Ford Mondeo (2008)
1.1.2013Chtěl bych se s vámi podělit o zkušenosti s Fordem Mondeo kombi MK IV ve verzi 2.0 TDCi 85Kw. Již jsem to sliboval dlouho, že recenzi napíšu a budu rád,…
Ford Mondeo (Ozzman)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
Ozzman 11.01.13 22:51
« Re: Podvozek
Ahoj. S Jettou se sportpacketem jsem nejel, jen s comfortline 2.0 Tdi 103 kw ( mimo té naší), ta byla až na těžší předek stejná jak ta naše ( až na motor samozřejmě). Jetta s klasickým podvozkem není ani o tolik houpavější, ale přijde mi že odskakuje, jakmile nemáš ideální asfalt, poskakuje jak koza. Mondeo solidně žehlí nerovnosti a v zatáčkách drží jak přibité, v tom vidím ten náskok oproti adekvátní konkurenci :-) Je fakt, že porovnávám naftu s benzínem, auta jsou jinak těžká na předek a Mondeo má širší gumy (215X205). Pravda je že Jetta se krásně ovládá třeba na sněhu, lze si pomoct ručkou a auto je krásně předvídatelné. Řekl bych že díky tomu kufru navíc má jinde těžíště a je lépe vyváženo. Porovnával jsem s klasickými standardními vozy jako je Passat,Laguna, Oktávka .. a proti těm v základu má Mondeo opravdu lepší podvozek :). Tvá Jetta je moc hezká a když na ni tak koukám, tak kam se hrabe nynější generace. Jak ale píšeš máš sportpacket a není to standartní Jetta jestli mi rozumíš :-) , takže to je jako kdybys proti ní postavil Mondeo titanium S 2.5Turbo liftback/sedan se sportovním podvozkem na 18" kolech, tak to bude zase jiný kafe proti mýmu kombiku :).
Ohledně spotřeby máš naprostou pravdu, Jetta je lehčí. Onehdá jsem měl Lagunu Dci a spotřeba se pohybovala na podobné úrovni (6-7l). Setkával jsem se s nadutými majitely oktávek či golfu TDI , kteří se mi vysmívali, že je spotřeba vyšší, ale já jim za boha nemohl vysvětlit, že to auto je větší a těžší >:D Jsem rád, že alespoň někdo to chápe :yes: >:-[] . Tím turboefektem však trpí i ten dvoulitr, ale jsem zatím spokojen, jede dobře, nyní mne odvezl do Krušných hor a nikde nezapadl ( nevim jak u tebe, ale tady je sněhová kalamita a jsou překvapeni silničáři, už zas :D), všude se to vyhrabalo.. Jsou to mé první hory s tímto autem a spokojenost veliká. Ještě musí ráno nastartovat a bude to na výbornou >:D
Na konec bych se rád vyjádřil k tomu interiéru ( já vim, je to dlouhý >:D ). Prolezl jsem hodně passatu a to výbavy highline i nižší a dost se mi nelíbily výplně dveří, tvrdé plasty a tak. U některých modelů volanty, popřípadě palubky, zase musím pochválit sedačky v alcantaře, ale ruku na srdce:D Bez toho žít mohu. :-) A k té kvalitě, mám nyní 175 tisíc najeto, nikde nic nevrže, jsou tam měkčené plasty, vše je hezky slícováno, nevidím tam opravdu subjektivně nic horšího oproti Passatu B6 ( s B7 sem neporovnával, byl finančně mimo moji relaci).
Zakončil bych to tím, že zopakuji tvojí frázi: " záleží na konkrétních prioritách řidiče". Tohle by se mělo tesat do kamene :).
p.s. Já bych do Mondea šel znovu, ale trochu mne odradily studie vzhledu jeho nástupce.. uvidíme :-) zatím na výměnu ještě čas není >:D -
Jetty 11.01.13 20:06
« Podvozek
Ahoj,
s tím, že má Mondeo lepší podvozek než Jetta v zatáčkách tak úplně nesouhlasím. Možná tak oproti té 1.6 s klasickým podvozkem, ten je houpavě naladěn, ale pokud by jses někde svezl v Jettě se sportpaketem, tak ta je zase úplně jinde. Kamarád tohle Mondeo má, akorát 1.8TDCi, takže vím o čem mluvím... ta hmotnost a rozměry oproti Jettě jsou v zatáčkách znát... ;-) Jinak ta 1.8 ho zklamala spotřebou, předtím měl tu starší generaci s 2.0TDCi (spotřeba 6,5) a 1.8 mu bere skoro o litr víc... Když si vezmu. že mě TDI se 125kW bere reálně 5,5 a umí i pod 5... je ale pravda, že Jetta je zas lehčí... 1.8TDCi má taky docela skokový nástup kroutícího momentu.. Pod 1700 se motor nemá k životu a pak najednou přijde docela velký kopanec, to tě nutí jedničku zbytečně vytáčet, aby pak dvojka nespadla do mrtvého pásma, takže si myslím, žes s tím 2.0 udělal dobře.
Auto jinak jako takové je samozřejmě povedené, dle mého se interiérem Passatu stále nevyrovná, ale to je osobní názor. Každopádně Mondeo je rovnocenný soupeř a záleží na konkrétních prioritách řidiče. ;-) -
Švagi 09.01.13 08:25
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pár postřehu k recenzi
Tak vidis, zas tak hloupe to neni, tak pak si nezapomen opravit v recenzi, ze nefunguje hlasove ovladani a ze musis vyndavat predni masku kvuli svetlu :-D. Jinak pokud mas androida, tak ti doporucim jeden super program na hlasove vytaceni. -
Ozzman 03.01.13 15:03
« Re: Re: Re: Re: Re: 1,8tdci
Ano, ale zapoměl si že ty 2.0Tdci jsou ve více výkonech (85,103,120 Kw). A ty jsou od PSA ( 85 a 103 je stejný motor, jen každý jinak naladěn ten nový 120kw už nevím). 1.8Tdci 92Kw je Ford a snad i stará 2.2 Tdci 120Kw ( nyní 147Kw - tam si nejsem jist, zdali je to Ford nebo PSA).
1.8Tdci 85kw se do Mondea MK4 nedávala, pokud vím :-) -
Mates81 03.01.13 14:58
« Re: Re: Re: Re: 1,8tdci
Pokud se nepletu, tak motory 1,6TDCi (66 a 80kW) a 2,0TDCi (100kW) jsou od PSA. A právě 1,8TDCi (85kW) je konstrukcí nejodolnější a také z těchto variant nejspolehlivější, je také z nejstarší. Motory od PSA jsou 16ventilové, naopak 1,8 je osmiventilová ;-)
Jinak kámoš je fajnšmekr, má na tom Mondeu 18" s šířkou 235 a origo ST designem :-) Možná i proto má ta 1.8 TDCi o litr větší spotřebu něž ten předchozí 2.0 >:D Přeci jen Mondeo by na taková kola, podle mě, mělo mít aspoň ten 2.0TDCi se 103kW... Jenže on se nechal zlákat tím moderním downsizingem a říkal si, že když má 2.0TDCi s 85kW, tak nová 1.8 s 92kW mu musí stačit. Ona mu i stačí, ale víc se natrápí, což poznáš na spotřebě :-(
K té palubce, Mondeo má materiály alespoň to po faceliftu naprosto v pohodě, jsou měkčené a vypadají kvalitně, ale VW má pořád tu povrchovou úpravu dle mého dotaženější. To už se ale bavím o docela nepodstatných detailech... Já měl namysli spíš design palubky jako takové, že se mi líbí u VW víc. Například nejsem u Mondea zrovna nadšený ani u přístrojovky z toho půlotáčkoměru a celkově ty budíky mi přijdou laciněji provedené.. Ještě víc to kontrastuje u nového Focusu vs Golfu, ale jak jsem psal, je to design, složitá věc, co se líbí jednomu, to se nemusí líbit druhému.
Mondeo má navrch zase designem venkovním, kdy i obyčejné verze vypadají k světu. Passat aby se alespoň dotáhl na jeho šmrnc, musí mít výbavu highline, navíc má naprosto škaredé sedačky v těch verzích social edition... Oproti Titanium S už musíš dokoupit R Line packet, jinak Passat vypadá jako chudší příbuzný. Navíc se mi zdá ten nový Passat už moc usedlý (předek) a to samé platí pro novou Jettu (taky hlavně předek), ale ta už přišla i o většinu chromu a šetřilo se i na dalších věcech, škoda :-( Byl jsem se s ní svézt v autosalonu a zlatá moje 5. řada... Myslím si, že tento model se dlouho vyrábět nebude a brzy přijde nástupce na platformě MQB. Jinak se z premianta třídy stane lowend ;-\
K tomu sněhu :-) Taky tu nasněžilo a pro mě by nemuseli ty vedlejší tahy ani moc shrnovat, je pak větší sranda. Ráno o půl sedmé jsem si byl trochu zablbnout, kdy už z toho vyrostu >:D
P.S. Koupě nového auta zatím u mě taky není aktuální, ale pokud ano, Jettu bych si znovu rád koupil. Ale tuto co mám, jenže ta se už nevyrábí :-) Ta nová šla s cenou podstatně dolů a vymezila se tak od Passatu, ale dolů šla i s detaily... Aktuální Passat mě designem moc neoslovuje, takže nyní bych rozhodoval mezi Passatem CC, 508 a faceliftovaným Avensisem. Tipoval bych to ale na Avensis, ten facelift se povedl a hodně se mi líbí :-)