Recenze
Honda Civic MA8
Technické info
Přezdívka auta Honda Civic Rok výroby 1997 Koupeno ojeté najeto [km]:102000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1396 výkon [kW]: 66 kroutící moment [Nm]: 117 maximální rychlost [km/h]: 172 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 14 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6.5
Popis vozu
Předchozí auto které jsem měl byla Fiesta r.89 1.1 v základní výbavě, takže toto vozidlo pro mne znamenalo výrazný pokrok a má přesně ty vlastnosti, které mi u starého vozu chyběli.
Je to prostorný a velmi pohodný vůz, má velký kufr, dobře přístupný (díky pátým dveřím které se otevírají i s oknem), skvělý motor a komfortní podvozek, s vysokou výbavou a klimatizací a navíc pro mně s výborným zevnějškem.
Je to Honda Civic
5D liftback karoserie typ MA8
Motor 1.4i označení D14A2 obsah 1 396 cm3 s výkonem 66kW při 6 100 ot./min
5-stupňová manuální převodovka - momentálně je trochu vůle v řadící páce.
Váha je řekl bych přijatelných 1 145 kg.
Vybavena velmi účinnou klimatizací (hned po příjezdu domů jsem z ní byl nemocen :-D ), při jejím zapnutí je znát úbytek výkonu motoru. Moc jí nepoužívám jezdím spíše trasy do 30 minut jízdy, tak si raději užiju větru ve vlasech od otevřených předních oken.
El. okny (pouze přední) ty mě překvapili tím že při dojezdu se prohnou a přimáčknou se dole na vnější těsnění.
Centrálním zamykáním - to mě také překvapilo, protože jde uzamykat jen ze strany řidiče, strana od spolujezdce uzamkne jen ty jedny dveře a především řidičovy dveře neobsahují motůrek, ale jen snímač. To je problém, který zatím zabraňuje montáží alarmu.
Křídlo na kufru, zatím bez 3 brzdového světla, které je umístěno na spodní stranu zadního okna, i přesto že v křídle je výřez a šroubovatelná záslepka přesně na brzdové světlo. Jak seženu to do křídla půjde to z okna pryč!
Interiér je středně světlý šedý a zachovalý.
Autorádio nebylo původní (Sony CD MP3, hned jsem ho vyměnil za své stávající JVC KD-G521EY), čtyři reproduktory (2+2), bohužel levý zadní celkem "chrčí", nejspíš budu vyměňovat všechny čtyři za nové do stávajících pozic. Při výměně jsem zjistil, že to předchozí bylo opravdu odborně namontováno. Když přehlídnu značně z ohýbanou a špatně zajištěnou "klec" pro montáž, protože zdřejmně neměly montážní klíče. Tak rozhodně neprominu "čokoládovnu a šmodrchanici" za autorádiem. Bylo to připojeno takto: původní kabely - el. čokoláda - ISO konektory - přechodka z ISO k. na k. SONY. A technik si s instalací hlavu nelámal, ani neoholil izolaci z kabelů, které nacpal do čokolád, navíc byli proházené reproduktory a autorádio hrálo jen při zapnutých světlech. Všechen tenhle "humus" jsem vyndal, dobře přepojil a na stávající vodiče napájel ISO k. a opatřil je smršťovací bužírkou. To bylo za rádiem najednou místa... :-)
Poslední co mě napadá z výbavy je tažné zařízení, které má u přístrojové desky kontrolku, které bliká se směrovými světli - v noci dost obtěžující... žárovka půjde pryč :-D a časem i kontrolka (překáží orig. regulaci podsvícení, kterou sháním)
A jak jsem k ní přišel? Již před pěknou dobou jsem si jí vyhlídl, a když jsem uvažoval o novém autě a hledal na internetu našel jsem co jsem hledal, za přijatelnou cenu auto s karosérií která neukazovala známky prorezlosti (kvůli rezu jsem opustil od Fiesty). Po celkem slušné spolupráci s prodejcem (autobazar vzdálen 650km :-D ) a prohlídnutí fotek jsem se rozhodl že to risknu, sehnal potřebné peníze a dopravu (mám rád kamarády, kteří se nebrání mě odvézt takovou dálku, když jim řeknu 1-2 dny dopředu ;-) )
Jeli jsme přes noc a k autobazaru dorazili k ránu, čekali 3 příšerný hodiny před autobazarem než otevřely (majitel autobazaru, přišel za 2 minuty než měli otevírat a z jízdního času mi nějak zapomněli vypadnou zácpy které se v noci nekonali).
Auto jsme oblezly a prolezly jak to šlo, karoserie celkem v pořádku, motor měl výborný zvuk (tichounký, nikde nic nepískalo nedrnčelo, nehučelo). A po uvážení pro a proti, jsme se dohodly na koupy.
Cesta domů, napříč republikou auto náležitě otestovala (panelová dálnice i rychlost 180km/h), nic neupadlo ani se neporouchalo :-)
Po příjezdu jsem zjistil pár vad, hlavní v novém technické průkazu bylo napsáno ABS ANO (vozidlo jím vybaveno nebylo), přepsání na NE mě stálo část nervů, x provolaných minut a pár dní dovolené. A po neochotě odpovědných úřadu se dohodnout (úřad, který udělal chybu odmítl poslat oficiální dopis, aby mohla být chyba opravena) naštěstí stačila návštěva STK a jejich potvrzení, že vozidlo nebylo z výroby vybaveno ABS.
Ventilátor funguje jen na 3 a 4, proměřil jsem vypínač, ten je v pořádku a kabeláž vedla někam za ventilační jednotu, kterou se mi nechtělo vymontovávat, takže budu muset dát auto do autorizovaného servisu. Auto je servisováno neautorizovaným servisem mám s nimi výborné zkušenosti, ale elektrikařinu moc nedělají (navíc jsem vystudovaný mechanik-elektronik, takže co zvládnu dělám sám).
Prasklá pružinka v kličce dveří u řidiče a při jízdě tak nepatrně drnčí (autorizovanému servisu se nevyhnu :-D )
Další "závady" o kterých jsem věděl, vůle levé přední kolo, drobné škrábance, pár drobných flíčků koroze levý a pravý zadní lem a pokus o zamaskování prorezlého levého zadního podběhu (přestříkáno ochranou "gumovou" vrstvou) taky v plánu na opravu, v interiéru byl namontován asi držák mobilu (4 dírky po šroubech na pravé straně středového panelu, vedle rádia), nefunkčních záklopkách zámků a mnou nepochopená červená dioda umístěná 3 cm před řadící pákou (nepřipojena ani dráty nepřivedeny?)
Silné stránky
Motor - dostatečně silný, pružný a úsporný (teda pokud jezdím do 4 000 o/min to se pak mění, nastupuje sportovní zvuk ještě větší zátah ale taky větší spotřeba.
Podvozek - spíš komfortně naladěn, dobře drží v zatáčkách.
Přední sedadla - pohodlná i pro delší cestování.
Kufr - prostorný a dobře řešený.
Slabé stránky
Snad jen dražší náhradní díly a špatně sehnatelné použité součástky, např. na vrakovištích, jako centrální zamykání, tlačítka atd.
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Mám výborný zkušenosti s neautorizovným servisem, kam dáváme auto celá rodina už řadu let.
Jen pro informaci jsem se byl zeptat v autorizovaném servisu na cenny některých náhradních dílu u Karlových Varů (směr na Ostrov) a má zkušenost s personálem - výborná byli moc ochotní se jít na auto osobně podívat, aby by mi mohli zjistit přesné cenny (sice by mi stačili přibližné) součástek, které mně zajímaly. Výborně vysvětlili a názorně ukázali v čem jsem neměl jasno (ohledně dodatečné montáže). Nenastala ani žádná změna v chování ani po té co už bylo 100% jasné že jsem se přišel opravdu jen zeptat.
Auto jsem u nich v opravně neměl, tak nemoho soudit kvalitu práce.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Prodejce, jako asi každý druhý celkem ochotný rychlí a hlavně se snažil prodat.
Novinky v recenzi
Velká aktualizace textu, nahrání nových fotek a znovuzveřenění recenze...
Dnes se mi povedlo při vyjíždění z parkoviště odřít si auto o jiný zaparkovaný starý... já jsem si promáčkl a odřel zadní dveře, on měl pouze mojí barvu na svém nárazníku. :-(
Výměna oleje v motoru a v převodovce, olejového a palivového filtru.
Tak jsem si po delší době udělal radost, koupil a nainstaloval LED světla pro denní svícení... a už nemusim myslet na to, že musim před jízdou rozsvítit světla.
Pokračování v servisu.
Vyměněny přední kotouče, destičky a zadní čelisti (vše ATE), bubny jsou ve výborném stavu original Honda.
Promazány lanka plynu a ruční brzdy, vyměněna brzdová a spojková kapalina.
Vůle v řadící páce by vyžadovala výměnu za orginální díl od Hondy, takže se asi zase zhrozim až půjdu zjistit cenu :-D
Na jaře ještě něco udělam s lakem a končim s opravami
Autíčko jsem měl v servisu na výměnu rozvodů (jedne kladka, řemen a vodní pumpa), zároveň s nimi jsem nechal vyměnit i 3 klínové řemeny.
Koupil jsem si zimní gumy Bridgestone Blizzak LM20 175/67 R14 82 T
Dnes 1.11. jsem je nechal přezout.
Tak jsem se konečně dal do instalace autoalarmu... trápil jsem se stim 3 dny, ale je to hotovo. K tomu jsem si namontoval i el.mag na otevírání kufru. Ještě se mi tu v krabičce skrývá automatický rozsvěcování světel, ale na ty už nezbyl čas a nálada tak snad v brzký době.
Jak jsem to tak odstrojoval tak jsem se čím dál tim víc přesvědčil o tom že nebude na škodu jednou odstranit na spodku plasty a sedačky a pořádně autíčko vydrbat
Tak se stalo to co jsem tušil. Po výměně čapů na levé straně jsem při jízdě opět začínal slyšet známé zvuky od přední nápravy. Měl jsem podezdření na čep řízení na pravé straně. Tak putovalo autíčko znovu do servisu. Kde po původním odhadu vůle v řízení, zjistili že to opravdu bude čepem řízení. Proběhla jeho výměna, a protože když jsem tam auto dával poprvý chtěl jsem po nich aby zkontrolovaly celý podvozek, servis se zachoval výborně a neúčtovali mi znovu provedenou geometrii.
Zase bylo trochu času pro opravy (úpravy), tak jsem se dal do zadního nárazníku, který byl vyboulený. Když předchozímu majiteli instalovali tažné zařízení asi neodhadly potřebný otvor a nechtělo se jim to předělávat :-/
Sundání zudního nárazníku zabralo asi 5 minut (jeden šroub na každé straně, 5 nahoře a 2 dole, potom už jen hlavolam jak jej vyndat přes tažný :-D ), správně seříznout a znovu namontovat a je to.
Teď už sedí pěkně, nedělá bouli hned za tažnym a po stranách.
Tak ta oprava ventilátoru vydržela asi tak do první díry, koupil jsem výkonový odpor a vyměnil. Teď už ventilátor funguje tak jak má.
Dnes jsem konečně opravil nefunkční stupně ventilátoru, byl přepálený odporový drát, po asi 30 minutách trápení se mi ho povedlo dostatečně spojit (spájet), mělo by to chvíle vydržet, pak nejspíš vyměním za výkonový odpor.
Dnes jsem ještě trochu zapracoval a natřel všechny brzdy do pěkný lesklý světlý červený. Použil jsem můj osvědčený postup (vím že není správný ;-) ). Sundat kolo, ocelovým kartáčem na vrtačce očistit brzdový třmen (buben) od rzi, ředidlem očistit, po odpaření jsem vzal starší syntetickou základní barvu (šedá - má už tak 5 let, ale osvědčila se na minulém vozu) a natřel brzdový třmen (buben), po asi 15 min. kdy barva na sluníčku už je na dotek suchá, jsem vzal červenou (tu jsem neměl musel jsem koupit) a znovu brzdový třmen natřel, následuje dalších asi 15 min. na sluníčku a opatrně nasadit kolo zpět. A jde se na další kolo.
Po nasazení posledního kola nechám barvu schnout 1-2 hodiny. Následuje proces "vytvrzení,rychlosušení". Hned od domu mám mírný kopeček dolů, na neutrál kopec sjedu a neustále lehce brzdím, aby se postupně brzdy ohřály a tím barva vyschla a vytvrdla.
Omlouvám se za kvalitu fotek, ale jedinej foťák široko daleko byl ten v mobilu (barva ve skutečnosti není tak do oranžova).
A že chybí celkový pohled na auto s natřenými brzdami? Vím a byl by na nic, na autě mám pořád jen plechové disky s poklicemi, takže to není vidět, je to příprava na jaro. To budu kupovat pěkný kolesa a bude stačit brzdy jen umýt a znovu natřít, navíc se ukážou špatně natřená místa (u předešlého vozu jsem použil naprosto stejný postup a po roce byla barva ve výborném stavu, a bez kazů).
Ještě upozornění: nepoužil jsem žádnou vysokoteplotní barvu, ale obyčejnou venkovní universální barvu (na dřevo i kov :-D ).
Opravil jsem nátěr i na tažném zařízení.
Teď jsem přivezl auto ze servisu, vyměněny filtry, oleje, chladící kapalina, na předním levém kole vrchní čep a čep řízení a opravena díra v levém zadním podběhu.
Dnes mě popadlo "básnické střevo" zatímco autíčko si užívá péče v servisu, tak jsem upravil... teda spíš od začátku přepsal recenzi. :-)
Doplněno o aktuální foto :-)
První úprava... namontoval jsem si loketní opěrku.
Přidat názorDiskuse: Honda Civic MA8
zobrazené auto není aktivní, nelze diskutovat
Další vozy Honda Civic
-
Honda Civic (1997) Majitel: Pepino_Honda
Přidáno: 1.5.2007 459 Majitel 9.89 Uživatelé
-
Honda Civic (1996) Majitel: VipermCZ
Přidáno: 29.12.2010 1010 Majitel 9.88 Uživatelé
-
Honda Civic (1998) Majitel: Garfielld
Přidáno: 21.3.2011 648 Majitel 9.86 Uživatelé
-
Honda Civic (1996) Majitel: Marker
Přidáno: 4.3.2013 49 Majitel 9.83 Uživatelé
-
Honda Civic (1998) Majitel: Hanss (MoDo Team)
Přidáno: 20.1.2010 3710 Majitel 9.81 Uživatelé