Ford Mondeo (2008)
1.1.2013Chtěl bych se s vámi podělit o zkušenosti s Fordem Mondeo kombi MK IV ve verzi 2.0 TDCi 85Kw. Již jsem to sliboval dlouho, že recenzi napíšu a budu rád,…
Ford Mondeo (Ozzman)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
poterienko 16.02.14 19:22
« Re: Stale nechapem tychto "autorov"
Opravdu smutné někoho hodnotit a neukázat, co umíš ty sám. Naopak si myslím, že fotografie jsou ok - je jich více než dost (možná až dost), je na nich vše podstatné z auta, chybí snad jen vnitřek válců. Napiš recenzi, přidej fotky a pak machruj. -
Ozzman 16.02.14 17:00
« Re: Stale nechapem tychto "autorov"
Co nechápeš? Nejsem technicky vybaven, ani zručný fotograf (což i v recenzi uvádím), proto tu nemůžu své zkušenosti s autem publikovat??? Fotogalerii mám bohatou, auto je nafoceno ze všech úhlů + různé momentky z cest, takže splnuji nepsaná pravidla tohoto webu o fotogalerii. Toto není web o umělecké fotce, ale o autorecenzích. :-! -
icetiger 06.02.14 07:26
« Re: Re: Re: Re: Prasklina
ano, mluvím o autorizovaném servisu. Díky tomu, že jsem pojišťovák, tak vím o čem mluvím. Pokud si člověk nechá ze své pojistky vyměnit sklo, tak podle všeobecných podmínek, musí zajet do smluvního servisu pojišťovny ABC. V opačném případě má velkou spoluúčast. Ale vím o své pojišťovně, že si člověk nově od 1. 1. 2014 připlatí a může si nechat vyměnit sklo i u Franty z ulice a pořád má spoluúčast 0. Ale stejně - nejlepší to je na tom to, že jsem volal do smluvního servisu a tam mi řekli - auto X, výměna skla - 10 s pojistkou, 9 bez ... -
woody-alien 05.02.14 16:02
« Prasklina
V místě přejímacího technika ve "svém" servisu Ford jsem už kdysi dávno viděl nabídku na certifikovanou opravu čelního skla. Týkalo se to ďobanců, pavouků a prasklinek do cca 3x3cm. Sám jsem to zatím nevyužil, protože moje skla (dvakrát u H1) byla poškozená opravdu dost a šla rovnou na výměnu. Ale poslal jsem tam svého známého s Octávkou, kterej sklo neměl pojištěný. Měl tam ťukes asi do 1 cm průměru a byl jsem zvědav, jak to bude vypadat. Oprava stála tisícovku, dostal certifikát o opravě v původní jakosti ale hlavně to poškození prakticky nebylo vidět. -
Jetty 12.01.13 17:30
« Re: Re: Re: Re: Podvozek
Jj. první CC je nejhezčím VW, tomu ten facelift taky tak úplně neprospěl, naštěstí ale stále vypadá dobře. Nová Jetta určitě ještě kvality má, ale aby mohla více konkurovat cenou, tak se vzdala některých detailů, pro které si VW cením. No a nově už i Top model v naftě s 1.6TDI a benzín 1.4TSI... to je k smíchu... Proto už bych musel s novým autem o třídu výš, přestože tolik prostoru nepotřebuji a preferuji spíš zábavu. Pro rodinu je Jetta prostorná až až ;-)
No uvidíš, co rodiče koupí, když tak potom přihoď recenzi ;-) Ať ti Fordík šlape :-)
P.S. Manželka si někdy taky ráda zablne na parkovišti, ale za ručku musím tahat já, ona má plné ruky volantu >:D -
Jetty 12.01.13 10:58
« Re: Re: Podvozek
Ahoj, s tím cos napsal souhlas. Mě šlo jen o to, že i jiné automobilky umí postavit schopný sportovní podvozek, nejen Ford ;-) Je ale pravdou, že Ford si na tom dost zakládá a tak věnuje patřičnou pozornost i základním verzím... ;-)
Jinak kámoš je fajnšmekr, má na tom Mondeu 18" s šířkou 235 a origo ST designem :-) Možná i proto má ta 1.8 TDCi o litr větší spotřebu něž ten předchozí 2.0 >:D Přeci jen Mondeo by na taková kola, podle mě, mělo mít aspoň ten 2.0TDCi se 103kW... Jenže on se nechal zlákat tím moderním downsizingem a říkal si, že když má 2.0TDCi s 85kW, tak nová 1.8 s 92kW mu musí stačit. Ona mu i stačí, ale víc se natrápí, což poznáš na spotřebě :-(
K té palubce, Mondeo má materiály alespoň to po faceliftu naprosto v pohodě, jsou měkčené a vypadají kvalitně, ale VW má pořád tu povrchovou úpravu dle mého dotaženější. To už se ale bavím o docela nepodstatných detailech... Já měl namysli spíš design palubky jako takové, že se mi líbí u VW víc. Například nejsem u Mondea zrovna nadšený ani u přístrojovky z toho půlotáčkoměru a celkově ty budíky mi přijdou laciněji provedené.. Ještě víc to kontrastuje u nového Focusu vs Golfu, ale jak jsem psal, je to design, složitá věc, co se líbí jednomu, to se nemusí líbit druhému.
Mondeo má navrch zase designem venkovním, kdy i obyčejné verze vypadají k světu. Passat aby se alespoň dotáhl na jeho šmrnc, musí mít výbavu highline, navíc má naprosto škaredé sedačky v těch verzích social edition... Oproti Titanium S už musíš dokoupit R Line packet, jinak Passat vypadá jako chudší příbuzný. Navíc se mi zdá ten nový Passat už moc usedlý (předek) a to samé platí pro novou Jettu (taky hlavně předek), ale ta už přišla i o většinu chromu a šetřilo se i na dalších věcech, škoda :-( Byl jsem se s ní svézt v autosalonu a zlatá moje 5. řada... Myslím si, že tento model se dlouho vyrábět nebude a brzy přijde nástupce na platformě MQB. Jinak se z premianta třídy stane lowend ;-\
K tomu sněhu :-) Taky tu nasněžilo a pro mě by nemuseli ty vedlejší tahy ani moc shrnovat, je pak větší sranda. Ráno o půl sedmé jsem si byl trochu zablbnout, kdy už z toho vyrostu >:D
P.S. Koupě nového auta zatím u mě taky není aktuální, ale pokud ano, Jettu bych si znovu rád koupil. Ale tuto co mám, jenže ta se už nevyrábí :-) Ta nová šla s cenou podstatně dolů a vymezila se tak od Passatu, ale dolů šla i s detaily... Aktuální Passat mě designem moc neoslovuje, takže nyní bych rozhodoval mezi Passatem CC, 508 a faceliftovaným Avensisem. Tipoval bych to ale na Avensis, ten facelift se povedl a hodně se mi líbí :-) -
Ozzman 11.01.13 22:51
« Re: Podvozek
Ahoj. S Jettou se sportpacketem jsem nejel, jen s comfortline 2.0 Tdi 103 kw ( mimo té naší), ta byla až na těžší předek stejná jak ta naše ( až na motor samozřejmě). Jetta s klasickým podvozkem není ani o tolik houpavější, ale přijde mi že odskakuje, jakmile nemáš ideální asfalt, poskakuje jak koza. Mondeo solidně žehlí nerovnosti a v zatáčkách drží jak přibité, v tom vidím ten náskok oproti adekvátní konkurenci :-) Je fakt, že porovnávám naftu s benzínem, auta jsou jinak těžká na předek a Mondeo má širší gumy (215X205). Pravda je že Jetta se krásně ovládá třeba na sněhu, lze si pomoct ručkou a auto je krásně předvídatelné. Řekl bych že díky tomu kufru navíc má jinde těžíště a je lépe vyváženo. Porovnával jsem s klasickými standardními vozy jako je Passat,Laguna, Oktávka .. a proti těm v základu má Mondeo opravdu lepší podvozek :). Tvá Jetta je moc hezká a když na ni tak koukám, tak kam se hrabe nynější generace. Jak ale píšeš máš sportpacket a není to standartní Jetta jestli mi rozumíš :-) , takže to je jako kdybys proti ní postavil Mondeo titanium S 2.5Turbo liftback/sedan se sportovním podvozkem na 18" kolech, tak to bude zase jiný kafe proti mýmu kombiku :).
Ohledně spotřeby máš naprostou pravdu, Jetta je lehčí. Onehdá jsem měl Lagunu Dci a spotřeba se pohybovala na podobné úrovni (6-7l). Setkával jsem se s nadutými majitely oktávek či golfu TDI , kteří se mi vysmívali, že je spotřeba vyšší, ale já jim za boha nemohl vysvětlit, že to auto je větší a těžší >:D Jsem rád, že alespoň někdo to chápe :yes: >:-[] . Tím turboefektem však trpí i ten dvoulitr, ale jsem zatím spokojen, jede dobře, nyní mne odvezl do Krušných hor a nikde nezapadl ( nevim jak u tebe, ale tady je sněhová kalamita a jsou překvapeni silničáři, už zas :D), všude se to vyhrabalo.. Jsou to mé první hory s tímto autem a spokojenost veliká. Ještě musí ráno nastartovat a bude to na výbornou >:D
Na konec bych se rád vyjádřil k tomu interiéru ( já vim, je to dlouhý >:D ). Prolezl jsem hodně passatu a to výbavy highline i nižší a dost se mi nelíbily výplně dveří, tvrdé plasty a tak. U některých modelů volanty, popřípadě palubky, zase musím pochválit sedačky v alcantaře, ale ruku na srdce:D Bez toho žít mohu. :-) A k té kvalitě, mám nyní 175 tisíc najeto, nikde nic nevrže, jsou tam měkčené plasty, vše je hezky slícováno, nevidím tam opravdu subjektivně nic horšího oproti Passatu B6 ( s B7 sem neporovnával, byl finančně mimo moji relaci).
Zakončil bych to tím, že zopakuji tvojí frázi: " záleží na konkrétních prioritách řidiče". Tohle by se mělo tesat do kamene :).
p.s. Já bych do Mondea šel znovu, ale trochu mne odradily studie vzhledu jeho nástupce.. uvidíme :-) zatím na výměnu ještě čas není >:D -
Švagi 09.01.13 08:25
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pár postřehu k recenzi
Tak vidis, zas tak hloupe to neni, tak pak si nezapomen opravit v recenzi, ze nefunguje hlasove ovladani a ze musis vyndavat predni masku kvuli svetlu :-D. Jinak pokud mas androida, tak ti doporucim jeden super program na hlasove vytaceni. -
Mates81 03.01.13 14:58
« Re: Re: Re: Re: 1,8tdci
Pokud se nepletu, tak motory 1,6TDCi (66 a 80kW) a 2,0TDCi (100kW) jsou od PSA. A právě 1,8TDCi (85kW) je konstrukcí nejodolnější a také z těchto variant nejspolehlivější, je také z nejstarší. Motory od PSA jsou 16ventilové, naopak 1,8 je osmiventilová ;-) -
Švagi 02.01.13 22:37
« Re: Re: Pár postřehu k recenzi
No je to v návodu hezky popsane, např. vysloší v AJ něco podobného jako Climate control - temperature up (nebo down), nebo zadáš přímo teplotu slovy např. 25 stupňu celsia (v AJ)atd. Tak v tom fordu byli asi dobří tataři >:D jako ja vydělával světlo myslím si že cca 5x a NIKDY jsem neodělával přední masku, vždy jak jsem popisoval. Je ale fakt, že na na MK3 to šlo lépe, bez použití nástrojů. S tím modrozubem je to tak, že ten protokol na přenos hudby A2DP je harwarová záležitost. Jinak ten modul umí i to, že se sám přes flešku upgradneš i samotný modul a tím pádem, tam ti budou komunikovat i novější mobily např o.s. android atd.
Děkuji za pochvalu, ono dobře i vypadá a také skvěle jezdí >:D no kola jsem již prodal, budu kupovat 17ctky.