Recenze

Pixla (muž ) Poslat zprávu
 
10 Majitel

Jeep Wrangler

6,83 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Jeep Wrangler, foto 1 Jeep Wrangler, foto 2 Jeep Wrangler, foto 3 Jeep Wrangler, foto 4 Jeep Wrangler, foto 5 Jeep Wrangler, foto 6 Jeep Wrangler, foto 7
 

Technické info

Přezdívka auta Dělník Rok výroby 2012 Koupeno nové najeto [km]:80000 palivo: nafta počet válců: 4 objem [cm3]: 2 výkon [kW]: 147 maximální rychlost [km/h]: 170 počet rychlostí: 5 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 17 pohon kol: 4x4 spotřeba [l/100km]: 11,5

Popis vozu

Když se dnes ohlédnu zpět, ani nevím proč sem si tak nepraktické auto koupil. Přijel sem tenkrát do servisu a čekal a čekal a čekal a nudil se. Srba má několik značek pod jednou střechou a když už sem prolezl všechny Volva a Oply, napochodoval sem k Jeepu. V prodejně pár velkých SUV a tak sem se hned u dveří otočil. Proflákaný den, ale pak na parkoviště přijel on. Krásný, naleštěný, s plátěnou střechou a výrazem burana ve městě.
Nikdy sem nad auty moc nepřemýšlel, Chci z bodu a) do bodu b) rychle a bezpečně nebo vozit palety, hnůj, přepravky se zeleninou. Na všechno sem našel nějakého kandidáta, ale tohle, tam musel rozum stranou.
Když se prodejce loučil u toho krasavce s chlapíkem, který prvně v životě řídil pořádné auto, nemohl sem si nevšimnout toho nablblého výrazu ve tváři. Výraz spokojeného idiota. Dnes už to chápu, mám ho taky :)
Předváděcí jízda byla velmi krátká a kdybych používal mozek, zvlněná silnice od Jíloviště směrem na Prahu by mě varovala. Tolik kraválu, tak nejisté hopsání a nutnost šlapat na plyn i z kopce, to všechno vynahradilo 200 koníků a zdvižené palce, když sem se na dlažbě v nějaké vesnici u zastávky otáčel. "Lehký zadek", jediná pravdivá slova prodejce za celou cestu. Ještě ten den sem si tu předváděčku s 3 000 km zarezervoval a a s manželky autem po garančce jel pomaličku domů. Nespěchal sem, musel sem totiž přijít na způsob, jak vysvětlit ženské, že si chci na stará kolena koupit auto pro radost...
Poté co sem doma na základě jedné několika kilometrové jízdy auto vychvaloval, kdykoliv sem otevřel pusu, za pár dní byl na dvoře.
Do prvních 10 kkm sem auto celkem šetřil, žádné fofry na dálnici nebo těžká vlečka. Jediný zážitek byl z Jeep Academy v Sedlčanech, Wrangler skákal, šplhal a hrabal kde chtěl, stejně jako když vyvenčíte psa. Možná tato akce zkrátila interval výměny oleje na půlku a z dobře zajetého auta se stal dělník. Motor je sice jen čtyřválec o obsahu 2,8l ve spojení s 5 st. automatem ještě z dob spojenectví s M-B, ale ještě mě za ty 4 roky a cca 80 kkm nikde nenechal.
Měl sem možnost jezdit i s dlouhým Wranglerem, o kterých toho bylo napsáno dost a tak mohu srovnávat. Největší rozdíl je v ovladatelnosti. Dlouhá verze také není žádná žehlička, ale krátká je nejistá i při běžných 80 km/h. Stačí vzít rychleji zatáčku, zaklekne na vnější přední kolo (myšleno k zatáčce) a stačí vyšší záplata na asfaltu a zadek se začne tlačit do strany. Jezdit dveřmi napřed je zábava na polních cestách, ale v běžném provozu nic moc. Když sem sundal celoroční pneumatiky a nacpal tam letní, bylo to o fous lepší, ale opravdu velké zlepšení přišlo až s rozšířením. Na rovince se musí kroutit volantem k udržení směru stejně, ale ale v zatáčkách paráda. I když se auto nepatrně zvedlo použitím 17" o stejné šíři i profilu, jízda byla zábavnější a bezpečnější. Když sem začal za autem tahat vlečku, občas sem si škrtnul spodkem a napadla mě geniální myšlenka. "Musím to zvednou". Těch pár centimetrů odstranilo problém s drhnutím na polních cestách nebo v lese, ale poměr šířka a výška se dostal na stejné hodnoty jako před úpravou. Takže neškrtám, ale jezdím dveřmi napřed jako na začátku :)
Od začátku sem chtěl nějak auto zapojit do pracovního procesu a jako ideální se zdál na tahání čehokoliv. Protože sem ale kupoval srdcem a ne mozkem, nevšiml sem si rozdílu mezi dlouhou a krátkou verzí při tahání přívěsu. Krátký smí jen 750 kg. Dnes už chápu proč. Na jízdní vlastnosti má vliv i obsazení dvou míst na zadní sedačce, natož blbě naložená vlečka, která zadek ještě zvedá... Wrangler jako zadokolka, které se předek nemůže připojit na suchém asfaltu, protože se všechna čtyři kola točí stejně rychle, je v dnešním světě Haldexů a 4maticů jako dinosaurus. Je to kus surového železa, které neodpustí žádnou chybu, přitom se velmi brzy dostanou pod kůži limity. ESP je nastavené asi tak akorát, ale dvě tuny mají slušnou setrvačnost i když poklesne výkon. ABS je super, jenže pneu 245/75, tuhé nápravy a krátký rozvor vyžadují neustálou korekci volantem v přímém směru natož když brzdíte jak o život. Auto zaklekne a otočení volantem znamená zvednutí zadního kola. Losí test by mohl být velmi vtipný....
Abych prezentoval jízdní vlastnosti i v jiném režimu než jen na okresních cestách, kde je Wrangler opravdu zábavné auto, musím vzpomenout na asi jedinou opravdu nepříjemnou zkušenost. Najížděl sem na dálnici za deště a mezi kamiony čekal až bude volno v rychlém pruhu. Šlápnul sem na plyn, automat podřadil o dva stupně a Wrangler začal v cca 80 km/h hrabat. S rozevlátým zadkem se nakonec chytil, ale nebylo to příjemné, natož zábavné. Jízda po dálnici je jinak super, když nechcete poslouchat spolujezdce. Za sucha je 160 km/h bezpečná rychlost, pouze spotřeba jde hodně nahoru. Na 75 litrovou nádrž se po dálnici svižně ujede max 400 km. Jezdím každoročně na veletrhy zemědělské techniky a nižší spotřebu s německou naftou sem fakt nezaznamenal. Při dálničním limitu u nás se spotřeba pohybuje kolem 12 litrů, stejně tak i při tahání vlečky. Nejnižší spotřebu sem zaznamenal při cestě na jih, ve dvou, bez střechy a to necelých deset. Bez střechy tolik nežere :)
Když už jsme u nákladů, musím se zmínit o Achillově patě tohoto vozu a tím je přední okno a světla. Kolmé přední okno si přímo říká o vymlácení. Jednou za rok si ho nechávám měnit aniž bych chtěl v neautorizovaném servisu za sedm, Srba chtěl jednou tolik.... Světla mají naštěstí krycí sklo před parabolou, takže jde o stokoruny. Obrovskou výhodou jsou nelakované plasty. Kompletní sada blatníků se dá koupit do pěti tisíc, ale ty vyměním, až půjde do světa.
Zatím šlape jako hodinky, ale účetně již je na odpis, takže je na čase změnit model. Naftová verze se již neprodává díky emisním limitům a v benzínové verzi se skoro 300 koníky bych se přerazil. Ta může být super v dlouhém Wrangleru, ale krátký by byl už jen na výlety. Až začnou makat moji kluci, klidně si pořídím své auto snu, Wrangler s 5,7 HEMI. Byl sem se na něj podívat u sousedů a ujel sem asi 500 metrů. Ještě dnes se budím zpocený... Euthanasie na kolech, auto snů.... Takže další recenze by mohla být o ještě debilnějším autě než je Wrangler, třeba RAM 1500 5,7 HEMI :)

Silné stránky

Vše jak od kováře, zdá se nezničitelný.

Slabé stránky

Smí podle TP tahat jen 750 kg, i když utáhne i malou vlečku s hnojem...

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Jednou ročně Srba servis a bez připomínek. Jen přední okno nechávám měnit jinde za 7 000, Srba chtěl 15 000.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Přišel sem, viděl sem, koupil sem, tam nebylo co zkazit.

 

Video

Přímý odkaz na video.


Další vozy značky Jeep



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
praktičnost
1

Maximálně nepraktické, jen 4 místa, bez střechy je vzadu nepoužitelný, s plátěnou střechou zase není slyšet vlastního slova už od 80 km/h, žádný kufr,

prostornost
10

Jezdím v tom sám a tak mám místa dost.

jízdní vlastnosti
10

Krátká verze, takže je to taková koza uskákaná. Člověk si to zamiluje raz dva :)

jízdní komfort
1

Žádný. Kostitřas, kravál, celkově 10 bodů za nepohodlí.

provozní náklady
10

Kdybych chtěl jezdit za 5, nekoupím si tuhle cihlu.

náhradní díly
5

Zatím jen 3 x přední okno a mimo autorizovaný servis je za půlku.

výkon motoru
5

Na běžné ježdění v pohodě, předjíždění v klidu, ale člověk si zvykne a chtěl by víc...

spotřeba
6

Lehce nad dálniční limit 15, kolem komína 11, bez střechy žere méně.

hlučnost motoru
9

Dělá bordel, ale aspon vím že jedu :)

kvalita sedadel
10

Pohodlné i na dlouhé trasy,

brzdy
10

Tak akorát, na těch balónech se to stejně kroutí...

zavazadlový prostor
1

Skoro žádný.


Více o modeluJeep Wrangler JK (2007-dosud)
Nový pick-up značky Jeep nakonec dostane jiné jméno, než se čekalo Nový pick-up značky Jeep nakonec dostane jiné jméno, než se čekalo

V souvislosti s očekávanou novinkou automobilky Jeep bylo…

První dojmy: Nový Jeep Wrangler je pořád stejný drsňák První dojmy: Nový Jeep Wrangler je pořád stejný drsňák

Čtvrtá generace Jeepu Wrangler se představuje. Vyzkoušeli…

 





Blesk.cz

Další přepadení kousek od pumpy, kde zavraždili Janu (†58)! Ozbrojení pachatelé jsou na útěku

Další přepadení kousek od pumpy, kde zavraždili Janu…

Týden od otřesného přepadení benzinky u Nelahozevsi se objevila informace o druhém obdobném zločinu. K tomu…

Epicentrum: Obědy zdarma pro děti. Populismus, nebo pomoc potřebným?

Epicentrum: Obědy zdarma pro děti. Populismus, nebo…

Najdou se na obědy zdarma pro předškoláky a školáky peníze? Bude systém spravedlivý? A nejde o pouhý populismus?…

 

iSport.cz

Nový Superlife už v úterý! Se Šárkou Strachovou i novým hávem aplikace

Nový Superlife už v úterý! Se Šárkou Strachovou i…

Už v úterý vychází v deníku Sport nové číslo magazínu Superlife! Hlavním tématem je velký rozhovor se Šárkou…

Luxusní stáje rostou u O2 areny. Koním staví i sprchy s teplou vodou

Luxusní stáje rostou u O2 areny. Koním staví i…

Pořadatelé parkurové soutěže Global Champions Prague PlayOffs 2018 svádějí boj s časem. Po florbalovém…

 

Reflex.cz

Fotograf šest let sledoval život veverek a výsledek je překvapující. Podívejte se na jedinečné snímky

Fotograf šest let sledoval život veverek a výsledek…

Geert Weggen je nizozemský fotograf zabývající se dokumentováním přírody. Za posledních šest let se však jeho…

Politizace práce tajných služeb. Co horšího si přát?

Politizace práce tajných služeb. Co horšího si přát?

Kontrarozvědce BIS se její výroční zprávou podařilo na týden rozvířit vody nikoliv ve zpravodajské komunitě, jak…