Recenze

Moper (muž 28 let) Poslat zprávu
 
10 Majitel

Aero 50

9,90 Uživatelé

Hodnoceno: 42× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Aero 50, foto 0 Aero 50, foto 1 Aero 50, foto 2 Aero 50, foto 3 Aero 50, foto 4 Aero 50, foto 5 Aero 50, foto 6 Aero 50, foto 7
Aero 50, foto 8 Aero 50, foto 9 Aero 50, foto 10 Aero 50, foto 11 Aero 50, foto 12 Aero 50, foto 13 Aero 50, foto 14 Aero 50, foto 15 Aero 50, foto 17 Aero 50, foto 18 Aero 50, foto 19 Aero 50, foto 20 Aero 50, foto 21
 

Technické info

Přezdívka auta Aerovka Rok výroby 1936 Koupeno ojeté palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1997 výkon [kW]: 35 maximální rychlost [km/h]: 125 převodovka: manuální pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 15

Popis vozu

Toto auto není moje ale mého dědečka. Značka Aero věnovala především letadlům, ale i přesto vyrobila pár automobilů jako: Aero 500, Aero 662, Aero 1000, Aero 30 a Aero 50. Výroba osobních automobilů Aero začala v roce 1929 a byla ukončena v roce 1951.

Modely aerovky 30 a 50 byly nazývány jako nová generace automobilů. Aero 50 s předním pohonem a nízkou protáhlou karoserií patřívalo k našim nejrychlejším a nejelegantnějším autům. Zajímavostí je, že Aerovku 50 vlastnila i manželka prezidenta Beneše. Aero 50 se vyrobilo pouze 1205 kusů.



AERO technicky-
Pohon předních kol i plošinový rám umožnili mimořádně nízkou stavbu vozu a karosérie, což má hlavní podíl na dlouhodobé oblibě typu 50 i velmi příbuzného typu 30. Řadový dvoudobý čtyřválec 1997 cm3 (o průměru 85 x 88 mm), 35 kW (48 k)/3500 ot/min. Mazání směsí 1:40. Podélně uložená převodovka mezi motorem a rozvodovkou, se synchronizací II. a III. stupně. Samočinné ovládací spojky podtlakem v sacím potrubí, které lze vyřadit z činnosti páčkou na přístrojové desce. Obě oddělené nápravy kyvadlové, přední odpružená jedním, zadní dvěma příčnými půlelliptickými péry. Největší rychlost 125 km/h. Spotřeba paliva 12,5 až 15 l/100 km.

Technické parametry:
Rok výroby...................1936-41
Udávaný výkon HP.......50
Obsah válců cm2..........1997
Vrtání/zdvih mm............85/88
Počet válců..................4
Max. otáčky 1/min.......3500
Max. rychlost...............125km/h
Spotreba l/km..............12,5-15
Objem nádrže..............45l
Objem chladiče............20l
Hmotnosť vozidla
kabriolet.....................1150kg
Rozchod vpředu.........1180mm
Rozchod vzadu...........1240mm
Šířka vozidla...............1600mm
Délka vozidla..............4665mm
výška světel................220mm
Pneumatiky..................5,75 x 16
Brzdy Mechanické na přední a zadní nápravě
Diferenciál...................ano

Interiér
Už při nastupování do aerovky vás upoutá atypické otevírání dveří, které otevíráte směrem do prava a ne do leva jak jste zvyklí, pokud nemáte lamborghini který má otevírání vzhůru. Do kožených a ručně šitých sedaček tak krásně zalítnete, že ani nevíte jak. Palubovka je velmi prostá má tři budíky jeden z nich je uprostřed palubovky, který vám ukazuje rychlost a hodiny. Ten druhý a třetí je nalevo který ukazuje teplotu a další ukazuje kolik máte benzínu . Aerovka má nejjednodušší tříramenný volant co může být. Zpod palubovky na pravo u volantu na nás kouká řadička.Středový panel neexistuje.


Dřív se mohlo chlubit, že je naším nejrychlejším autem. Ale dnes je to spíš o požitku z jízdy a o rozcucháním účesu větrem, pokud nemáme nasazenou plátěnou střechu. Komfort z jízdy je spíše podprůměrný odpružení nemá téměř žádný. Ještě že má aerovka dost měkké sedačky.

Děkuji adminům že mi sem přidali značku aero která tu dřív nebyla.

Silné stránky

+ stále budí pozornost.
+ bezvadná klimoška (bez střechy :) )
+ kvalita zlatých českých ručiček
+ kožená sedadla
+ na dálnici může jet maximálkou a policii to může být jedno :-)

Slabé stránky

- malý kufr
- rezne
- slabé brzdy
- žádný airback a pásy

 

Novinky v recenzi

26.3.2012 09:11

Další fotka

Přidal jsem fotku z dobového katalogu

20.5.2010 12:11

Fotky

Včera jsem se stavil u babičky a ta mi zapůjčila fotky s aerovkou tak jsem je nafotil a přidal do fotogalerie.

18.5.2010 20:01

Nedostatek fotek

Omlouvám se za nedostatek fotek zítra přidám 4 ale víc jich nemám a možná že neseženu.


Další vozy Aero 50



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
praktičnost
5

Ještě jsem neslyšel že by kabriolet byl praktický

prostornost
10

5 lidí se tam vejde v pohodě.

jízdní vlastnosti
10
jízdní komfort
10

na svou dobu luxus

provozní náklady
7
náhradní díly
1

Čím starší veterán je tím se hůř shání. Údržba a péče je nutná.

výkon motoru
10

Na tehdejší dobu závoďák dnes je to spíš auto pro požitkáře.

spotřeba
9
hlučnost motoru
10
kvalita sedadel
10
brzdy
10
zavazadlový prostor
5

Více o modeluAero 50
Pokrokové Aero 30 rumunského krále se prodává za 700 tisíc Pokrokové Aero 30 rumunského krále se prodává za 700 tisíc

Aero 30 můžeme na našich srazech vidět docela často i…

 





Blesk.cz

Kůň na Brněnsku spadl do úzké šachty u bazénu: Vytahovali ho jeřábem

Kůň na Brněnsku spadl do úzké šachty u bazénu:…

Hasiči a veterináři v neděli ráno zachránili koně, který se propadl do technologické šachty bazénu v…

Jan Tříska (80) do Vltavy skočil sám! Pokus o sebevraždu?

Jan Tříska (80) do Vltavy skočil sám! Pokus o sebevraždu?

Okolnosti provázející sobotní skok Jana Třísky (80) do vod Vltavy vzbuzují otázky a provází je jedna záhada za…

 

iSport.cz

Krmenčík si libuje: Náš fotbal je pastva pro oči. Tabulku střelců neřeší

Krmenčík si libuje: Náš fotbal je pastva pro oči.…

Byl to jeho zápas. Během čtrnácti minut zasunul do sítě Mladé Boleslavi dvě branky. Ve zbytku utkání útočil…

Potlesk vestoje pro legendy. Na čtyřhru s Rafou nezapomenu, zářil Federer

Potlesk vestoje pro legendy. Na čtyřhru s Rafou…

Na tohle celý svět čekal. Roger Federer a Rafael Nadal na jedné straně kurtu, aneb výjimečná premiéra v Praze!…

 

Reflex.cz

Dnes se rozhoduje o budoucnosti Německa. Pět důvodů, proč sledovat volby u našich sousedů

Dnes se rozhoduje o budoucnosti Německa. Pět důvodů,…

Na první pohled by se mohlo zdát, že nedělní volby do německého Spolkového sněmu budou hodně nudné.  Všechny…

Herec Jan Tříska bojuje o život. Včera spadl či skočil z Karlova mostu do Vltavy

Herec Jan Tříska bojuje o život. Včera spadl či…

Herecká legenda Jan Tříska (80) bojuje ve vážném stavu o život na anesteziologicko-resuscitačním oddělení (ARO)…