Recenze

9 Majitel

BMW řada 5 520d (E60)

9,47 Uživatelé

Hodnoceno: 12× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

BMW řada 5, foto 1 BMW řada 5, foto 2 BMW řada 5, foto 3 BMW řada 5, foto 4 BMW řada 5, foto 5
 

Technické info

Přezdívka auta BMW Rok výroby 2008 Koupeno nové najeto [km]:93000 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1995 výkon [kW]: 130 kroutící moment [Nm]: 350 zrychlení 0-100 km/h [s]: 8,4 maximální rychlost [km/h]: 229 počet rychlostí: 6 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 520 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 6,4

Popis vozu

S novou pracou prisla aj moznost splnit si sen a v polovici juna 2008 sa sen stal realitou - moje prve BMW je doma.
A musim povedat, ze som absolutne spokojny. Dizajn sa mi spociatku nepacil, no s tym, ako sa zrealnovala moznost prist k takemuto autu a po jednom testovacom dni, bolo rozhodnute. Spociatku som bol zamerany na trojku (chvilu aj sen vo forme X5), no po navsteve showroomu manzelka rozhodla, ze ideme kupovat vacsie a rodinnejsie auto a bolo. Za toto rozhodnutie som jej teraz naozaj vdacny - nie je nad mudre a pekne manzelky ;). Ale spat k dizajnu, auto ako celok sa mi paci aj zvonku aj zvnutra a musim povedat, ze kazdym tyzdnom viac a viac. Na praktickej striebornej metalize najviac podla mna vyniknu krasne zadne partie a prevysy karoserie. Interier som volil do ciernej a musim povedat, ze realita ma milo prekvapila a utvrdila v spravnosti mojho rozhodnutia. Financne limity potom urcili vybavu a celkovu konfiguraciu auta (okrem ineho park. senzory, xenony, umela koza, sportovy volant, automaticka prevodovka, roletky vzadu, vak na lyze a nejake dalsie veci).
Ak je na tomto aute (a vraj na vsetkych mnichovskych vyrobkoch) nieco, co je naozaj "naj" oproti konkurencii, tak to su motor, podvozok a prevodovka.
Motor je podla mna asi najlepsi stvorvalcovy diesel na trhu - vykonovo, kultivovanostou a hlucnostou, spotrebou. Neuveritelne ide do otacok a ma uplne linearny tah - ziadne kopance, len plynuly tah az do 4500 otacok. Napriek tomu, ze je to "ropak" (predsa len 530i je asi inde), zvuk sa dobre pocuva - nechapem, ako to mnichovski inzinieri dokazali, no motor sa prejavuje uzasne. Dieslovy "sound" je pocut naozaj iba ak stojite vedla auta, v interiery do 1800 otacok pri vypnutom radiu pocujete vzialene dunenie, inak je vo vnutri uplna pohoda (samozrejme, ze prvych par "studenych km" motor pocut viac a citit aj mierne vibracie) - hold, vyssia stredna trieda... Chvilu som riesil otazku 4 lebo 6 valcov, no nakoniec rozhodla ekonomika a musim povedat, ze som teraz celkom rad (pri porovnani ceny a hlavne spotreby kolegovho 530d). Pri natankovani doplna nie je problem vidiet na palubaku dojazd okolo 1300km.
Podvozok je u BMW vzdy sportovo ladeny, no v tejto petke aj velmi komfortny aj vdaka seriovym 16'' pneumatikam, ktore som ponechal prave kvoli komfortu. Je az neuveritelne, s akym kludom drzi v zatackach (na 18´´ sa to asi ani neda utrhnut :) ), pri zrychlovani a brzdeni a navyse ako pri tom vsetkom tlmi nerovnosti... Kombinacia komfortu a jazdnych vlasnosti je to, co ma dostalo. Po skusenostiach s dvoma zimami nie je problem ani zadny nahon - je to skor naramna zabava...
Prevodovka patri opat medzi to najlepsie, co asi dnes mozete na trhu dostat. V standardnom rezime je komfortna, napriek tomu pomerne rychla a predvidava. V sportovom rezime je to krasny zazitok a heslo BMW "Radost z jazdy" plati prave pre sportovy a manualny rezim, pricom ma najviac prekvapila jej rychlost a "software", ktory naozaj radi skoro bezchybne.
Celkovo je auto ako celok nadherne, komfortne a je s nim naozaj radost jazdit. Ako mozno vela majitelov BMW, aj ja som sa pridal k tym, ktori sa chodia do auta zabavit, uvolnit a zazit v nom vzdy nieco radostne a krasne.
BMW dakujem :)

Silné stránky

1. Sportovo ladena limuzina orientovana na vodica = kombinacia komfortu a radosti z jazdy
2.Podvozok
3. Motor
4. Prevodovka
5. Auto ako celok je uzasne vyvazene

Slabé stránky

1. nastavenie volantu a pozicia sedenia
2. odkladacie priestory - napr. 1,5l flasu nemam kam dat + chladeny je len malicky priestor pod laktovou opierkou. Nechapem, preco nie priestor pred spolujazdcom
3. dielenske spracovanie palubnej dosky a pocitovo kvalita

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Zatial OK, aj ked servis zatial neodstranil praskot v palubnej doske.
Promtne a ustretove riesenie problemov.
Auto je po kazdom (aj malom servise umyte a vysate).

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Po skusenostiach s "ochotou" a celkovym pristupom v BA na Roznavskej sme sa v rodine v minulosti rozohodli pre Mercedes. Novy predajca v BA v Lamaci to vsak tento rok zachranil a musim povedat, ze pristup bol uplne niekde inde... Ak chcete BMW, doporucujem Lamac - na Roznavsku nikdy viac.

 

Novinky v recenzi

25.3.2012 22:12

Auto predane

Po 3,5 roku a 90tis. km auto meni majitela, ktoremu ostava 1,5 roka zaruky a servisu v cene.
S autom okrem popisanych veci nebol ziaden problem.
Vymena za firemny Forc S-Max.

11.8.2010 15:21

11.8.2010

1. Auto sporadicky citelne netahalo - identifikovane ako porucha suvisiaca s funkciou turba. Odstranena v ten isty den.
2. Kvalita spracovania interieru - vrzganie a praskanie plastov pretrvava. Pri vyssej strednej triede a 50-60tis. km je to mierne sklamanie.

27.3.2009 15:25

27.3.

Po zime pridavam par postrehov z dlhodobeho vyuzivania:
1. V zime sa zadokolka chovala velmi dobre a par priamych porovnani na lyzovacke ma utvrdilo, ze aj ked to nie je 4x4, oproti vacsine predokoliek je to lepsie (prakticky priklad s passatom - on zostal stat na kopci a ja som sa bez problemov rozbehol). retaze ostali iba v kufri (80% aut ich dole nedalo) a snezilo cely tyzden...
2. Radio - musim korigovat povodne hodnotenie zvuku. Zistil som, ze velmi treba rozlisovat o aky zdroj ide: bezne FM radia maju hrozny zvuk ale dobre CD a kvalitna MP3 zneju vyborne. Ku kvalite radia teda nie su vyhrady (az na to nastavenie hlasitosti dopravnych sprav...)
3. Rozsah pozdlzneho nastavenia volantu a sedadiel nie je pre mna az taky vyhovujuci - pri tesnejsom sedeni a posunuti sedadla viac dopredu mi koleno naraza na palubnu dosku, pri odsunuti je zase volant velmi vpredu... Tiez by som asi volil v buducnosti sportove sedadla (ani nie kvoli tvaru, ale kvoli potahu velur/koza - v umelej kozi sa telo dost poti).
4. motor sa mi zda paradoxne hlucnejsi ako pocas prvych 10tis. km - asi som si velmi rychlo zvykol na dobre :). Citelny rozdiel medzi tankovanou naftou (V-Power Diesel a bezna nafta).
5. O cca 3000 km bude prvy servis. Je nutna tiez vymena predneho skla po zasahu kamenom :( . Aspon ho vymenim za sklo so zelenym hornym pruhom.
6. Prevodovka ma obcas tendenciu nepodradit, ked by si to uz motor ziadal (pomala jazda, otacky okolo 1000-1200 a mierne zoslapnutie plynu neznamenaju podradenie ale motor sa celkom trapi v nizkych otackach). Pomoze az stlacenie plynu na cca 1/3.
7. Pri cca 18000 km si auto vypytalo chladiacu kvapalinu (olej v pohode). Odpoved servisu: bud bola nizko od vyroby alebo sa odparila - to som zatial pri nijakom aute neriesil a trocha ma to prevkapilo.

V ramci servisu planujem tiez pripadne upgrady/nastavenie software prevodovky, pal. pocitaca a dazdoveho/svetelneho senzora, ktore by mohli riesit niektore problemiky.

Zatial je s autom maximalna spokojnost.

18.7.2008 00:00

Pripajam niekolko malych postrehov:
1. za studena okolo 1200-1300 otacok sa prenasaju velmi jemne vibracie do volantu (naozaj male, predtym som si ich nevsimol) - po zahriati motora zmiznu
2. zakl. autoradio - nenasiel som moznost ovplyvnit hlasitost dopravnych sprav. V praxi to znamena, ze ked mate tichsi zdroj signalu (napr. vazna hudba), pri dopr. spravach vas zrazu ohlusi radio :(
3. na druhej strane, pri jemnom dotyku tlacidiel predvolieb autoradia sa vam na displeji zobrazi informacia k danemu tlacidlu (napr. stanica, ktora je ulozena v pamati) a az po zatlaceni sa dana funkcia aktivuje - zda sa to ako malickost, ale je to velmi prakticke
4. zakladne sedacky su velmi pohodlne a sedi sa v nich naozaj ako v kreslach a maju aj celkom dobre bocne vedenie.
5. klima - je uplne perfektna, daju sa nastavit 3 aut. rezimy a bez problemov sa da nastavit tak, aby vas neofukoval ziaden prievan a pritom bolo v aute prijemne
6. citlivost dazdoveho senzora by mohla byt nizsia (hoci je nastavitelna)
7. rozsah pozdlzneho nastavenia volantu by mohol byt vacsi

17.7.2008 00:00

Pridane fotky z preberania (fotene iPhonom, preto ta kvalita). Dalsie fotky doplnim neskor.


Další vozy BMW řada 5



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
8

Trochu sklamanie po dvoch rokoch: 1. Auto netahalo - identifikovane ako chybna suciastka suvisiaca s funkciou turba 2. Vrzganie a praskot plastov v interiery 3. Klepot / vibracie zo stredoveho tunelu pri zabrzdenom aute a zaradenom D/R

praktičnost
9

Velky sedan, vyssia stredna trieda. Bod dole za odkladacie priestory a nechladenu schranku pred spolujazdcom.

prostornost
10

Priestoru nadostac.

jízdní vlastnosti
10

BMW je BMW, nie je co dodat.

jízdní komfort
9

Podvozok je uzasny - naschval som nechal zakladne 16'' a je to oproti 17'' a najma 18´´ runflatom citelne komfortnejsie.

provozní náklady
9

5-rocny servis v cene (Mercedes dava 6 rokov). Rozsirena zaruka na 5 rokov, 30tis km servisny interval.

náhradní díly
10

Porucha suvisiaca s turbom ostranena v den identifikacie.

výkon motoru
9

Vykonu nie je nikdy dost, ale na dieselovy dvojliter velmi dobre.

spotřeba
10

Vzhladom na automat je velmi dobra - priemer 6,4. Bratislava-Kosice a spat: priemerna rychlosti 95km/h a spotreba 5,8l - absolutne uzasne.

hlučnost motoru
10

Myslim, ze nepoznam tichsi stvorvalcovy diesel. Vo vyssich otackach ma dokonca celkom mily zvuk.

kvalita sedadel
8

Zakladne s umelou kozou (kvoli udrzbe po detoch) v lete znamena potenie. Mam trochu problem najst spravnu polohu sedenia a casto si sedadla upravujem - na druhej strane aj po dlhej ceste bez unavy.

brzdy
10

Bez vyhrad.

zavazadlový prostor
10

Na sedan velky a vyborne dostupny vdaka "vykrojeniu" veka.


Více o modeluBMW řada 5 E60/E61 (2003-2010)
BMW 540i xDrive – Tohle je nejlepší velký sedan současnosti BMW 540i xDrive – Tohle je nejlepší velký sedan současnosti

Sedmá generace BMW 5 přijíždí s novou platformou…

BMW 5 M Performance: Více síly i stylu pro novou pětku BMW 5 M Performance: Více síly i stylu pro novou pětku

BMW M Performance nám dalo osmiválcový model M550i…

 





Blesk.cz

Sexy doktor (28) cestuje po světě a zážitky z cest sdílí na internetu: Své vypracované tělo ukázal i v Praze

Sexy doktor (28) cestuje po světě a zážitky z cest…

Matt Olesiak (28) je nejen úspěšný doktor, ale také miláček internetu. Matt, který pochází z Varšavy, ale…

Pod šéfem finanční správy se viklá židle: Zaorálek chce jeho konec, má vysvětlit „popravy“

Pod šéfem finanční správy se viklá židle: Zaorálek…

Šéf finanční správy Martin Janeček a náměstkyně ministra financí Alena Schillerová budou na zasedání vlády 6.…

 

iSport.cz

Elitní český dráhař o ježdění v Japonsku: Džungle! Sebrali mi telefon

Elitní český dráhař o ježdění v Japonsku: Džungle!…

Dráhovému cyklistovi Tomáši Bábkovi obhajoba titulu mistra Evropy v keirinu nevyšla. Na šampionátu v Berlíně…

Zamořeno zámořím. Levní hráči z Kanady tu kazí ceny, tvrdí Ihnačák

Zamořeno zámořím. Levní hráči z Kanady tu kazí ceny,…

Evropu má procestovanou. A nepotřebuje k tomu cestovky, Brian Ihnačák (32) se zaměřením na ofenzivní hokejovou…

 

Reflex.cz

A čí je teda ta ODS? Fialova, nebo Klausova?

A čí je teda ta ODS? Fialova, nebo Klausova?

Začíná to vypadat, že sestavování nové vládní koalice není tentokrát až tak důležité jako po jiných volbách.…

Povolební ohlédnutí: Voliči většinou nejsou hloupí, ale často volí zcela iracionálně. Smiřme se s tím

Povolební ohlédnutí: Voliči většinou nejsou hloupí,…

Řečeno s klasikem – Volby dopadly tak, jak dopadly, jelikož lidé volili tak, jak volili. Ano, autorem…