Mazda 3 (2019)
25.8.2019Člověk se primárně rozhoduje na základě emocí. Nová Mazda3 je toho zářným příkladem. Neoslní výkonem nebo prostorností. Má své chyby. Ale když k ní…
Mazda 3 (Wency)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
palix 10.06.20 14:36
« Gratulujem
Aký motor máte v Mazde 3? "Hádam nie G122 - a ten porovnávate s 1,4 TSI v Octávii - to by sa mohlo považovať za určitý druh drzosti ;)"
Ako Mazda tie autá vyrába, že si jazdu v nich tak užívame, pritom to nemá ani extra výkon, ani písmenka "RS"...? Je to len auto - skvelé auto ;).
Keď som si vyberal kedysi auto, tak tiež na zaujalo to, ako Mazda jazdí - je to auto ako každí iné, ale akosi dokáže dať niečo naviac. -
Cavalera 22.09.19 19:53
« Re: Re: Re: Re: Mazda 3
Tak necelý týždeň sa vozím na svojej novej Mazde 3, verzii sedan a teda môžem potvrdiť, že tie bočné stupnice si vieš prepínať cez menu do rôzneho zobrazenia. Resp. dajú sa úplne vypnúť ;-) Ja ich tam mám aj tak navolené, nevadia mi. Na jednej stupnici mi ukazuje dojazd a na tom ručičkovom úplne napravo zasa stav v nádrži. -
-
reign88 13.09.19 22:06
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mazda 3
Ten motor je fajn. Na bezne jazdenie uplne dostacujuci. Ja som nan presiel s 1.4 TSI Octavie a uprimne nepocitujem nejaky deficit.
So spotrebou to je celkom zaujimave. V ramci mesta jazdim do 8 litrov (Bratislavske zapchy). Akonahle idem na okresky, tak aj v pripade, ze soferuje manzelke je spotreba bez snazenia okolo 5 - 5.5l. V pripade TSI bola spotreba vyssia, ked jazdila manzelka. Proste ten motor nie je podla mna tak citlivy na styl jazdy. Dialnica v pripade 140 na tempomate okolo 6 - 6.5l. -
reign88 13.09.19 22:01
« Gratulujem
Mam rovnaku fesandu, ale v cervenej farbe. Auto som vyberal asi rok a nakoniec som skoncil pri Mazde 3 sedan. Nie je to najpraktickejsie a ani najrychlejsie auto, ale na kazdu jazdu sa tesim a aj si ju uzivam :-).
Co sa tyka motora, tak som predtym jazdil 1.4 TSI Octaviu a absolutne nepocitujem, ze by mi v trojke chybal vykon. Nie je to turbo motor, ale da sa s nim slusne pojazdit aj tak.
Jedina moja staznost smeruje k dekoracnym listam na palubnej doske. Uz po 2 mesiacoch sa mi uvolnili a zacali vrzgat. Buduci tyzden budem menit cely diel (panel klimatizacie) v ramci zaruky. Musim, ale uznat ze ked zatial porovnat pristup servisu Mazdy, tak su ovela ochotnejsi ako Skoda, ktora si je asi az moc vedoma svojho postavenia na trhu. -
-
Wency 02.09.19 20:33
« Re: Paráda
Moc díky, taky se mi líbí :-)
Barva Machine Gray je skvělá. Měl jsem i u minulé Trojky, takže jsem chtěl změnu. Na hatchbacku vypadá parádně Polymetal, ta u sedanu není dostupná. A když jsem u místního dealera viděl Mazdu6 sedan v Deep Crystal Blue, bylo rozhodnuto :-)
Na Sky-X bych musel čekat minimálně o dva měsíce déle, a to už se mi nechtělo. Pravda, Civic 1,5 Turbo byl o dost živější, ale i Sky-G je úplně v pohodě.
Ventilace na zadních sedadlech není. Máte pravdu, že některé regiony ji mají (pokud se nepletu, tak Austrálie a některé asijské trhy), v Evropě máme smůlu. Děti si ale nestěžují a vzkazují, že okýnka jdou dolů úplně. Zítra pro jistotu prověřím a pokud to bude jinak, napíšu. -
rozdělovač-kondenzátor 02.09.19 19:02
« Paráda
Chválím výběr, nová 3ka se skutečně povedla a osobně se mi také velmi zamlouvá!
Neuvažoval jste i o barvě "šedá machine" nebo o motoru Sky-X? Díky
Co by mě ale vskutku zajímalo, protože to nikde nemohu zjistit, jestli je otvor ventilace ve středovém panelu i na zadních sedadlech nebo není... co jsem viděl některá zahraniční videa, tak některé regiony mají ventilaci i vzadu, některé údajně jen od určité motorizace či co.. :-)
EDIT: a ještě jsem si vzpomněl na jeden detail, lze stáhnout zadní okýnka až úplně dolů? >:D -
Wency 02.09.19 08:22
« Re: Mazda 3 vs Honda Civic
Tak tedy stručně - 60 koní navíc a vyšší točivý moment v Civicu prostě neokecáte. Zrychlení je velmi návykové, autu výkon nechybí v žádné situaci. A to vše se spotřebou 6 litrů na 100km. Motor je skvělý.
Mazda je prostě atmosféra a pro výkon si musíte dojít do vyšších otáček. Pokud vám nevadí více řadit a chcete se více při jízdě bavit a užívat si dokonalého řazení, hledejte zde.
Oproti 1,8 V-TEC budou oba motory o level výš. Dobře, 1,5 Turbo o dva levely :-)
Stačí takto? :-) -
zane 31.08.19 21:53
« Mazda 3 vs Honda Civic
Super recenzia, ďakujeme!
Rád by som sa opýtal, ako by ste stručne zrhnuli porovnanie Civica a Mazdy 3 nejak stručn? :-)
Takisto by ma zaujímalo porovnanie pocitového výkonu, keďže podľa papiera by vďaka turbu asi mal ísť Civic lepšie
Aktuálne vlastním Civic 2010 s 1.8 v-tec, tak uvažujem, kam ďalej -
Wency 30.08.19 19:52
« Re: Re: Re: Re: Mazda 3
Asi je to i otázka zvyku. Já ovládání hodnotím velmi vysoko, po všech těch přetechnizovaných dotykových systémech je to rozhodně příjemná změna.
Po zmáčknutí "INFO" se u trojky mění jen displej rychloměru. Jak správně uvádíte, boční displeje zůstávají, lze je měnit přes menu. -
_Teddy_ 30.08.19 19:16
« Re: Re: Re: Mazda 3
Si pozri fotku v recenzii: okolo toho joysticku su este tlacitka ktore k nemu patria, tusim navrat o uroven vyssie, domov, multimedia, a to posledne neviem co je. Tlacitko rucnej brzdy a autoholdu je tesne vedla tych lavych dvoch (navrat v menu o uroven vyssie, a este cosi). Obzvlast na novej 3ke su tesne vedla seba. V 6tke je tam mala medzera, ale aj tak sa mi raz podarilo namiesto stlacenia "navrat" vypnut "autohold"...
S tym prepinanim pristrojovky, uz si to presne nepamatam, ale ked som stlacal "info", ten display sa menil, ale tie dve bocne stupnice tam boli stale. Ale mal som to len par dni a fakt som nemal chut citat navod... -
Cavalera 30.08.19 12:01
« Re: Re: Re: Re: Mazda 3
Tak tú jazdu potvrdzujem. Minulý týždeň som bol na testovacej jazde s hatchbackom a manuálnou prevodovkou. Keď to mám porovnať s predošlou generáciou, tak interiér a jeho spracovanie je úplne inde, takisto odhlučnenie a skúšal som jazdiť po nerovnostiach a tie tlmí veľmi dobre ;-) -
-
Cavalera 29.08.19 19:55
« Re: Re: Mazda 3
Tak neviem čo by to muselo byť za spolujazdca, aby som sa obával, že mi chytí namiesto joysticka radiacu páku, tlačítko ručnej brzdy a podobne. Čo sa týka dvoch palivomerov, chcem sa opýtať Wencyho. Stred prístrojovky by mal byť prepínateľný nie ? Vieš si tam navoliť aj iné veci a teda druhý palivomer, tam nemusí byť ?
Ako by ste porovnal motory starý G120 a nový G122 ? Niekto niekde písal, že rozdiel je veľký. Ako to vnímate vy?