Ford Focus (2013)
30.8.2013Již několik let pročítám auto.cz a profily řidičů. Nedávno jsme si pořídili vlastně první fungl nové auto a vzhledem k tomu, že tato motorizace není na…
Ford Focus (PCJoe)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
petr.broza 18.09.13 22:13
« Spotřeba
Mám v podstatě to samé auto, jen s motorem 1.6 Ecoboost 150 k Titanium a nějakou výbavou navíc. Jezdím cca 50 % po městě a 50 % mimo město, denní nájezd 25-30 km, tu a tam chalupa, Brno-Praha. Za 44 000 km (2 roky) spotřeba 8,2 l - vedu si knihu jízd, takže je to naprosto přesný údaj. Nejnižší spotřebu jsem měl 6,7 l po cestě na chalupu (tam i zpět 190 km), jinak jezdím kolem osmi. O tom, že bych se dostal pod 6 si můžu nechat jen zdát. Jakmile jen trochu polechtám plyn, je tam 15-20 l. Nízkou spotřebu to má jen na rovině v rychlostech okolo 80-90 km/h. Na druhou stranu motor nešetřím, nekupoval jsem 150k motor proto, abych jezdil economy run...
Mimochodem, palubní počítač je proměřuje, ukazuje o 0,5 l nižší spotřebu, než jakou mám dle dotankování. Tím si nechci stěžovat, naopak, se spotřebou kolem osmi jsem počítal (měl jsem Octavii 1.8T 150 k, která jezdila za plus minus to samé). Jen se mi nelíbí metodika měření spotřeby dle EU, podle které bych měl mít spotřebu 6 l. -
peter964 18.09.13 16:56
« focus
Dnes sme si objednali takmer na chlp rovnakého focusa kombičko 1,0 ecoboost 125, aj farba rovnaká (brisbane brown) v akciovej výbave spirit X. už som na neho dosť nažhavený. čítam samé pozitívne recenzie, tak som na to zvedavý. bude už moj tretí ford, tak verím že ani tento nesklame.
ford forever !!! -
Bud 04.09.13 13:57
« Re: Re: Spotřeba Ekoboost
Ahoj, gratuluji k NOVÉMU autu :-) Jinak jen tak pro zajímavost, jezdím s FoFo první generace s benzínovou 1,6 a jezdím podle tankování za 7. Do práce to mám pouze 3 Km, do obchodu 2, atd., takže pojížděčky po městě, sem tam projížďka po dálnici v průměru140 Km/h. Takže jsi mě potěšil s tím dvoulitrem v naftě od kamarádů a vidím, že zatím není nad benzín... >:D :-) -
PCJoe 27.03.15 09:25
« Re: odomknutie
Je pravda, že od té doby je zase vše při normálu. Nečekal jsem takovou "vychytávku". Ani ve Fordu mi to nevysvětlili, když jsem tam volal co se stalo a co mám dělat. Ale je pravda, že jsem mluvil jenom s obchodním zástupcem.
Díky za vysvětlení. Příště už mne to nevyplaší. :-) -
Clier 16.04.14 19:14
« Re: Re: Detailing
Klidně tady můžeš prozrazovat jména přípravků ;-) >:D
A mohu se zeptat kde nakupuješ? :-)
Pokud to za měsíc budeš voskovat znovu tak je to v pořádku, každopádně na zimu je to trochu nepraktické ;-\
Ten vosk do wapky se opravdu dá koupit, ale pokud má ten vosk takový efekt jako ty vosky co si nastříkáš wapkou u benzínky tak je to škoda peněz :'-( -
PCJoe 15.04.14 18:53
« Re: Detailing
Nepoužil jsem leštěnku jako podklad. Používám šampón, který sám o sobě zvyšuje lesk a používám tekutý vosk ve spreji. Nevydrží tak dlouho jako klasika, ale na měsíc to stačí a aplikuje se pouhým rozetřením. Parádní práce. Dokonce dnes už existuje vosk na bázi vody a aplikuje se wapkou.
Nevím jak je to tady s reklamou, tak snad nic neporuším. Používám ChemicalGuys a Optimum. Ohledně přípravků nejdříve docela studuju k čemu je dobrý a co já od něj očekávám. Pak ještě konzultuji přímo s prodejcem. -
-
PCJoe 13.02.14 15:50
« Re: Pěkné auto
Velmi děkuji za reakci na auto :-) a za hodnocení. Nám se třeba vůbec nelíbí záď hatchbacku, ale na kombi se nám kouká dobře. Záleží i na barvě - některé vypadají dost levně a jiné auto ozvláštní. Nejdříve jsme si chtěli koupit výbavu trend, ale nakonec jsme se rozhodli pro lepší výbavu a ty detaily v exteriéru i interiéru autu dost prospěly.
Díky za přání a i tobě spousty šťastných kilometrů. -
dal 13.02.14 10:41
« Pěkné auto
Myslel jsem, že to v souvislosti s Focusem 3 nikdy nevyslovím. Nikdy neříkej nikdy, v této kombinaci je to auto opravdu pěkné. Vlastnil jsem FF 1 i 2 a trojku jsem nechtěl, bral jsem ji jako mimořádně ošklivou(časem jsem si asi zvykl). Přeju ti aby ti dělalo autíčko jen a jen radost.
Pěkná recenze za mne 3x10. -
michalpneu 28.12.13 12:02
« Re: Re: Rozměr pneu vs. spotřeba
Ale tady si pletete pojmy, což ostatně dělá prakticky každý. Pneumatika s označením XL, tedy zesílená konstrukce, neznamená, že je zesílená bočnice pneumatiky....což sám potvrzujete v tom porovnávání tuhosti bočnic, kde máte pravdu, to tak opravdu je.
Na druhou stranu opět je to o výrobci. Pirelli má třeba bočnice tuhé jako prase a nedá se říct, že by seděla lépe než pneumatika s měkčí bočnicí, je to opět o konkrétní gumě a výrobci. nelze tedy paušalizovat, že to zvládne kdejaká pneumatika.
XL označuje pneumatiku se zvýšenou zátěží. Bočnice pneumatiky je fakticky stejně tlustá, ta zpevněná není. Ale zesílená je v místě nárazníku a pod celým běhounem a zpevněné je také uchycení dezénových bloků. Ty XL se primárně vyrábí kvůli vysokému kroutícímu momentu. Dobře je to vidět třeba u Superbu první a u Superbu druhé generace. Starší superb byl na váhu těžší než nový dvojkový, ale dvojkový má v každé motorizaci předepsané od výrobce zesílené pneumatiky XL, i když je na váhu cca o 100 kg lehčí.
Až budete mít někdy možnost, vemte si do ruky dvě stejné pneumatiky, jednu se standartní zátěží a druhou zesílenou. uvidíte, že bočnice jsou stejné, ale když se jen o zutou pneumatiku opřete na středu běhounu, uvidíte, že pneumatika, která je zesílená půjde daleko z těží na středu promáčknout, než ta standartní. Z logiky věci pak taková pneumatika i více uveze, proto má vyšší nosnost.
Jinak na jízdních vlastnostech v zatáčce nemá ani tak vliv bočnice, ale kvalita patního lana a konstrukce patky, bočnice na jízdu v zatáčce má vliv až podružný. Primární vliv je na konstrukci patního lana, od které vychází kordy přes běhoun na druhou stranu. Pokud ta patka bude udělaná mizerně (což je zrovna případ té pneumatiky, kterou jste uvedl), tak to auto do zatáčky plave. Uvedu příklad. Podívejte se někdy na pneumatiku Continental WinterContact TS850 a Continental WinterContact TS830P, 850 je pneumatika určená pro menší vozidla a komfortní jízdu. Když to TS830P se vyrábí pro silná vozidla s vysokým výkonem. Sáhněte si někdy na tlouštku patky u TS850 a TS830P u 195/65 R15 je to pěkně vidět, u 205/55 R16 taky. TS830P má daleko širší patku a jinak klopenou, než TS850.
Ostatně jednu z nejlepších konstrukcí patek měla pneumatika Dunlop SP Sport Maxx TT, která měla patku z kevlaru, což zajišťovalo vynikající jízdní přesnost a reakce na řízení...bohužel ta pneumatika byla tak dobrá, že zadupala i koncernové jedničky od Goodyearu dezény Optigrip, Hydragrip a F1 Asymmetric, tak ji nahradili Sport Maxx RT, která už žádná sláva není. Ale dodnes na ní zákazníci nedají dopustit, jakým způsobem auto reaguje v zatáčkách a jak je přesné.
Jinak co se týče té šířky, tak to máte naprostou pravdu. Mě to potvrdili na školení samotní zástupci výrobce a dělají to tak všichni výrobci. Oni mají navíc tolerance, do kterých mohou daný rozměr nacpat. Například když máte rozměr 235/45 R17, tak reálná šířka je kolem 225 až 240 podle typu dezénu a určení. Takže věřím, že jste to naměřil.
S čím rozhodně nemohu souhlasit, jak píšete, že Dezen pneu ma podruzny vliv - to není pravda. Dezén má vliv obrovský, protože lamely a bloky se naklápí a drží to kolo na vozovce...takže vliv dezénu je stejně důležitý jako vliv patky. -
Bully_ 27.12.13 13:25
« Re: Rozměr pneu vs. spotřeba
Na odezvu rizeni nema vliv ani tak dezen, jako predevsim tvrdost bocnice plaste. Potom i nizkoprofilovy plast s extra mekkou bocnici muze mit horsi odezvu nez klidne plast s vyssim profilem, ale s tuhou bocnici. Priklad- i vylozene sportovni a nizkoprofilove UHP pneu Vredestein Ultrac Vorti jsou v rozmeru 225/40 i ve verzi XL dost hruza, naopak kdejaka HP pneu v 17" ma obcas i bez zesilene bocnice diky vyssi tuhosti bocnic odezvu lepsi a nebude tolik plavat v zatackach. Dezen pneu ma podruzny vliv, tam jde o prorezani (lamely na zimnich plastich, odtokove drazky apod.). Na spotrebu ma pak krome sirky pneu rozhodujici vliv predevsim smes materialu behounu plaste. Pak jde vzdycky o kompromis- cim tvrdsi smes, tim nizsi spotreba (a vetsinou i km vydrz plaste), ale zaroven tim plaste ztraci na gripu, prilnavosti. Nikdy nejde vyrobit plast, co splnuje obe tyto protichudne vlastnosti.
Jinak figl spousty tzv. "zelenych" plastu (garantujicich nizsi spotrebu vozu) spociva vlastne v klamani zakaznika, co se tyka jejich rozmeru. Kdo je mate na aute, schvalne si zmerte jejich skutecnou sirku behounu. Ja jsem treba uz u 2 rozdilnych znacek a typu nameril realnych 205mm, misto proklamovanych 225mm. Co to udela s valivym+ aerodynamickym odporem a tim jejich vlivu na spotrebu je nasnade.
Velikost kol a tim predevsim hmotnost cele soustavy kolo+ pneu je potom dalsi kapitola, ted se pise o plastich.
Já s pneumatikama dělám denně. A Focus je trochu jiná kategorie. Jestli máte 17ky, tak tam máte rozměr 215/50 R17, podle fotky poznám jen Goodyear, ale určitě to bude Efficientgrip, což je pneumatika, která Vám sama o sobě ušetří dost paliva. Rozdíl mezi 215/50 R17 a 215/55 R16 (potažmo 205/55 R16, které máte jako M+S) bude naprosto nicotný. Focus má platformu auta, která je na velká kola postavená.
Další věc je ta, že si musíte zvolit správnou pneumatiku. Pokud si tam dáte pneumatiku se sportovním charakterem, tak Vám pochopitelně bude žrát víc paliva než pneumatika s komfortním charakterem (což je případ toho goodyearu). Další věc je ta, že některé značky neumí palivo šetřit, i když se tím značně honosí,...například Continental. Další věc je ta, že když byste na léto dal menší, tak ztratíte jízdní přesnost, protože na větších kolech je to auto daleko více přesnější a lépe reaguje na řízení.
Jen pro info....Já mám Roomster 1,2 TSI. Na léto mám 205/45 R16, což je na tak malé auto už dost. Na zimu 195/55 R15. Na léto mi auto žere na pneumatikách Michelin kolem 5,7 l po Praze. Na zimu mám Nokian WR D3, který opravdu šetří palivo a jezdím v závislosti na vnější teplotě za 5,5, teď jak je teplo i 4,8. Přičemž kamarád má na léto ve stejném rozměru Bridgestone, jezdí na spotřebu ještě více než já a jezdí kolem 6,4 v létě. Na zimu mě donutil, že mu tam mám obout barumky v rozměru 185/55 R15a spotřebu má 6,6 l.
Ty pneumatiky tedy udělají hodně, ale ne rozměrově, ale dezénově a je obrovský rozdíl mezi pneumatikami se sportovním charakterem nebo komfortním charakterem. Další věc je ta, že si musíte pohrát s tlakem. Zimní pneumatika chce dát tak o 0,2 vyšší než je udáváno výrobcem. Stejně tak u léta volíte podle toho jestli máte tvrdou nebo měkkou směs.
Pro info, měl jsem před roomsterem octavii 1,6 74 Kw r. v. 98. Po Praze jsem v zimě na pneumatikách Dunlop SP Winter Sport 4D jezdil v 15" velikosti za 6,3. V létě jsem měl 16ky, Michelin Primacy HP 205/55 R16 91V a jezdil jsem za 5,9 l.
To co píše pán nahoře i ostatně Vy platilo dříve u starší dezénů a modelů vozidel, které se příliš nezabývali obtékáním vzduchu kolem kol.
Jinak kamarád má focuse jako vy, akorát normální hatch. Je to super auto, motor má stejný a je s ním moc spokojený. On má tedy na léto 215/55 R16 Michelin Primacy HP a jezdí tak za 5,9 (jezdí většinou ve dvou) a na zimu jsem mu dal Pirelli Sottozero 2 205/55 R16 91H a jezdí tak za 5,9-6,1 podle teploty.Takže ať Vám dobře slouží a pěkně Vás vozí, fordy jsou moc dobrá autíčka.