reklama


Recenze

Sonny Crockett (muž 27 let) Poslat zprávu
 
10 Majitel

Alfa Romeo 145 Boxer

9,92 Uživatelé

Hodnoceno: 71× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Alfa Romeo 145, foto 1 Alfa Romeo 145, foto 2 Alfa Romeo 145, foto 3 Alfa Romeo 145, foto 4 Alfa Romeo 145, foto 5 Alfa Romeo 145, foto 6 Alfa Romeo 145, foto 7 Alfa Romeo 145, foto 8
Alfa Romeo 145, foto 9 Alfa Romeo 145, foto 10 Alfa Romeo 145, foto 11 Alfa Romeo 145, foto 12 Alfa Romeo 145, foto 13 Alfa Romeo 145, foto 14 Alfa Romeo 145, foto 15 Alfa Romeo 145, foto 16 Alfa Romeo 145, foto 17 Alfa Romeo 145, foto 18 Alfa Romeo 145, foto 19 Alfa Romeo 145, foto 20 Alfa Romeo 145, foto 21 Alfa Romeo 145, foto 22 Alfa Romeo 145, foto 23 Alfa Romeo 145, foto 24 Alfa Romeo 145, foto 25 Alfa Romeo 145, foto 26 Alfa Romeo 145, foto 27 Alfa Romeo 145, foto 28 Alfa Romeo 145, foto 29 Alfa Romeo 145, foto 30 Alfa Romeo 145, foto 31 Alfa Romeo 145, foto 32 Alfa Romeo 145, foto 33 Alfa Romeo 145, foto 34 Alfa Romeo 145, foto 35 Alfa Romeo 145, foto 36 Alfa Romeo 145, foto 37 Alfa Romeo 145, foto 38 Alfa Romeo 145, foto 39 Alfa Romeo 145, foto 40 Alfa Romeo 145, foto 41 Alfa Romeo 145, foto 42 Alfa Romeo 145, foto 43 Alfa Romeo 145, foto 44 Alfa Romeo 145, foto 45 Alfa Romeo 145, foto 46 Alfa Romeo 145, foto 47 Alfa Romeo 145, foto 48 Alfa Romeo 145, foto 49 Alfa Romeo 145, foto 50 Alfa Romeo 145, foto 51 Alfa Romeo 145, foto 52 Alfa Romeo 145, foto 54 Alfa Romeo 145, foto 55 Alfa Romeo 145, foto 56 Alfa Romeo 145, foto 58 Alfa Romeo 145, foto 59 Alfa Romeo 145, foto 60
 

Technické info

Přezdívka auta Boxerka Rok výroby 1996 Koupeno ojeté najeto [km]:140000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1596 výkon [kW]: 76 maximální rychlost [km/h]: 185 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 8

Popis vozu

Takže, všiml jsem si, že zde ještě není žádná alfa 145 s motorem boxer, tak jsem se rozhodl, že budu první.
Když jsem byl na škole a viděl poprvé film Rychle a zběsile, tak jsem se rozhodl, že jednou musím mít vytuněného japonce. Finanční situace mi ale změnila názor a já se spokojil s představou oplastovaného Favorita. Viděl jsem motor 1.6 z Feldy a myslel si jakej budu borec. O italech jsem v podstatě nevěděl nic. Fiat? Není to náhodou francouzská automobilka?? No ale osud si pro mne vybral jinou cestu, a když jsem si dělal v 19-ti řidičák, udělal maturu a experimentoval s tvorbou internetových stránek, stalo se něco, co koplo výhybku na kolejích mého „automobilového života“ jinam. Moje velice dobrá kamarádka, zblázněná do Alf Romeo, dostala nápad.. Co kdybychom udělali Alfa Romeo klub? Tak říkám že jasně, že to zvládnu. A pak už to šlo rychle. Stačilo mi jedno jediné svezení Alfou 33 1.7 boxer a já zapoměl na Fáčko a okamžitě se zamiloval. Zvuk boxera a zátah v lehoučké 33ce byl ohromující. Na doporučení jednoho „alfisty“ jsem místo do 33 šel raději do 145 a ještě před doděláním řidičáku jsme pro jednu jeli :-)
Paní majitelka byla nekuřačka, opatrná a svou Alfičku měla moc ráda. Na své stáří byla v dobrém stavu (Alfa) a tak nebyl problém. Majitelka si zaplakala, rozloučila se a už jsme jeli domů.
Protože jsem ještě neměl řidičák, alespoň jsem Alfičku v garáži občas nastartoval a poslouchal bublání boxeru… úžasnej zvuk.
Alfa měla všechno ,co jsem si jen mohl přát. Dva airbagy, vyhřívaná zrcátka, klimatizace, nastavitelný volant a sedačka řidiče, 6 reproduktorů. Motor celkem dobrej, 1.6 boxer 76kW jel velice hezky a ty moje pubertální závody s Feliciema a hlavně vytuněnýma Favoritama… :D No zkrátka mi dělala radost. Bál jsem se jen oprav, každej mi říkal že itala nebrat, že se to furt se*e a je to drahý, boxer je konstrukčně starej a nevychytanej, žere olej a je to prostě celý auto na prd. Za čas už jsem tyhle lidi nevnímal, věděl jsem svoje a byl jsem nad věcí :-) Olej žere, to ano, ale bylo mi to fuk. Opravy taky pohoda. Cena dílů také. Na svou Alfu bych nedal dopustit, je to prostě auto, do kterého musíte být zamilovanej a pak mu všechno odpustíte a pokud má nějaké zádrhely, tak je vám to fuk. Pokud jí dáváte co potřebuje, odmění vás krásnou živou jízdou :-)
Lak je trochu zvláštní, že prý to tyhle Fiaťácký červený dělal… každej díl je jinak červenej, střecha je jiná než spodek auta, když utevřete dveře, tak jsou zevnitř jinak červené než zvenku. Že prý to na sluníčku horně bledne a původní červená pak háže odlesky spíše do růžova a fialova. Ale to jsem také nikdy neřešil, beru věci tak jak jsou :-)

Podvozek je sériový, původní majitelka jen nasadila na místo 14-ti palcových kol 15-ti palcová z jiné Alfy a tím trochu beruška přitvrdila. Jinak nic. Není potřeba nic předělávat, tvrdej podvozek vás sice podrží v zatáčkách a rozmlátí vám zbytek auta až vjedete na záplatovaný okresky, takže jsem zůstal ve střední cestě a nechal originál. Na všech kolech jsou kotouče, takže by to mělo lépe brzdit než s bubnama. Neměl jsem možnost srovnávat s verzí co má vzadu bubny, ale ve srovnání s Fiatem Coupé 20VT je to jako by to mělo místo kotoučů bramborové placky. Jenže srovnávat to s Brembama na Coupé dost dobře nejde, to až budu mít fotky, tak si sem Coupé také přidám, a rozepíšu se o jeho zabijáckých brzdách víc. Když chcete aby Alfa zastavila, tak zastaví, není problem.

Interiér je na dnešní měřítka tvrdej a šedivej. Jenže na tohle auto nepasujou dnešní měřítka! Tvrdej interiér? Co to je za blbost? Budu snad na tý palubce spát neboco? Ne nic takového neplánuju, takže tvrdost, i kdyby byla pravdivá, by mne nezajímala. Jenže jak už jsem naznačil, není to pravda, že by byl tvrdej. Když si to zkusíte prstem, zjistíte, že je ve skutečnosti každej plast pokrytej vrstvičkou změkčující pěny na které je šedá koženka. To není vše. Střídá se tam několik odstínů šedé koženky a tapecy ve dveřích jsou z velice příjemné a měkké látky. Dole repráky a nahoře v A sloupkách ještě malý vejškáče. Zbytek palubky jistí černý plast. Někomu se to možná zdá málo, ale já to považuju (krom verzí v kůži) za nejlepší kombinaci, protože jsem viděl i 145/146ky co měly interiér do modra a do zelena a to se mi vůbec nelíbilo. Kliky uvnitř byly původně černé plastové, ale později se dělaly i hliníkové v chromu, takže jsem si je sehnal a na svou berušku hrdě nainstaloval. K nim ladí chromované kroužky kolem budíků a svého času chromované kryty pedálů, které jsem časem sundal. Pod nima jsou v gumovém povrchu pedálů plastické znaky Alfa Romeo.. krásný detail. Sedíte v pohodlných látkových sedačkách, jsou slušně tvarované a v zatáčkách drží. Sedadlo řidiče je výškově nastavitelný, ale to mi přijde zbytečný. Ale hlavní je, že to má a že to funguje. Nastavitelný je výškově i volant, což není špatné na dobu vzniku. Věnec je tlustý tak akorát a nevadí mi ani větší průměr celého volantu, což spousta lidí vidí jako mínus. Já myslím že dobrý, kdyby byl menší, špatně by se přes něj koukalo na přístroje. Trnem v oku řady majitelů je vzdálenost řadící páky a taky že prej překáží rádiu. Řadičku jsem zkrátil hned ze začátku asi o 5 cm, takže budu hodnotit tuto mou zkrácenou páku. Vzdálenost dobrá. Asi jsem mimozemšťan, nebo alespoň nestandardních rozměrů a mám ruce třeba o několik % ve srovnání k tělu delší, než ostatní lidi, nebo je to tím že nesedím rovně ale mírně nahrben, ale já s tím problém nemám. Sedím pohodlně, volant držím normálně a řadím v pohodě. Rádiu nepřekáží nic. Kolem rádia a řadící páky jsem si vlastnoručně udělal takový koženkový potah a prošil si ho červenou nití. K tomu jsem dokoupil kožené manžety řadičky a ručky a na řadičku ještě nahoru kožené madlo. Na někoho je řazení trochu tuhý a někdy se mu prostě nechce. Ale koukal jsem na video s nějakým starším Ferrari, myslím že to byla Testarossa, a tam s tím bojoval ten kluk taky. Takže říkám dobrý, mám to jako ve Ferrari, takže perfekto a jde se dál.. Zadní sedačky jsou tvarované už samozřejmě méně, ale sedět se tam dá také, místa je všude dost, leze se tam taky celkem dobře, protože dveře jsou dlouhé až skoro za roh. Dobře, tak to jsem trochu přehnal, ale jsou prostě dostatečně dlouhé. Cestující vzadu maj k dispozici jeden společný výdech topení a klimatizace ve středovém panelu mezi předníma sedačkama a ještě jim to fouká z takových děr pod sedačkama na nohy. Každý má svůj reproduktor, popelník a madlo aby se mohl v záchvatu sebezáchovy něčeho chytit. Kufr je prostorný, nikdy jsem ho moc nepotřeboval, tak můžu jen říct, že balení vody a batoh se tam vejde. Nakládací hrana v pořádku, dveře se otvíraj pomocí plynových vzpěr a to je taky v pořádku. Jediné mínus je, že tam v takových žlábkách odtéká voda ze střechy, tak se to musí často přelešťovat, aby to bylo stále hezké a majitel měl při každém nákupu radost hledět na to krásné auto.

Silné stránky

-Zvuk boxera je prostě dokonalej :-)

-Design motoru (jako většina italů)

-Živost a rychlost. Není to žádná raketa, ale pro začínajícího řidiče je to paráda. Nemusí se bát, že by byl brzdou provozu. Zrychlení nevím, ale to jsem ani nikdy nepotřeboval vědět, prostě to jede a jede to rychleji než by člověk čekal :-) Maximálka má být 185, podle tacháče jsem jel párkrát 200, takže těch 185 je velice reálných.

-Odlučnění interieru je dobrý, stejně jako kvalita a kombinace materiálů. Často čtu že to vrže… ANO, vrže to, ale nikdy mi to nevadilo a nerušilo to. Stejně vržou i Felicie z tohoto roku a i pozdější Octavie.

-Výbava je velice slušná. Za ty peníze to má všechno. Manuální klimatizace, elektricky nastavitelná a vyhřívaná zrcátka, sedadlo řidiče výškově nastavitelný, volant výškově nastavitelný, 2 airbagy, 6 reproduktorů, kotoučové brzdy na všech 4 kolech

-Originalita na každém kousku auta. Klínovitý design někdo miluje a někdo nemá rád. Mně se moc líbí! :-) Jinak boční okna a přechod do zadního okna, a celkově celá zadní partie je podle mého subjektivního názoru moc povedená, i když si někdo myslí že je to combi, nebo zasklenej pick-up.. neřeším tyhle lidi, já to považuju za originální a krásný.

-Prostornost v interieru je dost dobrá, člověku se uvnitř (hlavně na sedadle spolujezdce, kde je palubka vykrojená) nechce věřit, v jakém autě sedí. V klidu si natáhnete nohy a anatomicky slušně tvarovaná sedadla se vám taky rychle zalíbí.

Slabé stránky

- Brzdy jsou celkem měkké, ale možná je to tím, že už jsem si i zvykl na ostrá Bremba na mém druhém Fiatu Coupé :-)

- Horší dostupnost k žárovkám. Asi jsem nemehlo, ale poškrábal jsem si pěkně ruce. Ale zas na druhou stranu, dnešní moderní vozy už tohle neřeší vůbec a někdy to vypadá ,že žárovky vymění jen v autorizovaném servisu po vyndání celého motoru, takže na tom Alfa vlastně špatně není.

- Tuhé řazení a ze začátku s tím trochu bojujete, hlavně zpátečka ;-)

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Za těch pár let se měnily žárovky ve světlech, chladič, spojka, výfuk, čistila se škrtící klapka a odtrhával zaseklej brzdič … jinak vše v pořádku a kluci v dílně ani moc nenadávali ;-)

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Paní majitelka si auto hýčkala a bylo to vidět, interier jako nový, motor servisovaný a všechny věci okolo prodeje v pohodě.

Omlazovací kůra

Co jsem nemohl nějak vstřebat, byl design přední masky, ještě z roku 1994. Někomu se to líbí, mně ne. Pár lidí proti tomu něco mělo, ale většina lidí souhlasila, že maska z faceliftový 145ky tomu autu prostě sluší víc. Stejně tak se mi nelíbila původní maska v kapotě pod znakem. Imitace mřížky byl jen černý zaslepený plast. Nevím jestli to bylo kvůli lepší aerodynamice, ale šlo to pryč a nahradil jsem to černým tahokovem a zprůchodnil cestu pro vzduch až k chladiči. Podobně jsem prořízl nárazník. Cestu vzduchu usnadňuje vložka Green v originál boxu a spaliny odchází laděným výfukem Laityng. Vyměnil jsem světla. Ještě jsem udělal pár drobností v interieru, trochu víc kůže a koženky a takové drobnosti kolem. Na fotkách jsou ještě laciné imitace hliníkových pedálů, ale ty šly pryč, protože jsou na ně pedály moc blízko a stávalo se, že člověk brzdil a přitom přidával plyn ;-)

 
reklama

Novinky v recenzi

24.5.2011 15:40

rok 2011

Nějak jsem tady na to zapoměl.. Tak to shrnu. Za měsíc má Alfice kulaté 15-té narozeniny, takže jako dárek se od začátku roku udělaly rozvody, kladky, opravila klimatizace, doplnila klimatizace, vyměnily lanovody, výměna brzdovejch destiček, vzadu i vpředu nové kotouče (vpředu drážkované Ferodo), ramena, tyčky a stabilizátory, a snížené pružiny -30 mm :)
S tou opravou brzd se snížila i spotřeba zhruba o litr, někde to tam přibržďovalo ;-)

13.5.2010 17:18

...

Uvolněnej řemen od klima a dřel se o saharu, tak šel pryč. Prej to přidá 2 koně, takže tuning motoru jak prase.

Video

Přímý odkaz na video.


Přidat názorDiskuse: Alfa Romeo 145 Boxer

Další vozy Alfa Romeo 145


reklama

Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
9

Tak je to 14 let starý auto, takže neporuchový není.. Měl jsem problémy s volnoběhem, vyčištění škrtící klapky to zpravilo ;) Jinak když to nevytáčíte za studena a hlídáte olej, tak je to v poho

praktičnost
10

Dveře se snadno otvírají,kufr se otevře po zmáčknutí tlačítka nebo klíčkem, okna se také otvírají pomocí tlačítek. Když dupnu na plyn, auto jede rychle dopředu. Ale půl bodu strhávám jako v každé recenzi velkých časopisů, protože chybí držáky na nápoje :D

prostornost
10

Jasně plnej počet bodů, protože já se tam vejdu a můj batoh taky.

jízdní vlastnosti
10

Je to jenom 1.6ka, ale stačí a dá vám přesně to, co od ní chcete, možná ještě víc.

jízdní komfort
9

Na kvalitní silnici 10 bodů, ale já v Česku na kvalitní silnici ještě nejel.. Takže to trochu drncá. Trochu víc.

provozní náklady
10

Dolejvat benzín a olej. Obojí možná víc než by bylo někomu příjemné. Ale já problém nemám.

náhradní díly
10

Není problém ani dostupnost ani cena. Pokud není novej, najde se na vrakáči nebo na Alfa 145/146 klubu

výkon motoru
10

Ve své době jedna z lepších dostupných 1.6

spotřeba
10

Schválně dám 10! Spotřeba je na někoho velká, ale co jako chcete? Jezdit na spotřebu? S tímhle autem??!! Mejch 9.5litrů je protože jezdím rychle a dost to vytáčím.

hlučnost motoru
10

Pro mé uši velice příjemné bublání na volnoběh a krásně agresivní při vytáčení. Hlučnost v pohodě.

kvalita sedadel
10

Anatomicky tvarovaná, látková a pohodlná

brzdy
9

Ostřejší by byly lepší, ale jinak to má kotouče na všech kolech a když chcete zabrzdit, tak zabrzdíte.

zavazadlový prostor
10

Nikdy jsem ho nepotřeboval, ale je tam a je velkej


Více o modeluAlfa Romeo 145
Alfa Romeo 156 2,0 T.S. - Italská kráska Alfa Romeo 156 2,0 T.S. - Italská kráska

Otestovat vůz ověnčený mnoha oceněními, včetně toho…

Alfa Romeo 156 - oprávněně vozem roku Alfa Romeo 156 - oprávněně vozem roku

"Každá Alfa Romeo představovala v automobilovém světě…

 

reklama





Blesk.cz

Zesnulý kaskadér Jaroslav Tomsa (†85): Má doma mauzoleum s kulečníkem!

Zesnulý kaskadér Jaroslav Tomsa (†85): Má doma…

Legendární kaskadér nemá hrob. Jaroslav Tomsa (†85), který se proslavil díky filmu Limonádový Joe, má pro místo…

Část potoka Vrutice projde úpravou: Rekonstrukce pomůže Chuchli při povodních

Část potoka Vrutice projde úpravou: Rekonstrukce…

Asi 180 metrů dlouhý úsek potoka Vrutice u mostu pod železniční tratí musí být prohlouben. V současné době zde…

 

iSport.cz

Dočkal litoval: Ta penalta mě štve. Dát ji, nemuseli jsme prohrát

Dočkal litoval: Ta penalta mě štve. Dát ji, nemuseli…

PŘÍMO Z MILÁNA | Porážku 1:2 na půdě Interu Milán označil Bořek Dočkal za zklamání. Především ale nadával sám…

Soupeři pro Spartu: atraktivní United, vrátit se mohou Krasnodar a Villarreal

Soupeři pro Spartu: atraktivní United, vrátit se…

Přes víkend mohou fotbalisté Sparty přemýšlet: jaké by to bylo hrát v Evropské lize proti Manchesteru United?…

 

Reflex.cz

Jak vypadá Hřebejkovo Zahradnictví? Sledujte první ukázku z filmu, který dějově předchází Pelíškům

Jak vypadá Hřebejkovo Zahradnictví? Sledujte první…

Nejde vlastně o jeden film, ale o unikátní trilogii. Tvůrčí duo tvořené scénáristou Petrem Jarchovským a…

Tohle nás zničí: Obchod musel vyměnit nevinné označení přebalovacích místností, prý bylo sexistické

Tohle nás zničí: Obchod musel vyměnit nevinné…

Některá evropská média zaznamenala v minulých dnech další díl absurdní diskuse, která přivede Evropu k…

 
 
reklama