Diskuse

Škoda Fabia (2005)

18.11.2015

JAK RONAULT K FÁBII PŘIŠEL? Tak v první řadě nutno přiznat, že Fabii jsem si sám nekoupil. V podstatě nikdy by mě ani nenapadlo, že bych mohl mít Fabii…

 

Škoda Fabia (Ronault.)

Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz

  • « 00 Reagovat !

    foto jam2015

    jam2015 28.11.15  22:45

    « Re: Re: Re: Jen pár poznámek

    Stará známa vec - je to origo Škoda. Ja som si to dal do Peugeotu.
    [odkaz]
  • « 00 Reagovat !

    foto ikoptak

    ikoptak 20.11.15  16:39

    « Re: Re: Jen pár poznámek

    Problém s praskajícími H7 mi kdysi v servisu vyřešili zařazením jakéhosi odporu nebo čeho. Práce na půl hodiny a od té doby byly žárovky v pohodě.
  • « 00 Reagovat !

    foto rohYpnol

    rohYpnol 20.11.15  13:04

    « Re: Re: Re: Re: Jak by řekl klasik

    Clio mělo velmi malý interiér i sedadla. Až Clio III bylo ok.
  • « 00 Reagovat !

    foto rohYpnol

    rohYpnol 20.11.15  13:04

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak by řekl klasik

    se... ehm peč na polepy, zbytečné vyhozování peněz. Je to jen Fabia na poskakování ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto rohYpnol

    rohYpnol 20.11.15  13:02

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak by řekl klasik

    no sorry, ale zrovinka interiér tvé řady Clia je v porovnání s Fabií jako dámské M versus
    pánské XL ...
    Ano, u Fabie je ten středový tunel u pravého kolene, ale ne každé postavě vadí (záleží na seřízení). Zrovna vyššímu Ronaultovi si myslím, že vůbec nezavazí...
  • « 00 Reagovat !

    foto Tycoon

    Tycoon 20.11.15  08:56

    « Re: Re: Jen pár poznámek

    c) Dobovou konkurenci jsem nezkoušel, ale třeba dvojková fabka má větší. Teď máme ve firmě trojkové Oktávky a to jsou pro mě dobrá sedadla.
  • « 00 Reagovat !

    foto Ronault-

    Ronault. 20.11.15  08:35

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak by řekl klasik

    Je pravda, že ta strohost interiéru je docela přehnaná a kazí tak dojem právě z kvalitního zpracování. Po faceliftu se mi líbí, že dělali (aspoň v té mé) celočerný interiér, který proti třeba Classicům v kombinaci šedých odstínů vypadá mnohem lépe. Stejně tak třeba detaily kožené řadičky s chromovanou plackou... nebo daly se i dodělat chromované obruče kolem budíků. Já třeba to obklopení interiérem tak nějak beru, připadám si v zákrytu, to spíše děcka vzadu v Meganu mají vysokou hranu oken, tak hůře vidí...nicméně dnešní generace celou cestu čumí do mobilu nebo tabletů 8-s

    1,4 16V by byl určitě lepší, ale jak říkám, nekupoval jsem tohle auto, navíc je to fakt jen do města a blízkého okolí, žere o litr méně a v bazarech jich je opravdu málo a když jsou, ta kjsou klidně o 20-40t dražší. Kolega loni dával za nižší výbavu, krátkou, zhruba stejně starou, najeto cca 120t km a ještě odřenou na zadek 105t kč, tohle stálo před 2 lety nějakých 70t Kč... a to užje velký rozdíl na to, že to má jezdit po městě... kdybych zase jezdil hodně dlouhé trasy, hledal bych asi TDI.

    Ještě k tomu exteriéru. Hodně dělají Alu kola, která jsem sehnal a patří na výbavu elegance a že an fotce je po vyleštění. Barva se mi až tak moc nelíbí. Taky přemýšlím o polebech B a C sloubku na černo... pořád nejsem definitivně rozhodnut, jestli to je nebo není hezčí. [odkaz]
  • « 00 Reagovat !

    foto dr-biker

    dr.biker 20.11.15  08:28

    « Re: Re: Re: Re: Re: Jak by řekl klasik

    Ano, proti kvalitě zpracování interiéru Fabie I nemůžu říct ani půl slova. Ale vadí mi ten pocit stísněnosti interiéru vpředu (působí až klaustrofobicky) a strohost provedení některých verzí. Jinak z venku v lepší výbavě (jako ta tvoje) je to opravdu pěkné auto a hlavně nadčasové. Jenom mi vadí ten strohý interiér a v tvém případě i motor. Do města sice stačí, ale v nabídce měla Fabie mnohem lepší motory. Vzpomínám si na benzinovou 1,4 16v, to byl ideální motor pro Fabii v kombíku, jela moc pěkně a nároky na benzin byly také na dobré úrovni.
  • « 00 Reagovat !

    foto Ronault-

    Ronault. 20.11.15  08:16

    « Re: Re: Re: Re: Jak by řekl klasik

    Něco jiného jsou sportovní, něco jiného klasika. Mě na Fabii vyhovuje délka, že podpírají i lopatky, trochu chybí lepší opora beder. Laguna II neměla tak velká sedadla jako Fabia, nemluvě o dvě třídy menším Cliu.
    Ano, palubní deska je hodně prostorově náročná a třeba v úrovní pravého kolene řidiče je místa méně, ale kvalitou je podle mě na tom opravdu lépe, měkčené plasty, menší spáry mezi díly, nic nevrže, vymezenější chod ovladačů a o přesnosti řazení je škoda mluvit, to je rozdíl obrovský. S odstupem let se ale např. Renault dotáhl, ale i tím, že v některých věcech VW nepokročilo nebo se zhoršilo (třeba pětikvalt GVI mi přišel horší než Renaultu a podstatně horší než Fabie I)

    Fotky budou, ale nevím kdy... prší
  • « 00 Reagovat !

    foto dr-biker

    dr.biker 20.11.15  08:10

    « Re: Re: Re: Jak by řekl klasik

    Mě se tedy nezdají sedadla v Puntě II a Cliu II podměrečná, obzvláště pak ty moje sportovnější v Cliu. A vzhled palubní desky a prostornost na předních sedadlech je dle mé zkušenosti také daleko lepší u obou zmíněných aut, než u Fabie I, která má zbytečně mohutnou palubní desku okrádající o prostor vpředu.
    Jsem zvědavý na fotky tvého interiéru...
  • « 00 Reagovat !

    foto Ronault-

    Ronault. 20.11.15  08:10

    « Re: Re: Re: Jen pár poznámek

    Jj, je to tak. V plánu to rozleštění je, snad někdy teď v lednu společně s odstraněním těch bublin koroze, pokud bude plat na vánoce >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto rohYpnol

    rohYpnol 19.11.15  23:52

    « Re: Re: Re: Jak by řekl klasik

    Asi jsi z práce zvyklý sedět na 30 let starejch židlích... Vždyť postavu máme ca totožnou (já jsem samozřejmě hezčí), ale ty sedadla ve Fabii byly fakt katastrofa 8-s Tedy lépe řečeno rozměr ok, do 50 km dejme tomu, ale strávit v ních víc jak hodinu fakt ne. To Octavia I měla sedadla výrazně pohodlnější. Sice menší, ale mnohem líp tvarované.

    Z konkurentů si pamatuji na Corsu, ta měla lepší sedadla. A Polo taky. Clio II taktéž lepší sezení. P207 nevím.
  • « 00 Reagovat !

    foto rohYpnol

    rohYpnol 19.11.15  23:47

    « Re: Re: Jak by řekl klasik

    No podle mě je spíš problémem Škody, že některé barvy (a často nečekaně metalízy) jsou zřejmě méně kvalitní. A taky záleží na ročníku. Jak jsem psal, katování kostů... A u Škody je známo, že modelu věnují kontinuální péči - v tom dobrém i zlém. Takže když někde zjistili, že jde ušetřit na výrobě, tak šetřili...

    Obecně má Škoda antikorozní ochranu z téhle doby výtečnou, ale existují vyjímky. Nevím, možná kolísavá kvalia produkce, výpadky Temelína při kataforéze... Nevím ;-)

    Ale vcelku souhlas, frantíci jsou na tom s antikorozní ochranou snad ještě líp. Hlavně Renault. Jenže zase - když se podíváš na Mégany I a Scénicy I, tak už jsou sežrané. Stejně staré Oktávky pokud není majitel dobytek jsou stále OK...

    U Méganu II vs. Octavie II už bych vvsadil kartu na Mégana II co se koroze týká. Jak říkám, kvalita Škodovek jde neustále dolů ;-\
  • « 00 Reagovat !

    foto rohYpnol

    rohYpnol 19.11.15  23:39

    « Re: Re: Jen pár poznámek

    radši si rozlešti pravé přední... >:-[] To levé je nové, když to bylo cinknuté na předek?
  • « 00 Reagovat !

    foto Ronault-

    Ronault. 19.11.15  22:33

    « Re: Jen pár poznámek

    a) Já teda poslední dobou začal dodržovat přísné zapínání a vypínání světel při běžícím motoru, ne před startem a po vypnutí motoru a poslední sada se drží.... uvidíme, kdy zase něco praskne. Spíše zvažuju něco silnějšího na dálková světla, ta mi příjdou slabá, hlavně teď na večer a ráno, když je furt tma a prší.

    b) To ano, ale podle mě by měla být tak o 2 litry větší. Odhadem dle mě má tak 2 litry 8-s Favoš má 5 litrů, Megane tak 4 a tenhle drobek 8-s

    c) Malá? A zkoušel jsi soudobou konkurenci? Tam jsou teprve drobci.
  • « 00 Reagovat !

    foto Ronault-

    Ronault. 19.11.15  22:30

    « Re: Re: Jak by řekl klasik

    Já teda mám asi klasické sedačky a i když by asi bederní opěrky mohly být lepší, tak kritizovat sedačky fakt nemůžu. Stačí se podívat na podměrečné sedačky Punta nebo Clia.. prostě v rámci třídy dobré... a bohužel i lepší než ze základní Laguny, co jsem měl.
  • « 00 Reagovat !

    foto Ronault-

    Ronault. 19.11.15  22:29

    « Re: Jak by řekl klasik

    Já teda Octavii I beru spíše jako nic moc, má velký kufr proti konkurenci, protože je liftback, ale jinak je to horší Golf s batohem. Fabia I byla o krok napřed i v koncernu.

    Tu korozi naopak kritizuju. Ano, Focusy nebo Mondea jsou na tom hůře, ale třeba Megany, Laguny (ta moje byla 2001 a najeto skoro 2x tolik a bez koroze) nebo Peugeoty na tom prostě lépe jsou. A mě se teda přiznám nechce řešit korozi, obzvlášť na metalíze.

    Souhlas že vyložemé drahé kiksy tam nejsou, i na tom HTP při správném zacházení se dá jezdit spolehlivě.

    Jak píše níže Tycon, tak ovládání intenzity osvětlení mám, kolega na Classicu 2001 pokud vím, nemá. Přinýtované výplně jsem zatím naštěstí řešit nemusel. Jedna stahovačka už měněná byla a právě ta vadná stahovačka nás dala s přítelkyní dohromady, protože ji právě opravovali v servisu, tak jela na oslavu busem a mohla si něco vypít, já taky... no a bylo to... takže stahovačky neodsuzuji >:-[]

    Poziční žárovky ve dveřích jsou fajn, ale chválit světla teda rozhodně nebudu. Pravda, jedno světlo je už matné a potřebuje rozleštit, ale i tak je to teda bída, především ve srovnání s Meganem, ten je o mnoho lepší... i ta P207.

  • « 00 Reagovat !

    foto Tycoon

    Tycoon 19.11.15  21:29

    « Re: Jak by řekl klasik

    Nastavení intenzity osvětlení a poziční žárovky ve dveřích jsou dané výbavovým stupněm. Máma má holátko z roku 2004 a nemá nic z toho, zatímco Elegance z roku 2005 to má.
    To zavedení nýtů v průběhu výroby je fakt prasečina, už jsem je v jedněch dveřích taky musel při výměně stahovačky odvrtat a pak lisovat matice, aby se to dalo normálně sešroubovat.
    Se sedadly souhlas, nic moc. Otázkou je, jak se sedí ve sportovních sedačkách, třeba jsou lepší. Nastavitelná bederní opěrka ve Fabii nikdy objednat nešla. Tu a tam si někdo "dobastlil" opěrku z Oktávky.
  • 00 Reagovat !

    foto Tycoon

    Tycoon 19.11.15  21:20

    « Jen pár poznámek

    a) Můžu doporučit žárovky Osram Ultra-life. Neustálé výměny mě taky štvaly, tak jsem je koupil. Po necelých dvou letech respektive 62 tisících najetých kilometrech stále obě svítí. Případně jde namontovat to odporové vedení.
    b) Ukazatel nízké hladiny kapaliny ostřikovačů mi nepřijde jako "fičura navíc", ale jako nutnost, protože na nádobku není po otevření kapoty vidět.
    c) Sedadla jsou IMHO malá.
    d) Ukazatel sklopených zadních sedadel je asi nejzbytečnější kontrolka, kterou kdy kdo vymyslel. Přínos nulový a když začne blbnou kontakt, tak je to problikávání červené kontrolky velmi nepříjemné. Asi i proto tuto kontrolku nedlouho poté, co s faceliftem přišla, zase dali pryč.
  • 00 Reagovat !

    foto rohYpnol

    rohYpnol 19.11.15  10:17

    « Jak by řekl klasik

    boží cesty jsou někdy nevyzpytatelné >:-[] ;-)

    No Fabia I je nepochybně velmi nadčasovým vozem. Je to prostě kalibr typu Octavie I. I s takřka 15 let starým vozem dnes nevypadáš nijak nepatřičně...

    Navíc ve své době byla Fabia postavena opravdu bezkonkurenčně. Vždyť při pravidelné údržbě je 15-letá Fabka korozí takřka nepolíbená... Stačí se podívat, co tou dobou předváděl např. Ford a sehnat stejně starý Focus nebo Mondeo nesežrané rzí je takřka nemožné...

    Navíc Fabia, jakkoliv její spolehlivost vnímám jako špatnou, dokáže vcelku spolehlivě (jaký paradox) sloužit. Fabia totiž netrpí na žádnou fatální vadu. Ano, máš nejhorší možnou motorizaci co do spolehlivosti, ale co budeš řešit? H7, ventily, zapalovací cívky, svíčky, olej, el.stahovačky, tyčky stabilizátorů... Jo, bude to furt dokola, ale jsou to položky v řádech stokorun, max. pár desítek stokorun...

    Světla jsou řešitelná, myslím, že tam dávali nějakej předřadnej odpor.

    Kde se neshodnem, je komfort a sedadla. Sedadla mají správný rozměr, ale ten tvar... V ramenech úzká (ale orpoti Octavii II, kde jsou úzká celá, stále dobrý), a absolutně chybí podpora beder (i když nevím, jestli Elegance neměla bederní opěrku, což by možná vysvětlovalo).

    Zavazadelník a schod - no to je dáno objemem. Škoda se honí za litry, takže podlaha kufru je vždy nízko. A proto má Škody vždy schod...

    Řízení a ovládání - lehké, přesné, doslova blbuvzdorné. Tohe auto bylo postaveno pro naprosté řidičským duchem nepolíbené osoby. Řídí se naprosto snadno. Nicméně i Pan řidič si najde své - hlavně při srovnání s dnešními vozy. Řízení je sice lehké, ale navýsost přesné.

    Zkrátka jedna z nejlepších novodobých Škodovek. Vždy uvažuji nad tím, jestli postavit výš Octavii I nebo Fabii I a upřímně nevím. Octavia byla opravdu zlomem, vydržela ve výrobě dlooouho předlouho. Jenže byla plná komrpomisů. Fabia ve srovnání s tehdejšími modely naprosto bezkonkurenční, konkurence se chytla až P207 SW a Cliem II Grandtour.

    Bohužel, jak to u Škody bývá zvykem, s postupem času se u Fabie projevilo katování kostů, výbava se vytrácela, přicházely levnější šešení a výsledek šel do kopru... ;-\ Vždyť absence nastavení intenzity podsvětlení, černé rámečky předních světel, přinýtované! nosiče dveřní výplně a další prasečiny jinak povedené Fabii prostě nesednou.

    Jinak jsi podle mě zapomněl vyzdvihnout ještě jednu věc - osvětlení. Poziční žárovky (nikoliv jen odrazky) v předních dveřích, a vynikající přední světla, která i v porovnání s dnešními vozy svítí často lépe (např. Ceed, i30, základní GVII, ... kam se hrabou na Fabii).
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!


Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:





Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…