Recenze

10 Majitel

Suzuki SX4 Suzuki Sx4 1.6 GL/AC 4WD

9,62 Uživatelé

Hodnoceno: 13× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Suzuki SX4, foto 1 Suzuki SX4, foto 2 Suzuki SX4, foto 3 Suzuki SX4, foto 4 Suzuki SX4, foto 5 Suzuki SX4, foto 6 Suzuki SX4, foto 7 Suzuki SX4, foto 8
Suzuki SX4, foto 9 Suzuki SX4, foto 10 Suzuki SX4, foto 11 Suzuki SX4, foto 12 Suzuki SX4, foto 15
 

Technické info

Přezdívka auta Suzi Rok výroby 2011 Koupeno nové najeto [km]:62000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1586 výkon [kW]: 88 kroutící moment [Nm]: 156 zrychlení 0-100 km/h [s]: 11,6 maximální rychlost [km/h]: 175 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 269 pohon kol: 4x4 spotřeba [l/100km]: 7

Popis vozu

Vůz jsem původně vybíral hlavně pro svou drahou máti, které měl sloužit ke každodenní dopravě do zaměstnání vzdáleného cca 80km, a to za všech okolností a každého počasí. Nad svými konkurenty měl od začátku výhody v podobě "líbivého" designu a pohonu 4x4. Nakonec vyhrál i poměrem ceny a užitných vlastností.

Ale protože život je plný změn, Suzi už neslouží jako dopravní kočár na jedné trase, ale stal se z ní centrální dopravní prostředek který zneužívám zejména já. A protože už nám věrně slouží přes 4 roky a více jak 60.000 kilometrů, rád bych se zde podělil o své zkušenosti a zážitky.

Chtějte po mně cokoliv, ale o designu vám toho opravdu moc neřeknu. Vůz totiž působí elegantně ale značně neutrálně, snad jen s výjimkou přední masky. Pokud totiž přivřete obě oči a zaměříte se na čelní světlomety, mohou na vás po chvíli šilhání působit působit lehce agresivně. A ačkoliv se lidé z marketingového oddělení Suzuki ve svých reklamách snažili Sx4 vystihnout jako skvělý vůz pro všechny příležitosti a volnočasové aktivity, za volantem většiny z nich potkáte převážně ženy s dětmi a postarší lidi. A i když to, co jsem právě napsal mohlo vyznít kriticky, pro mě osobně je to spíš pozitivní. Auto má bezproblémovou pověst a při většině policejních kontrol projedu bez povšimnutí.

Ohledně motoru vám toho ale mohu říci více. Pod kapotou se skrývá osvědčená a spolehlivá šestnáctisotvka s označením M16A, která je i v novém modelu Suzuki Vitara. Málo koho bude zajímat, že se jedná o napříč uložený čtyřválec s 16 ventily a proměnným časováním VVT. Více vás asi bude zajímat, že za volantem máte k dispozici 120 koní přenášených 5 stupňovou manuální převodovkou primárně na přední kola. Motor je velmi kultivovaný a rád se nechá vytočit. Ručička otáčkoměru se sice od spodního pole odlepuje poměrně letargicky, ale ve vyšších otáčkách motor nádherně ožívá, a vytváří příjemnou a kultivovanou zvukovou kulisu. Převodovka je přesná, její dráhy jsou krátké a hlavice řadící páky příjemně padne do ruky.

Zkratka AWD v popisku vozu naznačuj že se jedná o model s pohonem 4x4, který zajišťuje systém iAWD (Inteligent All Wheel Drive). Jak jsem již psal o pár řádků výše, primárně jsou poháněna pouze přední kola, nicméně v případě zhoršených klimatických podmínek nebo vjezdu na nezpevněné komunikace si můžete na třípolohovém kolébkovém přepínači, umístěném vedle ruční brzdy, vybrat z dalších dvou možností pohonu. První, a již zmíněná možnost, je “2WD“, tedy pohon pouze přední nápravy. Druhou možností je “Auto“ - na palubní desce se vám zeleně rozsvítí ikonka značící, že za normálních okolností jsou hnána pouze přední kola, ovšem při jejich prokluzu může řídící jednotka poslat přes elektromagnetickou spojku až 50% výkonu na zadní nápravu. A v případě použití třetí možnosti, s označené “Lock“, se na palubní desce rozsvítí oranžová kontrolka značící, že výkon je rovnoměrně rozdělen 50/50 mezi přední a zadní nápravu. Ovšem tato možnost je použitelná pouze do rychlosti 60km/h, poté se automaticky přepne do režimu “Auto“.

Co se brzd týče, je tento 1,2 tuny vážící vůz vybaven čtyřmi kotoučovými brzdami, které si s vozem hravě poradí. Ani po 150 km cestě s plně obsazeným autem a plně naloženým kufrem jsem nezaznamenal žádný výrazný pokles jejich účinnosti ani náznak vadnutí.

Na vnitřní prostornost vozu si nemohu stěžovat. Jak jsem již zmiňoval, naskládali jsme se dovnitř i v 5 lidech + zavazadla z koleje. Nepopírám, že kdyby vzadu neseděly 3 drobné slečny, asi by mě už v půlce cesty všichni proklínali, ale jako zátěžový test dobrý, ne?
Nicméně ve 4 lidech už si nikdo na nedostatek místa nestěžoval. Jedinou limitující věcí je zde kufr. Pokud by jste vše chtěli naskládat jen do kufru, a nemít s tím příliš starostí, bude se vám nejlépe cestovat ve třech lidech. Pak nebudete mít potíže ani se zimní výpravou do hor zahrnující lyže, prkna, výbavu a dostatek zásob.
V interiéru je také dostatek odkládacích míst, ovšem kvantita zde trochu vyvažuje kvalitu.


V interiéru byly použity, jak je pro mnoho japonských vozů zvykem, tvrdé šedé plasty. Jejich zpracování a slícování je tradičně Japonsky zcela přesné a příkladné. Nešťastná mi ale přijde velikost některých úložných prostor. Mezi drobné mínusy také patří pronikající hluk motoru a aerodynamický hluk při dálničních rychlostech. Nejedná se o žádnou velkou tragédii, zvlášť když i některé, v současnosti produkované vozy, jsou na tom v tomto ohledu mnohem hůře.

Pokud vám vnější hluk opravdu vadí, můžete ho relativně snadnou eliminovat za pomoci standardně montovaných 8 reproduktorů a subwooferu, který je umístěn uprostřed palubní desky. Standardně montované rádio má paměť na 12 stanic a přehrává i mp3. Dále je zde k dispozici manuální klimatizace a vyhřívané sedačky. Ano, mohl bych zmínit ještě blbinky v podobně ABS, posilovačů, výškově nastavitelného sedadla řidiče a nevím co ještě, ale to už vám dnes nabídne v základu i sekačka od Mountfieldu, ne? ;-)

Co se týče jízdních vlastností, troufám si říci že překonává očekávání. Vůz se i přes svou vyšší světlou výšku v zatáčkách nijak extrémně nenaklání a dobře drží stopu. Upřímně řečeno, ještě nikdy jsem si netroufl ho hnát až do krajnosti, nicméně vzhledem ke slabému bočnímu vedení sedaček mám pocit, že dřív si napíchnete zadek na ruční brzdu, než se vůz definitivně utrhne. V běžném provozu je jízda komfortní.

Výlety do neznámých končin či projížďky v nepříznivém počasí si v tomto voze vyloženě užívám. Vyšší světlá výška v kombinaci s pohonem 4x4 člověku umožní víc, než na co si mnozí z nás troufnou. Samozřejmě hned pár týdnu po koupi jsem bádal všechny polní a lesní cesty v okolí, s prvním sněhem jsem se okamžitě vydal na silnice i na parkoviště a užíval si všech benefitů, které tento vůz nabízí. A věřte nebo ne, za ty peníze jich je sakra dost!

Já osobně jsem s naší Suzi stále nadmíru spokojen. Do budoucna už jen plánuji maličkosti jako dokoupit střešní nosiče, loketní opěrku a tažné zařízení. Vůz mě nikdy nenechal na holičkách a již mnohokrát mi odpustil mou blbost, nadutost či nezkušenost. Zkrátka dobře - je to člen rodiny.

Pokud by vás snad něco ohledně mých zkušeností se Suzuki Sx4 zajímalo či zajímalo, bez obav mi napište a snad vám budu užitečný.

Silné stránky

Pružný a kultivovaný motor
Pohodlný podvozek
Pohon 4x4
Příjemná pozice za volantem
Dostatek místa na zadních sedadlech
Dostatek míst na odložení lahve s pivem
8 reproduktorů + Subwoofer
Spotřeba

Slabé stránky

Výhled přes A sloupky
Menší kufr
Náladovost zpátečky
Hlučnost na dálnici
Menší odkládací schránka před spolujezdcem
Ovládání palubního počítače "skrz volant"

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Co se údržby vozu týče, jezdíme pouze na pravidelné servisní kontroly do Auto-moto Rieger.
K vážným poruchám na voze zatím (naštěstí) nedošlo. Pouze jednou, po týdením parkování ve studené a vlhké podzemní garáži si elektronika postavila hlavu - po odpojení a opětovném připojení baterie se vše vrátilo do normálu.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Vůz byl zakoupen v Autosalonu Gerhard & Horejsek v Litoměřicích. Před zakoupením vozu nám byl půjčen na "testovací jízdu", která se díky svátkům a víkendu protáhla na 4 dny, během kterých jsme se do vozu zamilovali. Přístup personálu v autosalonu byl skvělý, odpověděli nám na všechny otázky a pomohli s vyřizováním veškerých formalit během nákupu.

Video

Před pár lety, když ještě v zimě opravdu padal sníh, jsme vzali naší SX4 na takový malý test jejího zimního "FunFactor-u". Jak dopadl se můžete podívat sami.

 

Novinky v recenzi

12.1.2016 22:32

Finální verze!

Konečně jsem se usadil k PC a celý obsah přepracoval do finální podoby! =)

Video

Přímý odkaz na video.


Další vozy Suzuki SX4



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10

Příkladná!

praktičnost
10

Kompaktní rozměry, snesitelná spotřeba, pohon 4x4 a nízké provozní náklady. Co víc si přát?

prostornost
8

Prostornost tohoto vozu je přímo úměrná šikovnosti řidiče. Při troše šikovnosti se tam toho dá vejít hodně. Od bagáže 5 lidí cestujících z koleje domů na vánoce, až po pár skříněk z IKEA

jízdní vlastnosti
9

Jistota na mokrých a zasněžených silnicích je vykoupena mírným nakláněním způsobeným vyšší světlou výškou. Ale nic hrozného.

jízdní komfort
10

Bydlíme v maloměstě obklopeném jedněmi z nejhorších silnic v širokém dalekém okolí, a pevně věřím že i díky komfortu SX4 mi ještě nemuseli rovnat páteř...

provozní náklady
10
náhradní díly
10

Krom brzdových destiček jsme zatím žádné nepotřebovali.

výkon motoru
10

Oněch 120 koní by mělo většině řidičů bohatě stačit. Předjíždění se sice bez podřazení neobejde, ale na běžné cestování zcela optimální.

spotřeba
10

Chtít aby tenhle kinder-crossover jezdil za 5 by byla asi pěkná blbost. Takže těch 7 považuji za přijatelné čislo.

hlučnost motoru
9

No, ve 130km/h už o sobě motor dává vědět...

kvalita sedadel
9

Sedačky jsou pohodlné a hlavně vyhřívané! Na delších cestách vás z nich záda bolet nebudou. Nicméně boční vedení by mohlo být silnější, takže v ostré zatáčce bude mít váš zadek tendenci vycestovat stranou.

brzdy
10

4x kotoučové s dostatečně rychlým a ostrým nástupem.

zavazadlový prostor
7

Toho místa by tam mohlo být víc, o tom žádná.


Více o modeluSuzuki SX4
Suzuki Grand Vitara 2.0 TD - test ve sněhové kalamitě Suzuki Grand Vitara 2.0 TD - test ve sněhové kalamitě

Při přebírání i předávání vozu v Praze pršelo a o tom, co…

Suzuki GSX-R/4 - nažene vám strach Suzuki GSX-R/4 - nažene vám strach

Myslíte si, že se dá usednout do roadsteru, vybaveného…

 





Blesk.cz

GDPR na švédský způsob: Sex jedině po výslovném souhlasu obou stran

GDPR na švédský způsob: Sex jedině po výslovném…

V den startu unijního nařízení o ochraně osobních údajů, obávaného GDPR, zašli zákonodárci ve Švédsku ještě dál.…

Ženy s dětmi mají šanci na vyšší a dřívější důchod, úpravu posoudí Sněmovna

Ženy s dětmi mají šanci na vyšší a dřívější důchod,…

Lidovci chtějí mimo jiné zvýšit důchody ženám s dětmi a zajistit jim možnost dřívějšího odchodu do starobní…

 

iSport.cz

RENTGEN: Co musí Plzeň zlepšit před vstupem do Ligy mistrů?

RENTGEN: Co musí Plzeň zlepšit před vstupem do Ligy mistrů?

Viktoria Plzeň si vítězstvím v HET lize zajistila místenku do základní skupiny Ligy mistrů. Po snovém podzimu…

Talent Nečas o vzoru Krejčím, vykání v kabině i kontaktech s Carolinou

Talent Nečas o vzoru Krejčím, vykání v kabině i…

Napřed zazářil, pak zhasnul. Po zranění v úvodním duelu se Slovenskem si Martin Nečas myslel, že je konec. Jenže…

 

Reflex.cz

Tohle už dnes neuvidíte: Plakáty ze zlaté doby filmů pro dospělé. Podívejte se

Tohle už dnes neuvidíte: Plakáty ze zlaté doby filmů…

Zlatá éra pornofilmu, tak bývají nazývána 60. a 70. léta minulého století. Doba, kdy se filmy pro dospělé…

Sbírá jednu cenu za druhou, střílí lidi do hlavy a hraje v Hvězdných válkách. Kdo je Donald Glover?!

Sbírá jednu cenu za druhou, střílí lidi do hlavy a…

Na ČT dávají dvoudílný film, který přepisuje dějiny české televizní tvorby. Kdo je Donald Glover – jedna z hvězd…