Volkswagen Golf (2018)
19.2.2020Zdravím všechny příznivce aut. Tak jsem se konečně po dvou letech vlastnictví dokopal k recenzi svého auta. Věřím, že zájemci o tohle auto, případně…
Volkswagen Golf (VII)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
SCHROJF 20.02.20 18:53
« Re: Re: 15 Kola
Tak tak a ešte s navi, viď plutva na streche... ;-)
Je fakt,že je to dobrý motor, ale že si s ním medzi "1% nejrychlejších aut v dnešním provozu"...chápem tvoj vek, ale skôr by som ja povedal, že si v lepšej polovičke najrýchlejších áut... ;-)
pre Miriencz: skús si dať skontrolovať rozvody...
Prajem veľa šťastných kilometrov...
-
Rasto 20.02.20 12:26
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pobavilo :)
Tak tu je samozrejme morálna rovina toho, že človek vedome porušuje zákony - s tým súhlasím, že to môže byť problém.
Neviem aký máš jazdný režim, ale ja keď jazdím okolo komína tak prakticky predpisy dodržiavam (až na vyslovené blbosti). Pretože mi je v 99% jedno či prídem o minútu skôr/neskôr. Takisto dodržiavam, aj keď idem neznámu trasu.
Keď ale jazdím niekoľkohodinovú trasu pravidelne v noci a poznám ju ako svoje boty tam mám na to iný názor. Jasné že s rozumom (často vozím cudzích ľudí a ešte nikdy sa nikto nesťažoval na štýl jazdy okrem horského prechodu, kde paradoxne nič neporušujem).
Keď už spomínaš Rakúsko tak tam mi osobne príde, že majú oveľa lepšie značenie - jednak na okreskách máš 100, takže neviem - tam je to bezpečné a u nás nie? A jednak obmedzenia majú nastavené rozumnejšie zo skúsenosti. Prečo napríklad na SK často narážam na nezmyselné obmedzenia? Napr. široká cesta prvej triedy - odbočovacie pruhy, prehľadný úsek - dali tam 50km/h o 1km ďalej na tej istej ceste odbočka takisto do dediny, bez odbočovacích puhov a je tam 90kmh/h.
Tunel Horelica - po nehode kedy zaspal vodič kamiónu a zabil oprotiidúcu šoférku tam dali asi na 2km 60km/h namiesto 90. Súbežná cesta dole cez dedinu má povolených 80km/h.... Hovadina... Zlý spoj na diaľnici na rovinke - ale naozaj nič kritické (na českej D1 sú oveľa oveľa horšie diery a spoje) - na SK 60km/h. Nevedie náhodou aj toto k ignorácií predpisov? Napríklad HR má úplne nezmyselne nastavené predpisy čo sa týka rýchlosti - neustále nejaké obmedzenia - tam už značky beriem iba ako veľmi slabé doporučenie pre minimálnu rýchlosť. V Rakúsku rýchlosti prakticky dodržujem - toto o pokutách nieje... -
idam.i 20.02.20 11:19
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pobavilo :)
Stretávam takýchto borcov celkom často.Ja sa snaźím ísť v rámci max. povolených limitov.Jasne,ze keď predbieham,tak mi to občas preskočí,no opäť sa vrátim na max.limit.
Je zaujímavé sledovať ako ľudia serú na predpisy.No stačí prejsť kúsok do Rakúska a tý istý borci idú pekne ako z učebnice.
Inak skús niekedy v takej 130 vystrčiť von hlavu,mozná ti dôjde,že to nie je optimálne na jazdu po bežnej ceste. :-( -
Rasto 20.02.20 09:47
« Re: Re: Re: Re: Re: Pobavilo :)
Tak ono záleží kde a kedy... Ja chodievam neskoro večer po pekných širokých okreskách, kde keď ideš 110km/h tacho tak ťa väčšina áut obieha - samozrejme, keď tade idem ráno alebo poobede, tak je to bez šance a si rád, že ideš 90-100km/h. Najhorší sú strelci, čo predbiehajú naslepo do zákrut, ale keď je prázdno, cestu poznáš a spomaľuješ do neprehľadných križovatiek tak to nejaké nebepečné podľa mňa nie je. Proste treba ísť s mozgom a ohľaduplne hlavne. -
JirkaVejrazka 20.02.20 06:31
« Re: Re: Re: Re: Pobavilo :)
Nemam nic proti nekomu, kdo jede 160 po dalnici pokud vi co dela, soustredi se na rizeni a neohrozuje ostatni provoz. Ale 130 po okreskach je daleko za tim, co jsem u okolnich ridicu schopen akceptovat. To proste bezpecne neni (pominu tech par km okresek u nas, co vypadaji jako male dalnice). -
das_autos 19.02.20 22:10
« Re: 15 Kola
Na fotce je Maraton edition on má sociál edition.Jak se říká nejlepší offroad je služební auto nebo na operák.Chudák ten co si to pak koupí :-) mám taky takový kámoše,kteří mají tenhle motor.Tomu kdo ho vlastní to žere lehce přes pět a kdo ho jenom užívá šest a půl i vejš.Nicméně na motor si nikdo nestěžuje i já ho budu mít za chvíli doma v golfu. -
VII 19.02.20 20:41
« Re: Re: Pobavilo :)
Ahoj, děkuju za komentář. Ano máš pravdu, jezdím rychleji, a pokud se něco stane, ponesu za to následky. Na druhou stranu se na jízdu snažím vždy 100% soustředit. Nikdy nemám mobil v ruce když řídím, nehraju si s infotainmentem, neustále sleduju okolní provoz, chodce, zvěř atd. Za mě je lepší potkat na silnici někoho, kdo jede 160 po dálnici a dává pozor, než někoho kdo jede 90 a pošle ti to z pruhu do levého bez mrknutí do zrcátka. Ale tohle je prostě věčná diskuze těch co dodržují rychlostní limity a všichni kdo jedou rychleji jsou pro ně vrazi. A jezdím s každým autem víceméně stejně. Za mě je dostatek výkonu prvkem aktivní bezpečnosti pro rychlé a snadné předjetí. I s 300k autem jsem po okreskách jel okolo 120km/h, pokud jsem nepředjížděl a na dálnici zcela výjimečně překračuju 180, a když tak pouze na velmi krátkou dobu. -
Verny_2013 19.02.20 20:10
« Převodovka MQ200
Měl jsem ji ve Sportsvanovi v kombinaci s 1,4 TSi 92 Kw a to co popisuješ jsem fakt nikdy nezažil. Být to mé soukromé auto, tak to reklamuji.Oproti MQ250 kterou mám teď byla ta moje MQ200 víc gumová a méně přesná, Trojku jsem občas hledal. S těmi sedadly a světly máš naprostou pravdu. Základní halogeny - potkávačky jsou největší slabinou jinak skvěle vyváženého auta. Sedadla má smysl koupit ty ergoactivy, to je špička, ty základní jsou podprůměr. Ale když si nemůžeš vybrat, tak to nemá smysl řešit. Za ty 15 kola buď rád, Já mám 16 a ty jsou takový rozumný kompromis, ale 17 jsou na Golfa už moc. Auto pak výrazně ztrácí komfort na horších silnicích. Civic nebo Focus mají lepší podvozky, řekl bych o třídu. Přidej nějakou fotku ať můžu ohodnotit. ta Žlutá kurkuma mu ale fakt sekne. -
Miriencz 19.02.20 18:35
« Golf
Přeji hodně šťastných km bez nehod.
Měl jsem podobné dilema jako ty. Po škole jsem chtěl náhradu za mou 23 let starou Xsaru. Moje preferovaná varianta byla Mazda 3, ale nakonec jsem skončil u Golfa (1,2 TSI) v R-line. Jedná se o auto z roku 2014 a když jsem ho v červnu koupil mělo najeto necelých 133 000 km.
Počáteční pocity byly úžasné, ale postupem času se kouzlo vytratilo a mě začal mě celkem štvát motor. Nevím poslední dobou se mě zdá, že výkonově to není ono. Zrychlení je velmi pozvolné (když to porovnám se starou Xsarou 1,8i tak tam je to o něčem jiném). Zvuk motoru bych radši ponechal bez komentáře. Poslední dobou mě navíc motor někdy vibruje na volnoběh. Zkrátka a dobře není to ono.
Zkoušel jsem dát auto do servisu a auto, že že prý v pořádku. Nevím asi mi prostě a jednoduše nesedlo. S jiným motorem by to asi bylo jiné. Co se týče ostatních věcí tak je to skvělé auto, ale motor to je dost podstatná záležitost u auta.
Momentálně uvažuji o prodeji auta a koupě Mazdy 3. Když jedu ráno do tak jedna stojí v naší ulici a pokaždé se na ni usměji a hned je mi líp. Když ji miluješ není co řešit.
Za mě taky mohu doporučit Richard Hammond´s Big - World Biggest Car factory fakt to stojí za to. Nedávno to šlo na Discovery v češtině. :-) -
palix 19.02.20 16:00
« Golf
Prajem veľa šťastných kilometrov.
Čo sa Golfa týka, aj napriek tomu, že nie som priaznivec koncernu VW, Golf (a Octaviu) považujem za veľmi podarené autá.
Čo sa spotreby týka - TSI motory ju majú veľmi dobrú. Povedal by som, že skoro dieslovú :). Skúšal som motor 1,0 T / 85 kW v Scale a prišiel mi menej príjemný ako môj 2,0L / 88 kW atmosferický motor (Mazda 3). Podľa mňa je to ale vecou zvyku. Keby som mal 1,0 TSI, isto by som si zvykol a motor by mi stačil. Spotrebou sa ale môj motor 2,0 na hodnoty TSI nedostane. Zaujímavé by bolo priamo si to porovnať na trase aspoň 300 km - rovnaká trasa, počasie... Vodič by mohol byť aj iný = taký, ktorý je na dané auto zvyknutý.
Ináč max rýchlosť 200km/h na 6 pri 4200ot - cca tak to majú dnes asi všetky autá. Dole kopčekom by to možno išlo aj 240 km/h. Mne kedysi nechceli veriť, že moje auto, ktoré má max rýchlosť 195 km/h (cca 4000 ot) išlo dole mierným kopčekom (v Nemecku) 212 km/h (GPS). A to ešte malo "otáčkovú" rezervu. Dnešné autá sú pri max rýchlosti celkom pohodlné a človek nemá pociť, že mu vyskočí motor z auta, ako kedysi, keď max rýchlosť bola pri 6300 ot :-)
Priaznivcom, aj nepriaznivcom VW (+ Richard Hammond) doporučujem pozrieť si program:
Richard Hammond´s Big (2020) časť 1. World Biggest Car Factory
Perfektný program o fabrike VW :). Je momentálne asi len v angličtine, kto nerozumie, chce to asi chvíľu počkať.
Budem tu za blba ale mne nejako viac vyhovuje atmosféra v kombinácii s CVT, nemôžem si pomôcť.
Čo bolo fajn - infotainment ukazoval momentálny výkon motora - to je prima keď chceš vedieť koľko ho máš ešte k dispozícii kebyže si sa chystal urobiť nejaký manéver vyžadujúci ešte prudšie zrýchlenie.