Recenze

Petr408 (muž 25 let) Poslat zprávu
 
8 Majitel

Moskvič 408 Москвич 408

9,87 Uživatelé

Hodnoceno: 29× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Moskvič 408, foto 1 Moskvič 408, foto 2 Moskvič 408, foto 3 Moskvič 408, foto 4 Moskvič 408, foto 5 Moskvič 408, foto 6 Moskvič 408, foto 7 Moskvič 408, foto 8
Moskvič 408, foto 9 Moskvič 408, foto 10 Moskvič 408, foto 11 Moskvič 408, foto 12 Moskvič 408, foto 13 Moskvič 408, foto 14 Moskvič 408, foto 15 Moskvič 408, foto 16 Moskvič 408, foto 17 Moskvič 408, foto 18 Moskvič 408, foto 19 Moskvič 408, foto 20 Moskvič 408, foto 21 Moskvič 408, foto 22 Moskvič 408, foto 23 Moskvič 408, foto 24 Moskvič 408, foto 25 Moskvič 408, foto 26 Moskvič 408, foto 27 Moskvič 408, foto 28 Moskvič 408, foto 29 Moskvič 408, foto 30 Moskvič 408, foto 31 Moskvič 408, foto 32 Moskvič 408, foto 33 Moskvič 408, foto 34 Moskvič 408, foto 35 Moskvič 408, foto 36 Moskvič 408, foto 37 Moskvič 408, foto 38 Moskvič 408, foto 39 Moskvič 408, foto 40 Moskvič 408, foto 41 Moskvič 408, foto 42 Moskvič 408, foto 43 Moskvič 408, foto 44 Moskvič 408, foto 45 Moskvič 408, foto 46 Moskvič 408, foto 47 Moskvič 408, foto 48 Moskvič 408, foto 49 Moskvič 408, foto 50 Moskvič 408, foto 51 Moskvič 408, foto 52 Moskvič 408, foto 53 Moskvič 408, foto 54 Moskvič 408, foto 55 Moskvič 408, foto 56 Moskvič 408, foto 57 Moskvič 408, foto 58 Moskvič 408, foto 59 Moskvič 408, foto 60 Moskvič 408, foto 61 Moskvič 408, foto 62 Moskvič 408, foto 63 Moskvič 408, foto 64 Moskvič 408, foto 65 Moskvič 408, foto 66 Moskvič 408, foto 67 Moskvič 408, foto 68 Moskvič 408, foto 69 Moskvič 408, foto 70 Moskvič 408, foto 71 Moskvič 408, foto 72 Moskvič 408, foto 73 Moskvič 408, foto 74 Moskvič 408, foto 75
 

Technické info

Přezdívka auta Ivan (Druhý) Rok výroby 1968 Koupeno nové najeto [km]:190000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1375 výkon [kW]: 40 maximální rychlost [km/h]: 130 počet rychlostí: 4 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 13 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 9

Popis vozu

Tak když to vememe od začátku, tak na začátku byl pořadník, který si můj děda dal na Wartburga 353. Původně měl čekat pár roků, pak mu Mototechna nabídla Moskviče 408. Wartburci nebyly a tak se dědovi v garáži objevil tento krasavec......

To bylo tenkrát slávy ! Jedná se o automobil vyrobený v roce 1968. Je zakoupen mimochodem asi 14 dní před příjezdem vojsk Waršavské smlouvy. I z toho důvodu musel tenkrát ,,přespat´´ u strýce. Po uklidnění situace v Československu konečně zaparkoval do své nové čerstvě postavené garáže. Naproti měl dokonce kamaráda, taky Moskviče 408. Ovšem tento byl novější. Už má vpředu klasická samostatná sedadla. Znalci ví, že první vyrobené kusy měly vpředu posuvnou lavici až pak se objevila samostatná sedadla.

Přibližně okolo roku 1969 se podíval do světa a to do Rakouska a Itálie. Zde se objevila první vážná závada-neustále brzdil. Jak se potom zjistilo a co zjistili i jiní majitelé Moskvičů, závadou bylo dotažení seřizovacích šroubů brzd na maximum. Proto pořád brzdil.

Na svou dobu budil rozruch, jak vzhledem, tak motorem a svým typickým hlubokým hlasem (hlubším než u Moskviče 2140). Byl to spolehlivý vůz. Smůla byla když asi po 5 letech vydřel pístní čep do bloku motoru díru=výměna bloku motoru. Po asi 17 letech následovala menší generálka převodovky z důvodu řazení mého dědy stylem krrrr, krrrrr. Nejvíce se to projevilo na prvním rychlostním stupni protože není synchronizovaný. V nejlepším stavu byla čtyřka. Obal zůstal původní.

Od roku 1973 si děda pořídil Moskviče 412. Asi od roku 1977 začal s tímto vozem jezdit otec (tehdy po vojně), samozřejmě sportovnější jízdou. Následovala výměna paken na všech kolech, přidání mlhových světel, výpletů kol z NDR a ozdobná hlavice řadící páky od kamaráda truhláře. Převodovka byla ušetřena řazení přes zuby, za to motor se držel pořád okolo 4 000 ot./min.
Někdy po ujetí 140 000 km následovala opět výměna bloku motoru, tentokrát se vším všudy. Přestřih se ventil a bylo hotovo. 2 minuty klep, klep, klep a pak se ozvala rána. Ventily byla slabina motorů 408. Především ve velkých otáčkách trpěly, tedy nejenom ventily, ale také klika a rozvody. Přece jenom motory OHV nejsou stavěny na tak velké otáčky, spíše tah. Ventily se také hodně podpalovaly. Bylo vhodné je vyměnit za ventily z VAZu 2101. Musel se však na soustruhu zvětšit zápich pro klíny.

Po výměně motoru, listových per a vinutých pružin dělal Moskvič těžkou práci, nejdříve stavba jednoho domu, pak druhého, pak 4 pytle brambor a rozvoz zedníků. V roce 1994 se začalo ozývat klepání ventilů a rány na klice. V roce 1995 byl uložen ke spánku. Na to si dobře pamatuji: ,,Klepe to čím dál víc, už s nim daleko jezdit nebudem´´. Od tohoto roku čeká na výměnu motoru a teď už i na generálku brzd a opravy přístrojové desky. Pokud budou peníze, čas a chuť moh by jezdit. Loni zajel a vyjel z garáže....aspoň vim, že žije........byly přirezlé brzdy...nakonec plný plyn, kouř od zadních kol a rozjel se. Bouchání na klice nebylo slyšet, ale generálka nebo výměna motoru je nutná.

Pár údajů:
Nádrž: 46 l
Chladící soustava: 7 l
Mazací soustava: 4,3 l
Spojka-kapalina: 0,15 l
Brzdy-kapalina: 0,34 l
Zadní náprava: 1,4 l
Nádržka ostřikovače: 1,9 l

Zavěšení předních kol: nezávislé, pružinové, s příčnými táhly, se stabilizátorem příčné stability

Zavěšení zadních kol: podélné, půleliptická listová pera, progresivní

Řízení: s globoidním šnekem s dvojitou kladkou, převodový poměr 17 při střední poloze

Napětí: 12 V (elektřinu dodává dynamo)

Pojistky: 3

Sedadla: vpředu samostná
vzadu nedělená lavice

-sedadla se skládaji z ocelového rámu, pružinové výstelky, sklápěcího mechanismu a koženky

Silné stránky

Hezký vzhled, pohodlí, dobrá průjezdnost lehkým terénem.
Možnost dojet i s vážnější závadou.
Slušný výhled z vozu. Na svou dobu bezpečnost, teda když počítám pevnost karoserie, bezpečnostní pásy nemá.
-jednoduchá elektrika
-výpustné zádky v podleze k vypuštění zateklé vody

Slabé stránky

Nesnese vysoké otáčky.
-odskakující záď, nedostatečná akcelerace, složité mazání motoru, koroze (tenhle je jen mírně rezatý i přes ty roky)
-absence posilovače brzd a tudíž slabý brzdný účinek

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Většinu oprav zajišťovala Mototechna v Berouně.
Závad za těch 40 let bylo dost, vše jmenovat nebudu:

generálka převodovky
výměna bloku motoru
výměna listových per a vinutých pružin
vyklepání levého předního blatníku
vylomený omezovač dveří
klínový řemen
netěsnost válce brzdy
povrchové škrábance
výměna brzdového obložení

Tachometr

Z fotografií to není patrné, i když má auto najeto 190 000 km, tak by měl tachometr ukazovat 90 000 km. Je však stočený o kousek zpátky na 61 000 km a bude vyměněn ještě za jiný. Sedadla procházejí opravou.

 

Novinky v recenzi

29.6.2010 21:16

Zadní část vozidla

Proběhla montáž nádrže, její přelakování, vyčištění plováku a sání paliva. Došlo k výměně bovdenu otevírání kufru, výměně uchycení nárazníku a příprava pro zadní mlhové světlo.

20.9.2009 20:48

Bratříček

Momentálně má bratříčka, přesně řečeno dárce orgánů. Celý motor by se měl podle možností vyměnit.

31.8.2009 13:16

Bratříček

Teď má Ivan dárce motoru, ale času málo a peněz též.

26.7.2009 13:55

Video

Konečně zase vrčel, na kanystřík.

18.7.2009 15:37

Motor

Model motoru: 408
Počet válců: 4
Vrtání válců: 76
Zdvih pístu: 75
Komprese (nominální): 7
Rozvod: OHV
Není zde rozvodový řetěz, ale rozvodová kola, jedno z nich je vyrobeno z pertinaxu !!!!

Video

Přímý odkaz na video.


Další vozy značky Moskvič



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
8
praktičnost
10
prostornost
10
jízdní vlastnosti
7
jízdní komfort
9
provozní náklady
8
náhradní díly
2
výkon motoru
8
spotřeba
8
hlučnost motoru
9
kvalita sedadel
10
brzdy
6
zavazadlový prostor
10

Legendy na Moje.auto.cz: 9 recenzí Moskvičů Legendy na Moje.auto.cz: 9 recenzí Moskvičů

Moskvič na Moje.auto.cz žije. Počet recenzí vozů této…

Neznámý Moskvič 3-5 a S (1970-1976): Proč zůstalo jen u prototypu? Neznámý Moskvič 3-5 a S (1970-1976): Proč zůstalo jen u prototypu?

Moskviče 408 a 412 si mnozí z nás moc dobře pamatují.…

 





Blesk.cz

Drahoš si posteskl nad nepozvaným Horáčkem. „Pozdě!“ schytal to od lidí

Drahoš si posteskl nad nepozvaným Horáčkem. „Pozdě!“…

Jako nedůstojné označil kandidát na prezidenta Jiří Drahoš to, že jeho rival Michal Horáček nemohl vystoupit 17.…

iPhone X už nebude výjimečný. Podívejte se na koncepty většího X Plus a menšího iPhonu SE

iPhone X už nebude výjimečný. Podívejte se na…

Snad jste si nemysleli, že to iPhonem X končí. Naopak, pro Apple je to nový začátek. Jedinou otázkou je, jak to…

 

iSport.cz

CELÝ SESTŘIH: Liberec - Baník 2:1. Rozhodl Voltr, hosté jsou poslední

CELÝ SESTŘIH: Liberec - Baník 2:1. Rozhodl Voltr,…

Fotbalisté Liberce porazili ve 14. ligovém kole Ostravu 2:1. Domácí poslal ve třetí minutě do vedení Radim…

Čisté konto pro Čecha! Arsenal uspěl v derby, City suverénně vede

Čisté konto pro Čecha! Arsenal uspěl v derby, City…

Ve šlágru 12. kola anglické ligy porazil Arsenal fotbalisty Tottenhamu 2:0 a dotáhl se na ně v tabulce na rozdíl…

 

Reflex.cz

Staletí starý příběh má pořád grády!

Staletí starý příběh má pořád grády!

Rónin je samuraj bez pána a příběh, který právě vyšel zpracovaný do komiksové podoby v nakladatelství Crew,…

Tuzemské banky holí své klienty jako ovce. Když ale mají zvýšit úroky u vkladů, mají hromadu výmluv, proč to nejde

Tuzemské banky holí své klienty jako ovce. Když ale…

Růst české ekonomiky trhá rekordy a centrální bankéři již nahlas varují, že nastává čas zchladit pádící…