Recenze

10 Majitel

Volkswagen Passat 3B5

8,00 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Volkswagen Passat, foto 5
 

Technické info

Přezdívka auta Pašík Rok výroby 1998 Koupeno ojeté najeto [km]:223000 palivo: LPG počet válců: 4 počet ventilů na válec: 5 objem [cm3]: 1800 výkon [kW]: 92 kroutící moment [Nm]: 170 zrychlení 0-100 km/h [s]: 11 maximální rychlost [km/h]: 200 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 9,3

Popis vozu

Po sedmi letech ježdění, jednom bourání (resp. odepsání jedné) a sbírání prvních zkušeností se dvěma Škodami 120 nastal čas (a shromáždil se dostatek financí) ke koupi něčeho mladšího a pohodlnějšího. Dlouho jsem vybíral, přemýšlel a srovnával, až jsem se rozhodl. Přemýšlel jsem o Octavii, ta ale byla pro mých 192 cm docela malá; líbila se mi Vectra B, ale ta je podle recenzí poněkud poruchovější. Moje „nové“ autí bude VW Passat! Konkrétně B5. V motoru jsem měl jasno – chtěl jsem benzín 1.8 T 110 kW (bohužel z toho nakonec sešlo, jak bude psáno dále). Bylo mi jedno, bude-li to sedan nebo kombík; tenkrát jsem si říkal, že sedan je sice hezčí (tento názor jsem už změnil), ale kombi zase praktičtější. Po domluvě se vydal můj mechanik s podválem do Německa (hned za humna – do Drážďan) pro mnou vyhlídlý a jím zamluvený kousek. Na doporučení mnohých jsem byl rozhodnut pro auto ze zahraničí. Bohužel jsem nemohl jet s ním, tak jsem doma čekal na telefonu napnutý jak struna, až přijedou. Kolem poledne zvoní telefon. Komplikace, říkám si. „Ten zamluvený Passat má najeto o 100 tis. víc, než inzerovali, motor je špinavej od oleje a ještě v něm něco klepe. Je tady ale jiný Passat, je to 1.8, ale bez turba. A jede taky pěkně a navíc budeš mít o starost míň s turbem.“ Tak jsem kývnul a řekl, ať ho vezmou, když už tam jsou. A pak jsem čekal do večera, až jsem se dočkal. Byl to kombík. Tak jsem se s ním projel a zase ho tam nechal na kontrolu a zajištění technické. Po deseti dnech jsem měl v ruce české doklady a SPZ. Tolik stručně popis pořízení.

Motor
Nafta mi obecně není sympatická, tak vyhrál voňavý benzín. Motor 1.8 92 kW s dvaceti ventily (a jejich proměnlivým časováním) je pro klidné cestování naprosto dostačující. Dnes bych ale volil zmíněnou 1.8 T nebo 2.8 V6. Spotřeba je přijatelná a člověk s ním není za loudala, jako např. s 1.6 (74 kW). Konstrukčně je motor jednoduchý, což se mi líbí oproti současným TSI atd. Oproti Octavii je motor vybaven variabilní délkou sání, což mu umožňuje lépe využít jeho výkon. Auto jsem koupil v březnu 2009 a do června 2010 (kdy jsem nechal namontovat pohon LPG) jsem měl podle tankování dlouhodobou spotřebu 9,3 litru; minimum na jedné nádrži činilo 8,3 litru. Hodně záleží na tom, jestli se jezdí couračky po městě nebo dálky (asi jako všude).

Jízda
Co říci... Je to Němec. Pohodlný.
Podvozek u mého kousku je značně měkký a to mi vyhovuje. Při řezání zatáček je samozřejmé výrazné naklánění. Posilovač je v porovnání s jinými auty, kterými jsem se svezl, hodně „přeposilovaný,“ ale člověk si na to zvykne.
Naopak brzdy by mohly být účinnější, ale i to se dá vydržet. K těm brzdám – plovoucí brzdové třmeny (mají je jeden píst) jsou fajn, ale jsou náchylné na funkčnost – do vodítek se často dostane nepořádek, nějakým způsobem zmizí vazelína a pak brzdí jen jedna destička. Toto se ale dá během půl hodiny vyřešit na heveru s minimem vercajku.
Prostor v autě: posadím se za sedačku nastavenou na mou výšku a nemám problém. Na cestování ve třech dospělých lidech na zadních sedadlech to moc není, ale i tak je šířka vzadu uspokojivá (Passat celkově patří k těm prostornějším autům, o tom nemá smysl se rozepisovat).

Podvozek
Přední náprava u Passatů B5, Superbů a A6 je kapitola sama pro sebe. Nepochopil jsem význam tak komplikované nápravy. Výrobce říká, že je to kvůli pohodlnějšímu řízení a řazení (kdy se nepřenáší pohyb od akcelerujících kol na řadicí páku a do volantu). Ale i tak si myslím, že to trápení za to nestojí. Originální sada ramen stojí cca 20 000,- Kč. K tomu není co dodat. Kdo má tuto generaci Passata ví, o čem by se dalo vyprávět.

LPG
Ve zhruba 187 tis. na tachometru jsem nechal namontovat pohon LPG. Dnes, po cca dvou a půl letech a asi 35 tis. km najetých s LPG, je, myslím, možné objektivně říci, že se to vyplatilo. Sice se říká, že na plynu se má vařit, ale benzín zas patří do zapalovače a nafta do kamen. Tak na co jezdit? Na vodu! No nic, zpátky k věci: mám namontovaný sice polský systém (AC GAS), ale nemohu si stěžovat. Když to montuje člověk, který tomu opravdu rozumí a je schopný zajistit i následnou údržbu a případný servis, je to v klidu. Mohu doporučit.

Závěr
Kdybych dnes sháněl auto, byl by to opět Passat B5. Je to auto, které ještě netrpí přehršlí elektroniky. Mnoho si toho na něm člověk opraví sám, dostupné jsou i použité díly. Zkrátka, přes všechny trampoty a nedostatky 14 starého vozu jsem spokojen a vím, že jsem udělal dobře.

Silné stránky

Konstrukčně jednoduchý motor.
Vnitřní prostor.
Zkrátka "Das Auto."

Slabé stránky

Přední náprava (hliníková ramena).

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Opravy
Rok výroby 1998. To znamená výdaje, výdaje, výdaje. Co všechno jsem měnil (po dovozu mělo auto najeto 164 tis. km):
164 400 km – montáž zámku šajtrklacku Contruct
165 800 km – výměna zámku centrálu LP dveří a při té příležitosti montáž dálkového ovládání centrálu
167 100 km – patnáctipalcová alu kola a nové letní pneu
176 400 km – zimní pneu
179 000 km – střední díl výfuku (koupen polský za 1500,- a furt vypadá pěkně), termostat (motor se nebyl schopný ohřát na více než 70 stupňů)
181 700 km – napínací kladka drážkovaného řemenu a při té příležitosti i řemen a klínový řemen
183 300 km – vypínač světel (koupen na vrakáči za poloviční cenu nového; přestaly mi svítit potkávací světla, tak jsem musel jezdit na parkovačky nebo dálková; ve vypínači je spousta kontaktů a ty byly zoxidované; ten použitý vypínač taky občas blbnul, ale po vyčištění se to vyřešilo)
187 000 km – montáž LPG pohonu
197 500 km – výměna zadních brzdových kotoučů a destiček (asi měsíc jsem brzdil železo na železo)
202 500 km – manžeta PP kola (na STK mi zjistili, že je ruplá, žádná vazelína tam nebyla, naštěstí kloub to vydržel)
206 200 km – 2 ks letních pneu
206 600 km – motorek zadního stěrače
210 500 km – zadní tlumiče a dorazy
214 000 km – autobaterie
215 700 km – 2 ks letních pneu
215 900 km – těsnění víka ventilů
220 000 km – kompletní sada ramen přední nápravy včetně spojek stabilizátoru a řídících čepů
Samozřejmě jsem se nezmiňoval o filtrech, oleji, žárovkách, svíčkách a podobných věcech, které se běžně mění. Teď v zimě mě čekají rozvody.
Jednou jsem si také vyklepával promáčklý PP blatník, protože jsem díky své blbosti při couvání s přívěsem nějak zapomněl koukat i dopředu a při snaze zatočit jsem se opřel blatníkem o sloupek plotu. Oprava i s lakem stála kolem 500,- Kč, a když o tom člověk neví, nevšimne si toho.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Zakoupen ojetý u západních sousedů mým mechanikem.

 

Novinky v recenzi

26.11.2012 20:52

Foto

Další foto dodám, až bude čas nafotit kvalitní... Mějte, prosím, trpělivost. Díky!


Další vozy Volkswagen Passat



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
9
praktičnost
10
prostornost
10
jízdní vlastnosti
9
jízdní komfort
9
provozní náklady
8
náhradní díly
7
výkon motoru
9
spotřeba
9
hlučnost motoru
9
kvalita sedadel
9
brzdy
8
zavazadlový prostor
10





Blesk.cz

Kamion zůstal zaklíněný v domě po bouračce s autem. Řidič osobáku zemřel

Kamion zůstal zaklíněný v domě po bouračce s autem.…

Fatální neštěstí! Kvůli tragické nehodě osobního a dvou nákladních automobilů zůstává uzavřená silnice I/57 v…

Ne, šéfová! Náhradníci za Pohlreicha pohořeli, televize pořad v tichosti zrušila

Ne, šéfová! Náhradníci za Pohlreicha pohořeli,…

Devět let působil Zdeněk Pohlreich (62) jako zkušený a drsný kuchař v pořadu Ano, šéfe!, ve kterém se snažil…

 

iSport.cz

Nehoda Krmenčíkova auta! První vyjádření policie: Zjišťujeme, kdo skutečně řídil

Nehoda Krmenčíkova auta! První vyjádření policie:…

Monstrózní Land Rover Range Rover fotbalového reprezentanta Michaela Krmenčíka (26) se nad pondělním ránem řítil…

Češi trénovali na Němce. Zkoušeli nájezdy, Vrána možná nebude hrát

Češi trénovali na Němce. Zkoušeli nájezdy, Vrána…

PŘÍMO Z BRATISLAVY | Český národní tým má za sebou trénink před čtvrtečním čtvrtfinále proti Německu (20:15). Na…

 

Reflex.cz

Hughes H-4 Hercules: Největší hydroplán v historii lidstva letěl jen 26 sekund

Hughes H-4 Hercules: Největší hydroplán v historii…

V roce 1942 měla americká armáda vážný problém s přesunem vojenského personálu a materiálu do Británie. Německé…

Krásné dívky, které měly potěšit vojáky během válečných konfliktů. Podívejte se

Krásné dívky, které měly potěšit vojáky během…

V roce 1941 byla na přímou žádost tehdejšího prezidenta Spojených států založena nezisková společnost United…