Recenze

10 Majitel

BMW X3 3.0d

9.88 Uživatelé

Hodnoceno: 77× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

BMW X3, foto 1 BMW X3, foto 2 BMW X3, foto 3 BMW X3, foto 4 BMW X3, foto 5 BMW X3, foto 6 BMW X3, foto 7 BMW X3, foto 9
BMW X3, foto 10 BMW X3, foto 12 BMW X3, foto 13 BMW X3, foto 14 BMW X3, foto 15 BMW X3, foto 16 BMW X3, foto 17 BMW X3, foto 18 BMW X3, foto 19 BMW X3, foto 20 BMW X3, foto 21 BMW X3, foto 22 BMW X3, foto 23 BMW X3, foto 24 BMW X3, foto 25 BMW X3, foto 26 BMW X3, foto 27 BMW X3, foto 28 BMW X3, foto 29 BMW X3, foto 30 BMW X3, foto 31 BMW X3, foto 32 BMW X3, foto 33 BMW X3, foto 34 BMW X3, foto 35 BMW X3, foto 37 BMW X3, foto 38 BMW X3, foto 39 BMW X3, foto 40 BMW X3, foto 41 BMW X3, foto 42 BMW X3, foto 44 BMW X3, foto 45 BMW X3, foto 46 BMW X3, foto 47 BMW X3, foto 48 BMW X3, foto 49 BMW X3, foto 50 BMW X3, foto 51 BMW X3, foto 52 BMW X3, foto 53
 

Technické info

Přezdívka auta Bávo Rok výroby 2008 Koupeno nové najeto [km]:30000 palivo: nafta počet válců: 6 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 2993 výkon [kW]: 160 kroutící moment [Nm]: 500 zrychlení 0-100 km/h [s]: 7.4 maximální rychlost [km/h]: 210 počet rychlostí: 6 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 18 zavazadlový prostor [l]: 480 pohon kol: 4x4 spotřeba [l/100km]: 7

Popis vozu

Doufám, že se vám bude můj teenagerský článek líbit :-)
NA ÚVOD
_________________________________________________________
BMW X3? Někteří ho vyzdvihují, někteří ho nesnáší.Je sice pravda, že dnes je už trochu interiérově „zastaralé“, ale tím jsem nechtěl říct, že je to špatný interiér, je skvěle zpracovaný nic nevrže, neskřípe, ale chybí například iDrive a ostatní prkotiny. Tato X3 je už po faceliftu, předtím vypadala opravdu hrozně. Bylo tam více plastu než kovu. Ale teď se mi zdá docela pěkná. Design je prostě u tohoto auta hodně diskutovaný, ale jak jsem řekl, mě se líbí.

JAK ŠEL ŽIVOT
__________________________________________________________________

Sice jestě nejsem plnoletý a tudíž auto není moje, patří mému otci, ale rád vám o něm něco řeknu. Nejdříve něco z minulosti. Naše první auto byla Škoda Forman, poté Škoda Felicia, Hyundai Lantra, Mazda 626, Mazda 6 a nyní X3. Poslední dvě jmenovaná auta už jsou diesely. A první „pořádný motor“ byl v Hyundai, byl to „dvoulitr“. X3 je zatím naše první auto v automatu a nemůžu si stěžovat. Kdo říká že automat není pro pravé řidiče, myslím, že v naftovém SUV, BMW říká „SAV“ ale to je jen marketingový trik, je to docela jedno.

PROČ X3?
__________________________________________________________________

Mezi našimi favority bylo nejdříve Audi A6 a Audi A4. Do té doby než jsme se projeli v Tiguanu. Z SUV máte prostě mnohem větší přehled co se okolo vás děje, protože jste výš a také máte větší pocit bezpečí. Takže Audi odpadlo a rozhodovalo se mezi „tátovým“ Tiguanem a „mým“ X3. Hned jak jsme se svezli v Tiguanovi, byli jsme ohromeni jízdními vlastnostmi. Ale mělo to jedno ale, motor. Né že by 2.0 diesel se 140 koňmi byl málo, ale chtěli jsme přece jen už něco silnějšího. A když chcete SUV s pořádným naftovým motorem, stejně asi skončíte u Audi, BMW, nebo Mercedesu. Proto jsme zvolili BMW, je to asi nejvíce sportovní značka z těch jmenovaných. Když jsme se svezli v X3, už nebylo o čem dál přemýšlet. Prostě jsme vzali ten druhý nejsilnější nafťák co se do tohoto auta montuje, což je 3.0d. Jen tak pro zajímavost, nejsilnější agregát je 3.0sd, je to ten samý motor akorát má o turbo víc. Ale už v základu u něj musel být sportovní podvozek a ten „měkčí“ v 3.0d je stále dost tuhý.

MOTOR
__________________________________________________________________

Řekl bych, že motor dělá z auta auto.Je přece něco úplně jiného BMW 520i a BMW M5.Prostě motor dělá auto. A ten 3.0d dělá z X3 opravdu dobré auto. Je opravdu velmi mrštné a poradí si hravě s dvěma tunami. Skoro bych řekl, že je až nebezpečně živé. Předjíždení je hračkou, stejně tak jako solidní zrychlení, tomuto auto prostě nechybí pružnost. Motor skvěle táhne už od volnoběhu a dech mu dochází až okolo 4000 ot./min., v 5000 otáčkách je omezovač, ale motor nemá smysl takhle točit to už prostě netáhne. Auto sice má skvělé brzdy, ale musíte mít pořád napaměti, že dvě tuny jen tak nezastavíte a že i pro taková auta platí fyzikální zákony. Mimochodem zvukový projev je velmi dobrý, když na to dupnete připomíná mi to parníky z počátku 20.století., což se skvěle poslouchá. Jinak při nízkých otáčkách je relativně tichý. O převodovce nemá cenu se tady rozepisovat je to „Steptronic“ , 6 rychlostí a skvěle řadí a skvěle předvídá co máte v plánu :-)

Bližší specifikace:
6-ti válec 24 ventil,
Objem 2993 cm3
Výkon 160kW/218 koní ve 4000 ot./min.
Maximální točivý moment 500Nm v rozmezí 1750-2750 ot./min.
BMW udává kombinovanou spotřebu 7,4 litrů na 100 km. A já to můžu jen potvrdit. Myslim, že na dvě tuny váhy to je impozantní.

JÍZDNÍ VLASTNOSTI
__________________________________________________________________

Myslím si, že kvůli tomu se většinou kupuje BMW. Skutečně nechápu jak ochotně a bez váhání se vrhá do zatáček. Od tak těžkého auta s vysokým těžištem by jste čekali jízdní vlastnosti koloběžky, ale ve skutečnosti mi to přijde jako motokára pro velké hochy :-D. Tam kde jsme s „šestkou“ museli přibrzdit, tak s X3 tam vlítnete a ono se nic nestane. Pak to zkusíte jestě rychleji a pořád nic. A když už se začínáte blížit limitům auta, tak už pojedete tak rychle, že to je silně nelegální ;-). Je to až nepřirozené, co si můžete dovolit. Ale ty dvě tuny se prostě nevypaří.

INTERIÉR
__________________________________________________________________

Jak už jsem v úvodu řekl, působí zastarale. To je podle mě asi největší mínus tohoto auta. Sice je pěkně zpracovaný a uvědomíte si, proč je to auto tak drahé. Ale na úplně nové modely BMW to prostě nemá. Jinak má dost „čudliků“, ale na to si hned zvyknete a přijde vám vše logické. Auto je skoro v plné výbavě. Nechybí vpředu a vzadu vyhřívaná sedadla, vyhřívaný volant, sportovní sedadla vpředu atd.

ROZMĚRY
__________________________________________________________________

délka (mm): 4569
šířka (mm): 1583
výška (mm): 1674
rozvor (mm): 2795
rozchod vpředu (mm): 1524
rozchod vzadu (mm): 1542
podélný prostor vpředu min/max (mm): 920 / 1060
podélný prostor vzadu min/max (mm): 660 / 840
výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1030
výška nad sedadlem - vzadu (mm): 970
šířka vpředu (mm): 1460
šířka vzadu (mm): 1460
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 490
výška opěradla vpředu (mm): 610
výška opěradla vzadu (mm): 640
Zavazadlový prostor - sedadla/sklopená (l)480 / 1560
Objem nádrže (l): 67
Rozměr pneu: zimní-235/50 R18, letní 235/50 R18 vpředu, 255/50 R18 vzadu


PŘÍPLATKOVÁ VÝBAVA
__________________________________________________________________

-Přestavba N1
-Advantage Plus paket
-Odkládací paket
-Automatická clona všech zrcátek
-Metalíza
-Sportovní sedačky
-Sedadla kombinace kůže-látka
-Vyhřívání sedadel vpředu a vzadu
-Automatická převodovka Steptronic
-Adaptivní světlomety
-Bixenonová světla
-Dešťový senzor
-Ostřikovače světlometů
-Sportovní kožený multifunkční vyhřívaný tříramenný volant
-18 palcová kola
-Střešní lišty
-Vak na lyže
-Automatická klimatizace
-Servotronic
-PDC

Silné stránky

+ Motor
+ xDrive
+ Jízdní vlastnosti
+ Kvalitně zpracovaný interiér
+ Příznivá spotřeba
+ Dobrý volant :-D
+Auto si samo řekne např. o vodu do ostřikovačů, o nové brzdové destičky nebo že vám vypověděla žárovka

Slabé stránky

- "starší" interiér
-hluk uvintř při vyšších rychlostech(asi je to A sloupkem)
-tvrdší podvozek, pro někoho výhoda pro někoho ne :-)
-měli jsme si připlatit za lepší repro "Professional" s 10 repráky nebo LOGIC7 s 13 repráky, ty standartní jsou nic moc :-/

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Zatim jedna drobnost-nějaký vadný díl na kufru, dělalo to pazvuky, tak jsme auto dali do servisu, ještě ten den opraveno. Jinak je to podle ADACU nejspolehlivější SUV.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Prodejce je fakt dobrý, umí dobře prodávat auta:-D.Prostě bez problémů, rozumí tomu.

 

Novinky v recenzi

14.4.2009 19:12

Tak konečne jsme na letních O:-)

Auto o5 správně "lepí",mimochodem už je přes rok naše a má najeto 30000:-)dočká se také drobného tuningu.Ale o tom si povíme jindy;-)

11.1.2009 00:00

Přidal jsem nové foto.Bohužel byl jsem časově omezen, takže je to jen jedna póza:-/

24.11.2008 00:00

Přidány dvě xDrive fotky.

24.11.2008 00:00

Přidána tři nová fota. Pokusím se najít další fotky starých aut. A až bude čas nafotí se jestě "Bávo". Fotky jsou seřazeny podle data přidání. Od nejstarších po nejaktuálnější.

23.11.2008 00:00

Další foto přidám zítra.Denní limit překročen.

Video

Přímý odkaz na video.


Přidat názorDiskuse: BMW X3 3.0d

Další vozy BMW X3



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

Nejspolehlivější SAV/SUV podle ADACU

praktičnost
0

Prakticky nevim

prostornost
10

Dostačující

jízdní vlastnosti
10

:-D

jízdní komfort
9

Neni to Mercedes, ale kdyby to byl Mercedes, nemělo by to jízdní vlastnosti BMW

provozní náklady
10

Nafta 7L/100Km,voda do ostřikovačů 7L/Měsíc, jo a ještě výměna oleje po 30000Km

náhradní díly
0

Zatím pouze jeden celý stěrač.Stál nelidských 800 :-/

výkon motoru
10

Je tlačící do sedaček

spotřeba
10

7-7,5L na 100 km při normální jízdě + dvě tuny

hlučnost motoru
10

Jenom na volnoběh je to klasiký zvuk "traktoru" jinak za jízdy mi to připomíná parník,což je dobré

kvalita sedadel
9

Příplatková sportovní-dobře drží a pěkně se v nich sedí, jenom vzadu by to mohlo být lepší.Ale všechny v zimě hřejí :-)

brzdy
10

Brzdí, brzdí...

zavazadlový prostor
9

Něco se tam vejde, ale X5 to neni






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…