Seat Leon (2020)
14.2.2021ÚVOD Úvodem bych rád popsal, jak a proč jsem se rozhodl ke koupi právě vozu SEAT Leon ST. Recenzi jsem se odhodlal napsat také z toho důvodu, aby si…
Seat Leon (Patas90)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
hugino 20.02.21 15:38
« Re: Příliš kompromisní auto
Nepovedal by som že Focus je dosť inde ako Leon.Pokial viem do Focusu dávali zo začiatku multilink ale postupne tam dali torzku/viď test ACZ/ bez toho aby to vôbec oznámili potencionálnym zákazníkom takže jedinú vec ktorú ospevujú na Focuse je aj napriek torzke podvozok.Design je síce subjektívna vec ale pokiaľ nie je vo výbave ST-line tak tiež to nie je žiadny krásavec.Prístrojovka a materiály vo vnútri je štandard,sedačky nič moc,je dosť nízky takže nad hlavou je to dosť bieda,cena dosť vysoká ale hlavne Focus má jedno obrovské mínus.Nemá v ponuke maloobjemový štvorválcový turbobenzín a to bude ten problém že predaje aspoň v Europe sú dosť biedne.Každý si samozrejme kúpi čo chce a na čo má ale za mňa je Leon lepšia volba ako Focus a tento nový Leon určite lebo ten čo kúpil Patas90 môžeš tak porovnávať so starším Focusom a ten bol dosť velká tragédia/malí vnútorný priestor,katastrofálna plastová prístrojovka,malý kufor/. PS: A ešte napísať že nizkoprofilové disky/a to sú aké/sa skôr či neskôr odrú o obrubník je dobrá hlúposť ako keby vysokoprofilové disky/to tiež neviem aké sú/by sa o obrubník neodreli však to závisí len a len od šoféra.Takže za mňa je hlavne vďaka motoru viac kompromisné auto Focus. -
Patas90 20.02.21 12:49
« Re: Leon
Díky za přání. Původně jsem se pokukoval hlavně po ojetinách s 1.4 TSI 110 kW, jenže byl malý výběr a ceny byly vysoké, tak jsem pak narazil na výprodeje skladovek Leona právě s těmi 1.5 TSI a vzhledem k ceně to bylo jasné. Není to úplně bez chyb, ale je to příjemný společník :-) S tvým tvrzením ohledně případné volby nového auta se ztotožňuji - ze všech koncernových sourozenců mi na Leonovi vadí nejméně věcí :-) Ať se taky daří a jezdí to :-) -
Patas90 20.02.21 12:36
« Re: Podvozek
Díky za reakci. Určitě ten komfort vnímá každý jinak a má na to jiné měřítko. :-) To mohu také potvrdit, že Leon filtruje nerovnosti lépe než Octavia III. Aktuálně mám na Leonovi zimní pneu 205/55 R16 a čekal jsem, že to změkne více. Samozřejmě s ohledem na vyšší profil to tlumí lépe, ale ty podvozky jsou prostě tvrdé. Také jsem chtěl původně 1.4 TSI 110 kW, ale jako mladá ojetina to bylo téměř nesehnatelné a když už, tak cena se hodně přibližovala skladovce a tam byla volba jasná. Za těch 50 Nm navíc oproti slabší verzi jsem teď rád a 25 000 Kč navíc neřeším. Konstruktivní kritiku ohledně fotek samozřejmě uznávám :-) Ať to také jezdí. -
Patas90 20.02.21 11:59
« Re: Re: Příliš kompromisní auto
Zdravím carlosdehell,
přesně tak, žádné auto není úplně ideální a pak taky každý má jiné preference a vkus. Cena sedí tak, jak píšeš - slabší verze 96 kW se daly klidně sehnat kolem 400 000 Kč, silnější 110 kW pak + 25 000 kč a cena pak rostla dle příplatkové barvy, popř. nějaké drobné výbavy navíc, a to za takto vybavené a výkonné auto je prostě pecka. -
Patas90 20.02.21 11:24
« Re: Leon FR
Zdravím zetr007, díky za reakci, přesně z důvodu, že Leony se v recenzích moc nevyskytují, jsem se právě také rozhodl napsat recenzi.
Já bohužel s Xcellence neměl možnost jet, tak nemohu posoudit, ale když jsem vybíral, tak Xcellence se mi více zamlouvala v interiéru (nemá ten černý klavírový dekor, měl navíc Beats Audio, bezklíčový vstup a bezklíčové startování, roletky na zadní okna), ale je mi 30 let, tak prostě vyhrálo FR no. >:D
Ohledně toho vrzání - díky za tip, mrknu na to, myslím, že to vychází právě z těch míst.
Jinak ohledně hodnocení - já nemám problém s kritikou, jen jsem s autem fakt spokojený a hlavně za ty peníze při výprodeji skladovek mi přijde skvělé. Měl jsem ale za to, že výsledné hodnocení majitele vyplyne jako průměr z hodnocení jednotlivých položek, kde jsem nedával všude plný počet, ale koukám, že je to asi ten jediný bod "Celková spokojenost s autem". Tady je pravda, že jsem to asi uspěchal a u tohoto bodu moc nepřemýšlel a nezdržoval se. Na základě již zjištěných nedostatků během roku provozu je z mé strany odpovídající 9.
Měj se a ať taky slouží :-) -
hugino 19.02.21 16:52
« Leon
Gratulujem k peknému autu a prajem veľa štastných kilometrov.Keď som v roku 2018 vyberal auto tak už tento Leon nebol v ponuke s motorom 1.4 tsi ale iba s novým 1.5 tsi /ktorý bol o dosť drahší/tak som vtedy išiel do Golfa kde sa ten motor ešte dal objednať.Dnes keby som vyberal auto do cca 22 000 Eur idem jednoznačne do nového Seatu Leon FR.Ten nový vyzerá super.G VIII sa mi nepáči spredu a ani prístrojovka nový Leon je z trojice koncernových súrodencov za mňa najkrajší.Ešte raz nech slúži. :yes: -
zetr007 19.02.21 10:21
« Leon FR
Zdravím, jsem rád že sem konečně po dlouhé době, někdo dal recenzi na Leona. Vypadalo to jako by se v Česku a na Slovensku vůbec neprodávali.
Ve výbavě FR a v této barvě vypadá Leon moc hezky, určitě líp než moje výbava Excellence v bílé barvě.
Do výbavy FR jsem nešel, kvůli podvozku a stejně mi přijde i ve výbavě Exce. hodně tvrdý a uskákaný na naše silnice, v DE je to lepší. Ale ty jsi pravděpodobně mladší, tak je mi jasný že chceš "sportovnější vůz".
Pokud to vrzání v interiéru přichází od zadních sedaček, sklop zadní sedačku za spolujezdcem a lehce klepni směrem dolů do oka kam zapadá "zobák" sedačky, mě to pomůže vždycky tak na 14dní, ted v zimě se to už dokonce neozvalo cca 3měsíce, pokud je to teda to co u mě.
Hodnocení ti zatím dávat nebudu abych ti nekazil desítky, za auto bych musel dát 9 přeci jen ho mám taky a o nějakých chybách vím, svému jsem dal 8, jinak 10 a 10.
Přeji ti at co nejdéle dobře slouží a dělá radost! -
Dzakobo 20.02.21 19:32
« Re: Re: Re: Re: Příliš kompromisní auto
Že bys sem dal recenzi na tvoje auto, než se začneš do někoho navážet??
Můj benzínový Focus - jestli umíš číst???? měl najeto 140tkm za 4 roky, rok se potuloval v bazarech protože covid... Tzn. roční nájezd 35000 km u benz. auta je vysoce nadprůměrný, navíc má ČR původ, chytrolíne... Prověřoval jsem.
Maroš Čabák na topspeed.sk měl v tomto FoFo 0-100 za 8,4s se spolujezdcem, za kolik to tedy dá pouze s řidičem? Za 8,2s a ne za 8,1s jak zase překrucuješ, trapáku!!
Záměrně jsem bral auto s co nejlepším poměrem užitné hodnoty / ceny, protože radši investuju do jiných assetů >:D >:D
Že je Focus 3.g zvenčí hnusný? Možná. Ale ohlídnu se za ním radši, než za tuctovým Golfem jakékoliv gen..
Že je můj Focus uvnitř menší? Ano je, ale mě to nevadí, lyže tam dám, tak co... Až budu chtít (teda potřebovat) velké auto, půjdu pro S-Max 2.5 hybrid. -
Dzakobo 20.02.21 15:40
« Re: Re: Příliš kompromisní auto
Teď přes zimu mám spotřebu kolem 8 litrů, ale parkuju venku - takže nastartovat + odmrazit. Hodně jezdím i po městě (kopcovité Ústí) a po dálnici to taky nešetřím - když nestíhám, tak +-170 km/h... Zkrátka klasický turbomotor, při lechtání plynu úsporný, ale jinak se umí napít. Spotřeba jako taková mě moc nezajímá, spíš dojezd...
Díky multilinku jsem možná párkrát neskončil ve škarpě... (jsem magor, musím se krotit)
Nic a nikoho vzadu moc vozit nemusím, proto jsem bral hatchback, pořád jezdím do OC a tam se s tím výborně parkuje :-)
Taky se snažím držet otáčky téměř stále nad 2000, a když na to přijde, motor tady parádně zatáhne. Bohužel nahoře (už kolem 4500) znatelně vadne... Mě se ale spodová charakteristika líbí - dle hesla: "Vždy připraven." >:D
Interiér je věc vkusu, ale mě se v FoFo (i v současné gen.) velmi zamlouvá a je skvěle intuitivní. -
Dzakobo 19.02.21 10:27
« Příliš kompromisní auto
Nízkoprofilové disky se dřív či později odřou o obrubníky, tristní komfort jízdy je "decentně" omluven... >:D
Vzadu se nachází místo multilinku jen "lešenářská" trubka
Při otevírání kufru se člověk hned ušpiní o znak
Cukající a nepřesvědčivý motor (odspodu) s ACT je "třešinka"
Limit převodovky (250Nm) motor hravě překonává (v reálu většinou 265 Nm)
V červené metalíze zanikají koncová světla...
Za těch 8-9 roků, co tyto Leony jezdí po silnicích, už trochu okoukané jsou.
Leon není špatné auto, nicméně Focus je dost jinde...
Ale hlavně že panuje spokojenost na plný počet bodů... >:D >:D
Čtu tady rozdílné názory na podvozek a dokonce i hodnocení multilinku a torzky.
Já, protože jsem měl kombi 1,8TSI a manžeka má krátkýho 1,4TSI (obě FR), můžu hodnotit podvozek. Mámě nebo měli jsme tedy oba DCC tlumiče, ty to notně ovlivňují.
Mám i cca. 3M zkušenost i s 1,4TSI bez DCC na FR podvozku s 18 koly a to je pro mě kombinace, kterou bych nechtěl. Auto bylo tvrdé a drncavé.
Nicméně JE OBROVSKÝ ROZDÍL mezi torzkou a multilinkem co do komfortu a jistoty podvozku na STEJNÝCH KOLECH. Porovnával jsem to skoro denně 4 roky, takže si troufnu tvrdit, že mám něco odježděno s tímto podvozkem.
Hlavní rozdíl je v komfortu, tam kde multilink je pěkně a na třídu skoro nedrncal, tam torzka i v nejměkčím módu podrncává a poskakuje- ta kola prostě nedokážou kopírovat rozbitej povrch. Stejně tak v zatáčce trochu divočeji torzka lehce uskakovala, multilink prakticky nikdy.
Bohužel u téhle generace byla výhoda lepšího podvozku jenom u 1,8 a 2,0, takže to skoro nikdo neměl možnost porovnávat a všichni jsou navyklí na uskákanej podvozek, zvlášť ve FR výbavě a bez DCC tlumičů, což byla a je většina aut.
Já bych osobně verzi cokoliv pod 1,8 nechtěl právě z těchto důvodů. Ale u výše uvedeného kusu to byla jasná volba zvlášť, když už prakticky není na výběr.