Recenze

9 Majitel

Renault Mégane

9.51 Uživatelé

Hodnoceno: 15× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Renault Mégane, foto 1 Renault Mégane, foto 2 Renault Mégane, foto 3 Renault Mégane, foto 4 Renault Mégane, foto 5 Renault Mégane, foto 6
 

Technické info

Přezdívka auta Rendl Rok výroby 2007 Koupeno ojeté najeto [km]:123000 palivo: nafta počet válců: 4 objem [cm3]: 1461 výkon [kW]: 78 kroutící moment [Nm]: 240 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5.4

Popis vozu

Trocha osobní historie:

Když mi bylo 18, "zdědil" jsem po sestře Fáčko... luxusní kára pro nováčka čtyř kol - nezničitelný, super offroad vlastnosti, prostě "woe moje první kára neasi"... Nojo, ale s jídlem roste chuť... a tak jsem po nějakém čase pořídil BMW E30 320i sedan v nádherný BMW Royal blue metalic, uvnitř šedej kožak, témeř plná výbava - pecka... Ovšem nic není tak růžové, jak se zdá - tenkrát již šestnáctiletého bawora zub času hlodal fakt nemilosrdně, téměř neustále jsem se v něm vrtal, takže mi vydržel jen 3 roky, než došla trpělivost - šel do světa přesně stejně očarovanýmu kupci, jako jsem byl tenkrát já a pořídíl se Ford Escort 5hatch Ghia 1.8 16v v parádním stavu po nějakém starším pánovi z německa. 10 let starý Escort sloužil statečně, ale v Pražské džungli tyhle starší ročníky, rozmazlené z německa, strašně rychle umíraj a tak vydržel jen daší 3 roky - toho času se mi totiž naskytla příležitost koupit za super cenu Peugeot 307 5hatch 1.6 16v málo ojetej, po první majitelce a tak jsem neváhal. Pažout byl fajn, ale na dovoléný byl malej a navíc jsem si furt řikal, že je třeba ho nemít dlouho, abych byl při prodeji tak nějak "na svejch"... Stále víc jsem se začínal klonit k naftě, protože nalítám 30000km ročně a při dnešních cenách PHM (35+) už to přestávalo bejt vtipný... a tak jsem se po roce v 307 hecnul, střelil Peugeota a pořídíl Renault Megane Grandtour 1.5dCi.

Takže k Hradwaru:

Můj Rendl je 1.5dCi ve výkonové variantě 78kw a má 6ti stupňovou manuální převodovku. Z výbavy potom disponuje palubním počítačem, tempomatem, manuální klimou, 4x el. okýnka, 6x airbag, 3x isofix, ASR, ABS a klasické Renaultí "vychytávky" jako start tlačítkem, automatické zamykání po rozjezdu, roletky na zadních bočních okýnkách, loketní opěrka, úložné boxy ve dveřích, atd.

Auto uvnitř:

Po usednutí za volant jsem okamžitě ocenil tlačítkový start - vlezete do auta, šoupnete kartu do slotu, zmačknete brzdu a stisknete tlačítko START/STOP. Začnu se poutat a auto se mezitím nažhaví a nahodí - už nikdy startování bez nažhavení.
Je to můj první "ropák", ale nějaké zkušenosti s nafťákama už mám - převážně Oktávky I, II a nějaký ty dodávky (Transit, Master). Hned první věc, která mě u Renaulta hodně překvapila bylo ticho (teda potom, co se motor ohřeje). Oproti Oktávce I i II je auto fakt tichoučký a pokud člověk drží otáčky nad 1800rpm, strčí do kapsy i moje předchozí benzíňáky (i když 6tivál BMW jsem potichu nikdy mít nechtěl). Práce s otáčkami je vůbec hodně důležitá - od 1500rpm začíná tahat Turbo, ale do 1800rpm je slyšet dunění, takže je lepší pod tuto hranici nechodit. Od 1800rpm do 3500rpm je motor ve svém živlu a v rámci svých možností s autem celkem hýbe. Nad 3500rpm už ztrácí dech a je třeba řadit. Řazení je přesné a s poměrně krátkými dráhami - rozhodně nejlepší z francouzů. Brzda je poměrně jedovatá, ale to je otázka velmi rychlého přivyknutí. Po sžití s prostředním pedálem jsem musel kvitovat opravdu vynikající decelerační vlastnosti auta. Plyn má přiměřený zdvih a velmi přesný chod. reakce motoru na stlačení pravého pedálu mají malé zpoždění, ale nic hrozného - oproti 307 je to pohoda. Spojka je tak akorát - žádný bahno, ale ani naše křehčí polovičky nebude bolet levačka. Volant pro ně ovšem bude uplná lambáda - dá se totiž ovládát malíčkem, což je na můj vkus už trochu moc... aspoň, že s rostoucí rychlostí volant tuhne. Parádní věcičkou je tempomat. Zapíná se čudlem vedle volantu (toto umístění je trochu na facku) a jeho ovládací prvky jsou přímo na volantu v dosahu palců. Rychlost lze zafixovat, přidávat a ubírat po 2km/h, nebo zrušit. Dobré je, že auto si vždy pamatuje poslední rychlost, takže když např. na dálnici musíte brzdit, tak pak stačí stisknout "R" a auto se rozjede na poslední uloženou rychlost. Trochu zklamáním je pro mě standardní rádio - má sice ovládání pod volantem a žere CDčka, ale neumí MP3 a uložíte do něj jen 6 stanic (307 uměla 18). Reprosoustava je lehce nadprůměrná a poměrně dobře rozprostřená po celém interiéru, takže všude je hudba slyšet tak nějak stejně.
Sedadla jsou mekčího charakteru, ale není to přehnané, takže co se komfortu týče, hodnotím jako ideální. Boční vedení těla není příliš výrazné, ale tím, že člověk do sedaček tak trochu "zapadne", je tělo drženo překvapivě dobře.
Prostoru je v autě dost a dost. Vepředu není co řešit a vzadu je místa také spousta - mám 179cm a za mě se poskládal můj dvoumetrovej kámoš naprosto v pohodě a ještě si liboval. Kufr je kapitola sama pro sebe - konečně mám pořádnou "jámu" na krámy/psa/spaní... prostě pro mě naprostá paráda. Drobné chybky ale člověk najde. Např. kapsy ve dveřích řidiče a spolujezdce jsou sice dlouhé, ale postrádají dostatečnou šířku, takže největší lahev, kterou tam narvete je půllitrovka. Další možností, kam si odložit nápoj je dvoudržáček před řadící pákou - ten má klasický "plechovkový" rozměr. Kladně ovšem hodnotím ostatní odkládací prostory - box v loketní opěrce je obrovský a vleze se i termoska na výšku. Další zavírací úložné boxy jsou ve dveřích, kam se dají schovat brýle, handsfree sady a třeba reflexní vesta - alespoň nestraší někde na očích. Tradiční schránka před spolujezdcem je také dotatečně hluboká - zkrátka úložiští je v autě dostatek.

Jízdní vlastnosti:

Oproti 307, která není typický francouz (je celkem tvrdá) je Rendl velmi komfortní auto. Velmi dobře tlumí nerovnosti, statečně žehlí pražskej tankodrom, nikam neuskakuje a sem tam vás trochu pohoupá. Co mě ale překvapilo je, že i když se projevuje opravdu pohodlně, zvolenou stopu drží překvapivě dlouho a i když jsou v drsnějších chvilkách náklony už značnější, nemá člověk pocit, že půjde každou chvíli přes boudu. Na autě mám kola 195/65/R15 pneu Continental ECOcontact, takže nějaké lepší gumy třeba na R16 by jízdní vlastnosti ještě vylepšili, ale já mam v Praze pocit, že profil 65 je snad ještě málo - na E30 jsem vozil 50 a lidičky - to byly strašný rány!

Závěr:

Přeci jen mám Rendla krátce, takže zatím jsem asi vyčerpal všechny moje pocity, ale až se zase nějaký nastřádaj, připíšu.

Silné stránky

1. Spotřeba - po Praze jezdím za 5,7 l/100km, po dálnici za 5,5 a okresky dávám pod 5... a když mu šlapu na krk, tak jedu kolem 7 l/100km. (údaje dle Palubního Počítače)

2. Odstupňování převodovky - Rendl má výborně poskládaný kvalty, který mi přesně vycházejí na úsekové radary, takže vždycky tempomat a točí mi to kolem 2000rpm jak na 50km/h, tak 70km/h (těch je v Praze dnes už spousta). Na dálnici je to potom uplná pecka - na 6tku jedu 130km/h, točím 2500rpm a palubní počítač ukazuje cca 5,5l/100km.

3. Komfort - uvnitř spousta místa, tichoučko, celkem dobrá reprosoustava, žádné vrzání interiéru (zatím) a měkké naladění vozu... pohodlíčko fakt je.

4. Kufr - ve třídě kombíků možná není největší, ale pro mě je to zázrak, takže ho sem prostě musím napsat - chápu že majitelé novejch Superbů se mi budou smát, ale co...

5. Bezpečnost - Megane II získal 5 hvězd v crashtestech EuroNCAP, takže by měl patřit k tomu nejlepšímu ve své třídě... ne teda že bych ho kupoval kvuli tomu (nekupuju si auto, abych ho někde rozstřík, že...), ale je příjemný vědět, že to není žádnej papírák.

Slabé stránky

- výkon v plné zátěži - mám podezření, že až se vydám plně naloženej do Alp, bude mít motor s autem dost práce... no uvidíme...

- dunění motoru - do 1800rpm je uvnitř slyšet typické dieselové dunění.

- studený motor - než se auto ohřeje, je hodně slyšet tradiční naftovej projev a ne radno na něj šlapat, ale to je asi normální u všech ropáků.

- přeposilovanej volant - přílišná účinost elektrického posilovače trochu tlumí tok informací od kol do volantu... ale pro holky může být minimální ovládací síla výhodou...

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

- Hned po koupi jsem musel k autoelektrikářům na repasi alternátoru. Kucí mi to udělali za jeden den a řekli si celkem 2186Kč (vyndat, rozebrat, vyměna ložisek, kartáčků, uhlíků, složit, nandat)... prostě úžasná cena, výbornej přístup, příjemný lidi - všem doporučuji: Autoelektrika Na Bělidle 23, Praha 5 Smíchov

- Akční Jarní prohlídka u Renault Zličín: Auto mi zvedli, zkontrolovali komplet zespoda, brzdy, motor, tlumiče, veškerá uložení, kapaliny, projeli mi servisní historii a to vše za 200Kč, takže spokojenost. No fórech jsem o nich ale četl spíše negativní hodnocení, hlavně na ceny a odfláknutou práci, což je smrtelná kombinace.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Auto jsem pořizoval v Autocentru Barth jako ukončený operativní leasing od ARVALu. Přístup prodejce byl korektní, i když jsem nepochopil drobný lži (např. na dozaz, proč na webu ŠkoFinu je za 169000Kč a na jejich webu je za 159000Kč mi odpověděl, že to dneska snížil, když vím, že za 159000Kč tam byl už 14dni... nebo když mi při projížďce tvrdil, že ten hučící altík je normální zvuk u všech Renaultů). Na jeho obranu zas ale musím říct, že mi sjednal dobrý pojištění a informace o původu a servisní historii byly přesný.

Plánované úpravy

- Koupě druhé sady kol a gum. rozhodně zachovám stávající rozměry 195/65/R15, ale chtěl bych do příštího léta vyjet už na liťákách a na stávající plecháče ještě před zimou nazout zimáky.

- Montáž MagiCar dvoucestnéhou autoalarmu s plovoucím kódem, LCD pagerem a funkcí dálkového startu... Na zimu úžasná věc - ráno se probudím, probudím i auto, vypravím se do práce a usedám do vytopeného a zahřátého auta - paráda.

- Montáž lepšího rádia - stávající origo rádio časem vyměním za modernější věc s MP3 mechanikou, USB slotem a ideálně i bluetooth HF... jen musím sehnat nějaké s bílým podsvícením a červenejma čudlama, aby mi ladilo s interiérem.

 


Další vozy Renault Mégane



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
9

Krom toho alternátoru zatímnic, uvidíme časem - ťuk, ťuk, snad to tak zůstane

praktičnost
9

Dobře řešeno až na ty kapsy ve dveřích

prostornost
10

Nejvetší, co jsem vlastnil

jízdní vlastnosti
7

Měkčí naladění, ale stabilní auto

jízdní komfort
9

Tiché proplouvání krajinou, jen se nesmí pod 1800rpm

provozní náklady
10

Zatím naprostá spokojenost

náhradní díly
9

Zatím jen ta repase Altíku

výkon motoru
7

Pro mě zatím naprosto dostačující, plně naložené bude asi už slabší

spotřeba
10

Paráda

hlučnost motoru
8

Za studena je slyšet, jinak o něm nevím.

kvalita sedadel
9

Měkká křesílka

brzdy
9

Brzdí dobře, brzdí rád.

zavazadlový prostor
9

Najdou se i větší, ale spokojenost






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…