Recenze

9 Majitel

Alfa Romeo 159 2.4 JTDm 147kw

9.91 Uživatelé

Hodnoceno: 23× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Alfa Romeo 159, foto 1 Alfa Romeo 159, foto 2 Alfa Romeo 159, foto 3 Alfa Romeo 159, foto 4 Alfa Romeo 159, foto 5 Alfa Romeo 159, foto 6 Alfa Romeo 159, foto 7 Alfa Romeo 159, foto 8
Alfa Romeo 159, foto 9 Alfa Romeo 159, foto 10 Alfa Romeo 159, foto 11 Alfa Romeo 159, foto 12 Alfa Romeo 159, foto 13 Alfa Romeo 159, foto 14 Alfa Romeo 159, foto 15 Alfa Romeo 159, foto 16 Alfa Romeo 159, foto 17 Alfa Romeo 159, foto 18 Alfa Romeo 159, foto 19 Alfa Romeo 159, foto 20 Alfa Romeo 159, foto 21 Alfa Romeo 159, foto 22 Alfa Romeo 159, foto 23 Alfa Romeo 159, foto 24 Alfa Romeo 159, foto 25 Alfa Romeo 159, foto 26 Alfa Romeo 159, foto 27 Alfa Romeo 159, foto 28 Alfa Romeo 159, foto 29 Alfa Romeo 159, foto 30 Alfa Romeo 159, foto 31 Alfa Romeo 159, foto 32 Alfa Romeo 159, foto 33 Alfa Romeo 159, foto 34 Alfa Romeo 159, foto 35
 

Technické info

Přezdívka auta neni Rok výroby 2006 Koupeno ojeté najeto [km]:175000 tuning/stylingoznačené * palivo: nafta počet válců: 5 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 2387 výkon [kW]: 147 / 170 * kroutící moment [Nm]: 400 / 505 * zrychlení 0-100 km/h [s]: 8.2 maximální rychlost [km/h]: 230 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 19 zavazadlový prostor [l]: 405 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7.6

Popis vozu

Kdyz jsem tak projizdel tyhle stranky, rikal jsem si, joo opravdu je tu dost povedenych recenzi a hlavne zkusenosti, ktere se vzdy hodi pri koupi totozneho vozu, tak jsem si rekl, proc neprispet svou troskou do mlyna a nepodelit se. Ale hlavne pripadnemu zajemci trochu priblizit nejake ty konkretni mene ci vice dulezite informace o vozu. Tak pojdme hezky poporadku.

Jak jsem se k vozu dostal?

Jelikoz kdo me zna tak vi, ze jsem ,,italofil,, a zkratka pri koupi takovy clovek o znacce z jine krajiny ani nepremysli, tak je vyber prakticky predem jasny, tedy pouze co se zeme puvodu tyce. Nebudu se rozepisovat, co jsem mel ci nemel, co jsem vyzkousel nebo nevyzkousel, ale prejdu rovnou k soucasnosti. Momentalne mam dve auta, tim prvnim je srdcovka AR 145 a tou druhou je AR 159. A o te dnes se pokusim napsat par radku, jak jsem se kni vlastne dopracoval, jak jezdi, co na ni miluju a co naopak nenavidim.
Takze ke koupi jsem se odhodlaval celkem dlouho, urcite nejakej ten rok. Puvodne byla v planu, no v planu, byl jsem presvedcen, ze pujdu do Brery, jenze ta byla nejvetsi kamen urazu. A duvod? proste a jednoduse, nenasel se solidni kousek. Je pravda, ze velkou roli v tom hraly taky moje pozadavky a ty byly naftovy motor, kozeny interier, nejlepe bezovy, original 19´ kola a bila nebo cervena barva. Jenze u nas takove kombinace jsou prakticky nesehnatelne. Nicmene hledal jsem. Muj rozpocet byl cca 280 000,- . Sehnat auto do teto ceny nebyl zas tak problem, ovsem sehnat auto co splnuje me predstavy a hlavne sehnat solidni kus uz problem opravdu byl a to velky. Kdyz uz jsem nasel neco blizkeho mym predstavam, tak bud zase nesedel motor nebo nemela pozadovany interier nebo zkratka stav vozu za to opravdu nestal. Vsak to nekteri znaji, kupovat takova auta, kterych se jako novych proda minimum, je opravdu slozite. Mockrat sem si rikal a zamrzelo me, kolik je na prodej treba takovych vrcholnych verzi dejme tomu Leonu Cupra, Golfu GTi ci jinych koncernovych nebo nekoncernovych, ale zajimavych vozu. Jeste dodam, dovoz jsem nechtel. Takze jednoho vecera, kdyz jsem tak polehaval, poslouchal svoji oblibenou hudbu a premyslel co dal, rikam si. Co kouknout na 159ku, takove ty bezne verze, me ani tak nezajimaly, takze jsem hledal vrcholne verze v oznaceni Ti. Po zhlednuti par inzeratu (recenze a jak 159 jezdi nebo co verze Ti znamena jsem samozrejme vedel) jsem si rekl sakra, proc chtit Breru, kdyz 159 v tehle konfiguraci vypada naprosto fantasticky, takze se konala vlastne takova laska na druhy pohled. Prece jen, 159ek uz je na trhu podstatne vic, takze uz se sem tam i dalo neco vybrat pripadne to stalo za uvazeni a osobni okouknuti. Jenze tak jednoduche to nakonec taky nebylo. A kde byl problem? Nedostatek sedanu odpovidajicich moji predstave. Vetsina jich byla v kombiku a ten ja nechtel i presto ze je to jeden z mala kombiku ktery se mi opravdu libi. Takze to ve vysledku vypadalo stejne jako s Brerou a ja opet byl vlastne na zacatku. No az jednou unaven po celonocni sichte v praci sedam k PC a opet zkousim stesti a ejhle, vidim....ted nechci delat nejakou reklamu, ale alfisti urcite znaji prodejce respektive firmu MATES-AUTO, specialistu na italske vozy, a kdyz nekdo chce ojetou alfu trochu z jistotou, ze nekupuje zajice v pytli, tak tohle je vlastne prakticky jedna z jedinych solidnich voleb, tim nechci urazit ostatni prodejce, prekupniky ci podobne, najdou se urcite solidni, ale na Mates-Auto jsem jeste neslysel stiznost nebo neco podobneho a to znam spoustu lidi, kteri si tam auto koupili. No ale zpatky. Narazil jsem na inzerat na vuz AR 159 2.4 JTDm rv 2006, tedy jeden z prvnich, cenovka byla pres 200 000,- coz bylo vice nez za kolik se stejne rocniky prodavaly jinde, nicmene tohle me nezajima, za solidni kus rad priplatim a v pripade Alfy to plati dvojnasob. Auto sice nebylo prave TI, nicmene melo mou pozadovany motor, interier, bylo na 19 kolech z Ti a byla na sportovnim podvozku Eibach. Ale o tom vsem pozdeji. Ihned jsem volal a k memu stesti, jsem na inzerat narazil vcas, takze auto bylo stale k dispozici. Takze jeste ten den jsem se znamym vyrazil smer Hermanuv Mestec, coz je prakticky pres trictvrte republiky, ten den jsem mel mit opet nocni, tak jsem mel trochu obavy, jestli to stihnu nebo ne. Ale odkladat jsem to nechtel. No ale pojdme dal, po prijezdu na misto uz stala na dvore, z dalky sla videt cerna nalestena krasavice (ano cerna, kterou jsem nechtel) a ja si rikal, tohle musi byt solidni stav, to at mi nikdo nerika. Prisli jsme k autu a nadseni pokracovalo, na rok vyroby 2006, opravdu uctihodny stav, interier nenesl zadne znamky poskozeni, krasna kuze, neposkrabany interier proste na ty roky opravdu pecka vzhledem ktomu co jsem mel moznost videt a vyzkouset predtim. Tak jdu do kancelare a rikam, ze jsem tady na tu 159ku, no a vten okamzik proti me stoji znamy ze srazu, se kterym se zname pres nase 145ky, rikam to neni mozny, jak je ten svet malej :) (mimochodem to byl zrovna majitel one 159) no takze po nostalgickem rozhovoru o vsem moznem i nemoznem jsme presli k autu. Opomenu ted vizualni kontrolu a prejdu k jizde samotne. Vyzkousel jsem opravdu uz par 159ek, tak vim, ze kdyz to vemu z hlediska kvality zpracovani, ikdyz to pro me neni rozhodne smerodatny udaj jestli je nekde o milimetr vetsi spara a podobne, tak 159 je opravdu kvalitne postavena, nebudu tvrdit ze je dokonala ci pred konkurenci, ale kdyz vemu rok vyroby a srovnam tenhle aspekt se stejne starou konkurenci, premiovou ci nepremiovou, tak ta uroven neni o nic jina. Ale jak rikam o tohle mi zas tak nejde, u me je na prvnim miste proste vzhled. Ale pojdme kte jizde, kazdy vi, ze hlavni nevyhodou no hlavni, proste jednou z hlavnich nevyhod z pohledu nekterych fandu nebo novinaru je hmotnost. Ano souhlasim, neni hrava ani omylem jako moje stara 145ka nebo predchudce 156, ale ktere ,,moderni,, auto je. Nicmene clovek i presto jak je interier ztisneny ma pocit ze ridi proste kus auta. V aute nic nevrze ani po 10 letech, vsechny ovladace i elektronika ,,kupodivu nekterych,, funguji na vybornou, nikde zadne chybove hlasky nebo neco podobneho. Takze auto jelo perfektne, motor tahnul dle meho nazoru jak mel, rovnez jeho celkovy akusticky projev byl zdravy. Nikde nic nemlatilo, samozrejme diky sportovnimu podvozku jsou nektere nerovnosti citit, to je logicke, ale i na 19´ je to nepopsatelne lepsi nez s mou poladenou 145kou na 17kach. takze auto jsme jeste okoukli na zvedaku, motor byl cisty, suchy, bez nejakych uniku a podobne, takze se zdalo, ze tady neni co resit a taky ze nebylo, sepsali se formality a hura domu. Mimochodem, nocni jsem stihnul za 5 minut 12 :) Takze auto bylo doma. Probehlo prihlaseni, ktere bylo bez problemu a mohlo se bez problemu jezdit.

Takze o co se vlastne jedna?

Nakonec po dlooooouhem vybirani jsem zakoupil AR 159 s petivalcem 2.4 JTDm. Auto melo najeto 165 000 pri koupi, nyni cca po roce a pul ma o 10 000 vic. Jelikoz mam dve auta a obe si uzivam, tak je pravidelne stridam. Takze auto je ve vybave HIGH, takze vlastne full, ale pro me tyhle veci nejsou prvorade. Ale tak vybava vic nez solidni. 9x Airbag, predni a zadni parkovaci senzory, senzor deste, pachovy a senzor mlzeni, automaticka svetla, satelitni navigace + telefon, dvouzonova auto klima, vyhrivana sedadla, polohovatelne sedadla, tempomat, asistent rozjezdu do kopce, funkce follow me home, audio BOSE s menicem v kufru, el okna + zrcatka, Bixenony, samozatmavovaci zrcatko atd atd. nechce se mi to vypisovat, jeste se par veci najde...

Silné stránky

Vzhled:
Tohle je pro me nejdulezitejsi vec, verze Ti tohle posouva jeste na jinou uroven, hodnekrat jsem se setkal s ohlasy, jestli to auto je nove, rikam ne, 10 let stare nebo s uznalym pokyvovanim a podobne, cloveka to potesi stejne tak jako pozdrav od jinych alfistu. Samozrejme, design je vzdy subjektivni vec, ale nelze poprit, ze je proste zajimavy a s vhodnou barvou a doplnky je opravdu aspon podle me krasny.

Motor:
Diky vaze by mu clovek tech 200 (nyni 230) koni ani nehadal, az pohled na rucicku tachometru prozradi, ze nekde tam urcite jsou. Nicmene mit to vahu stare 156ky by rozhodne na skodu nebylo :) od 2000ot taha ale opravdu paradne no a zvuk ktery ho doprovazi je opravdu ikdyz se jedna o naftu s primhourenim oka uchu lahodici. Pri klidne jizde to samozrejme clovek nepozna. Nicmene zvuk je dle meho nazoru i nazoru kamarada ktery ma treba 330d opravdu povedenejsi, mozna je to i tim, ze neni tolik utlumeny. Spotreba je kapitola sama o sobe, nevim, ja osobne jezdim opravdu klidne ale i presto se mi spotrebu nepodarilo srazit pod 7,6 l, takze kdyz si vemu, ze nekdo jezdi svizne, tak minimalne a to opravdu minimalne by jezdil o litr vic, na druhou stranu je pravda, ze nejezdim dalnice nebo nejake delsi trasy, ale i tak, kdo chce usporny motor, urcite sahne nejlip po konkurenci, tady je na spatne adrese.

Rizeni:
Nevim jestli je to jen muj pocit, ale chod rizeni ve 159 je proste vyborny, neznam moc komunikativnejsich aut v tehle tride. Prijemne tuhe, opravdu radost to auto ridit.

Brzdy:
4 pistky s kotouci o prumeru 340mm jsou jednim slovem vyborne, bylo by taky smutne, kdyby 1760kg tezke hmoty bylo obtizne zastavit. Navic jsem zpozoroval, ze ABS narozdil od jinych aut co jsem mel moznost ridit nebo zkusit nezasahuje nijak ostre, coz me osobne vyhovuje.

Sedadla:
Tohle je taky relativni, ale konkretne moje mi opravdu vyhovuji, idelani delka sedaku i operadla, idelani tvrdost ikdyz bocni vedeni by mohlo byt jistejsi.

Svetla:
Alfy niikdy nesvitily nic extra, ani 159 neni vyjimkou, nicmene kdyz vemu v potaz, ze moje ma original Bixenony, tak oproti tomu co znam z jinych Alf sviti solidne. Mozna je to dan za design diky trem oddelenym svetlometum.

Interier:
Tady opet hlavne co se designu tyce nema chybu, kvalitne udelany interier s kvalitnimi materialy, kde hlavne dekor hliniku je opravdu hlinik, mekcene plasty maji prijemnou strukturu.

Podvozek:
Svou hmotnost maskuje opravdu dobre, stabilita ve vyssich rychlostech je opravdu ukazkova, idealni je kvalitni asfalt a tahle zatacky, samozrejme ostre zatacky nejsou pro auto prijemne, auto sice je neutralni, ale vahu proste osalit nelze, takze vrhat se do nich jako s malym hatchem nema cenu, neni to teritorium 159ky, navic stabilizacni system zasahuje celkem brzo avsak k bezpecne jizde je to dobre. Ale vypnout lze.

Vybava:
Na svou dobu opravdu vic nez dobra.

Audio:
Kdyz opomenu ze na dnesni dobu uz ta navigace potazmo radio vlastne nic neumi, tak co se zvuku vychazejicich z reproduktoru tyka, tak ten je opravdu vic nez dobry, lepsi nez v rade soucasnych aut

Nekradou se :)

Slabé stránky

Hmotnost:
Svym zpousobem to slaba stranka je, ikdyz ne tak z pohledu jizdy a zamereni vozu, natoz zivotnosti pneu, podvozkovych dilu a hlavne spotreby. Pneu mizi celkem rychle a pri vymene podvozkovych dilu opravdu doporucuju kupovat kvalitni dily, ktere opravdu neco vydrzi a nemyslet si, ze nakupem levnych dilu neco usetrim.

Interier:
Je nadherny, ovsem objektivne musim rict, ze co se ergonomie a hlavne prostornosti tyce, tak je to zalostne. V tom aute je opravdu min mista nez ve 145!!! Misto a nastupovani a vystupovani ze zadnich sedacek je opravdu spatne, clovek musi vsemozne kroutit nohy aby se tam poskladal. Vepredu je to to same, teda pokud chcete jet ve 4 lidech, pri posunuti sedadel dopredu drhnou jejich vnitrni strany o stredovy tunel, takze kdyz to vidite, tak je vlastne ani moc dopredu chtit posouvat nebudete.Na druhou stranu je to Alfa a ta prece nikdy neplatila za vzor prakticnosti, kdyz me osobne tyhle veci nevadi a vedel sem davno co kupuji a smerodatne to pro me neni, tak je potreba objektivne rict, ze tohle inzenyri nezvladli a na to jak auto zvenku pusobi mohutne, tak je to bida a zcela chapu rozhodnuti tehdejsich potencialnich zakazniku, kteri tohle vyzaduji, navstivit potazmo prejit ke konkurenci. Co se ergonomie ovladani tyce, tak ta je tak napul, vice mene v dosahu je vsechno, vsechno ma prijemne ovladace i chod, ovsem az na ovladani panelu klimatizace, byt dobre vypada, tak cupliky, tlacitka a kolecka pro ovladani pusobi ne moc kvalitnim dojmem, spis naopak a o jejich umisteni kdesi zoufale dole a blizko radici paky, kdy pri zarazeni lichych stupnu se knim za jizdy dostava opravdu tezce radsi nemluvit...ale zase chapu, dan za design tu byla asi uprednostnena. Pochvalu zaslouzi snad jen klimatizovana prihratka v loketni operce, ktera mimochodem mohla byt aspon o pet cisel delsi

Prevodovka:
o te uz bylo napsano tolik radku vsudemozne ze to nema smysl opakovat, tak snad jen v rychlosti, je znamo, ze pochazi od GM a minilne prvni tri ze sesti stupnu jsou na facku, na nejake razeni ve stylu rychle a zbesile radsi zapomente, nema smysl to po ni chtit, neni na to stavena, ja konkretne mam to stesti, ze mi zatim neblbnou synchrony, takze radi prakticky tak jak ,,ma,, ale abych to odlehcil, tak pro me osobne, aspon zprevodovana je dobre

Odhlucneni:
Celkove odhlucneni vozu je rekl bych maximalne prumerne, rozhodne mohlo byt lepsi

Spotreba:
Tady rozhodne nebudou vsichni spokojeni, proste mohlo by to zrat min, sporivec to nikdy nebyl a nebude

Kufr:
Objem OK, vleze se tam toho spoustu, ovsem vykrojeni vstupniho otvoru je dosti male, takze pokud chcete prevazet rozmernejsi predmety, tak je tam stejne nedostanete navic z vrchni strany zavazadelniku vystupuje subwoofer, takze dalsi pripadna ,,komplikace,,

Odletavajici kaminky:
Sice to dobre vypada, ale diky sirokym blatnikum, ktere jsou smerem dolu k prahum uz znacne vykrojene, tudiz kolo neni schovane, ma prakticky kazda 159ka otukany prostor za prednim a pred zadnim kolem, prakticky se da rict do poloviny dveri. Pro toho, kdo kouka na kazdy skrabanec nebo tukanec bude tohle casem na psychiatra. A samozrejme cim vetsi kola, tim hur. Navic v lete bude spotreba chemie na cisteni kastle od asfaltu a jinych sracek opravdu velka. Navic muzu rict, ze sem zatim nejel v aute, kde by odletavajici sebejemnejsi kaminky byly tak moc slyset jak bubnujou o boky karoserie. Takze jedine reseni je porizeni originalnich zasterek za predni kola, sice to na designu nijak neprida, ale pomuze to (podle ruznych zahranicnich for). Jejich plus je to,ze jsou nacvakavaci, takze se kdykoliv daji sundat. Ovsem plus uz neni jejich cena cca 2200,- u autorizovaneho prodejce. Nikde jinde se prakticky nedaji sehnat, bavime li se o originalech.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Co se servisu tyce, pri koupi nebo spis pred koupi auta byla menena komplet spojka se setrvacnikem, komplet brzdy, komplet vsechny naplne v motoru, brzdovka, olej v prevodovce, motoru, chladici smes, naplanena klima, vsechny filtry atd.
Ja za tu dobu menil jen mikroremen, ktery za studena obcas popiskoval, polozka ktera stoji par korun ovsem diky vybornemu pristupu v motoru je to prace na cely den a diky tomu to vetsina uzivatelu ani nedela. Jinak krome uprav ktere budu zminovat nize jsem nic neservisoval.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

TOP, nemam pripominek

Co jsem udelal k obrazu memu?

Jelikoz jak jsem psal na zacatku, jeden z pozadavku na auto byla bila nebo cervena barva, ale auto jsem koupil cerne, takze co ted? Byl sem uz pred koupi rozhodnut, ze ackoliv lak byl velice pekny a zachovaly, tak ze cernou uz nechci, hlavne z hlediska udrzby, vsak to znate. Staci po myti jen nesetrit kapky, a uz to vypada blbe, nedej boze kdyz vam po zaprasenem aute nekdo prejede prstama nebo podobne, kolikrat uz to z auta ani poradne nejde dostat. Muj nazor je ten, ze cerna barva je nadherna, ale jen bezprostredne po umyti a vylesteni, tak to vidim ja. Proto jsem byl rozhodnut, ze to co usetrim za nakup Brery, ktera ma preci jen trochu vyssi hodnotu na trhu, tak investuju do v mem pripade prevleku vozidla do bile folie. Domluvil jsem se s firmou WrapStyle ve Zline na odstinu White Gloss. Samozejme, na zmenu barvy pomoci folie jsou rozporuplne nazory, nicmene 145ku mam take v prevleku, takze sem vedel, do cehu jdu. Rovnou muzu rict, pokud nikomu nereknete, ze se jedna o folii, nepozna to, az potom zacne samozrejme zkoumat. Ale musim rict, ze je to udelane opravdu kvalitne. takze sem spokojen nadmiru. Strechu jsem nechal cernou, ikdyz je to proflakly kontrast, tak se mi libi.Na folii a praci sem dostal 3 roky zaruku a kazdeho pul roku je potreba se dostavit na kontrolu aby zaruka nezanikla.

Dalsi mou upravou bylo nalakovani brzdovych trmenu na cerveno. Myslim, ze to vypada vyborne a velke ctyrpistkove brzdy s kotouci o prumeru 340mm vypadaji nazivo jeste impozantneji.

Dale prisel na radu chip tuning, jelikoz znamy dela u jedne nejmenovane firmy ve Zline, rikal jsem si, proc to nezkusit, takze motoru nyni na brzde bylo namereno 232 PS a 505 NM

Nasledne jsem veskere vnitrni i venkovni osvetleni vymenil za bile LED, v noci v interieru to pusobni opravdu luxusne

Pak probehla instalace decentniho lizatka pod predni naraznik

Posledni veci bylo zabudovani denniho sviceni misto mlhovek vcetne integrovanych krouzku ,,angel eyes,, funkce je vypinatelna, takze o to lip


Co rict zaverem? Auto jako takove ma spoustu nedostatku, ktere mozna mnoha lidem vadi, na druhou stranu rozhodne nejsou tak velke, aby se snimy nedalo zit, to rozhodne ne. Pro me ma to auto vsechno co jsem chtel a cekal, proto na takove nedostatky co jsem popsal osobne moc nekoukam, na druhou stranu je potreba taky objektivne uznat ac jsem alfista nebo ne, ze jsou auta co se nejake te komplexni stranky tyce proste lepsi. Ovsem kdo chce predevsim vzhled, jizdni vlastnosti, vybavu, jedinecnost na silnicich a ac se to nekomu libi nebo ne tak i spolehlisvost a celkove kvalitne zpracovane auto. Tak tohle je ta spravna volba, navic dnes uz za ,,pakatel,,
PS: fotky budu pridavat prubezne

 

Novinky v recenzi

3.4.2016 06:47

Konecne po mesici projizdka se 145kou !!! + 3 fotky

Tak konecne po mesici jsem si opet zajezdil s mou ,,first love,, byla zavrena v garazi a po chvilkach se na ni pracuje, aby se ji prodlouzil o dalsich par let zivot. Vymena provoznich kapalin, oprava sahary splnena. Ted cekam jeste na ppl az dorazi ridicova stahovacka oken a novej system dalkovyho zamykani. Pak jsou v planu dalsi veci jako precalouneni latkovych casti interieru do barvy auta. Po technicke strance je vymeneno uz prakticky vse. Je to Daily Car, takze vse se udrzuje za provozu. No uzil jsem si vcerejsek. Krasne jsem si zajezdil v krasnym pocasi. Jasne, je to diesel by nekdo mohl namitnout, ze stim se zajezdit neda. Ale jeji motokarovy vlastnosti diky podvozku Eibach a 17kam diskum jsou vyborny. Coz o to, ze je to kostitras jako prase, ze je to auto stary, ze je do toho s holym vyfukem hlucny atd. Pro me je to oproti 159 auto opravdu pro zabavu a kdybych si mel vybrat co pujde z domu, rozhodne by to byla 159, byt ji zboznuju stejne tak. Premyslim jestli udelat recenzi, no aktualne stejne neni moc casu, takze bych na ni stejne pracoval pri chvilkach, ale kdyztak do diskuze napiste, jestli mate zajem ci ne. No nic, preju krasny den a skvele projizdky jako jsem mel vcera ja :)

24.3.2016 06:24

Udrzba

Tak jelikoz ma auto aktualne nahrkano neco malo pres deset tisic km, tak je u me ve zvyku klasicka rutina v podobe vymen oleje, vzduchove filtru a palivoveho filtru. Samozrejmosti je predepsana Selenia, nebudeme delat pokusy. Nekdo si rekne, proc tak zbytecne brzo? No ja odpovim, ze to tak delam i v cetne toho palivace uz vlastne od doby meho prvniho povozu nekdy po 18 roku. No, rozhodne to ale nebude rychlovka jako treba u 145ky a to diky ,,sikovne,, umistenym filtrum, takze musim na zvedak nebo na kanal, ale co, aspon na jeden den o zabavu postarano :)

16.3.2016 16:39

Zatmaveni oken

Stale premyslim, jestli nechat zatmavit skla nebo ne, trochu me znepokojuje to, ze predni skla uz dle vyhlasky zatmavit nelze...jasne, ten boom kdy to merili uz utichl, ale prece...a nechat udelat jen zadky se mi moc nelibi, stval by me ten prechod, ale pak si zas rikam, neuze to byt tak hrozny...no uvidime, treba se rozhoupu

16.3.2016 16:27

Dnesni myti + nove fotky

V zime jezdim jen kdyz jsou suche cesty, protoze 159 na zimny neprezouvam, staci kdyz mam na druhe. Takze dnes probehle prvni myti po ,,zime,, .Snad bude hezky vikend a budu moct udelat nejakou vyjizdku. Hezky den preju :)

15.3.2016 05:14

Opravena a neco malo dodano do recenze

Vcera probehlo prezuti na nove letni papuce 245/40 R19 a take instalace zasterek. Tak jsem zvedavej na efekt.


Další vozy značky Alfa Romeo



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
9

Nevim, ze by 159ka mela nejake extra neduhy, ani ta moje zadne neocekavane nema a nemela (zatim), takze spolehlivost OK

praktičnost
6

Vzhledem ktomu, ze prevazne jezdime ve dvou a neprevazim zadny naklad nebo nejezdim s kufrem napechovanym po okraj, tak bych dal treba 10, ale objektivne je to opravdu podprumer, takze kdyz dam 6ku, budu mirnej

prostornost
6

Viz vyse

jízdní vlastnosti
8

Jak na co, jak kde, jak pro koho...Diky 19´ a sportovnimu podvozku samozrejme nelze moc porovnat s originalem, ale i ten jezdi vic nez dobre

jízdní komfort
7

Snesitelny

provozní náklady
7

Kdyz budu mluvit za sebe, tak zatim krome spotrebnich veci a hlavne pouze paliva, tak vyborne, ovsem ceny pripadnych nahradnich dilu jsou trochu vyssi, no a samozrejme i ta spotreba

náhradní díly
7

Viz vyse

výkon motoru
8

Jak se rika, vykonu neni nikdy dost nebo na vykon si clovek zvykne rychle. Me to staci, bourliva leta uz mam za sebou, radsi stahnu okynko a klidnou jizdou si uzivam co mam

spotřeba
5

Holt je jaka je, pro nekoho prijatelna, pro sporivce neprijatelna

hlučnost motoru
8

V otackach hluci pekne :)

kvalita sedadel
8

Vyhovuji mi

brzdy
9

Velkou hmotu je potreba taky nejak zastavit, proto to ma taky velke brzdy...brzdi fakt skvele

zavazadlový prostor
7

U me nevyuzity ani z 5%






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…