Recenze

Vaidimar (muž 40 let) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Opel Astra Astra J

8.40 Uživatelé

Hodnoceno: 25× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Opel Astra, foto 1 Opel Astra, foto 2 Opel Astra, foto 3 Opel Astra, foto 4 Opel Astra, foto 5
 

Technické info

Přezdívka auta Robert Rok výroby 2011 Koupeno nové najeto [km]:117600 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1364 výkon [kW]: 88 kroutící moment [Nm]: 200 zrychlení 0-100 km/h [s]: 11 maximální rychlost [km/h]: 192 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 370 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7.5

Popis vozu

Ahoj, tak i já jsem se rozhodl přidat recenzi svého benzínového přírůstku do rodiny. Čekal jsem nějaký čas až na tom svém autě ujedu nějaký ten kilometr, abych nepsal pouze v úvodním opojení z nové hračky. I když musím přiznat, že již před koupí jsem měl zkušenosti s Astrou J.
Jak jsem se k autu dostal. Asi jako tady každý popisuje jsem si pročítal všelicos, abych nekoupil „špatně“. Šlo mi jak o vzhled, tak o kvalitu auta. Auto jsem si bral na úvěr a tak jsem kalkuloval, kolik mohu dát hned a kolik bude rozumná splátka. Po téhle úvodní rozvaze jsem si řekl, že auto by mělo s ohledem na RPS mít cenu někde kolem 300 000 (ano takový byl plán) první splátka 50% a pak se uvidí. Nejdřív jsem se rozhodoval, zda mě bude stačit malé auto (Corsa, Ibiza , Polo-auto– se všemi krom Polo-auta jsem měl něco najeto a dojem byl pozitivní) nebo zda trochu připlatím a skočím o třídu výš, kde za o něco větší peníz dostanu třeba méně vybavený, ale prostornější vůz (měřím 2m). Kufr nebyl hlavním parametrem, protože moje zkušenost, že se tři lidé sbalí stejně do malé Corsy, jako do Megana v combi, jen je vše tak nějak líp poskládané :-D

Auto mělo splňovat:
- Rozumné provozní náklady
- Motor, který zvládne cestovní rychlost 130 bez známek únavy
- Klimatizaci
- Rádio s ovládáním na volantu a přehráváním MP3
- Dálkový centrál
- Slušnou pasivní a aktivní bezpečnost
- Výškově stavitelné sedadlo a volant
- Elektricky ovládaná zrcátka
- Elektricky ovládaná okna
- Rezervu (ano dnes už píšu i tohle do požadované výbavy protože nevím, kdo vymyslel, že to není standard :-) )

No co si budeme povídat, katalogy všech aut jsem měl pročtené ceny také o recenzích nemluvím (jak oficiální tak na MACZ) a rozhodně jsem chytřejší nebyl. Jako první odpadly malé vozy. Za ceny kolem 250 tisíc jsem měl malé auto s neúplnou výbavou a jen o něco výš začínal dobíhající Focus ,Astra Classic III, Renault Megane, Peugeot 308, Hyunday I30 nebo Kia CEEd… no v případě kompromisu takřka každá značka něco nabízela. Začal jsem vyřazovat a to tak, že jsem se částečně podřídil předsudkům a trochu recenzím. První šel Peugeot, moje zkušenosti se služební 206 a několik dalších „doporučení“ mě přesvědčilo, že když krásné auto, ale tak trochu riziko (Kamarád si ji pořídil a možná je to náhoda, ale po 1000km odešlo cosi v elektronice a odtahovka). Jako další jsem vyřadil všechna koncernová auta s motorem 1,2 TSi a po přečtení pár diskuzních fór jsem rád, že jsem tak udělal, na jinou motorizaci nestačili moje finanční prostředky a starou Octavii v holo-výbavě se starým motorem 1,6 jsem opravdu nechtěl. Další šli Korejci, když Hyundai s šesti stupni v převodovce mě lákal, ale vzhled a pocit mě odrazoval. Do ostřejšího hledáčku spadl Focus (1,6 benzín), Renault Megane III (1,5dCi), Astra Classic III (1,6 benzin) a díky akci i Toyota Auris (1,6 benzin).
Favorité z této skupiny se střídali, jednou vedl Renault Megane, protože motor s tak nízkou spotřebou mě lákal. Potom bylo období, kdy jsem byl rozhodnut pro Aurise, protože Toyota je spolehlivé auto a podle recenzí se motor povedl i co do spotřeby a šesti stupňová převodovka je na dálnici bezva. Potom jsem zase uvažoval, zda chci za auto dát přes 300 tisíc a vedla Astra a Focus…. No kdo kupoval auto mě asi chápe
Další byl vyřazen Focus, důvod byl jednoduchý… ten motor prostě není ani živý ani úsporný. Dle zkušeností z mého okolí se dostat při kombinovaném provozu pod 8 litrů je dost nesnadné. Megane jsem si prohlížel skoro denně cestou do práce, protože byl zaparkován před domem a bohužel musím dát za pravdu recenzentovi na MACZ, na tom autě je vidět ta cena a to na zpracování detailů (Zadní dveře a přechod na C sloupek….) Rozhodoval jsem se tedy v podstatě mezi Aurisem a Astrou Classic III.

No a pak to přišlo, po jednom povedeném víkendu na horách jsem řídil cestou domů bráchovu novou Astru J s motorem 1,4 NET (140k) a láska byla na světě  Ta kultivovanost, stabilita a zátah mě učaroval. Bohužel pohled do ceníku mě trošku odradil… Naštěstí se objevil slabší bratříček tohoto motoru se stejným kroutícím momentem jen posunutým jaksi do nižších otáček a s nižším výkonem v nižších otáčkách. Protože tou dobou byla akce na tento vůz s nulovým navýšením splátek, spočetl jsem si, že za Aurise, Astru Classic a toto auto ve výbavě Esentia budu mít v podstatě stejně drahé. Protože mě můj brácha měl už dost jak nad tím pořád hloubám požádal svého prodejce, aby mi udělal nabídku na Opel Astra Classic III 1,6 a Opel Astra J s motorem 1,4 NEL (120k). Oba vozy měly obsahovat minimálně výbavu popsanou výše. Protože ten týden v pátek byla akce 24 H Opel, nabídka byla více než dobrá  Auris byl bohužel vyřazen. Následný slet dění byl více než bleskový  Bylo úterý odpoledne, kdy jsem dostal nabídku, večer byl ohromná párty tam po několika drincích jsem se přesvědčil, že to bude Astra. Ráno jsem zavolal prodejci, že to teda beru a kdy potřebuje zálohu a jak vysokou. Záloha s ohledem na probíhající akci musela být na účtu do pátku, problém byl v tom, že jsem byl asi hodinu od hranic při cestě do Alp  No ale pár telefonátů a záloha frčela na účet prodejce a auto bylo objednáno a mělo následovat 6-11 týdnů čekání:-)

Moje konfigurace:
Opel Astra J 1,4 NEL – 120k 4200-6200ot/min , 200 Nm 1750-4200 ot/min

Výbava
- Enjoy + balíček Edice 20 let opel
- Automatická dvouzónová klimatizace
- Automatická světla
- Automatické stěrače
- Automaticky ztmavovací zrcátko
- Rádio se 6 repro s ovládáním na volantu
- Elektricky ovládaná zrcátka a el. Vyhřívaná
- Koženy volant a ruční brzda
- Tempomat
- 17“ litá kola
- A mnoho další výbavy viz www.opel.cz

Jen pro notorické obhájce Škodovek a VW – i nejnižší výbava Esentia má prvky o kterých se Škodě ani nezdá za cenu které se ani jeden z nich nepřiblíží i kdybyste prodejce z kůže vysvlékli :-)

Test na MACZ:
http://www.auto.cz/test-opel-astra-1-4-turbo-88-kw-oturbeny-dorostenec-52403

Motor:

V současné době má auto naběhnuto 9000km. Motor je věc, která mě na tomto autě hodně baví. Zátah turbo-benzínového motoru je perfektní. Motor běží od 1500 otáček velmi plynule, pokud chcete opravdu pocítit zrychlení je, ale lépe se pohybovat nad 2000 otáčkami. Motor spolupracuje se šestistupňovou manuální převodovkou. Je pravdou, že jsou převody asi o trochu delší než u konkurence, ale zase jako odměnou Vám za to je tichý chod při dálničním tempu, kdy motor se pohybuje někde v rozmezí 2400-2700 otáček a nemá problém zrychlit ani ve stoupání. Toto mi připadá důležitější než papírová hodnota zrychlení 0-100, protože po dálnici jezdím častěji, než na semaforech potřebuju setřít nějakého tunera a ověřit zrychlení 0-100 :-) Mimo obec se při rychlosti 100 km/h válí motor na hranici 2000 ot/min. Potřebuji-li zrychlit při předjíždění mimo obec, použiji ten klacek vpravo a podřadím, nevím, proč bych měl od motoru 1,4T požadovat zamáčknutí do sedadla na šestý rychlostní stupeň, běžně mi stačí, že motor v kopci nezpomaluje a drží nastavenou rychlost. Dyť tento motor má suplovat atmosférickou 1,6 a to se mu opravdu více než daří. Co se spotřeby týče, jsem spokojen. Pravdou je, že tankuji „premiová“ paliva od Shellu, což je asi taková kvalita, jako benzín u německé dálnice. Motor si řekne s tímto benzínem průměrně o 6,8l/100 km (První tři tisíce KM to bylo 7,1) a to v kombinovaném cyklu (cca 30% město, 20% mimo město a zbytek dálnice) při obsazení třemi osobami. Dá se s ním jezdit ale i za 6,1l a to když si člověk nastaví na dálnici 120km/h a jede plynule, mimo obec by se dalo jezdit asi i úsporněji a věřím, že by se to dalo srazit i pod 6 l. Jen pro rýpaly mám odzkoušeno auto v plném obsazení 5 osob s nákladem v úprku po Brněnském tankodromu D1 s průměrnou rychlostí 140km/h a spotřeba byla 7,7l/100 km, což je opravdu dobré. Měřeno na pneumatikách Good Year Efficent Grip 215x50x17 s tlakem dle tabulky opel na Eco Mode tedy 2,7. Takže tento motor supluje 1,6 jak výkonem, dynamikou tak spotřebou a to ve všem o třídu lépe, takže pokud nebudou odcházet nově vřazené mechanické součásti beru downsizing , jako dobrý krok. Spolehlivost, ale vždy prověří až čas a jak se ukázalo u 1,2TSi i krátký čas stačil na dokázání, že nadlidi z VW udělali někde asi chybu :-D Jako menší negativum motoru beru jemné cukání po sešlápnutí plynového pedálu někde kolem 2000 otáček. Naštěstí se to dělo jen z počátku provozu a za né prohřátého motoru a od doby co se držím jen Shellu, jsem se s tím nesetkal, tak ťuk ťuk na dřevo to byl snad jen projev syrového motoru a kvalitního českého benzínu.
Převodovka je manuální šestistupňová. Chod řadící páky je možná trošku tužší než jsem třeba zašil v Roomsteru, ale dráhy jsou přesně vymezené pro mě slušně dlouhé a jemné odpory mě alespoň připomínají, že je to manuální převodovka a ne vařečka. Snad jen šestý převodový stupeň jde trošku hůř, ale je to spíš nerozhýbaností a trochu ještě nezvykem na tuto polohu.
O motoru běžně nevíte, je opravdu dobře odhlučněn jen občas si velmi pěkně pískne Turbo. Běžně s ním stačí jezdit v rozmezí otáček 1500-3000. Pod 1500 otáček je cítit jemné chvění řadící páky. Pokud se octnete v otáčkách nad 4000 stále není hluk motoru nikterak zlý, spíše pak na vyšší rychlostní stupně v rychlostech nad 160 km slyšíte aerodynamický svist.

Podvozek:

Podvozek tohoto auta je oproti konkurenci trochu jiný. Astra zde šla svou cesotu a na zadní nápravě nezvolila ani drahý multi-link ani nejlevnější vlečnou konstrukci, ale oprášila starou konstrukci s Wattovým přímovodem (viz: http://cs.wikipedia.org/wiki/Watt%C5%AFv_p%C5%99%C3%ADmovod) Přední náprava je zcela běžné konstrukce. Astra je od základu vybavena ESP, která jistě pomáhá udržet auto vždy ve směru kam ho pošlete. Podvozek dobře tlumí nerovnosti,i když v Eco modu nahuštění pneumatik (2,7) jsou slyšet od kol rázy víc, ale to je pochopitelné a určitě to nejsou žádné velké rány a jízda je stále komfortní. Na podvozku je znát, že motorizace se 120 koňmi není jeho maximum. Automobil je opravu o trošku tlustší, než konkurence, ale mě to nepřipadá, jako negativum na dálnici je auto parádně stabilní nevadí mu tolik boční vítr ani poryv od předjížděného kamionu atp. Automobil s vyšší hmotností krásně na silnici sedí a jízda s ním je velmi komfortní a plavná. Nejsem žádný závodník ani odborník, ale musím říct, že se mi ještě auto nepodařilo dostat do úzkých, vždy se jen auto položilo do zatáčky a člověk si mohl užívat působení odstředivých sil bez zbytečného náklonu. Zde bych si trošku postěžoval. Jsem vysoké postavy a jsem hodně štíhlý a mně osobně by vyhovovaly trošku užší sedačky. Nechci říct, že mají špatné boční vedení, ale jsou spíše pro normální osoby a ne pro takové tyčky jako jsem já. Nyní jsem auto přezul na menší zimní plecháče (205x60x16) a i s nimi je auto velmi pěkně stabilní a ještě o trochu komfortnější.
Brzdy jsou v autě velmi dobře dávkovatelné, nekouškou se, ABS zabírá tak akorát a jak jsem již psal, takový závodník nejsem, abych posoudil, zda vadnou nebo ne.

Vnitřní prostor a komfort:

Automobil má opravdu úctihodné vnější rozměry, ale je mu vytýkán malý vnitřní prostor. Auto jsem si kupoval jako dopravní prostředek pro mě s převážným využitím dvěma nebo třemi osobami. Prostor na předních sedadlech je dostatečný, posaz je dost nízký, což mi vyhovuje. Přesednu-li třeba do rodinného Meganu II nebo Roomstru mám pocit jako bych seděl na židli. Trochu nevýhodou je toto při nastupování ve městě, kde člověk nemůže otevřít plně dveře a tak trochu složitěji zalézá na nízké sedadlo pod vytažený volant (jak jsem již psal mám dva metry, takže trochu extrém) :-D Polohu za volantem si člověk snadno najde díky super seřiditelnosti volantu i sedadla. Dnes bych si asi připlatil za loketní opěrku a sedadla s prodloužitelným sedákem (cca 15000 navíc). Nejvíc jsem s mím autem jel do Mnichova a zpět a po cestě jsem nebyl vůbec unaven a vše bylo velmi komfortní. Co je trochu škoda , že přední hlavové opěrky nejdou vytáhnout tak vysoko, při mých dvou metrech mám hranu opěrky těsně nad napojením hlavy a krční páteře, ale toto my do nehody vadit nebude a potom možná taky ne  Velmi příjemné jsou silné výplně ve dveřích, kde je opravdu důstojný prostor pro opření ruky. Snad jen při nejnižším posazu je opěrka na dveřích o chloupek výš než by mi vyhovovalo. Sedáky i opěradlo mají příjemnou tuhost, ve spojení s podvozkem nevystupujete jako ze škodováckého kostitřasu :-) Vzadu je situace trošku jiná zdaleka tam není tolik prostoru, mě osobně to je jedno nejezdím tam a z vlastní zkušenosti vím, že se tam dá krásně přežít cesta do Alp bez kontaktu hlavy se střechou a bolesti všude po těle, ale nesedím jako dle příručky pro prvňáčky, takže je možné, že při zcela vzpřímeném posazu může dojít ke kontaktu hlavy se střechou. Prostor na kolena je dostačující, když já se za sebe neposadím nikterak s velkou mezerou. Horší je nízká mezera pod sedadlem, je-li v nejnižší poloze. Jako negativum bych viděl nízkou možnost vytažení zadních opěrek.
Design přístrojové desky je perfektní, je zde velmi pěkně vyřešen přechod na dveře, kdy linie není ničím přerušena. Tento detail hodně prozradí o zpracování interiéru. Některé značky se zde asi inspirovali u starých žigulíků nebo škodovek a toto místo prostě na dveře nenavazuje. Materiály na palubní desce jsou použity na omak příjemné, ale to je mi jedno nemazlím se s ní. Příjemné jsou „kovové“ kličky otevírání dveří dodávají interiéru punc komfrotu. Jako výtku bych viděl rukojeť sloužící pro zavírání dveří. Lesklý tvrdý plast asi bude trpět a při opravdu důkladném promačkání dovedete přinutit plat si povrznout, ale to musíte být opravdu puntíčkář (nemyslím teď zdrobnělinu vozidla od Fiatu) .Tolik diskutovaná středová konzola s mnoha tlačítky mě nevadí spíče naopak, velmi snadno se zorientujete a po čase po slepu rádio na panelu ovládáte, když zrovna nepoužijete to ovládání na volantu. Zde trošku menší povzdech předchozí generace Opelů, měla důmyslněji propracované ovládání radia na volantu. U tohoto vozu není možné listovat adresáři při přehrávání MP3 přímo z volantu a musíte skákat jen po písničkách, nebo použít větší kolečko přímo na rádiu. Zde je trochu nelogicky větší použito jako roller pro menu a ne pro volume, což lidi, kteří to vidí poprvé,mate, ale mně to nevadí spíš naopak  Drobným negativem je tvrdý plast středové konzoly, ve kterém je uložena řadící páka, ten má občas tendenci vrznout při prudkém přeřazení . Efektní je červené podsvícení středového panelu.
O kvalitě dílenského zpracování hovoří dokonalé „ledničkové“ zavíraní. Jen takové to tupé klapnutí, žádný plech na plech. Na tomto má asi lví podíl dvojité těsnění ve dveřích a ještě dodatečné těsnění u spodního prahu. U kufru je to dohnáno tak daleko, že jej stačí pouštět z pár centimetrů.
Kufr je dostatečně veliký k charakteru využití auta. Je pravidelný při mé výšce mi nevadí vyšší nákladová hrana. Dobrá jsou oka na kotvení předmětů v kufru. Trošku mě zlobí rachotící oko na odtažení po vyndání rezervy při přezouvání auta se mi jej asi nepodařilo zaklínit tak pěkně a časem se vytřese a trochu klepe. Po sklopení sedadel nevzniká rovná podlaha, ale to mi nevadí nevyužívám auto jako kombík a na delší předměty si vezmu zahrádku nebo rodinný Megane combi 
Výhled z vozu je pro mě dostačující, už od doby našeho prvního auta (felicie Combi) jsem zvyklý couvat na zrcátka. Parkovací senzory mi připadají jako blbost, auto dostanete do oka a pak se s ním parkuje jedna radost. Navíc senzory třeba úzký předmět jako je nízký ocelový patník nechytí. Ze začátku jsem s tím trochu bojoval, protože jsem řídil, vždy jen vozy combi a nebyl jsem zvyklý, že za sebou nemám tolik plechu. Výhled šikmo vpřed je dle mého názoru OK masivní A sloupek je daň za tuhost a stejnak jsem zvyklí koukat raději dvakrát  Velká pohoda je vnitřní zrcátko s automatickou clonou. Je to trochu sice nezvyk, protože se při zatmavení jakoby subjektivně ztratí informace o vzdálenosti. Jediné co opravdu zrcátko nepřebije je xenonové světlo nebo blbec v levém pruhu na dálnici s dálkovými, ale to vás oslňuje spíše přes řidičovo zrcátko. Jako negativum je trochu slabá couvačka, při pološeru její svítívost je malá. Daní za líbívé a aerodynamické tvary je možnost skápnutí špinavé vody do kufru a na sedačky. Z výroby jsou trošku divoce nastaveny ostřikovače, které mám pocit myjí spíše střechu, ale nic co by se nedalo vyřešit. Komfortní jsou automatická světla a stěrače. Automatika u stěračů je parádní,opravdu nemám potřebu do ní zasahovat. Byl jsem ale prodejcem upozorněn, že na zimu je vhodné systém před vypnutím auta vypínat, protože při námraze to vnímá systém jako vodu a mohl by mít tendenci setřít stěrači, které jsou přimrzlé. Díky edici20 let má každé sedadlo svoji čtecí lampičku. Příjemné je i osvětlení schránky před spolujezdcem. Odkládacích prostor je všude plno vyzdvihl bych malou uzavíratelnou schránku před levým kolenem řidiče parádní místo na sluneční brýle a další drobnosti, které se pak nepovalují nikde v autě. Do bočních výplní se vejde velká petka (ne na stojato) a velmi příjemné jsou držáky na dva kelímky ve tředové konzoli, které mají i svírací mechanizmus a další prolis na větší lahev. Kapsy na zadních sedadlech mi připadají jako zbytečné nic bych do nich stejnak dávat nechtěl s ohledem na možné potrhání povlaků.
Volant je velmi příjemný s koženým obšitím a širokým věncem. Na něm je velmi pohodlně umísteno ovládání tempomatu a rádia, když to už jsem kritizoval dříve, že není možné přepínat mezi rádiem, mp3… a nelze prohazovat celé adresáře (na to v předchozí generaci opel sloužila levá část, kde je teď tempomat) , ale zde právě oceníte více tlačítek na radiu, protože po chvíli zcela automaticky zmáčknete jedno tlačítko a to zapne MP3, Rádio….

Pneumatiky:

Letní – Good year Efficen grip 215x50x17 -tichá pneumatika, velmi usporná s dobrou adhezí
Zmní – Dunlop Winter SP 4D – 205x60x 16 – zatím jen zkušenost s nepříjemným akustickým projevem při jízdě v rychlosti kolem 100km/h na suchém hladkém asfaltu, kdy kola nejsou v záběru. Spotřeba se zvýšila o cca 0,3 litru

Závěrem.

Auto mám přes půl roku, nejel jsem s ním přes 9000km a stále mě baví. Trošku negativní jsou některé detaily na plastech uvnitř a jejich tendence k povrznutí, ale upřímě,jezdil jsem v Audi A4 4 roky staré a toto prémiové VW group vozidlo vrzalo jako každé jiné auto  Osobně bych uvítal užší sedačky, možnost vyšší opěrky hlavy, loketní opěrku a dnes bych asi dokupoval i USB port na radiu. Přečtěte si i oficiální recenzi tohoto auta na MACZ a porovnejte zkušenosti uživatele po 9tisících a testera. Podle zkušeností mích a z mého okolí, zde na MACZ se v testech nedá věřit spotřebě, kdy recenzenti možná záměrně uvádějí ty nejvyšší hodnoty pro daný cyklus, ale reálný provoz je o něčem jiném. Dále mě trochu štve neobjektivnost vůči značkám jiným než je VW group, kdy co je VW tolerováno je u jiných chyba, nechci šahat do svědomí recenzentům, jejich práce si vážím a pomohla mi s výběrem auta, jen by měli i u ostatních značek říct to negativní A a pozitivní B a nedělat toto jen u VW group. Snad moje recenze pomůže jiným uživatelům při výběru auta.

Silné stránky

- motor – živost, spotřeba
- jízdní vlastnosti
- design (subjektivně) - netuctovost
- šest převodových stupňů
- nízká hlučnost do 150 je to pohoda potom slyšíte jen mírný aerodynamický hluk
- dobré uspořádání pracoviště řidiče (subjektivní)
- poměr ceny výbava
- dobře vyřešený interiér
- denní svícení a automatická světla
- robusní a tuhá karoserie

Slabé stránky

- Některé plasty mají jemnou tendenci vrznout si
- Nízký rozsah nastavení opěrek hlavy
- Riziko skápnutí špinavé vody
- Menší prostor pro zadní cestující
- Kola jsou přidělána matkami ne šrouby
- Ostřikovače předního skla

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

-Probíhá standardní servis, záruční oprava rozbitého heveru, uvolněného displaie rádia, Oprava lemu na prahu - vše v autorizovaném servise. Plánuji opravu drobných oděrků od provozu.
-Zkušenost se servisem Opel- cukání motoru. Na toto téma jsem založil i vlákno na Opel fóru. Nicméně v roce 2015 jsem poprvé občas začal cítit jemné škubnutí při určitém typu akcelerace, nejprve jsem to takřka nevnímal, ale problém se začal zhoršovat - nahlášeno servisu při roční prohlídce = nic nenašli auto je v pořádku. Skutečně chvilku byl pokoj, ale po nějakém čase se to opakovalo, následovala neplánovaná návštěva servisu a výměna svíček= na chvilku to pomohlo, ale asi za 6 měsíců se to zhoršilo natolik, že auto spadlo i do nouzového režimu. Následovala další návštěva servisu, kde bylo objeveno, že zapalovací lišta je vypálena a byl zase na chvili pokoj. To už sme v roce 2016 a přískoky jedeme do jiného autorizovaného servisu, protože sme ztratili důvěru v ten stávající. Spolu s roční prohlídkou a STK se snaží odstranit tuto závadu, ale zase nic nenašli. No a asi týden po servisu se problém vrátil. Už nám došla trpělivost a snaha mít auto plně servisované v autorizovaném servise a s řádně vedenou servisní knížkou (Naděje na lepší zpětný výkup při koupi nového vozu, v té době ještě stále Opel). Auto bylo dáno místnímu automechaniku, který se v něm pohrabal a zjistil - vyměněné svíčky byly pro jiný typ motoru (Příčina vypálení lišty) a závada byla vždy vidět na diagnostice, ne jak tvrdil autorizovaný servis a způsobovalo jí špatné čidlo snímače otáček motoru, věc za pár korun. Vyměněno a od té doby bez problémů. Když sme si dovolili napsat trochu rozhořčený dopis na Importéra Opel, jak mají kvalitní síť servisů, přišlo od nich v odpovědi, že vozidlo bylo vždy vráceno funkční. Fakt toho, že na faktuře byl zachycen fakt montáže špatných svíček nebo toho, že servis jen mazal erory z jednotky a neřešil příčinu, je nechával stoicky klidnými. Takže jsme uvalili klatbu na Opel (Do té doby byly dva vozy v rodině) a další nová auta jsme nakopili jinde. Zvažovali jsme i řešení oficiální cestou, ale než ztrácet další čas a peníze, raději je potrestáme klatbou na jejich značku - od té doby se do rodiny pořizovala 3 nová auta a ani jedno Opel.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

RenoCar Brno, Spokojenost maximální, přístup profesionální, starosti žádné, předvedení dokonalé, nabídka více než dobrá, prodejce maximální profesionál. V této firmě platí náš zákazník náš pán a opravdu nic není problém.

 

Novinky v recenzi

8.9.2018 13:24

Tak Robertek jde z domu

Po 7 krásných letech, v podstatě bezproblémového fungování, jde Robertek do světa. Pokud bych to měl zhodnotit, auto mě nepřestalo bavit a líbit se mi, zvládlo s námi vše od každodenního ježdění po dlouhé výlety po evropě. Bohužel zvyšující se roční nájezd a 7 let se promítají do provozních nákladů. Tedy doufám, že až jej postaví příští týden někam do autobazaru (jde na protiúčet) najde si nového, také tak věrného majitele a bude mu sloužit, jako složil nám.

27.10.2013 12:30

Péče o vozidlo - Detailing

Rád bych sem doplnil krátký odstavec ohledně péče o vozidlo (detailing, chcete-li), protože si myslím, že se jedná o věc, která může pomoct udržet hodnotu vozidla a hlavně pocit ze stále nově působícího.
Na úvod bych rád řekl, že jsem typ "leštič", tedy auto chci mít vždy v perfektním stavu a jsem schopen v tomto ohledu ztratit mnoho času a utratit dost peněz. Pro péči o vůz používám výhradně již kosmetiku Sonax. Důvod, asi málokterý výrobce v čechách má takovou širokou škálu výrobků v této kvalitě a s možností je koupit. Na počátku jsem začal s obyčejnou řadou tedy tekutý vosk, leštící šampon a pro běžné mytí autošampon s voskem. Nic proti tomuto řešení, ale funguje dobře jen na nový neznečištěný lak, tedy lak bez šmouh od asfaltu, pryskyřic atp. Ať si reklamní letáky píší co chtějí, na asfalt, trus, hmyz atp prostě šampon a teplá voda nestačí. Kosmetiku tedy doplnil odstraňovač hmyzu (super), odstraňovač asfaltových skvrn, odstraňovač pryskyřic. O dvou posledně zmiňovaných se rád rozpovídám. Odstraňovač asfaltu nemá jiný účinek než technický benzín ba oc navíc nemá ani jeho účinek, často po jeho použití velký flek zmizí, ale zůstane lehce žlutá tečka, pokud postup opakujete (dle návodu výrobce) a místo po aplikaci ošetřujete utěrkou z Mikrovlákna na exteriér (červená) může se vám stát to nemilé co mě, že utěrka pustí červenou barvu a lak je lehounce růžový v místě, kde byl dříve malý černý flíček, co je horší posuďte sami. To samé se mi stalo s odstraňovačem pryskyřic. Proto tyto dva přípravky nedoporučuji moc používat. Naštěstí se podařilo růžový film odstranit leštěnkou s jemným brusným efektem (Wax Extreme 2). Později jsem objevil Sonax Spray and Clay a toto řešení mě vyhovuje. Odstraňuje téměř vše velmi lehce a bez viditelného poškození laku. Je to teda drahá sranda (cca 800kc) na druhou stranu Vám nějaký ten pátek vydrží a výsledek je super. Následně jsem začal experimentovat s řadou Xtreme od Sonaxu - Sonax šampon 2v1 s nano částicemi (běžné mytí), tekutou leštěnku Sonax Wax 1, Tvrdý vosk Wax 1. Toto řešení je bezvadné, rovnou vám řeknu ať si raději koupíte tvrdý vosk a neutrácíte za tekutou leštěnku, důvod je prostý tvrdý vosk se lépe nanáší, roztírá a subjektivně mám pocit, že se ho méně spotřebuje.výsledek je kvalitní. Stále jsem však očkem pokoukával po řadě Sonax Premium, ale upřímě ty ceny jsou neuvěřitelně vysoké, nicméně jsem dostal dárek k narozeninám v podobě tvrdého karnaubského vosku Sonax Premium a Sonax Paint cleaner. Systém funguje tak, že po umytí vozu odstraníte veškeré nečistoty (zbytky zaschlého hmyzu, asfalt, pryskyřice atp), aplikujete Paint cleaner (náročnost asi jako velmi důkladné vyleštění auta), následuje pak tvrdý karnaubský vosk, který se aplikuje velmi snadno a vyleštění je již hračkou no a výsledek, u dva a půl roku starého auta je lak jako při vyjetí z výrobního závodu. Soce to sežere den práce ale stojí to za to. Tedy pokud to shrnu je ideální z mých zkušeností od Sonaxu jet po linii - mytí Autošampon Xtreme 2v1, Odstraňování nečistot Xtreme Spray and Clay a ochrana laku pomocí Premium paint cleaner a Premium tvrdý Karnaubský vosk, pokud se vám nechce dát takové peníze tak poslední dva nahradit Tvrdým voskem ze serie Xtreme.
Na vnější plasty jsem toho vyzkoušel také plno, ale po všech experimentech používám gel na vnější plasty ze serie Xtreme - důvod je jednoduchý, spotřebuje se ho opravdu minimum a výsledek je velmi slušný, navíc od různých pěn a sprejů nestéká na ostatní části
Na pneumatiky - Gel na pneu ze serie Xtreme - je neuvěřitelné kolik sad pneumatik s tímto prostředkem ošetříte, starám se v podstatě o 3 auta a po roce jsem na třetině spotřebovaného materiálu, navíc výsledek je slušny a opět. ve srovnání s různými pěnami nikam nestéká
Skla - tady je snad jediná výjimka, kdy nepoužívám jen čistě Sonax, ale kombinuji vše s výrobkem Sheron Rain-off, ten dobře leští vnější skla, navíc opravdu funguje co se odpuzování vody týká, na běžné čištění jsem nepřišel na rozdíl mezi prostředky, ale spíš vidím klíč úspěchu v dobrém hadru. zelený od Sonaxu na interiér a skla není špatný, ale po nějaké době se i v něm začal držet prach a tak leštění není nikterak dokonalé.
Disky - Používám obyčejný čistič disků Sonax, ať si říkají reklamní videa na internetu cokoliv stejnak sem vždycky musel sáhnout po kartáči a po sezoně po technickém benzínu a tak mi připadá zbytečné za to vyhazovat nějaké extremní peníze.
Interiér - Zde doporučuju kombinaci Sonax čistič interiéru matný, dobře čistí nenechává šmouhy, na textil potom čistící pěnu na interiéry Xtreme a následně pohlcovač pachů Sonax. jen malé upozornění. Pohlcovač pachů nechte dobře vyschnout, pokud jej necháte někde vlhký a přikrejete to prostředek umí zasmrádnout a výsledek je přesně opačný. Prostřed normálně nanesete aplikační houbičkou a vytřete zeleným hadrem Sonax. Výhoda čističe interiéru Sonax je jeho univerzálnost, tedy neděje se nic když vám nateče na textil atp.
Těsnění u dveří - používám tyčinku s lojem od Sonaxu, v zimně jsem nepřimrzl a dveře stále pěkně těsní a těsnění není popraskané.
Tak to je v kostce asi tak vše. Možná se Vám to zdá jako reklama na Sonax, ale za cca 9 let co se starám o různá auta v rodině se mi tahle značka nejvíc osvěčila, ikdyž není bezchybná, jak je vidět ne prostředcích na odstraňování asfaltu a smoly:)

2.5.2013 00:18

Druhý servis

Tak Byl Robert po dvou letech na pravidelném servise. Zatím jezdí jen na pravidelnou údržbu, krom jedné mechanické opravy lemu prahu, u kterého jsem si všiml při přezouvání, že je ohnutý. Druhý servis proveden u Srby v Modřanech. Lepší zkušenost než s BS auto Motol. Servis obsahoval výměnu provozních kapalin včetně Brzdové, výměnu olejového filtru, baterie v klíčku. Navíc jsem si nechal udělat výměnu kabinového filtru klimatizace, dezinfekci klimatizace, geometrii (pro jistotu po dvou letech a zimě) a záručně opravit uvolněný display radia, který nepříjemně rezonoval při otáčkách 2000-2300. Po dvou letech a 30tis km jsem s autem spokojen. Drobné výtky snad jen k ostřikovačům a občas vrznoucímu středovému panelu, při kontaktu spolujezdcova kolena. Spotřeba již zajetého auta v zimě 6,9 (dlouhá klidná cesta) -7,9 (cesta do alp ve 4 s rakví na střeše a rychlostí dle předpisů), léto 6,2l (klidná jízda do 120km/h) - 7,0 (jízda po dálnici do 140) . Za dobu provozu koupeny nové gumičky na stěrače (origo Opel), vana do kufru (doporučuju, pouze druhovýroba pro HB) a gumové rohože na zimu (Druhovýroba, dost odér gumy, není aretace na čudlík). Přibylo pár šrámů na karoserii od neopatrných nebo závistivých lidí.

20.4.2012 22:33

První serviska...

Po roce proběhla první servisní prohlídka sestávající se z: Výměny oleje a filtrů, kontroly všech provozních kapalin, kontroly brzdného systému, vizuální kontroly podvozku auta, správného uchycení kol a jeich tlaku... jako bonus mi vrátili auto umyté (sice z myčky, což bylo jeho poprvé) a vytepované koberce. Cena za to vše 4200. V rámci servisu bylo opravováno ukopnuté zrcátko a vyměněno prasklé čelní sklo (pojistka jinak by stálo 12 000). Celkově ceny jsou přijatelné. Přístup servisního technika byl dobrý, jen bych čekal, že nebudu muset vyřizovat papírování s pojišťovnou sám a vše za mě vyřídí servis na základě plné moci, ale chápu, že jsem u nich auto nekupoval :-) Jinak mohu BS auto na Motole doporučit

3.12.2011 20:04

Debilů není nikdy dost...

Tak mi to někdo objel klíčkem... Jak mám rád ty lidi :-/


Další vozy Opel Astra



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10

Zatím

praktičnost
9

Je to hatchback objektině to není 100% subjektvně ano

prostornost
9

Zadní sedadla, ale v rámci třídy asi OK

jízdní vlastnosti
10
jízdní komfort
9

občasné povrznutí na kostkách

provozní náklady
10

Jsem spokojen

náhradní díly
9

Zatím jen kola, pneumatiky, a doplňky a to je zcela v rámci normy

výkon motoru
10
spotřeba
10
hlučnost motoru
10
kvalita sedadel
9
brzdy
9
zavazadlový prostor
9

Nikdy není dost velký






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…