Diskuse

Ford Mondeo (2008)

1.1.2013

Chtěl bych se s vámi podělit o zkušenosti s Fordem Mondeo kombi MK IV ve verzi 2.0 TDCi 85Kw. Již jsem to sliboval dlouho, že recenzi napíšu a budu rád,…

 

Ford Mondeo (Ozzman)

Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz

  • « 01 Reagovat !

    foto icetiger

    icetiger 05.02.14  20:54

    « Re: Re: Prasklina

    jo, řeknu to takhle - buď si sjednej pojistku na sklo, ale vyhřívané je dost - počítej tak 20 000 - drahé

    druhá možnost - sežeň si někoho, kdo má babetu či něco podobného, mu zdraží pojistku o 10 Kč a máš to vyřešené
  • « 01 Reagovat !

    foto Ozzman

    Ozzman 05.02.14  18:11

    « Re: Prasklina

    Přesně tuhle opravu jsem podstoupil s rodiči Jettou ( na semaforu při cestě na státnice mi od projíždějícího kamionu veltěl kámen přimo mezi oči:D). Měl sem to zadarmo přes strejdu, který dělal v ČSAD. Dnes to vypadá jak kdyby na skle byla zachlá muška . Nicméně Jetta nemá vyhřívané sklo.

    Mondeo je vyhřívané a dočetl jsem se, že tam prý oprava není možná.... I když v mém případě nedošlo k poškození drátků, možná by s tím šlo něco dělat.

    Každopádně díky za tip ;-)
  • 10 Reagovat !

    foto woody-alien

    woody-alien 05.02.14  16:02

    « Prasklina

    V místě přejímacího technika ve "svém" servisu Ford jsem už kdysi dávno viděl nabídku na certifikovanou opravu čelního skla. Týkalo se to ďobanců, pavouků a prasklinek do cca 3x3cm. Sám jsem to zatím nevyužil, protože moje skla (dvakrát u H1) byla poškozená opravdu dost a šla rovnou na výměnu. Ale poslal jsem tam svého známého s Octávkou, kterej sklo neměl pojištěný. Měl tam ťukes asi do 1 cm průměru a byl jsem zvědav, jak to bude vypadat. Oprava stála tisícovku, dostal certifikát o opravě v původní jakosti ale hlavně to poškození prakticky nebylo vidět.
  • « 00 Reagovat !

    foto Ozzman

    Ozzman 08.04.13  10:09

    « Re: Jezdit mírněji

    :D:D Upřímě? Ani mi neproběhne hlavou tenhle výpočet a stejně na to šlápnu po chvíli >:D Rozumim přesně co tím myslíš a vím, že tuhle spotřebu neudržím dlouhodobě :D:D
  • 00 Reagovat !

    foto woody-alien

    woody-alien 05.04.13  14:35

    « Jezdit mírněji

    Ahoj, tak tvoji spotřebu bych bral všemi deseti. >:D Já jezdím v průměru do 7.5 litru a míň než šest to snad ani nejde. Leda že bych vylezl ven a tlačil. >:-[]

    Zaujala mě ale tvoje poznámka na konci. Jezdit mírněji a ušetřit tak 1 litr na 100. Jistě že to jde a občas takové myšlenky přepadnou každého. Včetně mě. Uvedu ti modelovou situaci takového mého přemýšlení.

    "Co kdybych jezdil mírněji ? To bych se mohl dostat klidně tak na 6.5 až 6.8 a ani by to nebolelo. No jo, ale Mondeo jsem mimo jiné kupoval taky proto, abych se svezl, nebo ne ? No samozřejmě, ale je krize, každá koruna dobrá. No dobře, a kolik teda ušetřím ? Když jezdím jak chci, zůstávám furt na maximu 7.5 litru. Když zmírním, tak v ideálním případě ušetřím litr na sto. Vzdám se zádotlačných rozjezdů, nemusím taky předjet každou kolonu a na dálnici se podvolím limitu - budiž, to bych možná snesl. Tak znovu, kolik tedy ušetřím. Při měsíčním nájezdu do 1500 km to bude 15 ušetřených litrů po 36 korunách, to je 540 korun měsíčně. Krucipísek, pětikilo utratím jen to fikne, když vyrazím s dětma do ZOO. A nemám snad já nárok na svojí ZOO ? Víš co, kašlu na to. Já se budu měsíc hlídat, na dálnici vpravo, rozjezdy šneka a výsledek ? Nula nula nic."

    V ten okamžik moje myšlenky končí a šlapu na plyn. >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto Ozzman

    Ozzman 08.02.13  17:46

    « Re: prasklá trubka nasávání

    Ahoj.. je to kousek nalevo od levého světlometu ( když budeš stát před autem tak pravého), je tam plastová trubka hranatá, najdeš ji pod nálevkou na kapalinu do odstřikovačů. Je trochu schovaná za výztuhami motoru a hůře se k ní dostává, ale dá se to bez jakékoliv demontáže stáhnout.. přeju trpěloviost:D
  • 00 Reagovat !

    foto premach

    premach 08.02.13  14:24

    « prasklá trubka nasávání

    Chtěl bych se zeptat ozzmana kde našel ten prasklý spoj na trubce nasávání vzduchu? mám stejné auto 1,8 TDCI a na volnoběh mi něco klepe jakoby někde v palubovce . Jinak jsem to asi před rokem nechal čipnout na 110 kw a paráda, spotřeba o litr méně, doporučuju.
  • « 00 Reagovat !

    foto Ozzman

    Ozzman 13.01.13  18:35

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Podvozek

    Jo, to určitě je, mne by sice stačil, ale myslím, že Jetta si alespoň ten dvoulitr zaslouží, přeci jen auto nižšší střední třídy nemusí končit na 105 koníkách, to by bylo nejméně z konkurence. Možná začnou dávat ten nový 2.0tdi 110Kw, co bude teď v OIII a Golfu, pokud s ním nečekají na novou generaci Jetty.. uvidíme :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto Jetty

    Jetty 13.01.13  10:31

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Podvozek

    K tomu prodeji - ono prodávat auto s najetými 30tis opravdu moc smysl nemá...
    Jetta motory - no já myslím že stále dělají obě varianty, jen jsem někde četl, že je od r. 2013 nebudou prodávat v Evropě. Jen tak ze zvědavosti jsem koukl na konfigurátor a 2.0TSI se 155kW tam stále figuruje, ale 2.0TDI opravdu zmizel ;-\ A řekni sám, není naftový vrchol v podobě ufuněného 1.6TDI k smíchu? Ne že by to byl špatný motor, ale pro rychlé svezení mu moc výkonové rezervy prostě nezbývá 8-s
  • « 00 Reagovat !

    foto Jetty

    Jetty 13.01.13  10:14

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Podvozek

    Ahoj Woody, jsem rád, že jsi se taky podělil se zkušenostma :-) S tím, že na Mondeu vypadají i 17" malé máš pravdu, kola prostě dělají auto. Já když Jettu vždycky přezuju na zimní 16", tak je to prvních 14 dní katastrofa, než si na ten nový look zvyknu :-|
    K těm autům - 508 jízdně nevím, pouze jsem v ní seděl na autosalonu a interiér se mi líbil. Moc mě nebere ten volant s milionem tlačítek, ale co už... Nicméně věřím tomu, že bych si na 508 GT s lichoběžníkem určitě zvykl. >:D S F/L Avensisem jsem jel a musím říct, že se ho Japoncům podařilo slušně poladit. Podvozkově je tvrdší než dřív, ale v tom správném slova smyslu. I na 18" je stále komfortní, přitom agilní :yes: Interíér zlepšil plasty, jediné mínus jsou některé displeje. Třeba ten na klimě mi grafikou připomíná ten, který měl climatronic v jedničkové Octávii... Taky ale nic, co bych nepřežil :-) Když si vezmu spolehlivost Toyoty a hlavně pečlivost Japonců, skloubenou s pěkným interiérrem a konečně i pěknou kastlí (hlavně v kombíku s origo 18" a v bílé barvě) tak je to auto, které bych do výběru musel zařadit :yes:
  • « 00 Reagovat !

    foto Ozzman

    Ozzman 12.01.13  18:19

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Podvozek

    Díky, pročtu si to >:D A určitě máš pravdu, že s tím lehčím benzínem to bude jiná káva. Někdy bych se rád s takovým kousek projel, dost by mne to zajímalo, třeba se to někdy poštěstí :). Kamarád má však Mondeo Liftback ve stejné barvě jak já a k tomu 18tky ( motor sice jen 2.0i) ale i tak to vypadá velmi elegantně :-) Díky němu jsem o tom autě začal uvažovat, když mne svezl, moc se mi to líbilo :).
    K té 508, mne se moc líbí interiér :-) To jeho předchůdce 407 byla proti němu katastrofa.. i když.. mě přijde že i proti 406 :-)

    Z nových Toyot se mi líbí připravovaný kombi Auris, uvidim , jaký bude naživo :-) Jo pak taky GT86,ale to je jiná liga:D
  • « 00 Reagovat !

    foto Ozzman

    Ozzman 12.01.13  18:13

    « Re: Re: Re: Re: Re: Podvozek

    Počkej, oni už Jettu 2.0 Tdi nebo 2.0 TFSI nedělaji? Ještě na podzim byly tyto modely v konfigurátoru. Jinak díky, dyž se pro něco rozhoupou, tak přidám, ale Jetta jim slouží relativně dobře a neradi se budou loučit, má to jen 30 tisíc najeto >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto woody-alien

    woody-alien 12.01.13  17:45

    « Re: Re: Re: Re: Re: Podvozek

    Líbí se mi jak řešíte podvozky. To je nevyčerpatelné téma. ;-) Jettu jsem nikdy nejel, takže můžu tak trochu srovnávat s Passatem. Myslím, že dobře to zhodnotil Dinar, který psal, že Mondeo vůči Passatu má v jízdních vlastnostech navrch ve verzi 2.0 Ecoboost, kde je i jinak naladěno řízení. Jakmile na předek fláknete těžkej ingot nafťáku, rozdíly se smazávaj. Já už tak nedovádím jako vy, abych Mondeo jen tak pro srandu posílal bokem >:D ,ale samozřejmě úplnej necita zase nejsem. Pokud se chcete podívat, tak ve svý recenzi v diskuzi téměř na konci mám takový malý srovnání se Superbem (Když si chce majitel Mondea zlepšit náladu).

    A k těm krasotinám. Passatu jsem nikdy nějak nepřišel na chuť, ovšem první CéCéčko je bez debat nejkrásnější VW všech dob a vzhledově může klidně atakovat to nejlepší z prémie. :yes: Mondeo musí být trochu "vyštafírovaný", velký kola (i ty moje 17" jsou v podstatě málo) atd., aby se rozptýlila ta zavalitost. Ale zas kdyby se mi nelíbilo, tak si ho nekoupím, že jo... ;-) 508ka je krásný auto, ale docela mě zklamala jízdně, čekal jsem o něco víc, i ve verzi s lichoběžníkovou nápravou na Mondeo nemá. Avensis po F/L taky pěkný, ale nejel jsem ho, takže víc nemůžu hodnotit.
  • « 10 Reagovat !

    foto Jetty

    Jetty 12.01.13  17:30

    « Re: Re: Re: Re: Podvozek

    Jj. první CC je nejhezčím VW, tomu ten facelift taky tak úplně neprospěl, naštěstí ale stále vypadá dobře. Nová Jetta určitě ještě kvality má, ale aby mohla více konkurovat cenou, tak se vzdala některých detailů, pro které si VW cením. No a nově už i Top model v naftě s 1.6TDI a benzín 1.4TSI... to je k smíchu... Proto už bych musel s novým autem o třídu výš, přestože tolik prostoru nepotřebuji a preferuji spíš zábavu. Pro rodinu je Jetta prostorná až až ;-)
    No uvidíš, co rodiče koupí, když tak potom přihoď recenzi ;-) Ať ti Fordík šlape :-)
    P.S. Manželka si někdy taky ráda zablne na parkovišti, ale za ručku musím tahat já, ona má plné ruky volantu >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto Ozzman

    Ozzman 12.01.13  16:51

    « Re: Re: Re: Podvozek

    Ohledně podvozku, já opravdu nevyzdvihuji Ford >:D Jen Mondeo má v základu lepší vlastnosti, nic více. Je jasné, že umí udělat dobrý podvozek i jiní. Vem si třeba Megane a jeho RS nebo Lagunu 4C a takových aut je dost od VW po já nevim co :-)
    S Kolama máš naprostou pravdu, Já měl na Laguně 17 (225x45) a na zimu 16 (205x55) a rozdíl ve spotřebě dosahoval skoro k litru a i to líp jelo na mneších kolech :-)
    Budíky na Mondeu mi přišly taky zvláštní, ale zvykl jsem si, koneckonců ten půotáčkoměr mají jen vozy s displayem Convers, normální Mondeo má kulatý. Design palubky je opravdu subjektinvní a zvyknout se dá na ledacos. S tím vzhledem nevim, základní Mondeo taky není žádná sláva, ale je to opravdu otázkou vkusu :-) Sohlasím, že Passat trendline má dost hrozny sedačky, ale to i Jetta trendline.
    K té nové Jettě, mě se líbí celkem, ale upřímě, design nových VW už mi moc neříká, podle mě dosáhl vrcholu s Passatem B6, Jettou co máš ty a my a Prvním Passatem CC, ten je podle mě nejhezčí VW .. Nynější produkce už mi tolik neříká, ale určitě to nejsou špatná auta. Nicméně i když sem v ní nejel, byli jsme se na ní podívat s tátou v autosalonu, a mne to přišlo tak trochu jak píšeš, že ta kvalita už není uplně taková.. Byla v nějakém comfort packetu, vypadala na venek hezky, ale nevim, jestli to nebylo jen to pozlátko. Naše 1.6 začíná zlobit (viz má recenze na ni), tak rodiče pokukují po nástupci a nová Jetta se jim líbí, ale uvidíme. :-)
    S tvým výběrem, mne se moc nelíbí Avensis vzhledem , 508 je hezké auto, ale nikdy jsem v něm nejel, Akorát v 407 a 406 a ta 406 mi přišla o dost hezčí zevnitř i zvenčí :-) k Passatu CC sem se vyjádřil výše:) První generaci považuji za top.

    P.s já se taky chovám jak malej pořád:D dnes sem to tady na parkovišti poslal bokem:D A lidi čuměli blbě když se tam * velké kombi bokem:D:D Neni to taková *:D Pak sem dostal ještě spraženo od přítelkyně:D
  • « 10 Reagovat !

    foto Jetty

    Jetty 12.01.13  10:58

    « Re: Re: Podvozek

    Ahoj, s tím cos napsal souhlas. Mě šlo jen o to, že i jiné automobilky umí postavit schopný sportovní podvozek, nejen Ford ;-) Je ale pravdou, že Ford si na tom dost zakládá a tak věnuje patřičnou pozornost i základním verzím... ;-)
    Jinak kámoš je fajnšmekr, má na tom Mondeu 18" s šířkou 235 a origo ST designem :-) Možná i proto má ta 1.8 TDCi o litr větší spotřebu něž ten předchozí 2.0 >:D Přeci jen Mondeo by na taková kola, podle mě, mělo mít aspoň ten 2.0TDCi se 103kW... Jenže on se nechal zlákat tím moderním downsizingem a říkal si, že když má 2.0TDCi s 85kW, tak nová 1.8 s 92kW mu musí stačit. Ona mu i stačí, ale víc se natrápí, což poznáš na spotřebě :-(
    K té palubce, Mondeo má materiály alespoň to po faceliftu naprosto v pohodě, jsou měkčené a vypadají kvalitně, ale VW má pořád tu povrchovou úpravu dle mého dotaženější. To už se ale bavím o docela nepodstatných detailech... Já měl namysli spíš design palubky jako takové, že se mi líbí u VW víc. Například nejsem u Mondea zrovna nadšený ani u přístrojovky z toho půlotáčkoměru a celkově ty budíky mi přijdou laciněji provedené.. Ještě víc to kontrastuje u nového Focusu vs Golfu, ale jak jsem psal, je to design, složitá věc, co se líbí jednomu, to se nemusí líbit druhému.
    Mondeo má navrch zase designem venkovním, kdy i obyčejné verze vypadají k světu. Passat aby se alespoň dotáhl na jeho šmrnc, musí mít výbavu highline, navíc má naprosto škaredé sedačky v těch verzích social edition... Oproti Titanium S už musíš dokoupit R Line packet, jinak Passat vypadá jako chudší příbuzný. Navíc se mi zdá ten nový Passat už moc usedlý (předek) a to samé platí pro novou Jettu (taky hlavně předek), ale ta už přišla i o většinu chromu a šetřilo se i na dalších věcech, škoda :-( Byl jsem se s ní svézt v autosalonu a zlatá moje 5. řada... Myslím si, že tento model se dlouho vyrábět nebude a brzy přijde nástupce na platformě MQB. Jinak se z premianta třídy stane lowend ;-\
    K tomu sněhu :-) Taky tu nasněžilo a pro mě by nemuseli ty vedlejší tahy ani moc shrnovat, je pak větší sranda. Ráno o půl sedmé jsem si byl trochu zablbnout, kdy už z toho vyrostu >:D
    P.S. Koupě nového auta zatím u mě taky není aktuální, ale pokud ano, Jettu bych si znovu rád koupil. Ale tuto co mám, jenže ta se už nevyrábí :-) Ta nová šla s cenou podstatně dolů a vymezila se tak od Passatu, ale dolů šla i s detaily... Aktuální Passat mě designem moc neoslovuje, takže nyní bych rozhodoval mezi Passatem CC, 508 a faceliftovaným Avensisem. Tipoval bych to ale na Avensis, ten facelift se povedl a hodně se mi líbí :-)
  • « 10 Reagovat !

    foto Ozzman

    Ozzman 11.01.13  22:51

    « Re: Podvozek

    Ahoj. S Jettou se sportpacketem jsem nejel, jen s comfortline 2.0 Tdi 103 kw ( mimo té naší), ta byla až na těžší předek stejná jak ta naše ( až na motor samozřejmě). Jetta s klasickým podvozkem není ani o tolik houpavější, ale přijde mi že odskakuje, jakmile nemáš ideální asfalt, poskakuje jak koza. Mondeo solidně žehlí nerovnosti a v zatáčkách drží jak přibité, v tom vidím ten náskok oproti adekvátní konkurenci :-) Je fakt, že porovnávám naftu s benzínem, auta jsou jinak těžká na předek a Mondeo má širší gumy (215X205). Pravda je že Jetta se krásně ovládá třeba na sněhu, lze si pomoct ručkou a auto je krásně předvídatelné. Řekl bych že díky tomu kufru navíc má jinde těžíště a je lépe vyváženo. Porovnával jsem s klasickými standardními vozy jako je Passat,Laguna, Oktávka .. a proti těm v základu má Mondeo opravdu lepší podvozek :). Tvá Jetta je moc hezká a když na ni tak koukám, tak kam se hrabe nynější generace. Jak ale píšeš máš sportpacket a není to standartní Jetta jestli mi rozumíš :-) , takže to je jako kdybys proti ní postavil Mondeo titanium S 2.5Turbo liftback/sedan se sportovním podvozkem na 18" kolech, tak to bude zase jiný kafe proti mýmu kombiku :).
    Ohledně spotřeby máš naprostou pravdu, Jetta je lehčí. Onehdá jsem měl Lagunu Dci a spotřeba se pohybovala na podobné úrovni (6-7l). Setkával jsem se s nadutými majitely oktávek či golfu TDI , kteří se mi vysmívali, že je spotřeba vyšší, ale já jim za boha nemohl vysvětlit, že to auto je větší a těžší >:D Jsem rád, že alespoň někdo to chápe :yes: >:-[] . Tím turboefektem však trpí i ten dvoulitr, ale jsem zatím spokojen, jede dobře, nyní mne odvezl do Krušných hor a nikde nezapadl ( nevim jak u tebe, ale tady je sněhová kalamita a jsou překvapeni silničáři, už zas :D), všude se to vyhrabalo.. Jsou to mé první hory s tímto autem a spokojenost veliká. Ještě musí ráno nastartovat a bude to na výbornou >:D
    Na konec bych se rád vyjádřil k tomu interiéru ( já vim, je to dlouhý >:D ). Prolezl jsem hodně passatu a to výbavy highline i nižší a dost se mi nelíbily výplně dveří, tvrdé plasty a tak. U některých modelů volanty, popřípadě palubky, zase musím pochválit sedačky v alcantaře, ale ruku na srdce:D Bez toho žít mohu. :-) A k té kvalitě, mám nyní 175 tisíc najeto, nikde nic nevrže, jsou tam měkčené plasty, vše je hezky slícováno, nevidím tam opravdu subjektivně nic horšího oproti Passatu B6 ( s B7 sem neporovnával, byl finančně mimo moji relaci).
    Zakončil bych to tím, že zopakuji tvojí frázi: " záleží na konkrétních prioritách řidiče". Tohle by se mělo tesat do kamene :).

    p.s. Já bych do Mondea šel znovu, ale trochu mne odradily studie vzhledu jeho nástupce.. uvidíme :-) zatím na výměnu ještě čas není >:D
  • 11 Reagovat !

    foto Jetty

    Jetty 11.01.13  20:06

    « Podvozek

    Ahoj,

    s tím, že má Mondeo lepší podvozek než Jetta v zatáčkách tak úplně nesouhlasím. Možná tak oproti té 1.6 s klasickým podvozkem, ten je houpavě naladěn, ale pokud by jses někde svezl v Jettě se sportpaketem, tak ta je zase úplně jinde. Kamarád tohle Mondeo má, akorát 1.8TDCi, takže vím o čem mluvím... ta hmotnost a rozměry oproti Jettě jsou v zatáčkách znát... ;-) Jinak ta 1.8 ho zklamala spotřebou, předtím měl tu starší generaci s 2.0TDCi (spotřeba 6,5) a 1.8 mu bere skoro o litr víc... Když si vezmu. že mě TDI se 125kW bere reálně 5,5 a umí i pod 5... je ale pravda, že Jetta je zas lehčí... 1.8TDCi má taky docela skokový nástup kroutícího momentu.. Pod 1700 se motor nemá k životu a pak najednou přijde docela velký kopanec, to tě nutí jedničku zbytečně vytáčet, aby pak dvojka nespadla do mrtvého pásma, takže si myslím, žes s tím 2.0 udělal dobře.
    Auto jinak jako takové je samozřejmě povedené, dle mého se interiérem Passatu stále nevyrovná, ale to je osobní názor. Každopádně Mondeo je rovnocenný soupeř a záleží na konkrétních prioritách řidiče. ;-)
  • « 10 Reagovat !

    foto Ozzman

    Ozzman 10.01.13  18:21

    « Re: Re: Re: vymena ziarovky

    :yes: Díky :-)
  • « 10 Reagovat !

    foto tonez

    tonez 10.01.13  17:31

    « Re: Re: vymena ziarovky

    [odkaz] Tady je to krásně vidět.. Tento "proces" už mám za sebou.. Sice pakárna, ale kam se to hrabe na bývalé Stilo, tam to bylo na motorvku skoro:D
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!


Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele




Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…