reklama


Recenze

9 Majitel

BMW řada 5 520d (E60)

9,47 Uživatelé

Hodnoceno: 12× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

BMW řada 5, foto 1 BMW řada 5, foto 2 BMW řada 5, foto 3 BMW řada 5, foto 4 BMW řada 5, foto 5
 

Technické info

Přezdívka auta BMW Rok výroby 2008 Koupeno nové najeto [km]:93000 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1995 výkon [kW]: 130 kroutící moment [Nm]: 350 zrychlení 0-100 km/h [s]: 8,4 maximální rychlost [km/h]: 229 počet rychlostí: 6 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 520 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 6,4

Popis vozu

S novou pracou prisla aj moznost splnit si sen a v polovici juna 2008 sa sen stal realitou - moje prve BMW je doma.
A musim povedat, ze som absolutne spokojny. Dizajn sa mi spociatku nepacil, no s tym, ako sa zrealnovala moznost prist k takemuto autu a po jednom testovacom dni, bolo rozhodnute. Spociatku som bol zamerany na trojku (chvilu aj sen vo forme X5), no po navsteve showroomu manzelka rozhodla, ze ideme kupovat vacsie a rodinnejsie auto a bolo. Za toto rozhodnutie som jej teraz naozaj vdacny - nie je nad mudre a pekne manzelky ;). Ale spat k dizajnu, auto ako celok sa mi paci aj zvonku aj zvnutra a musim povedat, ze kazdym tyzdnom viac a viac. Na praktickej striebornej metalize najviac podla mna vyniknu krasne zadne partie a prevysy karoserie. Interier som volil do ciernej a musim povedat, ze realita ma milo prekvapila a utvrdila v spravnosti mojho rozhodnutia. Financne limity potom urcili vybavu a celkovu konfiguraciu auta (okrem ineho park. senzory, xenony, umela koza, sportovy volant, automaticka prevodovka, roletky vzadu, vak na lyze a nejake dalsie veci).
Ak je na tomto aute (a vraj na vsetkych mnichovskych vyrobkoch) nieco, co je naozaj "naj" oproti konkurencii, tak to su motor, podvozok a prevodovka.
Motor je podla mna asi najlepsi stvorvalcovy diesel na trhu - vykonovo, kultivovanostou a hlucnostou, spotrebou. Neuveritelne ide do otacok a ma uplne linearny tah - ziadne kopance, len plynuly tah az do 4500 otacok. Napriek tomu, ze je to "ropak" (predsa len 530i je asi inde), zvuk sa dobre pocuva - nechapem, ako to mnichovski inzinieri dokazali, no motor sa prejavuje uzasne. Dieslovy "sound" je pocut naozaj iba ak stojite vedla auta, v interiery do 1800 otacok pri vypnutom radiu pocujete vzialene dunenie, inak je vo vnutri uplna pohoda (samozrejme, ze prvych par "studenych km" motor pocut viac a citit aj mierne vibracie) - hold, vyssia stredna trieda... Chvilu som riesil otazku 4 lebo 6 valcov, no nakoniec rozhodla ekonomika a musim povedat, ze som teraz celkom rad (pri porovnani ceny a hlavne spotreby kolegovho 530d). Pri natankovani doplna nie je problem vidiet na palubaku dojazd okolo 1300km.
Podvozok je u BMW vzdy sportovo ladeny, no v tejto petke aj velmi komfortny aj vdaka seriovym 16'' pneumatikam, ktore som ponechal prave kvoli komfortu. Je az neuveritelne, s akym kludom drzi v zatackach (na 18´´ sa to asi ani neda utrhnut :) ), pri zrychlovani a brzdeni a navyse ako pri tom vsetkom tlmi nerovnosti... Kombinacia komfortu a jazdnych vlasnosti je to, co ma dostalo. Po skusenostiach s dvoma zimami nie je problem ani zadny nahon - je to skor naramna zabava...
Prevodovka patri opat medzi to najlepsie, co asi dnes mozete na trhu dostat. V standardnom rezime je komfortna, napriek tomu pomerne rychla a predvidava. V sportovom rezime je to krasny zazitok a heslo BMW "Radost z jazdy" plati prave pre sportovy a manualny rezim, pricom ma najviac prekvapila jej rychlost a "software", ktory naozaj radi skoro bezchybne.
Celkovo je auto ako celok nadherne, komfortne a je s nim naozaj radost jazdit. Ako mozno vela majitelov BMW, aj ja som sa pridal k tym, ktori sa chodia do auta zabavit, uvolnit a zazit v nom vzdy nieco radostne a krasne.
BMW dakujem :)

Silné stránky

1. Sportovo ladena limuzina orientovana na vodica = kombinacia komfortu a radosti z jazdy
2.Podvozok
3. Motor
4. Prevodovka
5. Auto ako celok je uzasne vyvazene

Slabé stránky

1. nastavenie volantu a pozicia sedenia
2. odkladacie priestory - napr. 1,5l flasu nemam kam dat + chladeny je len malicky priestor pod laktovou opierkou. Nechapem, preco nie priestor pred spolujazdcom
3. dielenske spracovanie palubnej dosky a pocitovo kvalita

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Zatial OK, aj ked servis zatial neodstranil praskot v palubnej doske.
Promtne a ustretove riesenie problemov.
Auto je po kazdom (aj malom servise umyte a vysate).

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Po skusenostiach s "ochotou" a celkovym pristupom v BA na Roznavskej sme sa v rodine v minulosti rozohodli pre Mercedes. Novy predajca v BA v Lamaci to vsak tento rok zachranil a musim povedat, ze pristup bol uplne niekde inde... Ak chcete BMW, doporucujem Lamac - na Roznavsku nikdy viac.

 
reklama

Novinky v recenzi

25.3.2012 22:12

Auto predane

Po 3,5 roku a 90tis. km auto meni majitela, ktoremu ostava 1,5 roka zaruky a servisu v cene.
S autom okrem popisanych veci nebol ziaden problem.
Vymena za firemny Forc S-Max.

11.8.2010 15:21

11.8.2010

1. Auto sporadicky citelne netahalo - identifikovane ako porucha suvisiaca s funkciou turba. Odstranena v ten isty den.
2. Kvalita spracovania interieru - vrzganie a praskanie plastov pretrvava. Pri vyssej strednej triede a 50-60tis. km je to mierne sklamanie.

27.3.2009 15:25

27.3.

Po zime pridavam par postrehov z dlhodobeho vyuzivania:
1. V zime sa zadokolka chovala velmi dobre a par priamych porovnani na lyzovacke ma utvrdilo, ze aj ked to nie je 4x4, oproti vacsine predokoliek je to lepsie (prakticky priklad s passatom - on zostal stat na kopci a ja som sa bez problemov rozbehol). retaze ostali iba v kufri (80% aut ich dole nedalo) a snezilo cely tyzden...
2. Radio - musim korigovat povodne hodnotenie zvuku. Zistil som, ze velmi treba rozlisovat o aky zdroj ide: bezne FM radia maju hrozny zvuk ale dobre CD a kvalitna MP3 zneju vyborne. Ku kvalite radia teda nie su vyhrady (az na to nastavenie hlasitosti dopravnych sprav...)
3. Rozsah pozdlzneho nastavenia volantu a sedadiel nie je pre mna az taky vyhovujuci - pri tesnejsom sedeni a posunuti sedadla viac dopredu mi koleno naraza na palubnu dosku, pri odsunuti je zase volant velmi vpredu... Tiez by som asi volil v buducnosti sportove sedadla (ani nie kvoli tvaru, ale kvoli potahu velur/koza - v umelej kozi sa telo dost poti).
4. motor sa mi zda paradoxne hlucnejsi ako pocas prvych 10tis. km - asi som si velmi rychlo zvykol na dobre :). Citelny rozdiel medzi tankovanou naftou (V-Power Diesel a bezna nafta).
5. O cca 3000 km bude prvy servis. Je nutna tiez vymena predneho skla po zasahu kamenom :( . Aspon ho vymenim za sklo so zelenym hornym pruhom.
6. Prevodovka ma obcas tendenciu nepodradit, ked by si to uz motor ziadal (pomala jazda, otacky okolo 1000-1200 a mierne zoslapnutie plynu neznamenaju podradenie ale motor sa celkom trapi v nizkych otackach). Pomoze az stlacenie plynu na cca 1/3.
7. Pri cca 18000 km si auto vypytalo chladiacu kvapalinu (olej v pohode). Odpoved servisu: bud bola nizko od vyroby alebo sa odparila - to som zatial pri nijakom aute neriesil a trocha ma to prevkapilo.

V ramci servisu planujem tiez pripadne upgrady/nastavenie software prevodovky, pal. pocitaca a dazdoveho/svetelneho senzora, ktore by mohli riesit niektore problemiky.

Zatial je s autom maximalna spokojnost.

18.7.2008 00:00

Pripajam niekolko malych postrehov:
1. za studena okolo 1200-1300 otacok sa prenasaju velmi jemne vibracie do volantu (naozaj male, predtym som si ich nevsimol) - po zahriati motora zmiznu
2. zakl. autoradio - nenasiel som moznost ovplyvnit hlasitost dopravnych sprav. V praxi to znamena, ze ked mate tichsi zdroj signalu (napr. vazna hudba), pri dopr. spravach vas zrazu ohlusi radio :(
3. na druhej strane, pri jemnom dotyku tlacidiel predvolieb autoradia sa vam na displeji zobrazi informacia k danemu tlacidlu (napr. stanica, ktora je ulozena v pamati) a az po zatlaceni sa dana funkcia aktivuje - zda sa to ako malickost, ale je to velmi prakticke
4. zakladne sedacky su velmi pohodlne a sedi sa v nich naozaj ako v kreslach a maju aj celkom dobre bocne vedenie.
5. klima - je uplne perfektna, daju sa nastavit 3 aut. rezimy a bez problemov sa da nastavit tak, aby vas neofukoval ziaden prievan a pritom bolo v aute prijemne
6. citlivost dazdoveho senzora by mohla byt nizsia (hoci je nastavitelna)
7. rozsah pozdlzneho nastavenia volantu by mohol byt vacsi

17.7.2008 00:00

Pridane fotky z preberania (fotene iPhonom, preto ta kvalita). Dalsie fotky doplnim neskor.


Další vozy BMW řada 5


reklama

Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
8

Trochu sklamanie po dvoch rokoch: 1. Auto netahalo - identifikovane ako chybna suciastka suvisiaca s funkciou turba 2. Vrzganie a praskot plastov v interiery 3. Klepot / vibracie zo stredoveho tunelu pri zabrzdenom aute a zaradenom D/R

praktičnost
9

Velky sedan, vyssia stredna trieda. Bod dole za odkladacie priestory a nechladenu schranku pred spolujazdcom.

prostornost
10

Priestoru nadostac.

jízdní vlastnosti
10

BMW je BMW, nie je co dodat.

jízdní komfort
9

Podvozok je uzasny - naschval som nechal zakladne 16'' a je to oproti 17'' a najma 18´´ runflatom citelne komfortnejsie.

provozní náklady
9

5-rocny servis v cene (Mercedes dava 6 rokov). Rozsirena zaruka na 5 rokov, 30tis km servisny interval.

náhradní díly
10

Porucha suvisiaca s turbom ostranena v den identifikacie.

výkon motoru
9

Vykonu nie je nikdy dost, ale na dieselovy dvojliter velmi dobre.

spotřeba
10

Vzhladom na automat je velmi dobra - priemer 6,4. Bratislava-Kosice a spat: priemerna rychlosti 95km/h a spotreba 5,8l - absolutne uzasne.

hlučnost motoru
10

Myslim, ze nepoznam tichsi stvorvalcovy diesel. Vo vyssich otackach ma dokonca celkom mily zvuk.

kvalita sedadel
8

Zakladne s umelou kozou (kvoli udrzbe po detoch) v lete znamena potenie. Mam trochu problem najst spravnu polohu sedenia a casto si sedadla upravujem - na druhej strane aj po dlhej ceste bez unavy.

brzdy
10

Bez vyhrad.

zavazadlový prostor
10

Na sedan velky a vyborne dostupny vdaka "vykrojeniu" veka.


Více o modeluBMW řada 5 E60/E61 (2003-2010)
Nové BMW 5 kompletně odhaleno únikem. Den před premiérou Nové BMW 5 kompletně odhaleno únikem. Den před premiérou

Design nové pětky je evolucí předcházející generace.…

Spy photo: Nové BMW 5 vyfoceno v Nice. Bude to zmenšená sedmička? Spy photo: Nové BMW 5 vyfoceno v Nice. Bude to zmenšená sedmička?

Nová generace BMW 5 (G30) se začne prodávat příští rok,…

 

reklama





Blesk.cz

Exšéf BIS Lang povede Národní úřad pro bezpečnost. Navrátila čeká boj s hackery

Exšéf BIS Lang povede Národní úřad pro bezpečnost.…

Ředitelem Národního bezpečnostního úřadu (NBÚ) se má stát bývalý šéf Bezpečnostní informační služby (BIS) Jiří…

Exministr pro rozpočet podváděl na daních a pral peníze. Do vězení jde i s ženou

Exministr pro rozpočet podváděl na daních a pral…

Francouzský soud ve čtvrtek poslal na tři roky do vězení bývalého ministra pro rozpočet Jéroma Cahuzaka za…

 

iSport.cz

Gerrardův bratranec oslnil Anglii. Válí za City a hattrickem zničil Brazílii

Gerrardův bratranec oslnil Anglii. Válí za City a…

Jeden Gerrard odešel do důchodu a další přichází na scénu. Řeč je o patnáctiletém Bobbym Duncanovi. Bratranci…

Holoubek zůstane trenérem Sparty! Vrba odmítl, klub to brzy potvrdí

Holoubek zůstane trenérem Sparty! Vrba odmítl, klub…

Ani Jindřich Trpišovský, ani Pavel Vrba, vše zůstane tak, jak to už přes dva měsíce funguje. Stejně jako dnes v…

 

Reflex.cz

Forejta nahradí Sklenář, na Hrad přichází z čínské společnosti CEFC

Forejta nahradí Sklenář, na Hrad přichází z čínské…

Dlouholetý šéf hradního protokolu Miroslav Sklenář se vrátil na Pražský hrad. Byl dnes pověřen vedením odboru…

10 míst, která lidé nejčastěji fotí na Instagram

10 míst, která lidé nejčastěji fotí na Instagram

Svět sociálních sítí nikdy nespí. O Instagramu, síti, která je určena na přidávání fotografií, jež jsou…

 
 
reklama