle vozítko míjelo... Nastal den kdy jsme s tátou měli jet obhlédnout dvě auta do jednoho nedalekého bazaru. Jednalo se o Felicii a Renault Clio. Bohužel obě auta byla ve velmi podezřelém stavu a když jsme uviděli obrovskou kaluž (ano kaluž!) vody pod pedály ve Felicii, důvěra v bazar opadla. Při cestě zpátky jsme se zastavili v dalším bazaru a šli si prohlédnout místní Felicie. Majitel nás však odvedl k tomuto Polu a jiskřička v mých očích se rozhořela velkým plamenem. Zapálený výklad prodejce, vysvětlení všeho, otevření motorového víka a nakonec zkušební jízda mě utvrdily v tom, že přesně tohle auto je to pravé. Pár dní přemýšlení a jelo se pro něj :-).

První auto za vlastní peníze a v opravdu výborném stavu. Dost důvodů k radosti, nemyslíte? Poslední rok studia jsem tedy konečně vysněně jezdil na střední školu z místa bydliště (20km) každý druhý den tímto vozítkem. Každý druhý, protože jsme jezdili na střídačku se spolubydlícím - Fabie.

Po dokončení řidičáku jsem jezdil se všemi možnými auty, ale popravdě s málokterým se mi jezdívalo tak příjemně jako s Polem. Pokud bych tedy aspoň chtěl uznat přibližovadlo, které mě uchvátilo jízdními vlastnostmi hned, byla by to Octavie druhé generace 2.0 TDI. Ale to už jsme v úplné jiné třídě a cenové kategorii, vraťme se tedy k mému Poloautu.

Jedná se o VW Polo roku výroby 1999 a prvním přihlášením z ledna 2000. Vyrobené je v tovární sériové úpravě zvané Joker, bohužel dozvědět se o této edici něco bližšího není úplně jednoduché. Co se mi podařilo vyštrachat za informace je jiný volant, disky, zadní hlavové opěrky, jiné potahy standardních sedadel černé barvy, sportovní zadní nárazník, tónované boční blinkry, výškově nastavitelná přední sedadla, klimatizace. Moje auto však splňuje jen některá z těchto specifik oproti seriové verzi a proto jsem z toho trošku zmatený. Tento konkrétní kousek je dovezen z Itálie a je po prvním majiteli. Minimálně tato informace je pravdivá, jelikož při odstrojování spodní části palubní desky jsme s kamarádem nalezli italskou vizitku nějakého autorizovaného servisu v Raveně a také italský parkovací lístek z roku 2004 a z 13:13 hodin :-). Vzhledem k původu auto nejeví naprosto žádné známky rzi a dá se očekávat, že se snad dlouho ani neobjeví. Ikdyž... sůl je sviňa. Už při koupi mě prodejce upozornil na nefunkčnost klimatizace, zprovoznění by stálo zhruba 3000, ale nepocítil jsem ani přes léto nutnost ji dávat dohromady. Trošku škoda je, že po pár měsících odešlo centrální zamykání. Bohužel u těchto Poloaut je to naprosto běžné a i u mě se jednalo o klasické napršení do vzduchového kompresoru... oprava by byla velmi nákladná a tím pádem jsem se na to také vykašlal. Snad až najdu práci :-). Snad posledním problémem který mě trápí je odlupování laku ze střechy a nárazníků. Bohužel tento problém nepůjde řešit jinak než kompletním přestříkáním. Rozhodně však nemohu zapomenout na dárek od své kamarádky, která mi navrhla, zrealizovala a posléze i nalepila ten rychlý pruh :-)... je z něj díky tomu divoch.

K výbavě: klimatizace, 2 airbagy, elektrické stahování oken, výškově nastavitelný volant, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, centrální zamykání.

Co se týká mé první zimy za volantem - naprosto jsem si užíval driftování po parkovištích, bohužel jeden ze smyků nevyšel jak měl a skončil promáčklým diskem při nárazu do obrubníku. Ani oprava disku nezabránila neustále unikajícimu vzduchu a problém byl vyřešen duší.... Další tentokráte nechtěná příhoda potom byla jízda po zimní namrzlé polňačce v kopcích mezi dědinami, kdy jsem dostal nekontrolovatelné hodiny a skončil v příkopě. Auto ani škrábanec.

Celkově si své Poloauto nemohu vynachválit a nemám k němu výtky. Nikdy za těch 14000km co jsem s ním k datu 28.8. 2013 (tedy 10 měsíců) najezdil, nezklamalo.

Silné stránky

-výbava
-motor
-parkování
-spotřeba
-bezpečnost
-zimní starty s aditivem
-rychle topí

Slabé stránky

-problémy s centrálem
-zavazadlový prostor

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Do servisu jezdím do vedlejší dědiny k výbornému mechanikovi.

Od koupě vyměněn/spraven:

-výměna oleje a filtrů
-výměna rozvodů
-asi potřetí oprava zadního světla, které stále odmítá svítit a odmítlo to i nyní
-oprava hadičky od nádržky ostřikovačů z které unikala kapalina
-nasazení duše do kola (neustále unikalo - nutno podotknout, že až potom co jsem ho při zimním driftování narazil do obrubníku)


Zatím neřešené závady:

-klasické napršení do vzduchového kompresoru od centrálního zamykání a jeho spálení
-nefunkční klimatizace


Trápí mě odlupování laku z nárazníků a střechy. Bohužel nejde řešit jinak než kompletním přestřikem,

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Polo koupeno v autobazaru ve střelicích u Uničova http://www.krasnaauta.cz/ . Tuto reklamu zasluhují, jelikož auto je opravdu perfektní a žádná poskytnutá informace o stavu vozidla se neukázala jako lživá. Slušné, vstřícné a velmi přátelské jednání bylo samozřejmostí a dojem z prodejců a následné koupě byl stoprocentně pozitivní. Mohu s jistotou prohlásit, že další auto bude koupeno opět v tomto bazaru.

 

Novinky v recenzi

24.10.2014 18:16

Nehoda

Bohužel již od 10. října 2014 auto nemám. Stala se mi nehoda a vozidlo bylo natolik poškozeno, že nebyla jiná možnost než ho nechat zvrakovat. Bude mi velmi chybět, konečný stav kilometrů byl nějakých 169000km a s Poloautem jsem tudíž za dobu 2 let co jsem jej měl najezdil nějakých 34000km. Auto nikdy nezklamalo. Vše zvládlo a bylo skvělé.

3.9.2013 14:58

Fotky

Přidány fotky sedadel a motoru

2.9.2013 23:35

Fotky

Přidány fotky interiéru, které ještě doplním fotkami sedadel za dne a také fotkou motoru :-)


Další vozy Volkswagen Polo



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
8

Samozřejmě nějaký ten servis je nutný u staršího auta a i u tohoto Pola se něco "vysypalo". Ale jinak je auto spolehlivé

praktičnost
10

Odveze kam potřebuju, vleze se kam potřebuju... nic víc nepotřebuju :-)

prostornost
8

Žádný problém co se týká sezení. Vepředu i vzadu si dospělý celkem pohodlně sedne... Za mě menši hodnocení hlavně kvůli spaní. Opravdu často bych využil spaní v autě a nikde se člověk neprobudí rozlámanější než v Polu :-)))

jízdní vlastnosti
10

Nikde žádný problém. Parádní řazení, ucházející akcelerace. Zatáčky se stříhaj jedna radost.

jízdní komfort
7

Prostě malý hatchback, každopádně sedačky mě trošku trápí. Po 100 kilometrech už to tlačí ze všech stran. Na delší vzdálenosti mírně nepohodlné.

provozní náklady
9

Je to diesel, takže trošku dražší, ale auto to svým přístupem kompenzuje :-)

náhradní díly
8

Levnější by být mohly, ale prostě provoz auta něco stojí.

výkon motoru
10

Absolutně si nemůžu stěžovat. Na papíře se těch 47kw zdá málo, ale sakra lítá jak drak a předjíždění nedělá při vytočení problém. Samozřejmě pokud sedím sám a bez plnýho kufru :-)

spotřeba
10

Mimo město těch 5 litrů, ve městě okolo 6. Samozřejmě plně naložený a kodrcající se kopcema se na těch 7.5 dostanu taky. Na 45 litrovou nádrž v průměru těch 800km najedu.

hlučnost motoru
10

Takovej traktůrek, ale to si na něm právě užívám :-D

kvalita sedadel
7

Á... to už jsem tu řešil:-). Na delší cesty vepředu nepohodlné a to spaní...

brzdy
10

Není problém ani při častějším brzdění.

zavazadlový prostor
6

Dokud sem jezdil jenom do školy tak na 2 bágly dobrý, ale teď už bych tam semtam potřeboval narvat i něco víc... přeci jen dát do kufru 80ti litrovou krosnu a pak koukat kam dám druhej batoh :-)


Více o modeluVolkswagen Polo 6N (1994–1999)
Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Z pólu rovnou na golf! Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Z pólu rovnou na golf!

Polo existuje téměř stejně dlouho jako golf, avšak renomé…

Na novém Volkswagenu Polo se těžko hledají chyby. Jak jezdí s tříválcem 1.0 TSI? Na novém Volkswagenu Polo se těžko hledají chyby. Jak jezdí s tříválcem 1.0 TSI?

Po statické premiéře v Berlíně jsme vyrazili do Hamburku,…

 





Blesk.cz

Herečka Regina Rázlová (71) šokovala: Chci umřít na jevišti!

Herečka Regina Rázlová (71) šokovala: Chci umřít na jevišti!

Dlouhá léta nemohla hrát, tak si to nyní vynahrazuje. Regina Rázlová (71) jde z role do role a nehodlá se…

Novinky v Google Pay: ukládání palubních lístků a přímé posílání peněz

Novinky v Google Pay: ukládání palubních lístků a…

Americký gigant začíná uvolňovat aktualizaci aplikace Google Pay, která přináší spoustu novinek.     

 

iSport.cz

Z první etapové výhry na Tour se radoval Fraile, Sagan dojel čtvrtý

Z první etapové výhry na Tour se radoval Fraile,…

Kopcovitou čtrnáctou etapu Tour de France vyhrál po úniku španělský cyklista Omar Fraile. Lídr závodu Brit…

Jeřábek o potížích, budoucnosti v NHL, české partě i mentalitě v Montrealu

Jeřábek o potížích, budoucnosti v NHL, české partě i…

Je to jako hra o poslední židli. Je jich o jednu méně než hráčů a postupně ubývají. Otevření letního…

 

Reflex.cz

Colours Veroniky Bednářové: Všechny barvy Polívků

Colours Veroniky Bednářové: Všechny barvy Polívků

Vedro. Slunce. Pot. Je brzké odpoledne a rytíř divadelní alternativy BOLESLAV POLÍVKA i jeho krásný, stále…

Třetí den Colours objektivem Marka Douši: Bezprostřední Rottrová, legrační Polívkové a varující Hruška

Třetí den Colours objektivem Marka Douši:…

V pátek se v Ostravě vyjasnilo, alespoň na obloze, přibylo návštěvníků, odjel kolega, který doposud připravoval…