Recenze

9 Majitel

Volkswagen Sharan 2,0 TSI 162kW 6DSG

8,70 Uživatelé

Hodnoceno: 11× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Volkswagen Sharan, foto 1 Volkswagen Sharan, foto 2 Volkswagen Sharan, foto 3
 

Technické info

Přezdívka auta Sharan Rok výroby 2016 Koupeno nové najeto [km]:2000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 2000 výkon [kW]: 162 kroutící moment [Nm]: 350 zrychlení 0-100 km/h [s]: 7,6 maximální rychlost [km/h]: 230 počet rychlostí: 6 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 955 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 9,2

Popis vozu

Po dvanácti letech, statisícovými částkami ověnčené zkušenosti s VW Caravelle T5 2,5 TDI 128kW, konečně přišel čas na změnu. Z dieselu jsem byl vyléčen, navíc dnešní DPF, AdBlue, sofistikovanost a choulostivost dieselů vůbec mě odrazuje, neboť peníze za časem uspořené palivo dám jednou do servisu a v konečném důsledku mohu být na konci v mínusu. Děti odrůstají, takže ani tak veliké auto už nepotřebuji, proto padla volba na „nového“ SHARANA.

Slovo „nový“ dávám opravdu do uvozovek, neboť VW takto označuje Sharana, u kterého vyměnil volant a zadní svítilny! Zdráhal bych se to značit faceliftem, natož slovem „nový“.
Stál jsem vedle starší verze (podle štítků na okně z roku 2013) a ač jsem hledal sebevíc, zepředu jsem rozdíl nenašel jediný, z boků také ne, jen ty zadní LED lampy. Takže to nejzajímavější se odehrálo pod kapotami, kdy se zvýšil výkon všech v ČR nabízených jednotek, při současném snížení spotřeb.

Přestože jsem byl dieselem zklamán a téměř jistě rozhodnut pro TSI, přesto jsem si chtěl vyzkoušet 2,0 TDI 135 kW 6DSG. Ostatně verzi TSI k dispozici na vyzkoušení nikdo neměl, a to ani u Seatu. Půjčil jsem si 2,0 TDI 135 kW 6DSG na víkend a motor mě nenadchl. Byl hlučný, ve spodních otáčkách, kam jej DSG často posílalo, dunivý, vibrace se rozléhaly interiérem. Navíc ani spotřeba nebyla zázračná, při úsporné, až asketické jízdě, jsem trasu 300 km zajel za 6,6 l/100km. Když jsem jezdil okresky běžným způsobem, auto si řeklo o 8,5 l/100km, což mi přišlo hodně. Pohádkové spotřeby 5,3 l/100km, kterou uvádí výrobce, nedosáhnete ani na laně. Naprosto nereálná. Pikantnost k doplňování AdBlue: Plnící hrdlo je prosím v kufru! Takže pokud vám dojde s plným kufrem, doplnění může znamenat vyskládání půlky kufru někde na chorvatské či italské dálnici. Navíc hrozí potřísnění interiéru a s tím spojený zápach močoviny.

Nebudu napínat, zvítězila volba 2,0 TSI 162 kW 6DSG. Má nově chlazené svody, takže neplýtvá benzínem při svižnějším tempu. Papírovou spotřebu má o 1,9 l/100km vyšší než TDI, což i odpovídá realitě. Zatím mám najeto jen 2 tis. km, na delších trasách 8,4 l, na kratších trasách kolem 10 l/100 km. Celkový průměr mám nyní cca 9,2 l/100km, a to jsem polovinu tras měl dálkových. Je to +/- spotřeba, kterou jsem měl i v předcházející Caravelle 2,5 TDI. Jen pro doplnění – výrobce udává kombinovanou spotřebu 2,0 TSI v Sharanu 7,2 l/100km. Naprosto mimo realitu :-(.

Motor má síly na rozdávání, 220 k a 350 Nm při 1500 ot., dokáže i 1850 kg těžký automobil velice slušně rozhýbat a Octavie či Passaty s TDI jen zírají, když nelibě vyklízejí ve stoupáních levý dálniční pruh. Uhlídat rychlostní limity je věru přetěžké. Subjektivně rychlost vnímáte o 15-20km nižší, než si myslíte. Charakterem je tento motor takový diesel-benzín dohromady. Ve spodních otáčkách máte pocit, že snad jedete s dieselem,v horních patrech s benzínem. V nízkých otáčkách je ticho po pěšině, bez vibrací a dunění, po překročení 3 tis. ot. nastoupí zajímavý jadrný zvuk TSI, který se velice hezky poslouchá. Hold je motor převzatý z Golfu GTI, či Octavie RS. S motorem se jezdí velmi příjemně a na zvýšenou spotřebu rázem zapomenete. Připomene vám ji až čerpací stanice :-).

S povinným DSG u této motorizace je to trošku jak na houpačce. Automat se k charakteru tohoto auta vysloveně hodí a „kvedlačku“ si ani nedovedu představit. Nicméně soudruzi z NDR jakoby zapomněli, že motor má tolik síly, že je zbytečné jej honit v otáčkách. DSG motor rozhodně nedusí, jak to někdy kvůli úspoře paliva bývá. Jen z kopce udržuje nízké otáčky, po rovině a v mírných stoupáních řadí přesně tak, jak by člověk řadil s manuálem, horší je to ale ve větších stoupáních. Jakmile se silnice zvedne o trošku víc a otáčky jsou kolem hodnoty 2200 a nižší, DSG okamžitě podřazuje a žene motor ke třem tisícům. Musím korigovat pádlem a dát vyšší stupeň. Přesto motor krásně odspodu táhne, podřazení bylo zbytečné. Při členitějších zatáčkovitých stoupáních je snad lepší přejít úplně na manuální režim a řadit pádly, než poslouchat vytočený motor. Třeba to kluci od VW pochopí a udělají upgrade SW DSG. Jinak převodovce nelze nic jiného vytknout, o nějakém cukání při popojíždění a dalších neduzích zpočátku výroby, není ani vidu, ani slechu. Co je bomba, to je volnoběžka. Super vynález, který ale měl už otcův Wartburg, vyrobený v roce 1979. Stačí uvolnit pedál plynu a auto beze ztrát plachtí krajinou, což je komfortní a navíc šetří palivo. Rovněž zmíněná pádla pod volantem jsou hodné ocenění a příjemným doplňkem DSG.

Další už zkrátím, aby moji recenzi vůbec někdo dočetl:

Brzdy tak akorát, podvozek má i s příplatkovým DCC v režimu „Komfort“ spíše tvrdší naladění, i na standardních 17“ pneu, zřejmě aby sekundoval silnému motoru. Rozhodně se ale nejedná o nějaký diskomfort. Jen na hodně nekvalitní silnici uslyšíte semtam tupé rázy od podvozku. Na 18“ kolech by to bylo ještě horší, byť uznávám, vypadají efektně. Na běžné silnici jede Sharan komfortně a drží jak přibitý. Za jízdy má člověk pocit, že se valí jak tank. Auto je bytelné, nikde nic nevrže, všude je cítit, že se na ničem zásadním nešetřilo. Jen toho osvětlení, kam se člověk podívá.

Srovnávat prostornost s Caravelle dost dobře nejde, ale místa je i tak dostatek. Jen při sedmimístném obsazení zůstane kufr jak ve Fabii (300 litrů), takže rakev na střeše je nezbytností. Po autě je spousta malých a velkých odkládacích schránek, že za chvíli nevíte, kam jste si co dali. Variabilita je dobrá, sedadla se sklápí jednoduše, posuvné el. dveře jsou zajímavou vychytávkou, rovněž el. ovl. víko kufru. Co je super a co každému doporučuji přiobjednat, je funkce Dynamic light assist. Funguje skvěle, pořád dálková a automatika odcloní jen ta místa, kde byste oslnili protijedoucí či před vámi jedoucí auta. V noci tak vidíte naprosto perfektně.

Zkoušel jsem i adaptabilní tempovat a lane assist. Tempomat udržuje vzdálenost před vámi jedoucími vozidly, auto samo zrychluje, zpomaluje, přibrzďuje či úplně zastaví. Z hlediska bezpečnosti při dálkových trasách je pak neocenitelný lane assist, funguje bezchybně, ani při mikrospánku nedovolí opustit jízdní pruh, vozidlo samo zatáčí, přitom signály vyzývá k převzetí řízení. Pokud by byl zásah neúčinný, volant navíc zavibruje. Bezpečnostními asistenty se to v autě jen hemží. Za všechny ještě uvedu Front assist, který teoreticky dokáže zastavit vozidlo před překážkou. Zatím jsem nevyužil :-).

Navigace celkem dobrá, dal bych ji na úroveň Tomtomu za 9 tis. Slot na SD kartu či USB disk, funkce Mirror link, kdy display telefonu vidíte na obrazovce navigace (nutné ale připojit telefon přes USB). Handsfree funguje též bezchybně, zobrazuje i sms a fotografie. Hlasové vytáčení nemám aktivované. V autě je i wifi, zásuvka na 230V, nezávislé topení, tažné zařízení a střešní okno. Po zkušenostech s Caravelle jsem si raději připlatil za záruku 4 roky.

Pokud bych na něco zapomněl, pište do diskuze.

Silné stránky

Výkon motoru, bezpečnostní prvky, asistenční systémy, zpracování, prostornost, jízda, stabilita.

Slabé stránky

Relativně tvrdší naladění podvozku, nepřehledná příď (řeší přední senzory), ve větších stoupáních DSG zbytečně brzy podřazuje, spotřeba převyšuje tovární hodnoty o 30% (u dieselu dokonce o více jak 50%).

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Zatím žádné.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Bez problémů.

 


Další vozy Volkswagen Sharan



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10
praktičnost
9
prostornost
9
jízdní vlastnosti
9
jízdní komfort
8
provozní náklady
7
výkon motoru
10
spotřeba
7
hlučnost motoru
9
kvalita sedadel
9
brzdy
9
zavazadlový prostor
10

Více o modeluVolkswagen Sharan
VW Polo Variant 1,9 SDi - Malý velký vůz VW Polo Variant 1,9 SDi - Malý velký vůz

Po Passatu a Golfu Variant přichází i designově povedené…

VW Golf IV VW Golf IV

Už je to tady, představujeme Vám horkou novinku tohoto…

 





Blesk.cz

Herní Xiaomi Black Shark udělá další krok. Dostane se k nám? Přijde druhá generace?

Herní Xiaomi Black Shark udělá další krok. Dostane…

Black Shark je prvním herním smartphonem od Xiaomi, který trpěl zásadním neduhem. Vyjma domovské Číny se totiž…

Eliška Kaplicky těsně před porodem: Obří břicho vtěsnané do saténu

Eliška Kaplicky těsně před porodem: Obří břicho…

Nastávající maminka Eliška Kaplicky (40) už stříhá metr do porodu svého druhého dítěte. V pokročilém stavu se…

 

iSport.cz

Sionko vzpomíná na Real: Atmosféra nebyla top. Potěšil mě Carlos

Sionko vzpomíná na Real: Atmosféra nebyla top.…

Zatímco na podzim roku 2001 Sparta v Lize mistrů i na domácí scéně válela, jaro 2002 se jí po odchodu a zranění…

Ronaldův návrat na United: vzkaz Fergusonovi i hodinky za 54 milionů

Ronaldův návrat na United: vzkaz Fergusonovi i…

Hned po losu základních skupin Ligy mistrů bylo jasné, že tenhle zápas bude zřejmě tím nejsledovanějším ze…

 

Reflex.cz

Kdo ji kritizuje, je belzebub, který nemá rád ženy. Instantní Istanbulská úmluva jako cesta k lepším zítřkům?

Kdo ji kritizuje, je belzebub, který nemá rád ženy.…

V článku „Svoboda slova v ohrožení: To už ani kněz nesmí svobodně veřejně hovořit?“ jsem se věnoval tématice…

Žádné SMS za volantem! Emotivní klip Rande ukazuje, jak je psaní SMS za volantem zpráv nebezpečné

Žádné SMS za volantem! Emotivní klip Rande ukazuje,…

Používání mobilu za jízdy, psaní textových zpráv a s tím spojená nepozornost při řízení patří v posledních…