Recenze

10 Majitel

BMW řada 3 320d - NOVÉ VIDEO + ZHODNOCENÍ!

9.93 Uživatelé

Hodnoceno: 70× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

BMW řada 3, foto 1 BMW řada 3, foto 2 BMW řada 3, foto 3 BMW řada 3, foto 4 BMW řada 3, foto 5 BMW řada 3, foto 6 BMW řada 3, foto 7 BMW řada 3, foto 8
BMW řada 3, foto 9 BMW řada 3, foto 10 BMW řada 3, foto 11 BMW řada 3, foto 12 BMW řada 3, foto 13 BMW řada 3, foto 14 BMW řada 3, foto 15 BMW řada 3, foto 16 BMW řada 3, foto 17 BMW řada 3, foto 18 BMW řada 3, foto 19 BMW řada 3, foto 20 BMW řada 3, foto 21 BMW řada 3, foto 22 BMW řada 3, foto 23 BMW řada 3, foto 24 BMW řada 3, foto 25 BMW řada 3, foto 26 BMW řada 3, foto 27 BMW řada 3, foto 28 BMW řada 3, foto 29 BMW řada 3, foto 30 BMW řada 3, foto 31 BMW řada 3, foto 32 BMW řada 3, foto 33 BMW řada 3, foto 34 BMW řada 3, foto 35 BMW řada 3, foto 36 BMW řada 3, foto 37 BMW řada 3, foto 38 BMW řada 3, foto 39 BMW řada 3, foto 40 BMW řada 3, foto 41 BMW řada 3, foto 42 BMW řada 3, foto 43 BMW řada 3, foto 44 BMW řada 3, foto 45 BMW řada 3, foto 46 BMW řada 3, foto 47 BMW řada 3, foto 48 BMW řada 3, foto 49 BMW řada 3, foto 50 BMW řada 3, foto 51 BMW řada 3, foto 52 BMW řada 3, foto 53 BMW řada 3, foto 54 BMW řada 3, foto 55 BMW řada 3, foto 56 BMW řada 3, foto 57 BMW řada 3, foto 58 BMW řada 3, foto 59 BMW řada 3, foto 60 BMW řada 3, foto 61 BMW řada 3, foto 62 BMW řada 3, foto 63 BMW řada 3, foto 64 BMW řada 3, foto 65 BMW řada 3, foto 66 BMW řada 3, foto 67 BMW řada 3, foto 68 BMW řada 3, foto 69 BMW řada 3, foto 70 BMW řada 3, foto 71 BMW řada 3, foto 72 BMW řada 3, foto 73 BMW řada 3, foto 74 BMW řada 3, foto 75 BMW řada 3, foto 76 BMW řada 3, foto 77 BMW řada 3, foto 78 BMW řada 3, foto 79 BMW řada 3, foto 80 BMW řada 3, foto 81 BMW řada 3, foto 82 BMW řada 3, foto 83 BMW řada 3, foto 84 BMW řada 3, foto 85 BMW řada 3, foto 86 BMW řada 3, foto 87 BMW řada 3, foto 88 BMW řada 3, foto 89 BMW řada 3, foto 90 BMW řada 3, foto 91 BMW řada 3, foto 92 BMW řada 3, foto 93 BMW řada 3, foto 94 BMW řada 3, foto 95 BMW řada 3, foto 96 BMW řada 3, foto 97 BMW řada 3, foto 98 BMW řada 3, foto 99 BMW řada 3, foto 100 BMW řada 3, foto 101 BMW řada 3, foto 102 BMW řada 3, foto 103 BMW řada 3, foto 104 BMW řada 3, foto 105 BMW řada 3, foto 106 BMW řada 3, foto 107 BMW řada 3, foto 108 BMW řada 3, foto 109 BMW řada 3, foto 110 BMW řada 3, foto 111 BMW řada 3, foto 112 BMW řada 3, foto 113 BMW řada 3, foto 114 BMW řada 3, foto 115 BMW řada 3, foto 116 BMW řada 3, foto 117 BMW řada 3, foto 118 BMW řada 3, foto 119 BMW řada 3, foto 120 BMW řada 3, foto 121
 

Technické info

Přezdívka auta Bafo Rok výroby 1999 Koupeno ojeté najeto [km]:83700 tuning/stylingoznačené * palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1951 výkon [kW]: 100 / 120 * kroutící moment [Nm]: 280 / 330 * zrychlení 0-100 km/h [s]: 9.9 / 8.8 * maximální rychlost [km/h]: 208 / 220 * počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 440 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 5.9 / 5.9 *

Popis vozu

BMW (Bayerische Motoren Werke)

Vidím to před sebou jako dnes. Bylo léto 2004 a já se zrovna místo vyhřívání na odpoledním slunci tísnil v nechutně rozpáleném pokoji a koukal do PC. To, co mě drželo v takovýto čas u obrazovky, nebyla žádná hra, ani nic podobného, ale právě vydaná videa Gumballu 3000 týmu s číslem 097 – britského týmu Diesel power s BMW E46 330d.

Nyní přichází otázka: Proč se nerozplývat nad supersporty létajícími nízko nad zemí v rychlostech, kdy se tep stává neměřitelným? A odpověď je jednoduchá: Protože to děláme už více než 100 let. A změna, to je to, co člověka láká. Asi jako když 24h Le Mans poprvé vyhrál diesel, také se prvně rozkoukával… No a totéž tehdy – bylo jasné, že Carreře GT a Ferrari 360 nelze konkurovat, ovšem jen ten pocit, že s nimi lze jakž takž držet tempo, byl k nenabažení se. Ano, v hustém provozu se opravdu pořád 300+ jezdit nedá, zde už se hraje na něco jiného – např. pružné zrychlení, Nm pod kapotou, apod. Zkrátka kdo neviděl, ať se podívá, o hodně přišel.

-----historie-----

Historie je jen jedna. Není to sice originální, ale než dělat kompozici, popř. téměř opisovat, to raději udělám poctu tvůrcům a uvedu link:

http://www.e46.cz/index.php/bmw-e46.html

Zde se můžete dozvědět téměř vše o tom kdy, jakým způsobem a s jakým výsledkem BMW E46 vzniklo.

Výroba modelu E46 (pohodlně se usaďte) zde:

http://www.youtube.com/watch?v=xXVgFpHYwFs

OSOBNÍ DOJMY:

-----exteriér-----

Víte co se stane, když sportovní sedan střední třídy E36 dostane kulaté tvary? Ano, vznikne E46. Krásný šípovitý tvar sedanu zůstal zachován, jen doba pokročila a s ní i design. Ona totiž i přes facelift vypadala v roce 1998 E36 lehce zastarale. A jéje, no snad si to nepokazím u majitelů E36, na svou obranu musím říct, že E90 je taky již „hezčí“ než E46. No a ten správný masový zákazník kupuje hlavně podle oka a proto vznikla E46. Již jen od pohledu auto vypadá jinak, než jsme zvyklí např. u Octavií II vídat. Ano ta sice patří do nižší střední třídy, ale vnější rozměry jsou podobné (na délku Octavia II sedan +99 mm, Superb I +332 mm). Jen E46 se pyšní větším rozvorem (Octavia II -147 mm, Superb I +78 mm), přední náprava začíná prakticky za nárazníkem a společně s podélně uloženým motorem umožňují vynikající manévrovací vlastnosti a přispívají k dobrému rozložení hmotnosti na obě nápravy. Následuje interiér se svažující se střechou (-53 mm proti Octavii II, -54 mm proti Superbu I), která přechází do vcelku vysoko posazeného víka kufru, jež je ukončeno lehce vystouplou odtrhovou hranou. Osobně mi každé i decentní křídlo na sedanu připadá nevhodné, už jen proto, že i M3 má jen lehce rozdílně tvarované víko se zdůrazněním odtrhové hrany.

-----interiér-----

Auto je koupeno z Rakouska, tedy se lze v servisní knížce dočíst, že obsahuje tzv. Österreich paket, jehož součástí je ne až tak obvyklý šedý interiér v kombinaci s modrými (navy blue) sedadly a výplněmi dveří. Tímto nechci říkat, že jde o nějaký individual, ale u nás běžný je spíše interiér černý či krémový + dřevo. Interiér je tedy ve světlém duchu a auto se zdá vždy čistější než vlastně je… včetně zaprášených velurových koberečků, které je třeba občas vyprášit, ale jinak zůstávají až překvapivě čisté i v podzimním počasí. Na sníh to bude ale chtít gumové, jak jinak než šedé – zatím mému zraku ale v obchodech unikají.

Samotnou kapitolou jsou sedadla, zde pouze s mechanickým ovládáním. Jak sedalo řidiče, tak spolujezdce je podélně i výškově nastavitelné, včetně sklápěcího opěradla v úhlu cca 160°. Výškové nastavení je od vyloženě podlahového až po „židli“. Boční vedení velmi dobré a i když se nejedná o sportovní typ, ani typ s prodlužováním sedáku mohu jen chválit. Součástí je i příplatková loketní opěrka v barvě interiéru.

Tříramenný sportovní multifunkční kožený volant padne do ruky, je radost na něj pohledět i pracovat, ovládání rádia i tempomatu je velmi přehledné. Snad jen průměr věnce se ze začátku zdál malý, ale vše je o zvyku. Lze jej nastavit jak výškově, tak podélně.

Přístroje jsou dobře čitelné a překvapivě přesné. Tachometrových 60 km/h = radarových 59, 70=68 měřeno několika radary. Ještě přeměřím GPSkou pro vlastní informaci jaká je rezerva, ale nejspíše malá. Na přístrojové desce lze nalézt zleva: palivoměr, tachometr, otáčkoměr, v něm umístěný ekonometr a vedle teploměr. Pod přístroji je lišta informující o stavu vozidla. Součástí výbavy je palubní počítač, indikované průměrné spotřebě lze věřit, po ujetí 3tis. km byla propočtená 5,86 l a palubní počítač tvrdil 6,0 l/100km.

Následuje vpravo umístěné integrované rádio BMW, bohužel jen základní kazetový Reverse bez možnosti ovládat CD changer a na rádio opticky navazující panel klimatizace. Pod ní je uzavíratelná schránka akorát tak na mobilní telefon, je cca jen 6 cm hluboká s pogumovanou vnitřní částí. Následuje lišta tlačítek, ze kterých je zde pouze zástupce systému ASC. Poté další uzavíratelná schránka se zapalovačem, opravdu ale tak akorát na drobnosti. Celý panel je natočen mírně směrem k řidiči.

Středový panel začíná kůží obšitou řadicí pákou s manžetou v šedé barvě interiéru pravděpodobně z koženky. Dráhy řazení jsou relativně krátké s dobrou přesností. Okolo řadící páky najdeme kryt v barvě lišt interiéru s el. ovládáním oken, popř. v případě el. ovládaných zadních oken je zde tlačítko na deaktivování zadní části. Poté je zde blíže řidiči ruční brzda a dvě odkládací místa (případně na nápoje) jenž jsou částečné skryty pod loketní opěrkou, kterou lze lehkým pohybem odklopit. Samotná opěrka je otevíratelná schránka tlačítkem v přední části, překvapivě prostorná. Středový panel končí uzavíratelnou schránkou pro osoby na zadních sedadlech.

Airbagů najdeme v interiéru 6 – airbag řidiče, spolujezdce, 2 hlavové v A sloupcích a 2 boční ve dveřích.

Z drobností potěší 2 červené LED diody osvětlující stabilně jemným světlem interiér v noci a stínítko se zrcátkem jak u spolujezdce i u řidiče, popř. možnost seřídit si intenzitu podsvícení budíků v širokém rozpětí. Pro manévry je zde také tlačítko pro el. uzavření vnějších zrcátek.

Vytknout lze naopak na výšku docela skromnou schránku u spolujezdce, ta je částečně kompenzována malou schránkou na straně řidiče vlevo pod volantem. Rovněž přímo určené nápojové držáčky v interiéru nenaleznete, s různou úspěšností lze užít zmíněný odkládací prostor ve středovém panelu. Také vystouplý A sloupek s integrovaným airbagem někdy stíní ve výhledu.

Automobil je 5 místný, nemohu však hodnotit, na delší trasu se vezly pouze 4 osoby a vše bez výhrad i pro 180 cm vysokou postavu vzadu. Auto je vybaveno sklápěcí loketní opěrkou rovněž i vzadu, včetně průvlaku na lyže. Zadní sedadla jsou příplatková sklápěcí páčkami v kufru (umístění odůvodněno zvýšenou bezpečností vůči krádeži zavazedel po vniknutí do interiéru).

-----Motor-----

Jde o řadový podélně uložený čtyřválec M47 o objemu 1951 ccm3 a výkonu 100 kW / 136 koní při 4000 otáčkách. Točivý moment 280 Nm při 1750 otáčkách.

Obecně se udává, že to žádný sprinter není, ale mezi 2000-4000 ot. Vás v sedadle udrží docela obstojně. Dodal bych snad jen větu vytrženou ze svého slovního popisu: „že toho třetího už je problém předjet“. Neboť tehdy již většinou trojku točíte ke 4000 ot. a na výkonové křivce se blíží pád do propasti. Na hrátky, při nichž je vidět rychle se přibližující světla v protisměru, opravdu doporučím váhavcům spíše 3 litr. Naopak na městské ježdění je to kandidát ideální, snad jen určitá mdlost pod 2000 ot. zamrzí.

Z konstrukčního hlediska jde o systém s rotačním čerpadlem, turbodmychadlem s proměnnou geometrií lopatek, přímým vstřikem a čtyřmi ventily na válec, tedy ne common-rail. Ten nahradil tuto verzi motoru v roce 2001. Připodobnit by se dal jak konstrukčně, tak zvukovým projevem i výkonovým průběhem k 8ventilovému motoru VW 1.9 TDi 81 kw, samozřejmě s určitou dávkou výkonu navíc a lepším průběhem ve vyšších otáčkách díky 16ti ventilové technice.

Pozn. Zdali se váže změna motoru za verzi s common-rail s faceliftem, to nelze věrohodně ověřit. Na e46.cz se zmiňují o nástupu nového motoru u sedanu již v březnu 2001, přičemž „na podzim roku 2001 prodělaly sedan a touring facelift“. Na internetu lze nalézt také výjimečně předfacelift verze s udanými 110 kW. Vyjasnit by to snad mohl nějaký šťastný majitel.

-----Podvozek a jízdní dojem-----

Je asi to úplně nejlepší na celém autě. Vpravdě tak neutrální chování při průjezdu zatáčkou jsem nečekal. Podvozek je naladěn spíše tvrdě, ale v kombinaci se zimními 15“ pneu je přesto velmi komfortní. Řízení je nezvykle příjemně tuhé, jednou rukou si však jde poradit i na místě, tuhost je vyvážena přesností. Jízdní projev se dá díky plavnosti přirovnat ke Škodě Superb, ten však ztrácí svou nedotáčivostí.

Při průjezdu zatáčkou zvýšenou rychlostí se auto nejprve chová naprosto normálně bez náklonů, jen je slyšet zvýšený hluk od pneumatik, při ještě vyšší rychlosti již dojde k náklonu s lehkou tendencí zadní části k přetáčivosti. Hranici jsem ještě nenašel a zatím ani nehledal. Drift jsem zkoušel pouze jednou ještě se sjetými letními „poloslicky“ Goodyear Eagle a docela nebyl problém, nových zimních gum je mi na toto docela líto. Ale 2 sjeté pneu jsem zachoval na budoucí testy…

-----Ostatní technické parametry-----

Vyráběn: 1998 - 2005
Rozměry (v x š x d): 4471 x 1739 x 1415 mm
Rozvor náprav: 2725 mm
Rozchod kol vpředu: 1481 mm
Rozchod kol vzadu: 1488 mm
Počet dveří: 4
Počet míst: 5
Pohotovostní hmotnost: 1450 kg
Užitečná hmotnost: 425 kg
Hmotnost bržděného přívěsu: 1600 kg
Objem zavazadlového prostoru (min./max.): 440 litrů
Objem nádrže: 63 litrů

-----ZHODNOCENÍ PO 30000 KM-----
Než jsem se k tomu dostal, už mám s autem najeto asi 32tkm.. Tedy pár potřehů a úprav faktů uvedených výše po tehdy dvou měsíční zkušenosti..

- chybí výkon ;) Komu by nechyběl, ale pár koníků navíc by se hodilo, uvidíme, jak jsem psal už loni v diskuzi, dá se trochu podvádět chipem na 120 kW, trpí sice více mechanické části na vozidle, ale postupem roku jsem vyměnil obě uložení kardanu, chystá se ještě kloub na pravé poloose a vše na pohonu by mělo být 100%, takže bych v tom nakonec tak problém nespatřoval...

- podvozek není samospasitelný, sice se říká, že tahle generace 3er má podvozek rychlejší než motor, stále však fungují fyzikální zákony, tudíž nedoporučuji na mokru jezdit 90 do táhlé, ale téměř pravoúhlé, zatáčky..jsou s tím pak plné ruce práce.. ;)

- sedadla - ač jsem vyzdvihoval jejich jakž-takž boční vedení, tak na extra sportovní jízdu to opravdu není, i když v zimní bundě je to lepší, víc zapadnete 8) Hůř je na tom ale spolujezdec, ten se až tak manévru nepřízpůsobí, navíc se nedrží volantu.. Co ale ztrácejí sedadla ve sportovnosti, tak získávají při maratonech - cesta PHA-OVA-PHA, cca 800 km a jsem čilý jako rybička...

- zima - v autě je zima :) Protože absentuje vyhřívání sedadel a nějaké to nezávislé topení a zároveň je auto denně na větru a dešti (případně sněhu a vánici), tak je nutné jej nejprve uvést k životu a to za cenu ubírání komfortu uživateli. Pokud s ním vydržím do příští zimy, pak nějaké to webasto určitě přibyde..

- stále však chytá na drc - ač bylo mínus 15, předchozí majitel mi zanechal jen 63A baterii (má být myslím 70A), tak stačí nechat auto dostatečně nažhavit a jen drc a je nastartováno..za to získává pochvalu..

- a pak topí brzy - na diesel mi příjde že docela ano, rafička ještě neopustí modré pole a už fouká teplý vánek, to potěší.. :)

- zrcátka - ty musím vyzdvihnout, mrtvý úhel se téměř nekoná, je v nich díky asymetrickému ukonční skla vidět vždy vše. jediný problém, nastal asi 2x, v případě, když se druhý vůz nacházel zrovna určitém místě o kousek vzadu a 2 pruhy nalevo (při tříproudém provozu nebo 2 + připojovací)..to jsem se pak divil ;)

- respekt - na řidiče v SUV to nefunguje.. :D Jedou většinou způsobem "2 metry plechu vlevo-vpravo-vepředu-vzadu a víc mě nezajímá"..holt ale to už je úděl českého provozu..

- tempomat - naprosto úžasná věc, používám denně, hodí se nejen na rychlostní silnice, ale také do obcí apod.. Auto bez něj mi příjde jako rychlovarná konvice s nearetujícím se spouštědlem ;) Zkrátka never ever auto bez něj...

- kufr - vleze se do nej úžasné množství věcí, přinesete-li si 55 cm CRT televizi, pak máte jistotu, že však pojede na sedadle :D

- a pokud jde o osobní pocit, tak s jídlem roste chuť, aneb čím více km jsem najel, tím raději do něj usedám ;)

Silné stránky

- silný zátah motoru v rozmezí 2000-4000 otáček, snadné předjíždění, citelná akcelerace i nad 150 km/h
- podvozek
- spotřeba
- charisma
- stále ještě budí respekt ve zpětném zrcátku
- ostatní viz text popisu

Slabé stránky

- výkon motoru už jen na úrovni dnešních 2 litrových dieselů či menší
- „dieselový“ projev motoru
- relativně nízká světlá výška
- úzký průchod zavazedlníku
- ostatní viz text popisu

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Velmi dobré, udávané drahé náhradní díly se zatím nekonaly, kupříkladu orig. zadní kotouče Brembo s vnitřním chlazením 1500 Kč/ks..

Provedena výměna všech filtrů, a kapalin, dále se uvidí, většina věcí je díky najetým km stále originální bez závad.

Pouze diagnostikou zjištěný airbag u spolujezdce hlásící závadu, bude odstraněna v nejbližší době

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Auto je koupeno v ČR po dovozu z Rakouska, po prvním majiteli. Krásný interiér, servisní knížka.

Výbava a funkce

6x airbag, deaktivace airbagu spolujezdce, automatická klimatizace, otáčkoměr, ekonoměr, originál BMW autorádio Reverse, přední elektrická okna a zrcátka, posilovač řízení, palubní počítač, senzor dynamického podsvícení přístrojů, venkovní teploměr, multifunkční nastavitelný volant, tempomat, loketní opěrka, sklápěcí dělená zadní sedadla, ski box včetně sklopné opěrky vzadu, centrální dálkové zamykání, 5 stupňová manuální převodovka, protiprokluzový systém kol (ASC), ABS, ochranný paket podvozku, přední + zadní brzdy s vnitřním chlazením, 16“ plechy BMW + Pirelli SotoZero - winter, 16" Alu PLW - summer + Continental PremiumContact2 205/55, elektricky sklopná zrcátka, mlhová světla, senzor opotřebení brzdových destiček, senzor nízkého stavu kapaliny ostřikovačů, Follow Me Home funkce světlometů, dálkově rozsvítitelný interiér umožňující lokalizaci auta na parkovišti.

 

Novinky v recenzi

23.11.2010 23:50

Téměř po roce nové info..

základní kladná informace je, že auto jezdí...:) aktuálně najeto asi 145tkm, proběhly různé výměny, podvozek je téměř nový (až na pár silentbloků vzadu) tlumiče Bilstein, uložení Lemforder, ramena Meyle HD, pružiny KAYABA, kotouče a desky vepředu Zimmermann Sport, vzadu Brembo.. Tak vzhůru do další zimy ;)

29.11.2009 21:56

Nové foto

Tak se nám v sobotu rozestoupila obloha, nádhera, jen to teplo kdyby bylo jako za sklem ;-)
BMW dostalo na zimu nové obutí, 16" plechy a na nich Pirellky W 210 Sottozero 205/55, vzadu typu RunFlat.. loňské 15" se usídlily na kompaktíku...

29.11.2009 21:53

Nové BMW

Tak nám do rodiny přibyl kompaktík ;-) Barvě nešlo odolat :-P Až se odženou všechny mouchy a trošku více to projedu, tak bude více info..

14.9.2009 09:41

Upgrade

Provedena výměna a zároveň lehký upgrade brzd.. Výrobce Zimmermann, dodavatel DPD ;-) Staré kotouče byly srovnány na soustruhu, ale po 15tkm už to nebylo ono, zase se vlnily.
Aktuálně najeto cca 105tkm.

19.7.2009 09:15

LED

LEDky vládnou světu, už i mému, automobilovému ;-) Prostě jsem se přemluvil a myslím, že výsledek stojí za to..

7.7.2009 00:05

Foto

Déšt si dal na 2 dny oddych, tak i mělo smysl auto umýt a navoskovat, výsledek pozorujte ve fotogalerii..

1.7.2009 23:08

Jarní a letní úpravy

15" ALU vyměněny za letní 16", sehnal jsem madlo kufru v barvě ;-) nějaké to přelakování třmenů... Až se KONEČNĚ počasí umoudří, tak přidám foto!

16.11.2008 00:00

Dnes najeto 5000 km od koupě. Auto jubileum oslavilo zhasnutím H7 žárovky na pravé straně. Poznatky:
- schránka u spolujezdce není malá, jen je v ní moc věcí ;)
- dovnitř schránky v loketní opěrce se vejde BT handsfree i sluneční brýle
- nevadí jen A sloupek ale i B sloupek...na vině je ale asi má výška - 185cm - mít sedadlo o 5 cm více vpředu, pak je to o 100% lepší
- klidná jízda se dá: 50 km/h na 4. rychl. stupeň, 70 km/h na 5. rychl. stupeň
- 5. rychl. stupeň, 3 tis. otáček = přesně 144 km/h (tachometrových, nastaveno tempomatem)
- spotřeba stále sympatických 5,8 l/100km a ještě sympatičtější je momentální cena nafty :)

Video

Přímý odkaz na video.


Přidat názorDiskuse: BMW řada 3 320d - NOVÉ VIDEO + ZHODNOCENÍ!

Další vozy BMW řada 3



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

Doveze mě kam potřebuji. Veškeré překvapení se hlásí s předstihem na palubní desce.

praktičnost
9

Prostorný vůz s vynikající manévrovatelností díky malému poloměru otáčení. Bod dolů za úzký průchod zavazedlníku, touring je na tom přeci jen lépe. Zavazadelník je však praktický i díky příplatkovým sklápěcím sedalům.

prostornost
9

Místo pro řidiče a spolujezdce bez výhrad, še je na dosah ruky tam kde má být. Pouze v případě snížení předních sedadel na minimum nezbývá místo pod sedly pro nohy spolucestujících vzadu – nutno sedadla lehce zvýšit, či posunout dopředu.

jízdní vlastnosti
10

Podvozek, který je vždy o krok napřed před výkonem vozu, se zaručí za skvělý zážitek z jízdy.

jízdní komfort
10

Za komfortní ustálenou cestovní rychlost s příjemnou spotřebou se dá považovat 150 km/h. V klikatých okreskách zase dobře podrží tělo v zatáčkách výborná sedadla. Vše je umístěno tak akorát, zkrátka spokojenost.

provozní náklady
9

Ty se teprve ustálí. Ale jezdit s 320i za 10 l nebo 320d za 5,8 l/100km už se asi projeví… Pro šetřílky doporučím Octavii II 1.9 77 kW, tam se dostanete v klidu i k 5 l.

náhradní díly
8

Je to BMW. Stačí se ale trochu porozhlédnout internetem a ceny padají...

výkon motoru
8

Skvělý zátah od 2 až do 4 tis. ot., pod 2 tis. ot. je motor vcelku mdlý.

spotřeba
9

Na téměř 1500 kg těžké auto je spotřeba 5,8 l s dynamickým stylem jízdy převážně na krátké tratě a ve městě vynikající.

hlučnost motoru
8

V nižších otáčkách citelný dieselový projev, který se poté utlumuje. Common-Rail je zvukem někde jinde… Já mám ovšem zvuk dieselu velmi rád, takže podávám zkreslené informace…

kvalita sedadel
10

Široké spektrum nastavení poloh, dobré boční vedení, přihýbatelná hlavová opěrka, příjemné čalounění..zkrátka 10.

brzdy
10

Citlivé dávkování. Na přední nápravě orig. a na zadní nové kotouče Brembo. ABS pracovalo zatím jen 2x…

zavazadlový prostor
8

440 litrů, prostorný, ovšem úzký nakládací prostor.






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…