Recenze

Shr3k (muž 42 let) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Mazda 3 1.6 MZ-CD SDN Touring

9,21 Uživatelé

Hodnoceno: 34× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Mazda 3, foto 10 Mazda 3, foto 11 Mazda 3, foto 12 Mazda 3, foto 13 Mazda 3, foto 14 Mazda 3, foto 15 Mazda 3, foto 16 Mazda 3, foto 17
Mazda 3, foto 18 Mazda 3, foto 19 Mazda 3, foto 20 Mazda 3, foto 21 Mazda 3, foto 100 Mazda 3, foto 160 Mazda 3, foto 170 Mazda 3, foto 180 Mazda 3, foto 190 Mazda 3, foto 200 Mazda 3, foto 230 Mazda 3, foto 231 Mazda 3, foto 232 Mazda 3, foto 233 Mazda 3, foto 234 Mazda 3, foto 235
 

Technické info

Přezdívka auta Mazda 3 Rok výroby 2004 Koupeno nové najeto [km]:100000 tuning/stylingoznačené * palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1560 výkon [kW]: 80 / 96 * kroutící moment [Nm]: 245 / 300 * zrychlení 0-100 km/h [s]: 11 / 9 * maximální rychlost [km/h]: 185 / 205 * počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 / 18 * zavazadlový prostor [l]: 413 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5 / 5,5 *

Popis vozu

Co popisovat? Design, karosérie a kontrukce Mazda (Hirošima), podvozek společná platforma Ford/Mazda/Volvo, motor PSA (motorárna Trémery). Auto jsem pořídil 13. srpna 2004 a prodal (očesané od muziky, ta byla rozprodána zvlášť) 15. srpna 2007 se 100000 km. Ve stejný den jsem pořidil novou Mazdu 5 2.0 MZR-CD Active-7, o které zase někdy příště (musím udělat pár fotek).

Silné stránky

- design
- bytelný (naddimenzované zavěšení kol), čitelný a jistý podvozek i při jízdě opravdu na hraně (na okruhu i na polygonu v Mostě - DSC pracuje parádně)
- až podivně dobrá kvalita zpracování (nic nevrže, případně vrže opravdu málo a to se neměnilo ani po 100000 km),
- úsporný diesel s postačujícím výkonem - exemplární příklad downsizingu (pravděpodobně i jedna z "prvních vlaštovek" tohoto trendu), dobře postavený i sestavený - nulová spotřeba i totálně řídkého oleje
- až na tu evropskou elektroniku výjimečná spolehlivost (neměnil jsem ani žádné žárovky, krom jedné - osvětlení zapalovače)

Slabé stránky

- u sedanu pro někoho možná malý kufr a špatný přistup k němu - zkrátka žádná Octavia, ale odpovídá to stavbě karosérie s relativně malým zadním převisem
- málo hodnotné materiály (zejména tenké koberce a "papírová stropnice")
- slabé odhlučnění podběhů (musel jsem to vylepšit Dynamatem)
- někteří lidé si stěžují u tohoto motoru na turboefekt, subjektivně je přiměřený objemu 1560 ccm, velkému intercooleru a použitému turbu (Garrett GT15 VNT) ... možná je to úpravou software v ŘJ a nebo také, že jsou zvyklí z TDI jezdit pod 2000 ot/min - tomuto motoru se líbí spíš kolem 3000
- tempomat se s 1.6 MZ-CD nedodává (ačkoliv Ford i Peugeot/Citroën s tím samým motorem jej mají), navzdory elektronickému plynu a spínačích na spojkovém/brzdovém pedálu
- jako u mnoha jiných aut mi nevyhovovala kvalita zde modulárního audiosystému FMS (Ford-Mazda-Sanyo) s MP3/CD modulem Pioneer (tak jsem si ho vylepšil podle svého gusta), upřímně řečeno mě neuspokojuje ani dodávaný BOSE v Mazdě 6, RX-8 atd.
- na můj vkus by auto mohlo mít lepší ochranu lemů blatníků proti korozi (ne že bych s ní měl problémy, nasadil jsem včas zástěrky a nechal udělat dodatečný ochranný nástřik, ale kolegové z Mazda3 klubu měli)

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Auto Palace - hoši (a holky) s ostrými lokty, co dělají z člověka málem idiota (alespoň to tak bývávalo v roce 2004)
Auto Efekt Zlín - naprosto pohodový přístup
poruchy:
- cca do 18000 km problémy s řídící jednotkou motoru (Bosch EDC16) a souvisejícími nedodělky/konstrukčními chybami EGR, odvzdušnění klikové skříně (bohužel se jednalo o jeden z prvních dieselů s DSC), opraveno kompletně (několikrát výměna software, 2x EGR ventil s jinou konstrukcí, hadice, nakonec výměna celé ŘJ za novější - chytřejší verzi)
- do 100000 km žádné jiné problémy, spotřeba oleje žádná (0W30), motor subjektivně pěkně zajetý, tichý, velká spokojenost

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Auto Efekt Zlín - výborné

Tuning a autohifi

Vzhled:
- 18" letní kola s pneu 225/40 - OZ Racing Record 7,5J18
Výkon:
- chiptuning na cca 96 kW/300 Nm (podle mých požadavků, dalo to fušku - jednotku jsem šrouboval asi 10x ven a zase dovnitř)
Pohodlí:
- xenony Automotive Lighting (OEM Škoda, BMW)
- originální doplňky (koberce atd., nemá smysl vypisovat)
Autohifi (spíš multimédia - 5.1 kino):
- domontovaná originální DVD navigace Mazda s vyklápěcím monitorem (OEM Panasonic, koupeno na Ebayi), mapy SDAL stav 2006 (včetně ČR)
- rámeček s CAN bus elektronikou Kanatechs pro montáž rádia (koupeno z Japonska)
- adaptér Pac Audio SWI-ALP pro zachování ovládání na volantu (koupeno z USA)
- DVD receiver Alpine DVA-9861Ri
- DSP procesor Alpine PXA-H701 (přes optický kabel)
- 2x 4kanálový zesilovač Macrom M1A-460 (přední komponentní repro v aktivním zapojení, zadní komponentní repro v pasivním zapojení, centr)
- 1x monoblok MacAudio Fearless One
- komponentní reproduktory MB Quart Premium PCE 216 vpředu
- komponentní reproduktory MB Quart Reference RCE 216 vzadu
- subwoofer Phase Evolution Aliante 12
- kapacitor CarPower 5 F
- kabeláž Macrom
- kompletní tlumení dveří, části podlahy a zavazadlového prostoru Dynamat Xtreme
- laminátová zástavba v kufru namísto původních kobercových bočnic (vše potaženo černou kůží): v levém blatníku cca 30 l laminátovo-karbonový box pro Aliante, pravá laminátovo-karbonová bočnice - symetrický kryt zesilovačů Macrom a kapacitoru, monoblok a procesor skrytý v blatníku, zachován přibližně původní objem i použitelnost kufru

 


Další vozy Mazda 3



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
9
praktičnost
8
prostornost
8
jízdní vlastnosti
9
jízdní komfort
7
provozní náklady
10
náhradní díly
6
výkon motoru
8
spotřeba
10
hlučnost motoru
10
kvalita sedadel
9
brzdy
9
zavazadlový prostor
6

Více o modeluMazda 3 BK (2003-2008)
Mazda 3 Sedan 2.0 Skyactiv-G120 – Tajemství bodu G Mazda 3 Sedan 2.0 Skyactiv-G120 – Tajemství bodu G

Současná Mazda 3 se stala historicky třetím modelem…

Jízdní dojmy Mazda 3: Opravdu jen decentní zásah? Jízdní dojmy Mazda 3: Opravdu jen decentní zásah?

Trojku jsme vždy považovali za výborný kompakt, a tak nás…

 






Blesk.cz

Minibus plný lidí se čelně střetl s dodávkou: 12 lidí zahynulo

Minibus plný lidí se čelně střetl s dodávkou: 12…

Při srážce minibusu a nákladní dodávky v americkém státě Texas zemřelo ve středu 12 lidí. Většina z nich byli…

Zlaté písky jsou největším lákadlem Bulharska: 8 důvodů, proč se tam vydat!

Zlaté písky jsou největším lákadlem Bulharska: 8…

Jen 15 kilometrů od Varny, na pobřeží Černého moře, se nachází nejvyhlášenější bulharské letovisko s příznačným…

 

iSport.cz

Fanoušci Komety o cenách lístků: Prasárna, mluví to o inteligenci vedení

Fanoušci Komety o cenách lístků: Prasárna, mluví to…

Vzbudilo to horkou krev už před startem samotného semifinále Generali play off hokejové extraligy. Fanoušky…

Kdo jsou hvězdy české devatenáctky? Talent PSV, krajánci i mazák v brance

Kdo jsou hvězdy české devatenáctky? Talent PSV,…

Jednoho si piplají v nizozemském PSV Eindhoven, jako velký talent pro svůj A tým. Druhý zase pravidelně…

 

Reflex.cz

Prima našla náhradu za Helenu Štáchovou. Poslechněte si, jak zní Líza Simpsonová s novým hlasem

Prima našla náhradu za Helenu Štáchovou. Poslechněte…

Nedávná smrt herečky a dabérky Heleny Štáchové vznesla otázku, kdo nahradí její hlas v jednom…

Bude euro za 20 korun? Kdy ČNB skoncuje s intervencemi?

Bude euro za 20 korun? Kdy ČNB skoncuje s intervencemi?

Už se nám to blíží. Slib udržet kurs 27 korun za euro dala Česká národní banka do konce března. Pak jej může…