Recenze

Petr408 (muž 25 let) Poslat zprávu
 
10 Majitel

Moskvič 2140 Moskvič 2140

9,67 Uživatelé

Hodnoceno: 32× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Moskvič 2140, foto 1 Moskvič 2140, foto 2 Moskvič 2140, foto 3 Moskvič 2140, foto 4 Moskvič 2140, foto 5 Moskvič 2140, foto 6 Moskvič 2140, foto 7 Moskvič 2140, foto 8
Moskvič 2140, foto 9 Moskvič 2140, foto 10 Moskvič 2140, foto 11 Moskvič 2140, foto 12 Moskvič 2140, foto 13 Moskvič 2140, foto 14 Moskvič 2140, foto 15 Moskvič 2140, foto 16 Moskvič 2140, foto 17 Moskvič 2140, foto 18 Moskvič 2140, foto 19 Moskvič 2140, foto 20 Moskvič 2140, foto 21 Moskvič 2140, foto 22 Moskvič 2140, foto 23 Moskvič 2140, foto 24 Moskvič 2140, foto 25 Moskvič 2140, foto 26 Moskvič 2140, foto 27 Moskvič 2140, foto 28 Moskvič 2140, foto 29 Moskvič 2140, foto 30 Moskvič 2140, foto 31 Moskvič 2140, foto 32 Moskvič 2140, foto 33 Moskvič 2140, foto 34 Moskvič 2140, foto 35 Moskvič 2140, foto 36 Moskvič 2140, foto 37 Moskvič 2140, foto 38 Moskvič 2140, foto 39 Moskvič 2140, foto 40 Moskvič 2140, foto 41 Moskvič 2140, foto 42 Moskvič 2140, foto 43 Moskvič 2140, foto 44 Moskvič 2140, foto 45 Moskvič 2140, foto 46 Moskvič 2140, foto 47 Moskvič 2140, foto 48 Moskvič 2140, foto 49
 

Technické info

Přezdívka auta Ivan Rok výroby 1976 Koupeno nové najeto [km]:105000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1478 výkon [kW]: 55 kroutící moment [Nm]: 116 maximální rychlost [km/h]: 160 počet rychlostí: 4 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 13 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 7,5

Popis vozu

Je to spolehlivý stroj s dobrým motorem, elegantní karoserií a pohodlím. Je zakoupen nový, tehdy se špatným nábojem zadního kola, proto možná nešel na vývoz do Anglie kam byl původně určen. Zajímavostí je, že má budíky a štítky v angličtině. Drobné úpravy, které vidíte jsou z let 1980-1995. Za celou dobu motor drží. Spotřeba oleje je i po letech stále stejná. Moskviče typu 2140 se vyráběly od roku 1975. Předchůdcem je Moskvič 412. Motor je stejný, však karoserie je jiná (vzhledově). Především přední maska je prodloužená. U těchto vozů se nemodernizovalo jako dnes. Vše je mohutné, robustní a jednoduché. Také musely vydržet náročné ruské podmínky. Děda na 412 najel 150 000 km a motor to samé-stejné jízdní vlastnosti. Téměř žádná spotřeba oleje, stále stejný výkon. Naší jednou závadou bylo těsnění pod hlavou, ale závadou druhovýroby. Na zakázku jsme si nechali jich pár udělat. Po 1 000 km vylezlo, tak jsme dali originál a klid. Hold zlatý originál. S tím jsme udělali tenkrát chybu. Veškerá plechařina je původní. Momentálně moc nejezdí. Neni čas, ....

A koroze? Proti rzi se musí bojovat hned od začátku. Jako nový byl natřen zespodu gumoasfaltem, blatníky byly sundány. Na to přišlo pár vrstev Resistinu. Kapsy v blatníkách otec zalepil grafitovou vazelínou. Každé 4 roky je natřen vazelínou a přestříkán olejem. A lak samozřejmě leštit po každém umytí.


Má trochu sportovní zvuk, před 25 lety jezdil pořád 140 km/h. Kde jsou ty časy, kdy nebyla omezená rychlost.

Většina dílů je původní. Pneumatiky, výfuk, filtry, svíčky jsou samozřejmě měněny.

V našem městě je tento stroj asi jediný, dřív u nás ještě jezdila tmavě zelená 2140 a taková jako je tento. Ta zelená i vím komu patřila, jenomže majitel zemřel a paní se ho asi zbavila. Ptal jsem se jí, ale nic, nechtěla se o tom bavit. Alespoň příručky a prospekty se objeví, musí však člověk hledat. A ještě takovýhle Moskvič, ale červený stojí v obci Krásná Hora nad Vltavou. Byl jsem se na něj podívat, chtěl jsem si ho vzít, ale kamarád, který mi ho měl přivést Avií, zjistil, že je Avie moc krátká. Nakonec jsem si sundal pár náhradních dílů.

Ještě bych podotknul, že jezdíme tak 1 za měsíc, v zimě vůbec. Od roku 1976 do roku 1982 auto stálo každou zimu na špalkách.

Silné stránky

Na svou dobu dobré brzdy. Silný motor s dobrým výkonem a točivým momentem. Velmi odolný a masivní podvozek, který snese i polní cestu. Pohodlné sedačky. Velký zavazadlový prostor. U těchto vozů se téměř nemůže stát, že by nedojely.

Rád jde do otáček.

Kvalitní přístrojová deska (narozdíl od modelu 408). Nevrže, ani nechrastí. Samozřejmě slícování.....o tom se u ruských aut nedá mluvit. Prostě to drží a pasuje. Člověk má zase výhodu, že když něco opravuje, tak to dá zpátky bez problémů.

Podvozek zvládné i veliké nerovnosti a výtluky. Ani při najetí na velký kámen při rychlé jízdě se nic neděje.

Slabé stránky

Koroze (u našeho vůbec), když se člověk stará, tak to vydrží.
Pouze čtyřstupňová převodovka. Odskakující záď. Rychlejší opotřebování pneumatik.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Momentálně oficiální servisy neexistují.
V dřívějších dobách zajišťovala opravy Mototechna Beroun.
Některé díly jako brzdové válečky, benzinové čerpadlo, kříž kardanu, těsnění, filtry a jiné se dají objednat na netu.

Největší problém byl se startováním, nakonec jsme zjistili, že to bylo uvolněným očkem kabelů na ampermetru. Vždy to zlobilo ve velkém horku, a pak to přestalo.

Jediný servis v ČR má Pan Švaněk.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Při koupi velmi dobrá sleva kvůli vadnému náboji zadního kola.
Prvním a také posledním servisem byla Mototechna v Berouně.

 

Novinky v recenzi

17.10.2009 10:53

STK

Státní technická kontrola proběhla v pořádku. Budil opravdu údiv. Ostatně jako vždy. Diferenciál hučí o dost méně. Koberečky vyčištěny. Chladící kapalina a oleje dolity.

16.8.2009 08:27

Diferenciál

Momentálně hučí diferenciál více než by měl. Po dolití speciálního přípravku se to zlepšilo. Časem asi půjde ven.

16.7.2009 14:26

Zrcátko

13.7.2009 proběhla oprava vnitřního zpětného zrcátka.

Video

Přímý odkaz na video.


Další vozy značky Moskvič



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10
praktičnost
9
prostornost
8
jízdní vlastnosti
9
jízdní komfort
7
provozní náklady
6
náhradní díly
1
výkon motoru
8
spotřeba
5
hlučnost motoru
6
kvalita sedadel
8
brzdy
9
zavazadlový prostor
9

Legendy na Moje.auto.cz: 9 recenzí Moskvičů Legendy na Moje.auto.cz: 9 recenzí Moskvičů

Moskvič na Moje.auto.cz žije. Počet recenzí vozů této…

Video: Kolik slečen se vejde do jednoho Moskviče? Video: Kolik slečen se vejde do jednoho Moskviče?

Toť je otázka, na jejíž odpověď se snažili přijít v Rusku.

 





Blesk.cz

Mládě delfína se zatoulalo na pláž: Turisté ho utýrali kvůli selfie

Mládě delfína se zatoulalo na pláž: Turisté ho…

Malý delfínek přišel o život kvůli neskutečné lidské hlouposti. Mládě se zatoulalo od matky do mělkých vod na…

25 tipů na víkend: Na Monínci sněží, v Neveklově budou řádit pojídači mrtvol

25 tipů na víkend: Na Monínci sněží, v Neveklově…

Neseďte doma a nekoukejte se jen z okna! Vyrazte ven, do přírody, za poznáním! Pokud nevíte kam vyrazit, nechte…

 

iSport.cz

Daň za boj o syna. Azarenková kvůli soudu nejspíš vynechá US Open

Daň za boj o syna. Azarenková kvůli soudu nejspíš…

Bývalá světová jednička Victoria Azarenková možná bude muset kvůli nedávno narozenému synovi vynechat US Open.…

Edmonton a Jágr? Možná ještě přibereme hráče do kempu, řekl GM

Edmonton a Jágr? Možná ještě přibereme hráče do…

Přetahovaná mezi Leonem Draisaitlem a Edmontonem je u konce, německý útočník včera podepsal luxusní osmiletý…

 

Reflex.cz

Jak nám Babiš opravil D jedničku...

Jak nám Babiš opravil D jedničku...

Idiotismus Babišovy volební kampaně je čtyři roky od voleb, těsně před volbami dalšími, vidět ještě mnohem lépe,…

Barva strachu: Albíny v Tanzanii zabíjejí kvůli starým mýtům

Barva strachu: Albíny v Tanzanii zabíjejí kvůli starým mýtům

S poruchou tvorby melaninu se v Tanzanii narodí každé 1400. dítě. V severních částech země žije dokonce…