Recenze

8 Majitel

Alfa Romeo 159 Sportwagon 2.4JTDM High

9.91 Uživatelé

Hodnoceno: 58× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Alfa Romeo 159, foto 1 Alfa Romeo 159, foto 2 Alfa Romeo 159, foto 3 Alfa Romeo 159, foto 4 Alfa Romeo 159, foto 5 Alfa Romeo 159, foto 6 Alfa Romeo 159, foto 7 Alfa Romeo 159, foto 8
Alfa Romeo 159, foto 9 Alfa Romeo 159, foto 9 Alfa Romeo 159, foto 9 Alfa Romeo 159, foto 9 Alfa Romeo 159, foto 9 Alfa Romeo 159, foto 9 Alfa Romeo 159, foto 9 Alfa Romeo 159, foto 10 Alfa Romeo 159, foto 10 Alfa Romeo 159, foto 11 Alfa Romeo 159, foto 11 Alfa Romeo 159, foto 12 Alfa Romeo 159, foto 13 Alfa Romeo 159, foto 14 Alfa Romeo 159, foto 15 Alfa Romeo 159, foto 16 Alfa Romeo 159, foto 16 Alfa Romeo 159, foto 16 Alfa Romeo 159, foto 16 Alfa Romeo 159, foto 17 Alfa Romeo 159, foto 18 Alfa Romeo 159, foto 19 Alfa Romeo 159, foto 20 Alfa Romeo 159, foto 20 Alfa Romeo 159, foto 21 Alfa Romeo 159, foto 37 Alfa Romeo 159, foto 38 Alfa Romeo 159, foto 39 Alfa Romeo 159, foto 40 Alfa Romeo 159, foto 41 Alfa Romeo 159, foto 42 Alfa Romeo 159, foto 43 Alfa Romeo 159, foto 44 Alfa Romeo 159, foto 50 Alfa Romeo 159, foto 51 Alfa Romeo 159, foto 52 Alfa Romeo 159, foto 55 Alfa Romeo 159, foto 56 Alfa Romeo 159, foto 57 Alfa Romeo 159, foto 59 Alfa Romeo 159, foto 60 Alfa Romeo 159, foto 61 Alfa Romeo 159, foto 66 Alfa Romeo 159, foto 70
 

Technické info

Přezdívka auta Alfička Rok výroby 2007 Koupeno ojeté najeto [km]:105000 palivo: nafta počet válců: 5 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 2387 výkon [kW]: 147 kroutící moment [Nm]: 400 zrychlení 0-100 km/h [s]: 8.5 maximální rychlost [km/h]: 223 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 19 zavazadlový prostor [l]: 445 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 8.5 (udávaná)spotřeba naměřená:Spritmonitor.de

Popis vozu

No a je to tady, asi jsem se zbláznil, ale když musíš tak musíš :-)

Za 14 měsíců již třetí auto, celkem již čtvrtá Alfa…. Tentokrát vánoční dárek jak se patří.

Upřímně jsem si splnil sen, tohle auto zkrátka jednou muselo přistát pod okny, přesto jsem se k němu dostal vlastně omylem.



Epizoda 1:
Celý příběh začal někdy v listopadu, když jsem náhodou narazil na jednu moc pěknou 156ku. Elegantní Sportwagon ve zlaté barvě, celý vnitřek prozměnu ve světle krémové, k tomu maximální výbava a pětiválcový diesel o výkonu 175 koní. Cena zajímavá a tak jsme se postupně domluvili na návštěvě. Po necelých 300 ujetých kilometrech, jsem dorazil do obce Luka nad Jihlovou, kde již byla k prohlídce připravena. Prvních pár shlédnutí dalo najevo, že tu nebude moc co řešit a tuhle kočku chci. Se seriózně vypadajícím zmetkem jsme se domluvili a jelikož nebyl připraven na okamžitý prodej, tak jsem se vydal zase zpět domů. Dle dohody jsem se o dva dny později sebral, opět vzal s sebou druhého řidiče a vydal se pro novou krásku. Navzájem jsme se zkontaktovali, že přijedu odpoledne a odvezu si ji. Nebudu to protahovat, asi 40km před Jihlavou mi přišla sms zpráva: „sorry, teď jsem ji prodal“…. Takže resumé kvůli jednomu blbovi byly 2 dny v pr…, 3000kč v kanále a 1200km na tachometru.

A to byl asi právě ten okamžik, kdy jsem se zdravě nasRal !!! Jakýkoliv plán nad pro někoho nesmyslnou změnou ze 156SW 2004 na 156SW 2004 jsem smetl ze stolu a to bylo jedině dobře. Kapitolu 156 už nechci ani vidět!

MiniEpizoda 1,5:
Než jsem jel pro ten pyritovej vrak do Jihlavy, tak jsem našel jednu parádní 156SW 3.2V6 GTA rv2003. - monstrózní stroj o kterém jsem celé dva dny uvažoval. Neméně monstrózní spotřeba a stáří mě však naštěstí odradilo. :-)

Epizoda 2:
Netrvalo to dlouho a s nadšením se záhy našla náhrada ve formě Alfy Romeo 159SW 1.9JTDM 110kW. Pln očekávání jsem dorazil do Prahy a s otevřenou pusou sledoval přijíždějící stříbrný klenot. Blá blá interiér, blá blá lak, blá blá všechno. Celá bezchybná, kupodivu i ten slabší motor byl vyhovující. Nedalo mi však nepříjemné občasné vrzání ve volantu, tak jsme zajeli do Imofy na prohlídku. Ta trvalá asi deset vteřin -> zarezlé řízení -> 40.000kč -> tradááá domů.

Epizoda 3:
A pak se zjevil ráj :-)

Jak bývá u mě zvykem, vždycky je vše až na druhém konci republiky, takže jsem si musel zajet 350km daleko pro svoji novou lásku:

Alfa Romeo 159 Sportwagon 2.4JTDM 147kW High 2007

Technická vložka:
FIAT AUTO, TORINO, ITÁLIE
ALFA ROMEO 939
159 2.4 JTD 20V 200 SPORTWAGON
939A3000 2387ccm 147kW / 200k
Barva: Oceano Nero

Výbava High: /výpis/
ABS, EBD, MSR, ASR, VDC, FPS, Hill Holder
Filtr pevných částic DPF
Follow me Home
Denní svícení
10x Airbag
Interiér: Světlá kůže / černá kůže
Dvouzónová automatická klimatizace
Rádio Nav+ mp3 s 10 reproduktory
CD changer (10)
Navigace
Palubní počítač
Multifunkční volant
Bezklíčové startování
Dešťový, pachový a mlhový senzor
Tempomat
Automatické stmívání zpětných zrcátek
Vyhřívaná, elektricky ovládaná zpětná zrcátka
Vyhřívané čelní sklo
Vyhřívané zadní sklo
Vyhřívaná přední sedadla
Elektricky ovládaná přední a zadní okna
Podsvícení otevřených dveří
Zadní parkovací senzory
Mlhová světla
Bi-Xenonové světlomety
Kožený volant, řadící páka a ruční brzda
Vnitřní prvky z hliníku
Loketní opěrka vpředu s chlazením
Loketní opěrka vzadu s úložným prostorem + skibox
Sklopitelná dělená zadní sedadla
Centrální zamykání s dálkovým ovládání
12V zásuvka v zavazadlovém prostoru
Další věc, kterou nesmírně oceňuji je „palubní cinkátko“, které zvoní tak dlouho dokud se posádka nepřipoutá. Nesnáším když někoho vezu a ten se odmítá přivázat!


A teď k autu samotnému.

Exteriér:
Každý samozřejmě chválí svoje a líbivost je čistě subjektivní věc, ale neznám snad nikoho kdo by nebyl z designu 159 nadšen.

Přední světla, resp. volně umístěné čočky, ostře střižené hranaté rysy a k tomu naštvaný výraz požírajíc všechno co stojí v cestě, a v černé barvě obzvlášť. Zadní část je kontrastně kulatá, přesto spolu ladí s neuvěřitelnou elegancí. Kliky zadní bočních dveří bohužel již nejsou ve sloupcích, ale za to vytvářejí chromovanou linku s předními dveřmi a blinkrem ve stejném tvaru. Zadní oblý tvar je méně praktický ale o to hezčí. Dle zvyku horizontálně vpasovaná světla opticky rozšiřující už tak dost širokou karoserii formátu 16:9. Mají jednoduchou optiku z malých chromovaných kroužků za společným krycím sklem. Horní část samostatných „čoček“ je seříznutá, takže se tváří nasupeně nejen zepředu ale i zezadu.
Co se týče exteriérových vychytávek, určitě jsou to přední světla. Jak jsem již psal, každá čočka je extra a nezvykle venku na pospas špíně. O ten se stará pod každou čočkou zvlášť umístěný ostřikovač. Na své nevelké proporce svítí výborně a to ani nemluvím o dálkových. Na dálková světla se posune čočka bixenonu a navíc se rozsvítí i další halogenka - množství světla se tedy blíží rentgenu :-).
Kliky mají krásný tvar i když starý dobrý kus hliníku s čudlem měl asi větší kouzlo. Podsvícení dveří aby člověk věděl kam šlape je příjemná věc.
Na zadnici nic překvapujícího není, zamračená optika světel a průměrně velký výkroj zadních dveří. Elegantně vypadají dvě oválné koncovky výfuku, každá hezky na jedné straně vozu.
Parkovací senzory ji spíše hyzdí, ale je to bohužel nutnost, což už napovídají nevelké proporce zadního okna.
Kola jsou přirozeně vytažena aby lícovala s karoserií. Oteklý styl posledních let, kdy kola mizí v podbězích, to bych asi nepřežil.

Není to ani tak nedostatek jako spíš fyzikální vlastnost způsobená designem střechy, ale pokud je po vydatném dešti, tak z ní neustále stéká voda na přední okno.

Interiér:
Radost zatím pokračuje. Přesto, že se snaží hrát na sportovní notu, uvnitř jsou spíše cestující hýčkáni komfortem. Všechno na co člověk sáhne je buď krémová a černá kůže nebo hliník. Když už je něco z plastu, tak se za to rozhodně nemusí stydět. Kvalita materiálů je opravdu vynikající, slícování téměř bezchybné, ani se nechce věřit, že to je ital.
Sedadla jsou příjemně měkká se slušným bočním vedením, kůže v zimě studí jak čert ale vyhřívací plotny to celkem rychle napraví. Posuv sedadel je velkorysý, pokud dám sedadlo zcela dozadu (zřejmě pro osoby 220+), tak za mě si nesedne ani kojenec. Zbude tam pro nohy tak 5cm a to nepřeháním. Mnoho nastavovacích koleček a páček nabízí dobré posezení pro každou zadnici i záda.

Nešťastně umístěné jsou opět ovladače vyhřívání sedadel. Vlevo na spodním boku sedačky je kolečko s rozsahem 0-3. Hůře se hledá a za chodu není poznat jaký stupeň vyhřívání je nastaven.

Tříramenný volant je menších rozměrů s tlustým věncem. Drží se bezvadně a neméně dobře vypadá. Svým levitujícím klaksonem uprostřed trochu připomíná volant z autodromu :-)
Na bočních ramenech jsou multifunkční tlačítka na ovládání rádia, telefonu a nevim čeho všeho ještě. Umístění je dobré, ale poněkud titěrné. Odchylka mezi stiskem na stranu a doprostřed je příliš malá.
Na svoji dobu gigantická palubní deska je dílo k pokoukání. Měkký, blíže nespecifikovaný materiál, kůže a hliník se zlatavým odstínem. Rudě podsvícené budíky jsou jednoduše čitelné, displej palubního pc ukazuje vše potřebné.
Na středové části se skrývá mnoho kulatých děr s ventilací a budíky. Palivoměr, teplota motoru a nově tlak turba, který je z uživatelského hlediska úplně k ničemu, ale je to hezká zbytečnost. ;-)
Další palubní počítač s obrazovkou ovládající telefon, navigaci a další věci. Ovládání bohužel není dotykové ale pomocí mnoha postranních tlačítek. Na nastavení rádia je to celkem ok, ale ovládání navigace už je zbytečně složité, nehledě na to, že ke spuštění je třeba vložit CD s mapami. U auta s pořizovací cenou bezmála 1,2 milionu bych čekal trochu inteligentnější řešení.
Zcela dole za řadící pákou se nachází klimatizace. Liché převodové stupně k ní blokují přístup, ale není zase taková tragédie jak se psalo v recenzích novinářů. Blokovaný prostor je většinou méně používaný, spíš mi vadí, že na ovladače nevidím. Především na vyhřívání oken a zrcátek se musim vyklonit až ke spolujezdci.

Líbí se mi již konečně funkční chytrost (proti 156), kdy v režimu auto dělá vše sama jak má. Sleduje nejen teplotu, ale i vlhkost, zamlžení, kvalitu vzduchu a podle toho rozděluje nebo uzavírá přívod vzduchu do interiéru.

Řadící páka je krátká jak svými rozměry tak drahami. Má celkem přesnou kulisu, bez nepříjemných gumových dorazů, přesto je to asi první věc, kterou hodnotím jako negativní. Jednička a dvojka je příliš tuhá a přeřazování těchto stupňů jde pomalu a obtížně. Pokud se řadí rychle, jde nepříjemně cítit jako by šla přes zuby, navíc to cukne jak v autoškole. Ve vyšších otáčkách to trochu pomine, ale při běžných otáčkách do 2500 je to dost degradující vlastnost. Ostatní stupně jsou bezproblémové a řadí jedna báseň. Příčinou je převodovka od Opla, která stojí opravdu za starou belu :-/

Středová konzole je mohutná a je na ní jen tlačítko pro výstražná světla, vypnutí ASR a bezpečnostní uzamčení. Výstražná světla by mohla být umístěna lépe (na vrchu palubky jako u 99% aut), ale opět zvítězila daň za design. Loketní opěrka je na můj vkus trochu tvrdší a rozměrově obří. Na druhou stranu je v ní zase minilednička a i trocha prostoru na krámy.
Další nevalně umístěná tlačítka jsou například mlhovky. Vlevo dole pod volantem je celé uskupení spínačů, takže ohnout se a podívat je nutnost.

Jediná výrazná zvláštnost je elektronické otevírání kufru tlačítkem na stropě. (od modelového roku 2008 odstraněno)

Slovní spojení „odkládací prostor“ je v Alfě Romeo zřejmě vulgarita.
Tak nějak už jsem na to zvyklý, že si není možné nic nikam dát a bohužel ne jinak je tomu u 159ky. Kromě loketní opěrky a celkem miniaturní schránky před spolujezdcem není nikde sebemenší místo. Láhev s pitím? Zapomeňte že ji někde odložíte. Jediný prostor kam lze něco dát je schránka na brýle ve stropě. Tím výčet prostor končí ;-)

Kufr je pro střední třídu značně podprůměrný, navíc schod mezi hranou kufru a podlahou je extrémních 25cm! Aspoň, že tam jsou velké boční kapsy na povinnou výbavu a příslušenství + síťky na drobné předměty. Po sklopení zadních sedaček vznikne rovná plocha jako himaláje, protože zadní sedáky zůstávají na svých místech a sklopí se pouze opěradla.

V neposlední řadě musím zmínit audio. 10 poctivých reproduktorů si vysloužilo jedničku. Mají výšky, středy i hloubky, navíc nečekaně dobře duní jako kdyby byl někde subwoofer. Za zadní kolem je na pravé straně kufru schovaný měnič na 10 CD. Neumím si snad ani představit, jak hraje příplatkové audio od Bose, protože i bez něj to je bez přehánění paráda.

Výhled z auta je nevalný. Nižší posez a dlouhá kapota je ještě dílem cviku, ale dozadu je vidět opravdu špatně. Zaplať HerGott za parkovací senzory! Taktéž boční B sloupky jsou poměrně dost široké, takže i výhled do stran chce více obezřetnosti. S předními A sloupky to není o moc lepší.

Motor:
Řadový pětiválec o objemu 2.4 litru a rovnými 200 koňskými silami a 400Nm byl při pořízení třešničkou na dortu. Hned po nastartování se ozve příjemnější zvuk víceválce. Několik chvil šije jak Iveco, ale pak se uklidní a nekonfliktně brumlá(chrochtá). Spalování nafty rozhodně nezapře, navíc pětiválec jde i lehce cítit v interiéru svými vibracemi.

Rozjezd je letargický,jde cítit vysoká hmotnost vozu a hlavně špunt v podobě filtru pevných částic. Jakmile se však přehoupne ručička otáčkoměru přes 1500ot. začíná se probouzet lokomotiva. Od 2500 do 4000 otáček táhne jak zběsilá za doprovodu libozvučného koncertu. Ve vyšších otáčkách je to opravdu radost poslouchat.
Krásný zvuk, brutální tah a žádný kouř, nemá to chybu! Vlastně má… a to je spotřeba. Diesel nediesel, jezdím většinou po městě a nejbližším okolí, a spotřeba se hýbe v nesympatických hodnotách okolo 10 litrů.
Cestu napříč republikou jsem v celkem vysokém tempu zvládl za průměrných 8 litru, takže papírové hodnoty jsou jakž takž pravdivé, ale město evidentně přítel není. Sledování aktuální spotřeby je jen pro otrlé, až se vlastně divím, že ve výsledku to udělá zmíněných 10 litrů. Při jízdě po městě se tam neustále střídají cifty mezi dvacítkou a třicítkou, což je někde na úrovni menšího autobusu :-)
EDIT: konečně jsem potěšil motol a nechal odstranit filtr pevných částic. Brzdící špunt již neomezuje nízké otáčky a auto začíná krásně táhnout i pod 1500ot. Spotřeba lehce klesla, v průměru lze jet za 8,5, a to převážně po městě. Při pokusu o úspornou jízdu (mimo město) se lze dostat i na výborné hodnoty mezi 5-6 litry, chce to ale ekosnahu :-)

Jízdní vlastnosti:
Tady jsem měl největší obavy, protože jsem všude slýchal, že už to není ono. Auto je velké, těžké a zavání komfortem aus Deutschland než mrštnou italkou jak bývalo zvykem. Souhlasit s tím lze tak napůl*. Skok ze 156 na 159 je natolik velký, že jakékoliv srovnání se starší baletkou je holý nesmysl.
Samotná kvalita jízdy je těžko popsatelná, všudypřítomný klid a relativní ticho dává i s pedálem na podlaze pocit, že se nic moc emotivního neděje. Rychlé zbystření tachometru dá ale také najevo, že rychlost 160km/h je tam během chvíle a přitom to vypadá jako když se člověk vleče o stovku pomaleji.
Podvozek si bezproblémově poradí s nerovnostmi a proti předchozí 156 je podstatně komfortnější. Neozývají se již žádné rázy od kol a přesto, že je pocitově měkčí němá žádné dramatické náklony karoserie.
Izolace od kol by však mohla být lepší. Hučení pneumatik až tak slyšet není, ale odletující písek a štěrk zvoní jak kdyby tam žádné podběhy nebyly.


*V jednom a to zásadním mají ale zřejmě pravdu, už není tak hravá. Na palubě je stále klid, jízdu nic nevyvede z míry, chování je naprosto neutrální. Od volantu jde poměrně dobrá odezva co se děje, posilovač řízení je řádně tuhý a při rychlé jízdě ještě tužší, ale pořád člověk něco čeká a ono nic. Kdyby nebyla pod kapotou lokomotiva, je to vlastně nuda… jen tuna elektroniky starající se o bezpečnou cestu a i bez blikajících kontrolek je podvozek relativně bezchybný. Když ostře strhnu volant, auto zkrátka jen zatočí, žádná dramatická nedotáčivost, žádná přetáčivost, rozvlnění, prostě nic. Auto odbočí kam má a tak trochu mi říká, abych to příště zkusil rychleji :-)
Brzdy Brembo fungují perfektně, jsou ostré jak břitva ale nástup mají plynulý bez kousání. Něco jako únava zatím neznají.
Na to jak je 159ka rozměrově náročnější, včetně nemalého motoru, má překvapivě velmi dobrý rejd. Opět pokud přirovnám 156ku, která měla poloměr otáčení zhruba půl druhého kilometru, je to nebe a dudy.
Výše zmíněné platí pro standardní 17" kola. Po přechodu na 18(zima) a 19(léto) to je na dobrém povrchu ještě o něco lepší. Nevýhodou jsou však rozbité české silnice, kde už kvůli nízkému profilu drncá a především na 19" volant brutálně tahá na vyjetých kolejích.

Alfa a zima:
Speciální téma jak se zatím vypořádává se zimou. Pokud pominu, že mi hned první týden zamrzla nafta (OMV), tak je to zatím obstojné. Žádné nové pazvuky, žádné nové zimní závady.

Horší je to opět s převodovkou. Při delším stání a vydatnějším mrazu jde jednička a dvojka odporně ztuha.
Jízda na rozsolené břečce a namrzlé cestě není zrovna ohromující. Je sice pravda, že na zmíněném povrchu si rád pohrávám, ale i tak je to proti 156 nebo Roomsteru horší. Auto má dost tendence klouzat, hrne se jak předek, tak ustřeluje zadek. ESP to sice většinou rychle napraví, ale i tak to někdy nepříjemně překvapí.
Přispívá k tomu i trochu nestandardní zimní obutí Dunlop WinterSport 235/45 R18.

Během té doby, co jsem měl zamrzlou naftu, jsem vytáhnul do sněhové kalamity 156ku a fantasticky jsem si zablbnul. Lehkost, a užší gumy zkrátka dělají svoje.


Ostatní:
Velká nepříjemnost je název Alfa Romeo v cenících pojišťoven. Pokud pominu vyšší cenu za povinné ručení kvůli motoru, tak havarijní pojištění je až v nepochopitelných cenových hladinách. Pro srovnání je havarijka 2x vyšší než za fungl nový Passat CC 1.8TSI.
Taktéž cenu originálních náhradních dílů radši ani nevidět.


Omlouvám se za fotky, ale počasí ani čas nedovolí něco solidního udělat. Kvalita nic moc, auto špinavý… časem to vylepšim ;-)

Další dojmy budu doplňovat...

Silné stránky

Alfa Romeo :-)
Design
Jízdní vlastnosti
Krásný zvuk roztočeného motoru
Kvalita interiéru a výbava
Mohutnost/bezpečnost
V zimě okamžitě topí

... vlastně skoro vše kromě slabých stránek (viz. níže) :-)

Slabé stránky

Vysoká spotřeba za studena
Z výroby spousty eko-kurvítek v motoru, které později dělají jen potíže.
Vyšší hmotnost
Horší výhled ven
Aerodynamický hluk při vyšších rychlostech
První a druhý stupeň převodovky je za trest
Obří schod v zavazadlovém prostoru
Nulové odkládací prostory
Slabší ergonomie - některá nevhodně umístěná tlačítka
Koberce jezdí po podlaze (a v krémový barvě dlouho nevydrží)
Spotřeba vody do ostřikovačů
Hliníkové prvky (volant, palubní deska) se umí na sluníčku brutálně rozpálit.
U všech Alf co jsem měl popískávala roleta v kufru. Tady taky.
Extrémní cena havarijního pojištění
Zoufalá dostupnost a vysoká cena některých náhradních dílů!
Obecně vysoká ztráta hodnoty (Nová 1.25mil, po třech letech 400tis.)

...někomu by ještě mohla vadit opět dost tuhá spojka

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Hned několik dní po koupi mi při -15 stupních zamrzla nafta OMV, čekal jsem dobrý tři dny, než to povolilo. OMV už nikdy :-(

-rozvody, filtry - 5.000

-horní rameno na pp kole, zadní destičky a kotouče, spodní kryt motoru - 8.000

-březnová nehoda, 2x nové dveře, 3x blatník, přední a zadní nárazník, zrcátko, kola a pneu, lak a 4 A4ky dalších dílů - 320.000 (pojišťovna)

-utrhla se stahovačka levého zadního okna, takže výměna za novou. Nechal jsem před zimou vyčistit EGR ventil, kontrola, přezutí atd. - 3.800

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Koupeno od soukromníka, bezproblémové a rychlé jednání - nemám výhrad.
Auto mělo status "bez investic". Úplná pravda to sice nebyla, ale pokud to zůstane jen u těchto provozních maličkostí, bude to ok.
Bylo a je potřeba udělat nové rozvody, filtry a olej. Ze spodního krytu motoru zbyly jen šroubky a pár kousků plastu, takže ještě koupit kryt. Na pravém kole vrže silent blok (áááá už zase), takže abych nezešílel, vypadá to na nový rameno. Poslední věc jsou zadní brzdy, který sice brzdí bezvadně, ale život mají téměř u konce, samozřejmě i s kotoučema. Suma sumárum to hned na úvod spolkne dobrých 12 tisíc.

 

Video

Přímý odkaz na video.


Přidat názorDiskuse: Alfa Romeo 159 Sportwagon 2.4JTDM High

zobrazené auto není aktivní, nelze diskutovat

Další vozy Alfa Romeo 159



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
8

Nebýt eko-kurvítek v motoru, bylo by to téměř bez závad

praktičnost
7

Alfa no...

prostornost
8

V rámci třídy uspokojivé

jízdní vlastnosti
9

Není už moc na hraní, ale jinak nemám moc co vytýkat.

jízdní komfort
9

Po přechodu na 19" trochu tvrdší

provozní náklady
6

Snad mě nesežere... spotřeba, pojistka a cena za díly je poněkud vyšší

náhradní díly
8

Dnes si už člověk moc nevybere. Vše je skoro stejně drahé.

výkon motoru
9

Příjemná lokotka

spotřeba
7

Po vyndání DPF lepší. Když se člověk hodně snaží, umí jezdit úsporně.

hlučnost motoru
9
kvalita sedadel
9
brzdy
9

Bremba brzdí zatím dobře

zavazadlový prostor
8

Menší, ale věděl jsem do čeho jdu






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…