Recenze

Sharanista1 (muž 38 let) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Volkswagen Sharan 7M

9,88 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Volkswagen Sharan, foto 1 Volkswagen Sharan, foto 2 Volkswagen Sharan, foto 3 Volkswagen Sharan, foto 4 Volkswagen Sharan, foto 5 Volkswagen Sharan, foto 6 Volkswagen Sharan, foto 7 Volkswagen Sharan, foto 8
Volkswagen Sharan, foto 9 Volkswagen Sharan, foto 10 Volkswagen Sharan, foto 11 Volkswagen Sharan, foto 12 Volkswagen Sharan, foto 13 Volkswagen Sharan, foto 14 Volkswagen Sharan, foto 15 Volkswagen Sharan, foto 16 Volkswagen Sharan, foto 17 Volkswagen Sharan, foto 18 Volkswagen Sharan, foto 19 Volkswagen Sharan, foto 20 Volkswagen Sharan, foto 21 Volkswagen Sharan, foto 22 Volkswagen Sharan, foto 23 Volkswagen Sharan, foto 24 Volkswagen Sharan, foto 25 Volkswagen Sharan, foto 26 Volkswagen Sharan, foto 27 Volkswagen Sharan, foto 28 Volkswagen Sharan, foto 29 Volkswagen Sharan, foto 30
 

Technické info

Přezdívka auta Sharik Rok výroby 2000 Koupeno ojeté najeto [km]:215000 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1896 výkon [kW]: 81 kroutící moment [Nm]: 235 maximální rychlost [km/h]: 190 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 852 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6,3

Popis vozu

Tak jsem se po době dlouhého přemýšlení co si pořídím jako naše nové rodinné autí (příčemž původně byl můj velký favorit Audi A6 Avant rok výroby cca 1998 - 2001 s motorem 1,9 TDI 81 kW - tedy klasická rotačka a druhá varianta byla VW Passat Variant podobného stáří a se stejným motorem) stal jedním z majitelů prostorného rodinného auta a před 12 dny jsem si od našich západních sousedů přivezl VW Sharan I. Tour, r.v. 2000, první registrace v DEU 31. 3. 2000, takže jeden z posledních kousků jedničkového typu, s motorem 1,9 TDI (81 kW/AVG) přičemž v době koupi auta měl Sharan najeto necelých 185 000 km. Za auto jsem zaplatil v Německu 4100 EUR, přičemž původně požadovaná cena majitele byla 4500 EUR, takže nakonec se mi podařilo po e-mailech a i po telefonických rozhovorech ještě cenu trochu stáhnout. Dále musím k ceně samozřejmě připočíst náklady s dovozem a s přihlášením vozidla, tudíž jsem se ve finále dostal na částku cca 115 000 ,- Kč. Někomu se ta cena může zdát vysoká, ale já jsem preferoval auto v originál stavu se servisní knížkou a s jasně prokazatelnou historií a jelikož jsem chtěl auto ještě s klasickým TDI - rotačním čerpadlem, šel jsem do Sharana první generace. Auto jsem si přivezl po asi 14-ti denním usilovném vybírání na mobile.de. Jelikož naštěstí ovládám němčinu, tak jsem se rozhodl pro auto zajet sám (tedy společně s tatíkem), tak abych byl schopen po vyřízení všech nezbytných formalit s autem odjet po vlastní ose. Auto je po 3. majiteli, ale první dva měli auto každý z nich 1 rok (byli to otec a syn), auto prodali, když mělo naježděno cca 30 tisíc a potom už měl auto pouze majitel, od kterého jsem auto kupoval já. Auto mělo pravidelně vedenou servisku a majitel autu dopřával servis ve VW, takže si myslím, že jsem auto pořídil ve velmi slušném stavu. Auto mělo zrovna měněný výfuk od katu dozadu a cca před 30 tis. km byla měněna spojka. Auto bylo obuto na 16 ti palcových origo ALU kolech BBS, přičemž byly obuty na pneu Dunlop cca 30 % vzorku, přičemž rezerva je obuta také na stejném ALU disku, dále mi k autu bývalý majitel nechal ještě 4 ks plechových disků se zimními pneu Continental s cca 70 % vzorku a nosič na kola na 5-té dveře. V autě bylo originál autorádio Sound 1 s origo kódem + 4 repro. Bývalý majitel si koupil asi před rokem náhradní origo klíč s imobilisérem - zřejmě z důvodu ztráty náhradního klíče, který si nechám jen nakódovat a mám další klíč k autu mimo dvoutlačítkového origo klíče + plastový klíč i imobilisérem. K autu mám také veškeré doklady ze servisu za posledních cca 5 let a tudíž vím co a kdy bylo na autě děláno. Po přivezení auta domů dostalo auto nové přední kotouče (staré při brždění v cca 120 km třásli volantem, což mi i potvrdil technik na STK, nový olej + filtr, vzduchový + kabinový filtr, jenže co čert nechtěl po týdnu co jsem s autem jezdil se mi zadřelo ložisko na klima kompresoru a úplně mi shořela elektromag. spojka. Nezbylo nic jiného než koupit repas. klimakompresor LUCAS (5500 ,- Kč) + nový řemen cca 220 ,- Kč + nová náplň a práce 1300 ,- Kč. Takže nečekaná investice, ale musím doufat, že si to Šarik vybral hned na začátku a už nebude nijak závratně pokoušet moji peněženku. Příští rok udělám ještě rozvody a jinak bude fešák snad už jen plnit své povinnosti a sloužit naší rodince. Předchozí auto jsem měl Audi 80 Avant, 1,9 TDI (mimochodem auto zůstalo v rodině a vzal si ho můj tatík jako druhé auto - vzhledem k tomu že věděl co jsem na autě za posledních 5 a půl roku dělal a kolik jsem do něj nainvestoval si myslím že udělal dobrou koupi a já jsem rád, že autíčko ještě nějakou dobu budu vídat a sem tam se v něm i svezu), ale je to takovej menší kombík a vzhledem k tomu že k naší malé 1 a půl leté princezně plánujeme ještě v horizontu cca 1 roku sourozence, tak už bychom se do Audinky těžko naskládali (asi jsme holt takoví blázni a musíme v Autě tahat kdejakou volovinu i když jedeme k babičce na víkend). Teď si v Šarikovi užíváme ten luxus, že do auta věci nahážeme a nemusíme se zdržovat nějakým skládáním.

Ještě jsem si říkal, že jsem nikde nepsal výbavu auta, tak se to sem pokusím vše vypsat: dálkově ovládané centrální zamykání v klíčku, imobilizér, 2 x el. okna, 2 x airbag, el. ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka, digitální klima, vyhřívané přední okno, vyhřívaná přední sedadla, příhřev motoru, výškově nastavitelná přední sedadla, nastavitelný volant ve 2 směrech, ABS, posilovač řízení, tempomat, pal. počítač, origo rádio Sound 1 + 4 repro a k tomu přikoupený FM transmitter k přehrávání MP3, tónovaná okna u zadních dveří + v kufru, přední mlhovky, 16 palcová origo ALU kola BBS, anatomické sedačky, kožený paket (volant, řadička, ruční brzda), ostřikovače předních světel, osvětlení na všech 4 dveřích tapecírunku namísto standardních odrazek, loketní opěrky na předních sedadlech, 2 x držák na nápoj u předních sedadel, hagusy

Silné stránky

+ prostor
+ pododlné cestování pro 5 a myslím si že pokud v zadu sedí děti i pro 7 lidí
+vzhledem k tomu že mám verzi TOUR má auto velice dobré anatomické sedačky s výborným bočním vedením
+ jednouznačně podvozek, na to jak je to velké auto, tak na pneu 215/55/16 sedí opravdu hodně dobře
+ výhled z auta
+ skvělý a úsporný motor 1,9 TDI 81 kW
+ výborné 3 věci ve výbavě, které ocením v zimě - příhřev motoru + vyhřívané přední okno + vyhřívané přední sedačky
+ brzdy, které jsou dostatečně silné a mají dlouhou životnost

Slabé stránky

- horší antikorozní úprava u těchto modelů (naštěstí na mém autě je jen 1 rožek u 5-tých dveří zasažen lehkou povrchovou rzí

- vzhledem k rozměrům není příliš vhodné na sídlištní parkoviště (což je i můj případ) ale holt je to daň za luxus velmi slušného vnitřního prostoru

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

16. 8. 2011
-výměna vzduchového filtru zn. CHAMPION - cca 400 Kč, výměna kabinového filtru - uhlíkový zn. VALEO cca 400 Kč, výměna oleje zn. TOTAL QUARTZ 7000 Diesel 10W/40 cca 550 Kč + filtr zn. MANN cca 280 Kč
-zakoupeny nové přední kotouče zn. FERODO (staré při rychlosti kolem 120 km/h třásly s řízením) za cca 3100 Kč - výměnu jsem si prováděl sám, takže práce byla za 0 :-D
---------------------------------------------
19. 8. 2011
po týdenním spokojeném ježdení se Sharikem mi odešlo ložisko na klimakompresoru a jak se to kouslo, tak mi to úplně roztavilo elmag. spojku. Nezbylo nic jiného než koupit repas. klimakompresor LUCAS za 5500 Kč a když započtu montáž a naplnění, stála mě tato sranda cca 7000 Kč
---------------------------------------------
8.12. 2011
výměna 3 žhavících svíček - nové svíčky značka BERU (všechny vyměněné staré byly mrtvé, startoval jsem pouze na poslední 1 dobrou :-D
---------------------------------------------
2. 4. 2012
výměna naftového filtru + palivových hadiček u vstřiků + dodělání vypínače na příhřev motoru cena dohromady cca 450 ,- Kč
---------------------------------------------
2. 5. 2012
výměna rozvodového řemene + kladek (řemen Contitech, napínací kladka INA, vodící kladka SKF) cena včetně práce 4000 ,- Kč
---------------------------------------------
23. 2. 2013 najeto 200 100 km
výměna vadné žhavící svíčky v bufíku (objednáno ve firmě ADUS- žhavící svíčka E133 (0100 - 8V) pro bufík D3WZ. Cena i s poštovným 814 ,- Kč (výměna proběhla tzv. samopomo :-D)
---------------------------------------------
10. 4. 2013
výměna stailizátorů přední nápravy - MEYLE HD - 2 x 310 ,- Kč, nové letní pneu 215/55/16 97W XL Vredestein Sportrac 3 - 9600 ,- Kč celkem
---------------------------------------------
23. 7. 2013
výměna vadného mechanismu stahování el. okna u spolujezdcových dveří - cena za nový díl v druhovýrobě 1000 ,- Kč (motorek nechán původní)
následně vozidlo 29. 7. 2013 vozidlo přistaveno na STK + ME (stav tachometru 203 000 km) - další 2 roky zase klid - bez zjištěných závad
---------------------------------------------
18. 9. 2013
Provedeno navýšení výkonu motoru prostřednictvím chipu za využití služeb TDIfuna v Českém Těšíně. Výkon změřen na válcové brzdě a z původních originál 118 PS a asi 242 nm se výkon navýšil na 139 PS a kroutící moment se zvýšil na 305 nm - vše viz přiložené foto do fotogalerie
---------------------------------------------
9. 9. 2014
poškozené (promáčknuté dveře řidiče) - způsobeno při vyjíždění z parkoviště, kdy mně nepozorný řidič nacouval do řidičových dveří. Oprava provedena z povinného ručení řidiče - vyměněny dveře + lak na řidičových dveřích a dostřik LP blatníku a LZ dveří - vyfakturována částka cca 22 000 Kč
---------------------------------------------

31. 10. 2014
přezutí auta na nové zimní pneu, konkrétně 4 ks - Nokian WR D3 195/65/15 XL 95 T - cena za kus 1485 ,- Kč (celkem tedy 5940 ,- Kč), zárovenˇ výměna motorového oleje TOTAL Quartz 7000 diesel (5l balení 560 ,- Kč), olejový filtr MANN W 830/1 - cena 360 ,-Kč
---------------------------------------------

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Koupeno na inzerát z mobile.de v Německu od soukromé osoby - přičemž jednání bylo velmi korektní.

 


Další vozy Volkswagen Sharan



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
8
praktičnost
10
prostornost
10
jízdní vlastnosti
9
jízdní komfort
9
provozní náklady
9
náhradní díly
9
výkon motoru
8
spotřeba
9
hlučnost motoru
8
kvalita sedadel
9
brzdy
9
zavazadlový prostor
10

Více o modeluVolkswagen Sharan
VW Polo Variant 1,9 SDi - Malý velký vůz VW Polo Variant 1,9 SDi - Malý velký vůz

Po Passatu a Golfu Variant přichází i designově povedené…

VW Golf IV VW Golf IV

Už je to tady, představujeme Vám horkou novinku tohoto…

 





Blesk.cz

Třetí betaverze Androidu P přináší tmavý motiv a spoustu drobných oprav

Třetí betaverze Androidu P přináší tmavý motiv a…

Google uvolnil třetí betu Androidu P, záhy následují také jednotliví výrobci. My jsme aktualizaci nainstalovali…

Babiš kvůli migrantům mluví o „cestě do pekel“. Rozohnil ho dopis z Itálie

Babiš kvůli migrantům mluví o „cestě do pekel“.…

Česká republika dostala žádost italského premiéra, aby země Evropské unie pomohly se 450 migranty, kteří jsou na…

 

iSport.cz

U Chorvatů při finále! Reportérka na ramenou, pak zklamání i hrdost

U Chorvatů při finále! Reportérka na ramenou, pak…

PŘÍMO ZE ZÁHŘEBU | Nevyhráli, přesto jsou naši hrdinové. Zaplněné centrum Záhřebu věřilo, že se dočká…

Experti Vízek a Podaný o finále: Titul zasloužený, ale gólman se bude stydět

Experti Vízek a Podaný o finále: Titul zasloužený,…

Francie to zvládla! Po dvaceti letech „Les Bleus“ znovu ovládli mistrovství světa ve fotbale, ve finále porazili…

 

Reflex.cz

Trumpova statistika: Nejčastěji volal Macronovi, nejvíc tweetuje o Rusku a v schůzkách vede premiér Japonska

Trumpova statistika: Nejčastěji volal Macronovi,…

Svět je fascinován neustálým tweetováním amerického prezidenta Donalda Trumpa, který si přes Twitter vyřizuje…

Skvosty brutalistické Jugoslávie: unikátní výstava připomíná časy maršála Tita

Skvosty brutalistické Jugoslávie: unikátní výstava…

Zlatá éra brutalistické architektury. I tak lze pojmenovat období od jugoslávsko-sovětské roztržky v roce 1948…