Recenze

9 Majitel

Subaru Outback 3.0 H6 BE/BH

9,86 Uživatelé

Hodnoceno: 28× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Subaru Outback, foto 1 Subaru Outback, foto 2 Subaru Outback, foto 3 Subaru Outback, foto 4 Subaru Outback, foto 5 Subaru Outback, foto 6 Subaru Outback, foto 7 Subaru Outback, foto 8
Subaru Outback, foto 9 Subaru Outback, foto 10 Subaru Outback, foto 11 Subaru Outback, foto 12 Subaru Outback, foto 13 Subaru Outback, foto 14 Subaru Outback, foto 15 Subaru Outback, foto 16 Subaru Outback, foto 17 Subaru Outback, foto 18 Subaru Outback, foto 19 Subaru Outback, foto 20 Subaru Outback, foto 21 Subaru Outback, foto 22 Subaru Outback, foto 23 Subaru Outback, foto 24 Subaru Outback, foto 25 Subaru Outback, foto 26
 

Technické info

Přezdívka auta Outback Rok výroby 2002 Koupeno ojeté najeto [km]:240000 palivo: LPG počet válců: 6 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 3000 výkon [kW]: 154 kroutící moment [Nm]: 282 zrychlení 0-100 km/h [s]: 8,9 maximální rychlost [km/h]: 210 počet rychlostí: 4 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 528 pohon kol: 4x4 spotřeba [l/100km]: 11

Popis vozu

Jak jsem slíbil, když jsem psal svou recenzi na Imprezu viz odkaz - http://moje.auto.cz/Slavek-TDM/cervena-pixla.html, píši nyní svoje poznatky na naše současné rodinné auto – Subaru Outback 3.0 H6.

Outback od začátku
------------------------
Historii Subaru jsem již popisoval v mém předchozím cancíku, a tak se zde budu věnovat pouze modelu Outback. Ten vznikl drobnou úpravou Legacy, což byl první opravdu úspěšný model Subaru v USA.
První generace Outbacku se začala prodávat v roce 1995 jako Legacy Outback (nebo také Legacy Grand Wagon nebo Lancaster – podle země prodeje). Od normálního Lega se odlišoval vyšší světlostí podvozku, oplastováním dveří, jinými nárazníky a bohatší výbavou. Ačkoliv některé Legacy měly vzduchově stavitelný podvozek, Outback si musel vystačit se samonivelací zadních tlumičů. Přesto byl dobrou alternativou k tehdejším terénním vozidlům (nebo řekněme SUV). Pro Ameriku byla samozřejmě nutné automatická převodovka – v tomto případě Jatco se čtyřmi rychlostmi, která nebyla až tak poruchová. K dostání byl i pětirychlostní manuál s redukcí, která spíš než do terénu byla určená k tahání přívěsů. Motor první generace byl 2.5 plochý čtyřválec s protiběžnými písty a výkonem 110ti kW, který vycházel ze starší 2.2. Bohužel, dvouapůl litr nebyl zrovna etalonem spolehlivosti. Poddimenzované chlazení a vedení oleje se projevilo zvláště při řidších olejích přehříváním, prasknutím těsnění pod hlavou, což postupně vedlo až k fatálním následkům totální destrukce motoru. Naštěstí se tato závada objevovala až s vyšším nájezdem kilometrů, takže mohla vzniknout druhá generace, aniž by vyděsila kupce již předem. A zájemců o Outback bylo opravdu hodně, takže se tento model pro USA vyráběl přímo tam, včetně sedanu, který se v Japonsku buď nedělal nebo se do Evropy nedovážel.
Druhá generace přišla na trh v roce 1998 a odrážela změnu designu aktuálního Legacy. Naštěstí se pod kapotou objevil nový motor 2.5 – opět čtyřválec se zvýšeným výkonem na 115kW, který však byl výrazně trvanlivější než motor v první generaci. Převodovky zůstaly.
V roce 2001 dostal Outback konečně pořádný motor. Stal se jím šestiválec, označovaný jako H6 o objemu rovné 3 litry. Oproti čtyřválcům měl rozvody řešené řetězem a vynikal naprostou kultivovaností a tichým chodem. Jeho výkon byl 154kW. Od roku 2001 se do Outbacku montovaly rovněž vychytávky v podobách VTD a VDC. Jako Variable Torque Distribution (VTD) se označoval systém 4x4 s elektronicky řízeným planetovým mezinápravovým diferenciálem, který dokázal distribuovat točivý moment mezi přední a zadní nápravu dle požadavků řídící jednotky. Standardně to bylo 45:55 ve prospěch zadní nápravy. VDC je zkratka pro Vehicle Dynamics Control, což není nic jiného než ESP.
Když už jsem nakousl pohon 4x4, tak musím říct, že u manuálů se jednalo o takzvaný Continuous AWD s meznápravovým diferenciálem LSD s částečnou svorností a rozdělením momentu 50:50. Svornost zajišťovala vestavěná viskózní spojka, ale jelikož to bylo bezkontaktní, záleželo na druhu a množství oleje. Na druhou stranu nebylo třeba měnit lamely, protože se vzájemně neotíraly. Rovněž zadní diff byl LSD. Čtyřválcové automaty měly takzvané Active AWD se standardním poměrem momentu 100:0 – tedy připojitelnou zadní nápravu při prokluzu – něco na způsob Haldexu. Více je na odkazu zde: http://wiki.subarufanclub.cz/technika/awd
Třetí generace měla naprosto změněný design a podle názoru mnohých vůbec nejhezčí. Třílitr dostal variabilní časování ventilů a výkon přijatelných 180kW. Přibyla pětirychlostní automatická převodovka se sekvenčním řazením, která vyhovovala i sportovněji založeným pilotům.
Aktuální čtvrtá generace je rozměrově úplně jinde. Dostala mimo jiného motor 3.6 a převodovku CVT. Tuto generaci jsem zatím viděl jen z rychlíku a tak se rozepíšu někdy jindy – až třeba po testovacích jízdách.
Kdo má zájem o další informace, nalezne je zde: http://en.wikipedia.org/wiki/Subaru_Outback

Náš kousek
--------------
Na konci roku 2009 bylo jasné, že se do našeho stávajícího auta nevejdeme. Manželka byla v šestém měsíci a dceři byly 2 roky a tak jsem se rozhlížel po větším voze. Požadavky byly na českou kotlinu poměrně specifické. Chtěl jsem čtyřkolku, ideálně automat, velký kufr, místo vzadu na dvě sedačky (mám 192cm a za mně se toho moc nevejde) a manželka si přála kožený sedačky (prej se líp udržujou, když je děti zasviní). Auto slouží hlavně manželce na popojíždění po okolí a pro nás všechny na dálky. Bydlíme v Podkrkonoší, takže sněhu je tu dost a vydrží dlouho. Cena ideálně do 180ti tisíc, ideálně koupený v Česku se servisní knížkou. Původně jsem chtěl MPV, ale ve 4x4 byly nedostupné.
Kandidátů moc nebylo. VW Passat Variant 4 Motion, trio Sharan, Galaxy, Alhambra, Outback a nakonec Chrysler Town Country AWD.
Outbacka ve třílitru jsem objevil v ojetinách u Emila Freye v Praze. Musím říct, že jednání bylo dobré, testovací jízda v plným zatížení přiměřeně dlouhá. Auto mi vzali na dílnu na zvedák a nechali mě ho tam půl hodiny prohlížet i s mými poradci. Vyjeli mi kompletní historii, včetně oznámení o drobné nehodě na oboje dveře. Auto mělo shnilý výfuk a jelikož pár měsíců stálo, tak byla vybitá baterka. Byly odřené nárazníky od parkování v Praze a slušně ohmataný volant Momo, ale pouze na levé straně (řidič byl buď levák nebo neměl pravou ruku). Jinak vše v původním stavu. V ceně menší než 170 tisíc bylo přehození kol na zimní (skoro nové Continentaly na plechu 16 palců) a letní originál s Yokohamami jsem dostal do kufru. Rovněž jsem dostal chybějící plast levých zadních dveří. Rovnou jsem zajel na servis, protože podle servisky byl plánován na 165 tisíc km a tento stav nastal hned po testovací jízdě (stejně bych měnil olej a filtr).

Výbava
---------
Auto je rok 2002 a 11 měsíc. Má už tedy upravená přední světla – blinkly jsou v chromovaných tubusech. Jelikož se jednalo o šestiválec, jeho základní výbava byla maximální:
4x4 s VTD a VDC a ABS
Automat 4EAT
Tempomat
Kožené sedačky
Panoramatická střecha
Kožený volant Momo
Rádio s CD a nevímkolika reproduktory
Automatická klimatizace
Vyhřívané přední sedačky, u řidiče s elektrickým seřizováním v osmi směrech – bohužel bez paměti
Samonivelační zadní tlumiče
Vše v elektrice, vyhřívané zrcátka a místo pod předními stěrači
Plus takový ptákoviny jako stínítka se zrcátkem a osvětlením u řidiče i spolujezdce.

Praktičnost
------------
Jak jsem psal, potřebovali jsme větší kufr než byl u Imprezy. Outback má objem 528 litrů a rozměry větší než má Octávia kombi – délka 110, minimální šířka 108cm a maximální 137cm. Zadní sedačky jsou rozděleny 60:40 a po jejich sklopení je plocha lehce šikmá, ale bez schodu. Pro úplně rovnou plochu je třeba odklopit i sedáky, čímž se zkrátí ložná plocha na necelých 180cm. Kufr nemá zvýšenou hranu, ale je celkem vysoko. Jinak v prostřední sedačce je loketní opěrka pro spolujezdce a ze stropu kouká pás, který je po zacvaknutí tříbodový. Ale upřímně, uprostřed je místo opravdu nouzový.
Místa vůbec není na rozdávání. Kožený sedačky jsou tlustý a v elektrice má řidič omezenější nastavení než u mechanických seřizování. Při mý velikosti téměř škrtám nohama o volant, ačkoliv mám sedačku úplně dole a volant úplně nahoře. Je to částečně i tím, že volant je sice značkový Momo, ale má příliš velký průměr na můj vkus.
Za mnou je docela dost místa, ale třeba v porovnání se Superbem je to bída. Ono na rozvoru nějakých 265cm se moc kouzlit nedá. Velikost auta odpovídá spíš dnešní nižší střední třídě. Veškeré rozměry jsou například zde: http://magazin.auto.cz/testy/subaru-legacy-outback-h6-3-0.html
Okládacích prostor je sice dost, ale nejsou moc velký a tak jsou třeba kapsy ve dveřích k ničemu, protože mají šířku asi 5cm. Držáky na nápoje jsou vepředu asi 4, vzadu 2, velkou PET lahev nedáte nikam. Klima je jednozónová a musím říct, že jí vymýšlel hlupák (a nebo jí neumím ovládat). V automatickém režimu a na Econ totiž fouká vzduch pouze směrem nahoru a protože se prostřední výdechy v palubce nedají zavřít, je to při vychlazování auta nesnesitelný. Navíc větrák běží nevím proč na vyšší otáčky než u manuálního ovládání.
Auto nemá palubní počítač, jen ukazatel venkovní teploty.
Budíky jsou zakryty plastem, ale jsou dobře podsvícené s možností regulace a opravdu přehledné a hezké. Ovládat se dá jen trip A a B a hodiny – vše tlačítky. Na volantu je páčka tempomatu, ale spustit se musí samostatným tlačítkem na středovým panelu.
Kožený sedačky jsou fajn na uklízení, ale je třeba je udržovat a tak po 170ti tisících kilometrech je znát, že kůže trochu praská. Navíc v zimě svinsky studí a tlačítka vyhřívání jsou umístěný na středovém tunelu v úrovni loktů, takže je člověk buď nerad vypne nebo naopak zapne (což je v létě vskutku prima). Zezadu na předních sedačkách jsou síťky.
Střešní okno je dvoudílné, elektricky ovládané a když je otevřené, člověk o něm moc neví. Nad řidičem je výklopný šíbr a nad zadními sedačkami odsunované okno. Už se mi stalo, že jsem ho zapomněl zavřít a tak mi do auta trochu napršelo.

Jízda
------
Z jízdy s tímhle autem jsem trochu rozpačitej. Auto má velkou světlost 20cm, je poměrně vysoké a těžký motor a dlouhé převisy jízdě taky nepřidají na sportovnosti. Kola 215/60-16 jsou skoro jako z dodávky a navíc předepsanej tlak 2.1 vepředu a 1.9 vzadu je jednoznačně příliš nízký. Foukám teď na 2.3 a houpání je o něco přijatelnější.
Přesto se to s naší Imprezou nedá srovnat. Přesnost s jakou se pouští do zatáček tu prostě chybí; na druhou stranu Outback není sportovní vůz a jízdní vlastnosti v porovnání s běžnými SUV jsou skvělé. Zrychlení na stovku 8,9 a výkon 209 koní slibuje mnoho, ale pohon 4x4 společně se čtyřrychlostní planetovou automatickou převodovkou jich spoustu spolknou a pro svižné předjetí je potřeba používat kick-down. Automat během vteřiny podřadí i o dva stupně a pak už se nechá točit až na 6.500 otáček. Při tomto tempu už ale šestiválec baští, to dá rozum. Mimochodem, automat je sice jen čtyřrychlostní, ale často využívá prokluzu a tak si kvalty jakoby půlí. Je to velice pohodlné a do rodinného auta není nic lepšího. Do sportovního bych ale volil manuál nebo nějaké sekvenční řazení. Musím si někdy sjet s novějším 3.0R se sport-shift převodovkou nebo CVT, abych mohl porovnávat, jak jde pokrok dopředu.
Jinak tohle auto je úplně užasný na zimu. VTD a VDC společně s dobrými gumami Continental měly naprosto neuvěřitelnej grip a auto se drželo silnice jako bobek košile. Do kopce to šlo skoro samo. Z kopce to už taková hitparáda nebyla, musel jsem zhusta používat manuální řazení jedničky nebo dvojky, abych nemusel pořád stát na brzdě. Vyzkoušel jsem Outbacka i v lehkým terénu, když bylo nasněženo asi 25 centimetrů. Pořád dělal co jsem chtěl, ale pro zábavu je třeba VDC vypnout, jinak vás nenechá ani sklouznout a užít si trochu toho driftu.
Moje manželka je z auta nadšená. Usadí děti, dá tam Déčko a už jenom jede . Voda - nevoda, bahno – nebahno. Tohle je pro mě prostě přidaná hodnota toho auta a za drobný příplatek ve spotřebě mi to stojí. Spotřeba je mimochodem téměř přesně papírová. Průměr je lehce přes 10 litrů na sto kilometrů – většinou mezi 9ti a 11ti. Při extra snaze se dá jet i pod devět a naopak stačí zimní provoz ve městě a je tam 13 jak vyšitých.
Auto je i podle zkušeností majitelů mimořádně spolehlivé. Mně zatím odešel plášť výfuku a to je docela problém. Protože druhovýroba není a originál stojí kvůli tzv. bypassu čtrnáct tisíc, nechal jsem u kamaráda jen udělat nový plášť a tu fíčuru viz fotky jsem prostě vyhodil. Možná to jede ve vysokých otáčkách o trochu hůř, ale na to kašlu. K tomu mi odešla baterka, naštěstí je jen 60Ah a stála asi 1900,-Kč.
Co se týče jiných problémů, četl jsem, že občas odejde zadní samonivelační tlumič, tu a tam se objeví závada na převodovce a častěji je třeba měnit kotouče a destičky a výjimečně těsnění pod hlavou. Olej zpravidla třílitr nežere.

Závěr
------
Outback druhé nebo třetí generace je skvělé auto. Člověk který mu propadne už se nerad smíří s nechci říct horším, ale s jiným autem. Subaru je prostě jiné. Mám ho rád.

Silné stránky

- Grip, grip, grip!
- Sametový chod motoru
- Spolehlivost
- Slušná výbava
- Cena za ojetinu (nový kus stál v roce 2002 přes 1.300.000,-Kč!!! – z dnešního pohledu strašlivá částka)
- Vhodnost pro ženu
- Velký kufr

Slabé stránky

Jsem k autům docela kritický, takže jich bude víc
- Málo místa pro průměrného Čecha (192cm a 115kg)
- Příliš velký volant, který je navíc nízko
- Velký poloměr otáčení
- Chybějící parkovací senzory
- Sedadlo je sice elektricky seřizovatelné, ale nemá paměť
- Naprosto nepochopitelná nemožnost ovládat automatickou klimatizaci jinak než teplotou
- Příliš slabé podsvícení budíků klimatizace a originálního rádia – při zapnutých světlech se ztlumí a pro zesvětlení musíte podržet tlačítko OFF. Bohužel si to intenzitu nepamatuje a vypnutí světel to opět vyresetuje
- Není vidět přes volant na tlačítka mlhovek
- Kožené sedačky v zimě studí a v létě pálí
- Málo odkládacích prostor – respektive jsou určené pouze pro kalíšky s nápoji
- Nestandardní rozměry pneumatik
- Nedostatek druhovýrobních dílů
- Chybějící palubní počítač
- Přední sklo není vyhřívané celé, pouze pod stěrači
- Na střední třídu krátký rozvor
- Při zamknutí auta se nezavřou okénka a střešní okno

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Zatím jsem vyměnil olej a filtr (1500 Kč), velká prohlídka mě čeká ve 180ti tisících. Krom toho jsem musel nechat přepláštit výfuk (300 Kč) a vyměnit baterku (Varta 1900 Kč).
Vyměnil jsem vzduchový filtr (222 Kč) a kabinový filtr (500 Kč).
Nové zadní kotouče FeBi, přední i zadní destičky (TRW) a vyčištění všech brzdičů a pístků včetně paken ruční brzdy (celkem 5400 Kč). Nalepeny ochranné lišty nárazníků (600 Kč) a stínítka interiéru vzadu (100 Kč).
Vyměněný už je i řemen (originál) a ložiska (japonská druhovýroba) v řemenicích (dohromady 1100 Kč včetně práce), takže už nepohvizduje. Vše na autě mi dělá mechanik nadšenec, kterýho to baví a má vybavenou dílnu.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Koupeno u Subaru Emil Frey - ojeté vozy. Auto tam bylo koupeno nové a servisované po celou dobu. Přístup prodejců musím pochválit, vzali mi auto na dílnu na zvedák a nechali mě ho prohlížet s mými kamarády jak dlouho jsem chtěl. Testovací jízda byla přiměřeně dlouhá a v plném zatížení.

 

Novinky v recenzi

17.12.2013 13:40

Kříže kardanu

Jako u skoro každé H6, tak i u našeho kusu postupně odešel přední kříž kardanu. Naštěstí je dostupná repase, za výměnu obou křížů a vyvážení do 4000Kč (nový kardan stojí cca 1200EUR). Navíc jsem zjistil, že se v nouzi dá použít kardan i z Legacy 2.5AT, pasuje výborně, jen má středové uložení bez silentbloků na šroubech. Pomalu se blížíme k hranici čtvrt milionu km.

13.3.2013 16:35

Najeto 220.000km, nové brzdy a závada na LPG

Při nějakých 215.000km nás auto pěkně vypeklo. Teda ne ani tak auto, jako reduktor LPG, kterému profouklo těsnění a dostával se plyn do chlacící kapaliny, což se projevovalo přehříváním. Naštěstí má auto budík teploty, takže stačilo zastavit, vypnout motor, odvzdušnit a jelo se dál. Ale než jsem si čuchnul ke chladící kapalině, bál jsem se profouknutýho těsnění pod hlavou. Takhle stačilo vypnout plyn a dojet k plynaři s reklamací. Ten reduktor obratem zdarma vyměnil a opět fungujeme.
Manželka teď jezdí v horským terénu a v zimě stoupá spotřeba plynu až k 15ti litrům na 100km. Krátké trasy, marast na silnici, kopce a uzounká cesta se stovkou zatáček dělají své.
Navíc jsem musel objednat komplet nové přední brzdy. Po 2 výměnách destiček bylo jasný, že je něco špatně. V některé poloze zůstával viset pístek, tak jsem objednal kotouče (v akci Japanparts 1200Kč/sadu), destičky (TRW cca 1000Kč/sadu) a sada na repasi brzdičů (nevím, asi pětikilo) plus olapování pístků a auto zase brzdí jak víno.

9.11.2012 21:30

STK a kontrola ventilu po 210ti tisíci najetých km

Máme po STK a zároveň jsem nechal udělat největší možný servis. STK v pohodě, trocha prolínajícího oleje a rzi na podvozku. Ani zvýšení zadní části o 3cm podložky nevadily (mám vzadu podložky kvůli LPG nádrži). Emise jak na benzín tak na plyn naprosto v pořádku, žádné oxidy dusíku, které by naznačovaly chudou směs.
Co se týče servisu, hlavní byla kontrola ventilové vůle, jelikož Outback má kvůli kontrukční výšce vymezení vůle podložkami. Naštěstí i po více než 25ti tisící najetými kilometry na LPG a celkově více než 210 tisíci km jsou vůle v toleranci. Sací prošla měrka 0.15, výfukové 0.20. Navíc mechanik říkal, že podle všeho víka ještě nikdo nesundával. Vyměnil tedy těsnění kolem svíček a jede se dál. Příští kontrola ventilů zase za cca 2 roky.
Rovněž vyměnil ATF - od MillersOils ATF SPIII, šlo vypustit asi 4 litry. A také oleje v motoru a diferenciálech. Motor je vevnitř čisťounký bez usazenin. Tudíž jedeme dál, dokud auto vydrží zacházení mojí ženy, dětí a psa...

15.5.2012 19:13

200.000 km!

Tak a je to tady, Otas ma pres 200 najeto. Oslava nebyla, hlavně ať slouží dál. Fotku budíku mam sice v mobilu, ale jeji kvalita stoji za pendrek. Jelikož plánujeme pořídit pejska, budu muset koupit protipesovou mříž nebo síť do kufru. Za měsíc bude první revize LPG a jak jsem psal, doufám, že mi mechanik nastaví plovák. Při úplně prázdný nádrži jsem tankoval jen 42 litrů (po 355km na LPG) a to je do 56L nadrž zkrátka málo.

12.3.2012 19:30

LPG

Jízda na plyn je teď výhodnější a návratnost investice se krátí. Už teď je půlka v zpátky. Pečené kuře se již dlouho neobjevilo a systém pracuje dobře. Revize po 20ti tisicích km mě čeká přibližně v červnu a nechám si nastavit plovák tak, aby šlo tankovat aspoň 45 litrů, což by znamenalo dojezd skoro 400km na plyn. Negativum jsem zjistil ve vyšší spotřebě oleje, z původních 0,5litru za výměnu na skoro trojnásobek. Při ceně 120Kč za litr to ale nemá cenu nijak řešit. Mimochodem, na www.subaruclub.cz jeden člen psal, že najel asi 340 tisíc km na Outbacku 2.5 115kW na LPG a to při použití oleje M6AD!!!

14.11.2011 20:30

Roční novinky

Tak skoro po roce jsem se rozhodl, že napíšu pár novinek. Poslední díl výfuku jsem nakonec objednal z USA a stihnul jsem to ještě bez cla. Cena včetně poštovného byla asi 2300Kč což je luxus. Už ho mám na autě, překvapivě je hlučnější než původní. Navíc se objevilo pískání jako od turba, závislé na otáčkách. Zatím nevím, co to je.

Dál jsem vyměnil ložisko levýho předního kola, cena s prací 2000Kč. Bohužel, brzda i přes nové destičky a komplet vyčištění brzdiče stále pohvizduje.

ATF je vyměněna, stejně jako svíčky. Cena za obojí s prací asi 4600. Automat teď řadí jako po másle, dá se krásně ovládat plynem a řazení se zrychlilo.
Asi největší změna je přestavba na LPG. Je to sekvenční vstřik od HL Propan už s novým reduktorem Magic3. Nádrž je v rezervě a má 56 litrů, ale nikdy jsem nenatankoval víc jak 44. Instalaci provedl plynař v Jičíně a stála mě komplet 25 tisíc Kč. Po prvotních potížích s jednotkou (byla ihned vyreklamována) a nastavením je nyní systém perfektní. Výkon je snad ještě vyšší než na benzín, spotřeba 10 - 13 litrů LPG plus litr a půl benzínu. To je hlavně tím, že mám nastaveno přepínání zpět do benzínu nad 4000 otáček z důvodu ochrany ventilů. Plyn hoří pomaleji a H6ka je na zaklepání ventilů háklivá. Takže do benzínu leju aditiva pro LPG.
Zatím poslední úprava je nalepení folií za zadní okna a okna v kufru (na pátých dveřích ne). Cena 1800. A taky máme tažné zařízení na 1800kg, s prací a registrací asi 2500Kč. Zatím jsem ho použil jednou :-)

29.12.2010 20:28

Dalších pár zimních radovánek

Máme najeto 179 tisíc a po 12ti najetých tisicích bylo potřeba jednou dolít motorový olej - asi půl litru Kastrólu 5W40. Čeká nás velký servis, jehož součástí je i výměna ATF, včetně filtru. Doufám, že automat pak bude ještě sametovější.
Letošní zima je jinak velmi vydařená, tohle auto je pro ní jako dělaný. Ale vypnout VDC se s pasažérama neodvažuju, beztak mi do akcelerace skoro nekecá (kontrolka klouzajícího autíčka svítí jen vyjímečně, což se o našich služebních dvoukolkách rozhodně napsat nedá). Tuhý mrazy, jízda ve sněhu a polovina nádrže na krátký vzdálenosti do 15ti km se podepsaly na spotřebě. Zatím nejvyšší průměr 11,99.

15.10.2010 22:19

Ticho

Dneska jsem jel po příjezdové cestě k vilkám a předemnou uprostřed silnice šla stejným směrem nějaká maminka s kočárkem a děckem na kole. Jel jsem krokem a chudinka si mě všimla, až když jsem byl dva metry za ní. Asi jsem jí dost vyděsil a děti panicky odklízela ze silnice, ačkoliv jsem už stál. Musím si k motoru přidat reproduktor, nebo dát na kola nějaký cvrlikátko...
Jinak poslední spotřeba 9.57. Tankoval jsem po cca 560ti km a v nádrži bylo asi ještě 10litrů.

13.9.2010 20:55

Vyčištění interiéru

Kamarád má mycí centrum v Telči a tak mi za kamarádskou cenu vyčistil interiér auta včetně kožených sedaček a stropu. Výsledek je perfektní a zdarma mi auto i umyl a naleštil kola. Snad nebude vadit, když dám odkaz - http://www.kmmycicentrum.cz/.
Cestou domů z víkendu (cca 180km) mi ho dcera počůrala a pokydala zmrzlinou a syn poblinkal. Tak jsem byl rád :-)))
Mimochodem, poslední spotřeby byly 8,3 (žena asi nedotankovala do plný), pak 10,2 - až po víčko na přibližně stejné vzdálenosti, takže průměr za obě tankování odpovídá a nakonec 9,5. Děláme kojící a čůrací zastávky, takže se tankuje co 300 kilometrů...

14.8.2010 17:47

Brzdy už se zajely

A brzdí to lépe a radostněji. Po posledních průtržích mračen vypadá cesta k manželčiným rodičům spíš jako koryto potoka a tak jsem rád za vysoký profil pneumatik a světlou výšku. Aktuální spotřeba dle tankování 9,6 litru /100 km. Většinou jen řidič a náklad, kratší trasy po okreskách a městečkách.

5.8.2010 21:07

Dokončení servisu

Konečně mi mechanik vyměnil řemen, který pohání agregáty a posilovač - rozvody jsou naštěstí řetězem, který se mění snad až někde u 400 tisíc kilometrů. Bylo totiž potřeba vyměnit ložiska ve dvou řemenicích. Jsou to standardní ložiska 6203atd, takže cena byla 600 včetně práce. Takže příště až při 180ti tisících km bude největší servis, včetně výměny oleje a filtru v automatu.
Jinak dneska jsem tankoval a spotřeba byla 4,9 litrů na 100km. Ne, nezbláznil jsem se, ani jsem se nenechal táhnout na laně. Tolik baští můj 20 let starý stokoňový mopéd :-)

23.7.2010 12:58

Upravil jsem trochu komentáře

a doplnil spotřebu z dokumentace. Stále se motá kolem 10ti litrů na sto (někdy pod, někdy nad...), což je přijatelné. Plyn se mi podle propočtů moc nevyplatí, resp. zaplatí se až po 4 letech, takže zatím na LPG prdím.
BTW, v dokumentaci jsem našel, že maximální rychlost 210 km/h je elektronicky omezená. Jelikož jsem s autem zatím nejel víc jak 180, nevidím důvod to omezení nějak hledat, případně se snažit ho zrušit.
Taky jsem si podle VINka zjišťoval pár věcí o autě. Všechno sedí, je to MY2003. Dále se dá vyčíst, jestli to bylo půdodně LHD nebo RHD (Imprezy se občas předělávají) a další jiný věci.

21.7.2010 06:36

Nové kotouče a vyčištěné brzdy

Konečně jsem dal auto k mechanikovi. Byly zatuhle čepy na brzdičích na levé straně, takže to odnesly i destičky. Zadní kotouče byly zřejmě ještě původní (přední už byly vyměněné) a byly sežraný rzí. Holt dlouho stojící auto po zimě (kdy naši silničáři rvou solanku i na třetí třídu) není úplně dobrý. Nový zadní kotouče FEBI, plus přední a zadní destičky, plus vyčištění všech brzdičů a namazání čepů za krásných 5400 peněz.
Přidávám aktuální spotřebu (opět po dálnici do Prahy a nějaký to popojíždění se stále zapnutou klimou) 10,2 l/100km.

8.7.2010 21:19

Přidáno pár nových fotek

Narouboval jsem na auto ochranné lišty dopředu i dozadu. Cena asi 600,-Kč. Na zadní okna a do kufru jsem dal krycí sluneční clony za kilo z Autokelly, pomáhá to dobře. Ale plánovaný folie nebudou, manželka si už tahle stěžovala, že jí to za šera a tmy vadí při couvání. A jelikož s autem jezdí hlavně ona, je to jako befel...
Dále přidávám údaje o spotřebě, najeli jsme asi tisíc kilometrů (z toho 200 popojížděčky a 100 po Praze) a spotřeba při plně naloženým autě a puštěnou klimatizací stále rovných 10 litrů na sto podle tankování. Za posledních 500km mě předjely tři auta, z toho jeden pitomec v Týnci nad Labem na kostkách na náměstí a přes plnou čáru. Se shnilou Felicií. Za pět set metrů odbočil, takže si asi chtěl udělat čárku, že předjel třílitr. No, hlavně že byl daleko ode mně :-)
Jinak vyměnil jsem preventivně vzduchový filtr (222,-Kč) a kabinový - pylový filtr (Nipparts za 500,-Kč). Nicméně kabiňák je originálně dvoudílný a tento byl jednodílný velký. Musel jsem ho dát přímo na radiátor (měl stejný rozměr) a původníma rámečkama na filtry jej pouze ukotvit na místě. Zatím funguje a klimatizace přestala smrdět.

20.6.2010 21:24

Hezkej stav pocitadla

Dneska cestou domů nám na budíku svítilo hezkých 171111. Najeli jsme asi 100km po Praze a ihned se "vylepšila" spotřeba na 10.4 litru. Taky jsem se podíval na vzduchovej filtr, je pěkně zasviněnej. Chvilku jsem uvažoval o KN, ale koupím standardní a vyměním ho ještě před termínem. Taky budu muset nechat opravit brzdy, protože zůstávají viset destičky a trochu hvízdají. Stále scháním jetej originál tlumič výfuku, nechal bych si ho opískovat a pozinkovat, aby pár let vydržel. Takže kdybyste měl někdo tip, sem s ním.

31.5.2010 21:39

Fotky stále nemám

Jsem totiž hrozně línej :-) Píšu jen proto, že jsem teď potřetí v řadě tankoval a průměr vychází stále pod 10 na sto, což je paráda. Možná má malej vliv i to, že jsem přifouknul pneumatiky na 2.3 vzadu a 2.4 vepředu a ještě přidám na 2.5. I tak je jízda spíš plavba s korábem...

11.5.2010 23:08

Někam mi zmizela poznámka v novinkách

Takže ještě jednou. Letní fotky včetne originál elektronů přidám. Auto mi hodnotiti nemusíte, já nikomu recenzi ani auto taky neoznámkuju. Takže jestli to někdo dělá kvůli obdrženým desítkám, u mně si může ušetřit práci :-)


Přidat názorDiskuse: Subaru Outback 3.0 H6 BE/BH

Další vozy Subaru Outback



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
9

To se uvidí tak po 100 dalších tisících.

praktičnost
9

Jako každé jiné kombi.

prostornost
7

Asi jsem moc velkej...

jízdní vlastnosti
8

Výborné na SUV, leč Impreza je výrazně lepší.

jízdní komfort
9

Super, ale ještě by šlo zlepšit odfiltrování děr.

provozní náklady
7

Není to tak hrozné, jak by člověk čekal.

náhradní díly
5

Špatně se shání druhovýroba, originál je většinou na objednávku do několika dnů.

výkon motoru
8

154kW - ale z motoru se víc jak 30 procent ztratí po cestě ke kolům...

spotřeba
6

Upravil jsem původní kombinovanou spotřebu 10.5 z evropsky dokumentace na 9.74, kterou jsem našel v *.pdf specifikaci pro Australii. Moje průměry se zatím pohybujou nekde mezi oběma hodnotami. Spotřeba LPG je cca 11,5L + 1L benzínu. Rozdíl na km 1,20Kč.

hlučnost motoru
10

Co to je? :-) Slyším jen šepot květin...

kvalita sedadel
8

Buď jsem já moc velkej, nebo jsou křesílka nějaky menší :-) Musel jsem si dát sedák do nejnižši polohy a sedadlo úplne dozadu, abych se vešel.

brzdy
7

Dvoupístky s plovoucím třmenem vepředu a jednopístky vzadu nejsou tedy žádná hitparáda...

zavazadlový prostor
9

Velký na rozmery, trochu nižší na výšku a rovný. 137cm za podběhy, 107,5cm mezi nimi a 110cm na délku...


Více o modeluSubaru Outback (1998–2004)
Subaru Forester S-Turbo Subaru Forester S-Turbo

Inovovaný model Forester představila automobilka Subaru…

Subaru Impreza - druhá generace Subaru Impreza - druhá generace

Už od roku 1993 se Subaru Impreza stala vozem, který…

 





Blesk.cz

Patrasovou u Slováčka drží peníze: Co vydělám, jde na jeho účet! Tíží mě to

Patrasovou u Slováčka drží peníze: Co vydělám, jde…

Jen málokterá žena by si nechala líbit tolik ponížení, co Dagmar Patrasová (61). Její manžel Felix Slováček (74)…

Poslední foto před smrtí: Mladík vzal expřítelkyni (†18) na útes, aby ji střelil a skopl dolů

Poslední foto před smrtí: Mladík vzal expřítelkyni…

Chtěl se jí nadobro zbavit, a tak ji pod záminkou procházky vylákal na útes. Loren Bunner počkal, až jeho…

 

iSport.cz

Diskuze pod dohledem policie. Na kouče Habance si počkali fanoušci

Diskuze pod dohledem policie. Na kouče Habance si…

Z očí do očí se brněnští fanoušci rozhodli vyříkat si s trenérem Svatoplukem Habancem situaci, v níž se…

Plíšková zůstala jedničkou, Halepová ve finále dostala výprask

Plíšková zůstala jedničkou, Halepová ve finále…

Karolína Plíšková zůstala světovou tenisovou jedničkou. Rumunka Simona Halepová, která ji mohla na prvním místě…

 

Reflex.cz

Ženy měly za komunismu lepší sex, tvrdí unikátní studie

Ženy měly za komunismu lepší sex, tvrdí unikátní studie

Ačkoli se lidé v komunistických režimech ve východní Evropě určitě měli ve většině aspektů hůř než jejich…

Tvrdý kritik Erdogana byl zatčen v Granadě. Důvody jsou politické, zní z Německa

Tvrdý kritik Erdogana byl zatčen v Granadě. Důvody…

Kritik tureckého prezidenta Recepa Tayyipa Erdogana byl podle informací agentury Reuters zatčen včera odpoledne…