Recenze

10 Majitel

Mercedes-Benz E 220 CDI T

9,50 Uživatelé

Hodnoceno: 18× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Mercedes-Benz E, foto 1 Mercedes-Benz E, foto 2 Mercedes-Benz E, foto 3 Mercedes-Benz E, foto 4 Mercedes-Benz E, foto 5 Mercedes-Benz E, foto 6 Mercedes-Benz E, foto 7 Mercedes-Benz E, foto 8
Mercedes-Benz E, foto 9 Mercedes-Benz E, foto 10 Mercedes-Benz E, foto 11 Mercedes-Benz E, foto 12 Mercedes-Benz E, foto 13 Mercedes-Benz E, foto 14 Mercedes-Benz E, foto 15 Mercedes-Benz E, foto 16 Mercedes-Benz E, foto 17
 

Technické info

Přezdívka auta Kombicek Rok výroby 2014 Koupeno nové najeto [km]:99000 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 2143 výkon [kW]: 125 kroutící moment [Nm]: 400 zrychlení 0-100 km/h [s]: 8,8 maximální rychlost [km/h]: 220 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 700 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 6,8

Popis vozu

Vsiml jsem zi, ze lide tu popisuji nejen sva, ale i sluzebni auta. Tak jsem si rekl, ze zde neco take napisu. Treba to nekomu do budoucna pomuze v rozhodovani, jake auto si vybrat.

Jak jsem k autu prisel?

Mam vlastni kratke E-cko predchozi generace (W211) a protoze sluzebne cestuji hlavne letecky, najel jsem za poslednich sest let jen 70 tis km. Dlouho jsem vahal, jestli si vzit sluzebni auto. Podle toho, jak se ve firme obmenoval autopark, byly ruzne nabidky, nejprve Audi, pak BMW. Letos na jare mi nekdo z kolegu rekl, ze firma planuje prejit k Mercedesu, a tak ze me to treba take zlomi. Byl jsem uz trochu nalomeny, hranate E-cko se mi vzdy libilo. Vsak se me v nem taxikari neco navozili. Ale interier mi prisel vylozene osklivy a az facelift ho dle meho vkusu vylepsil na alespon trochu prijatelnou miru.

Jak uz jsem psal, sedan mam a tak pokud bych si bral sluzebni auto, mel by to byt kombik. A to byl asi prvni kamen urazu. Hlavne na silnici mi E-cko prislo oproti A6 nebo BMW5 proste nejak mensi. Abych byl ale objektivni, zasel jsem si nejprve do salonu Audi a pak i BMW. A zde jsou me poznatky.

A6 kombi se mi uprimne vzdy velmi libilo. Sice ten zakladni tvar je stejny, jako u predchozi generace, ale hranata svetla a naopak zaobleny interior delaji hodne. Pokud is jeste v salonu sednete do plne vybavene verze za 2,5mega, nechcete z ni uz vystoupit. Zpracovani a vntirni prostor nebo alespon pocit z nej, me primo nadchnul. Co me u auta naopak zklamalo byla velikost kufru a jizdni vlastnosti. Uz predchozi sestka pod zaminkou sportovnosti byla tvrda, ale tohle? Nez jsme vyjeli ze salonu na dalnici, myslel jsem, ze mi vypadaji plomby ze zubu. Asi za to mohla castecne 19ti palcova kola a sportovni podvozek paketu S-line. Kdyz jsem se zeptal, jestli mohu mit zakladni, 16ky, s pneu 225/60 (na tomhle rozmeru kdysi jezdila S trida), koukali na me jako na blbce, ze proc nechci s autem typu A6 kombi “sportovat”?

BMW5 bylo uplne jine, nez bych cekal. Chvili mi trvalo zaplout dovnitr a usadit se. Nebo spis se dovnitr nasoukat. Kdyz uz se mi to konecne povedlo, zjistil jsem, ze me interier tak nejak prijemne obklopuje, nikam se nemusim natahovat, vse je pri ruce. Vsiml jsem si, ze za me si v 5-ce uz asi nikdo nesedne. Co me dostalo byla jizda. Na zakladnich “sedmnactkach” jelo auto prijemne, nikde nic nedrnca, nic se nevlni, auto drzi stopu a smeruje presne tam, kam clovek zatoci malym a tlustym vencem volantu. A hlavne, je to zadokolka, takze zadne tahani za volant, kdyz prislapnete na kruhaci trochu plyn. Dokonce i kufr mi prisel pocitove vetsi nez u A6. Resp. A6 ma velky kufr, ale ponekud plytky. Co je mi po tom, ze mam pod platem jeste deset centimetru hlubokou schranku.

V E-cku jsem zkusebni jizdu ani nechtel. Zhruba jsem vedel, do ceho jdu. Vedel jsem, ze motor je trochu hlucnejsi, ze auto je trochu tvrdsi nez 211, ale ze ma take par veci uz v cene, treba vzduchove odpruzeni zadni napravy nebo elektricke zavirani kufru a pod. Jen to proste porad nejak nebylo ono. Nakonec jsem se sel k Mercedesu podivat. Na showroomu meli zrovna bile kombi (bila je bez priplatku), nejaky sportovni paket, cerny interier a stribrna hlinikova lista. Cele to vypadalo tak nejak podivne, trochu sportovne, trochu extravagantne, proste nejak jinak. Tak jsem si nakonec rekl, ze dam autu sanci a napsal jsem do autoparku.

Odpoved prisla rychle: mohl jsem mit pouze motor 220CDI a metalizu, navigaci, parkovaci senzory a velurove koberecky (to posledni jsem nepochovpil proc). Ostatni vybavu jsem si mohl vybrat do urciteho financniho limitu. Tak jsem sednul ke konfiguratoru a zacal vybirat.

Bila je sice bez priplatku, ale bohuzel to neni metaliza. Tudiz nepripadala v uvahu. Takze jsem vybral cernou (ve firme je jeste jedna modra, ostatni jsou ruzne odstiny sede). K te jsem vzal presne ten stejny cerny interier, co uz jsem videl. Navigaci jsem vzal tu jednodussi, ta lepsi, on-line se zdaleka neda srovnavat s tim, co nabizi BMW nebo Audi. Absolutne jsem nechapal ten cenovy rozdil. Take jsem si pral vetsi palivovou nadrz, dojezdovou rezervu, vyhrivane sedacky (parkuji venku) a cerna okna (parkuji venku). Jako nejdrazsi a nejrozmarilejsi priplatek jsem pak zvolil diodova svetla. 211 ka bez xenonu sviti po case slabe, projektorove svetlomety maji tendenci velmi rychle slepnout. 212 po faceliftu nabizi v zakladu kombinaci diod a halogenu. To mi prislo ponekud divne a tak jsem se rozhodl si priplatit za ILS. Vic uz nic. Mam sice model “zebrak”, presto jsem na nej musel misto slibenych ctyrech mesicu cekat nakonec temer pul roku.

Motor a prevodovka

Auto mi predali v autoparku, predani melo trvat pul hodiny, ale nakonec jsem dostal jen klice a mohl jsem hned vyrazi. Prvni prekvapeni bylo hned po nastartovani. Motor ma nizky kompresni pomer a dve nestejne velka turbodmychadla. Diky teto konstrukci ma zvuk asi jako multikara, ktery neprijemne pronika do interieru v celem spektru otacek a neustane, ani kdyz se motor poradne zahreje. Zprvu jsem si rikal, cim to asi je, taxiky jsou totiz tissi. Pak mi jeden taxikar vysvetlil, ze oni maji jen dvoustovky, tj. s jednim turbem a ze ty jsou nejlpesi. Motor dosahuje 400NM uz od 1400 otacek, ale v praxi zatahuje uz od volnobehu. Neni to zadny kopanec, ale ve srovnani s mym starsim sestivalcem je rozjizdeni skoro stejne prijemne, jen spojka je trochu tuzsi (tady musim zminit funkci hold, kdyz zaslapnete brzdu, v brzdovem okruhu zustane dostatecny tlak, ktery povoli az kdyz pridate patricne plyn, jinak se nerozjedete. Opravdu dobra vychytavka, kterou ma Mercedes uz po nekolik generaci).

Prevodovka radi ve srovnni s predchozi generaci presneji. Mercedes nikdy nebyl BMW nebo Audi, 211 radi docela gumove, asi jako Francouz. V tomhle se 212 z hlediska casopisovych meritek “zlepsila”, mne to jako zlepseni neprijde. S cim trochu zapasim je odstupnovani, prijde mi, ze se na stridacku stridaji dlouhe a kratke prevody. Jednicka je docela dlouha, dvojka je kratka, trojka zase dlouha a tak dale. Urcite lepsi, nez kratka jednicka a dlouha dvojka, jak bylo zvykem u dieselu drive, ale presto, na trojku pri 50kmh toci motor asi 1500 otacek za minutu. Motor dosahuje nejvyssiho vykonu 125kW mezi 3000 a 4200 otacek za minutu. Z prakticke zkusenosti, tocit motor nad tri tisice nema zadny velky smysl. Na sestku jede auto pri 2500 otackach 150kmh, pri 3000 pak 180kmh. Motor ma asi hodne nizke vnitrni odpory, protoze po vypnuti zapalovani jeste chvili trva, nez se uplne zastavi. Uz se mi parkrat stalo, ze jsem pustil spojku driv, nez se motor uplne zastavil. Jinak je zatah celkem plynuly, auto pruzne zrychluje na dalnici i na sestku do kopce.

Relativne tezkym prevodum pak odpovida spotreba. U malych motoru je obecne zavysla na jizdnim stylu, s sestivalcem jsem se nedostal nikdy pod sedm litru a neprekrocil jsem osm a pul. Tady je rozpeti nekde docela jinde. Predne, udavana kombinovana spotreba 5 litru je uplne scifi. Ale kdyz jsem byl sluzebne v Italii, behem 5000 km prumernou rychlosti mezi 100 a 120 kmh jsem se dostal podle palubniho pocitace na hodnoty neco pod sest. Mozna to bylo kvalitou nafty, mozna kvalitou pneu: Michelin Pilot Primacy HP v zakladnim rozmeru 225/55 R16. Kazdopadne, v listopadu jsem prezul na zimni (Conti 830P ve stejnem rozmeru). Pri pohodove jizde na tempomat 140km po CR se spotreba drzi lehce pod sedmi. Za hranicemi, kde neni omezena rychlost, se smele dostanu k deviti. Nicmene jeste se mi nikdy nestalo, ze bych na 80ti litrovou nadrz najel mene, nez 1000km, takze spotreba vzdy pod osm. Podle statistiky z autoparku mam za 20000 ujetych kilometru prumernou spotrebu 6,8. Auto ma jeste start stop system, ten je treba vzdy po nastarovani vypnout. Na LCD displeji v rychlomeru je kontrolka, pokud sviti zlute (motor je studeny nebo se mu nechce), tak se nevypina. Kdyz sviti zelene, motor se vypne po vyrazeni na neutral, pri vyslapnuti spojky motor hned naskoci. Osobne vypinam hned po nastartovani, po meste jezdim minimalne a spotrebu neresim.

Jizdni vlastnosti a podvozek

Rada 212 vypustila oproti 211 viceprvkove zaveseni vpredu ve prospech levnejsiho (nekde jsem cetl, ze “sportovnejsiho”) zaveseni McPherson. Za sebe mohu rict, ze kdyz trefite ve meste kanal, a ze jich v Praze je, ozve se docela ostra rana. Jiny rozdil nepoznate. Za to na dalnicich, je to peklo. Na rovinkach sice stacite BMW5 ujet, ale v zatacce musite chte nechte do praveho pruhu. Auto se sune ze zatacky proste ven. Na okresce auto zataci, kam chcete, ale proste nedokaze vykrouzit zatacku, jako viceprvek. Zadni naprava pouziva misto klasickych tlumicu vzduchove vaky. Jako ridic jejich vyhodu nepocituji, ale nekdo mi rekl, kdyz jsem ho vzadu vezl, ze pry je to docela komfortni. Tady si dovolim jen dve poznamky. Pokud by chtel nekdo u E-cka vzduchovy podvozek komplet, musi si priplatit za automatickou prevodovku a provedeni Elegance nebo Avantgarde. A to jde prosim jen o dva vaky, dva uz tam stejne jsou. Druhou poznamkou je jejich ne-nafukovani. Po nastartovani a pokusu vyjet z podzemni garaze jsem nekde skrtnul spodkem. Takze ted radsi chvili stojim na miste, nez se vaky nafouknou uplne a vyjizdim jen velmi, ale velmi opatrne a pomalu (to ma E-cko pritom kratsi rozvor nez A6 nebo BMW5). Na druhe strane, jednou jsem prisel na parkovisti k autu a videl jsem zadek nejak nezvykle zvednuty. Asi se podvozek poucil nebo se neco pokazilo.

K jizde jeste patri venovni osvetleni. Nekde jsem cetl, ze diodova svetla ILS sviti az 500 metru daleko. Tak to je uplna hloupost. Kdyz mate prazdnou a novou dalnici s cerstve namalovanymi pruhy a jasnou noc, sviti to pekne. Pri jakychkoliv horsich podminkach: mlha, dest, snih, vidite uplne stejne “houby”, jako ve kteremkoliv jinem aute. Auto ma i funkci, ktera eliminuje oslneni projizdejicho nebo dojizdeneho automobilu pred vami. V praxi to funguje tak, ze jednotlive ctyri diody jsou ulozeny v servomotorcich a bud se sklapeji nebo vyklapeji, nahoru, dolu nebo do stran. Zase az takova vychytavka to tedy neni.

Interier

Interier je cerny, zakladni. Ve srovnani s A6 nebo BMW5 ma palubni „infotaiment“ mnohem mene funkci. Ja vim, ze ta ruzna helblatka nejezdi, ale stejne, prijdete si jako o dve generace pozadu. Vyhoda je zdirka USB na prehravani hudby. Autoradio umi prehravat hudbu i pres BT, ale tam je zvuk z nejakeho duvodu mnohem tissi a mene vyrazny. Mercedes ma multifunkncni kruhovy ovladac, kterym lze prepinat jednotlive funkce krome navigace. Resp. navigaci s nim zvolit jde, ale pro jine funkce, jako radio nebo telefon je potreba stisknout patricny cudlik an palubni desce. Na proti tomu je na volantu spousta tlacitek, kterymi se ovlada palubni pocitac a dalsi veci. Ve finale jsem se pristihl, ze nejvic pouzivam knofliky na volantu, pak knofliky na palubni desce a nakonec jeste ten otocny “bazmek”. Nechci si stezovat, ale prijde mi to trochu moc a zde by bylo jiste vhodne trochu zapracovat na ergonomii. Nekdy si pripadam s tolika knofliky, jako ridic bagru.

Volant ma jinak prijemny a tlusty venec, jen pod volantem se presunuly packy, tempomat je ted dole a zdruzeny ovladac nahore. Proc bylo potreba menit neco, co cele roky funguje? Nebo je to kvuli harmonizace mezi premiovou D3?
Prijemnou kapitolou jsou sedadla. Jsou sice hranata a oskliva, ale jsou pohodlna a maji dost vysoka operadla a solidni bocni vedeni. Jen kdyz do nich chci zapadnout, tak si musim na delsi cestu vyndat ze zadnich kapes penezenky. Oproti 211 je to opravdu prijemne zlepseni. Tam byla sedadla spis plocha. Presto mi interier pripada tak nejak uzky, sice je vysoky, ale uzky.

Nakonec jsem si nechal kufr. Je opravdu obrovsky, zadni sedadla se daji sklopit do roviny, diky vnitrni vysce a velikosti nakladaciho otvoru se tam vejde asi cokoliv, jen ja jsem to zatim jeste nepotreboval. Kufr ma mit az 700l, ale to je spis marketing. Nejmene 200l je totiz pod podlazkou, kam sotva lezete, kdyz uz na ni mate dva tezke kufry. Navic u me jeste velkou cast zabira dojezdova rezerva a vetsi palivova nadrz. Pro budouci majitele s motorem EU6 je prostor jeste mensi o nadrz na AdBlue. Podrtrzeno, secteno, misto tam je, ale ja tam mam hozenou max vodu do ostrikovace, houbu na myti a autoampon. A obcas jeste prazdnou tasku na nakup. Jinak je to misto vazne k nicemu.

Zaver

S autem jsem zatim najel asi 20tis km. Zatimco jeho slabe stranky jsem zjistil hned, ty dobre teprve objevuji. Urcite je zklamanim dvouturbovy motor s nizkym kompresnim pomerem. Namisto ocekavani (ktere jsem nabyl z ruznych testu) o benzinovosti, kultivovanosti a zvukovem komfortu teto konstrukce jsem zazil pravy opak: hrceni, drnceni, vrceni ve vsech otackach a provoznich rezimech. Pripomina mi to multikaru nebo petivalec 2,5TDI PD, ktery mel rozvody ozubenymi koly. Jinak motor ma spise elasticky zatah a vzhledem k velikosti auta i slusnou spotrebu.

Osmdesatilitrova nadrz je vyhoda hlavne tam, kde jste omezeni typem tankovacich karet.

Rad telefonuji v aute, casto pres MS Lync nebo Skype. Oproti predchozimu autu mi mnoho kolegu reklo, ze je me konecne dobre slyset bez rusiveho sumu okolo. Take mi prijde, ze zakladni audio hraje lepe, nez priplatkove Bose u Audi. Kolega s BMW si poridil Harman Kardon, on hudbu primarne streamuje, ale podle me se to neda moc poslouchat. Ale nevidel bych to jako Problem jen v Repro. Bang and Olufsen nikdo ze znamych nema, ale to bych si ani vzhledem k priplatku stejne asi netroufnul srovnavat. Velmi mi vyhovuje moznost prehravani hudby z USB. Dokonce prehrava I format, ktere S5 nerozpozna a i5 ignoruje.

A hlavne, porad mi pripada, ze mam auto mensi nez A6 nebo BMW5, ale zvykam si.

Silné stránky

- Polikac kilometru
- Pohodlna a prostorna sedadla, dostatecne vysoke operadlo, dobre bocni vedeni i pro zavalitejsi ridice
- Dobre audio, prehrava ruzne formary z USB
- Odpovidajici spotřeba, dlouhodby prumer pod sedm
- Velky kufr a nadrz

Slabé stránky

- Hluk od motoru
- Zakladni klimatizace je sice digitalni, ale nema funkci REST (pri stojicim vozidle není mozne dale ohrivat interier zbytkovym teplem nebo naopak chladit - byval standard u MB)
- Celni sklo nelze zcela odmlzit, levy horni roh zustava často zamlzeny
- Pocit uzkeho interieru a mensiho auta ve srovnani s A6 nebo BMW5

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

- V servisu jsem vzhledem k najezdu jeste nebyl, ale planuji jezdit tam, kam do ted, sice mi tam nikdy neuvarili ani kafe, ale auto si vzdy vyzvedli, nechali mi nahradni A-cko nebo B-cko, pak mi je privezli, umyte, vyluxovane vse v cene
- Z nouze jsem byl v servisu v Drazdanech na Zwickauer Straße, velice laxni pristup, nebyli schopni zavolat, kdyz bylo auto hotove, musel jsem si zaplatit nahradni auto a moje bylo vraceno neumyte a nevyluxovane (mozna i s jednim dulkem v kapote navic)

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

- Automobil mi privezl a predal zamestnanec naseho autoparku
- Planovana dodaci lhuta se z 3-4 mesicu protahla na temer pul roku

 

Novinky v recenzi

30.6.2016 17:30

23 mesicu a 134tis km: smutne louceni

Letos, brzy z jara, jsem prekrocil metu 120tis ujetych kilometru a tak mi napsali z autoparku, ze bych si mel objednat nove auto, protoze to stavajici uz neni ekonomicky vyhodne provozovat. Prosil jsem, skemral, zadonil, at mi ho jeste nechaji, ale bohuzel. Leasing by skoncil za mesic tak ci tak, auto jsem tedy dnes umyl, natankoval a odstavil k vyzvednuti.

Za 23 mesicu jsem s nim najel 134tis km, vzdy me dovezlo velmi pohodlne a jiste, nikdy me nikde nenechalo stat. Krome jedne svolavacky a nejakeho cidla na DPF jsme nemeli jedinou zavadu. Za celou dobu se menil pouze olej a filtry. Jednou brzdove kotouce vpredu a brzdove desticky vpredu a vzadu. Tento najezd spotreboval jednu sadu letnich (Michelin) a jednu sadu zimnich (Conti) pneu, kde zadni jsou uz sjete zcela uplne zatimco predni maji stale jeste alespon 4-5mm.

Pokud to porovnam s jinymi vozy, tak za me je rada W/S212 velice povedeny model. Take se mi osvedcilo brat vozy vzdy az po faceliftu, kdyz uz jsou vychytane vsechny mouchy a ikdyz bych neveril, ze to nekdy reknu, bude mi chybet i ten dvouturbovy motor. Ten tahne opravdu, ale opravdu odspodu a zcela linearne (prime porovnani s 140kW verzi 520d v manualu). Za celou dobu dle statistiky naseho autoparku dosahla prumerna spotreba 7,0l (a to jezdim stylem "ukradl jsem auto"). Muj maly kombicek mi bude velice chybet. Necham zde tuto recenzi jeste par tydnu a pokud budou nejake dotazy, rad na ne zodpovim.

Nove Ecko v kombiku bude mozne objednat cca. v druhe polovine cervence a prvni vozy budou z tovarny vyjizdet v zari nebo v rijnu. Az do poloviny pristiho roku pak nebude mozne k naftovym motorum objednat manualni prevodovku.

5.1.2016 13:45

99 tis Km

Tak po case opet nejake novinky:
1) Uz mame za sebou 99 tis Km a celkem ctyri servisni prohlidky. Probehla vymena brzdoveho oblozeni komplet, ve predu i kotoucu. Pak jen standardni veci (olejovy, vzduchovy, palivovy a kabinovy filtr). Jinak do auta liju jen naftu.
2) Spocital jsem si prumerny rocni najzed okolo 65 tis Km. Z toho plyne pouceni, ze pokud nekdo uvidi trilete “sluzebni” auto z Nemecka s najezdem nejakych 70 tis Km, ruce pryc, urcite ma za sebou mnohem vetsi porci (ikdyz treba muj kombicek je uvnitr po vyluxovani stale celkem jako novy).
3) V lete jsem nechal opravit odredinu narazniku z parkoviste na letisti. Mel jsem pujcene BMW520d kombi v manualu a zakladni vybave (fotky jsou v galerii). U auta s najezdem 27 tis Km me prekvapilo par veci. Jednak po usednuti dovnitr mi prislo, ze me do prave nohy silene tlaci siroky stredovy panel. Zakladni volant nema moc tlusty venec, jako v nabusenem aute, kterym me svezli na predvadece. Tenhle se nedrzel se moc prijemne. Vubec byl interier ponekud zklamanim. Cerny plast zakladniho oblozeni vypadal divne, archaicka grafika palubniho displeje jeste nesymetricky v otackomeru jako by sla z auta o generaci zpet. Take mi uz motor neprisel az tak moc tichy. Diky jednomu turbodmychadlu mozna pocitove lepe akceleruje, ale pod patnact set otacek je uplne mrtvy. Naproti tomu bylo super mit bezklickove startovani nebo oteviraci zadni okno. Zkratka, pokud chcete BMW, musite neco investovat do vybavy. Mezi nabusenym autem za showroomu a verzi “zebrak”, kterou jsem mohl tri dny zkouset je az propastny rozdil. Za me jsem byl rad, kdyz jsem zpatky zapadl do sveho kombicku. Prisel mi jako dobre rozchozena stara bota 

31.7.2015 12:08

xxx

xxx

31.7.2015 12:07

Zavada diferencniho senzoru DPF

Jedu si takhle na vikend domu a tesne pred hranicemi se mi rozsviti kontrolka motoru a motor v zapeti spadne do nouzoveho rezimu (neni mozne jet na vice nez 3tis otacek – ikdyz auto na dalnici spolehlive vytahlo klidne i 160kmh). Bal jsem se zastavit abych znovu nastartoval, a tak jsem jel rovnou domu. Druhy den rano, v sobotu, jsem zacal honit asistencni linku MB. Po nekolika marnych pokusech jsem byl prepojen na servis ve Stodulkach, kde ten vikend meli sluzbu a poradili mi, abych auto privezl, ze se uvidi.
V to rano jsem tam byl asi uz treti a za mnou prisli jeste dlasi dva nestastnici s ruznymi problemi. Na to vsechno tam byl jen jeden prijimaci technik a mozna I jen jeden technik servisni. Sepsali jsme zakazku a dohodli se, ze mi cca. za dve hodiny zavolaji. Protoze se po dvou hodinach nic nestalo, vratil jsem se zpet do servisu a po dalsim cekani se dozvedel, ze auto se uz opravuje, protoze senzor meli skladem. To se protahlo na dalsi dve hodiny, ale dostal jsme zase umyte a vyluxovane auto a vikend mohl pokracovat. Vse reseno v ramci zaruky.

31.7.2015 12:06

Servisni prohlidka 50tis

Kdyz nadesel cas dalsi servisni prohlidky, byl jsem zrovna v CR a tak jsem si rikal, ze zkusim jeste jednou Drazdany. V sobotu meli cas jen v pobocce pro kamiony ve vesnicce Kesseldorf. Jinde mi tvrdili, ze na prohlidku B tam musi zustat auto pres noc. Kdyz jsem tam prijel na sjednanou osmou hodinu ranni, uz me tam cekal na parkovisti obligatni bily smartik. Na recepci uz meli pripravenou a sepsanou zakazku, stacil jedinny podpis a mohl jsem se vydat za krasami metropole Saska.
V pul dvanacte mi zazvonil telefon, ze je auto hotove a abych si jej prijel vyzvednout do dvou, protoze sice maji do ctyr, ale dnes uz jsem posledni zakaznik a tak chteji jit drive domu. Auto bylo umyte, vyluxovane, dokonce okna utrena zevnitr. Nikdo po mne ani nechtel dotankovat Smarta. Velice prijemne zkusenost a z me strany navsteva i priste.

9.1.2015 22:22

Svolavacka - tesneni napinani retezu

V utery mi prisel mail, ze pry se mam okamzite dostavit do nejblizsiho servisu na preventivni vymenu nejakeho tesneni u napinani retezu. Kdyz by tesneni praskla, muze vytect olej, znecistit silnici a zpusobit nehodu za mnou jedouciho vozidla.

Chvili jsem vahal, kam s autem jet, ale zkusil jsem zavolat na Chodov. Objednali me na druhy den odpoledne, ze oprava potrva asi dve hodiny. Auto jsem bez problemu odevzdal, neco podepsal a chvili diskutoval, jestli to bude vazne za dve hodiny. Nakonec jsem slevil na tri nebo i na ctyri.

Auto bylo nakonec hotove asi za tri hodiny, umyte a vyluxovane. Predavaci technick mi jen rekl, ze by si auto s timto motorem nikdy nevybral a dal mi jeste par dobrych rad do zivota. Prekvapilo ho, ze mi to neudelali na servisu v Drazdanech, ze o te svolavacce meli vedet.

Myslim, ze dam Chodovu nekdy v busoucnu jeste sanci.

2.1.2015 10:37

Servis A a test Smartu

Priblizil se mi servisni interval A pri 25tis km. Jediny termin pres svatky se mi podarilo sehnat v Drazdanech v 7 hodin rano, a tak jsem tam jedoho brzkeho rana vyrazil s tim, ze si alespon behem dne vyridim i nejake posledni nakupy.
V servisu Daimler AG na Zwickauer Straße jsem byl uplne poprve, ale bezpecne naposledy. Po predlozeni dokladu od auta a voucehru na servisni prohlidku mi jakasi slecna na recepci vubec nebyla schopna vyplnit udaje do pocitace a jeste mi zkomolila jmeno, ikdyz to vsechno mela napsano snad trikrat. Pak si pro me prisel technik, vzal si klice od auta a zajel s nim do predavaci mistnosti. Nejprve ho zevrubne prohlizel z venku, pak ho zvedl na zvedak a prohlednul i ze spodu. Na aute jsem nenasel nic zvlastniho, nicmene to cele trvalo asi pul hodiny. Jedine, co mi rekl, ze mam odreny spodek predniho narazniku od obrubniku pri parkovani. Na muj dotaz, co s tim budou delat rekl, ze nic.
Kdyz jsem se zeptal, jak dlouho jim to bude trvat, pravil, ze se pokusi to stihnout do dvanacti (pomyslel jsem si: co na tom chteji delat 5 hodin?) a kdyz to bude drive, tak mi urcite zavolaji. Bylo asi pul osme rano, venku byla jeste tma a byl jsem nekde mezi panelaky. Zdvorile jsem tedy pozadal, jestli me muze nekdo alespon hodit do centra. Tady jsem opet narazil. Zdarma mi daji jen listek na MHD, pokud chci, zavolaji mi taxi, odvoz by me jinak stal asi EUR42, pujceni nahradniho vozu, v mem pripade Smarta, jen EUR25.
Vzal jsem si tedy toho Smarta s tim, ze si to alespon vyzkousim a ctenarum MACZ napisu recenzi. (fotky jsou samozrejme v galerii). Tak tedy, dostal jsem klice od bileho Smartu mhd, asi nejslabsi benzinove verze. Uvnitr je dostatecny prostor pro dva dospele na cestu na nakup nebo po meste. Bezramove dvere se nechteji moc dobre zavrit, musel jsem s nimi asi trikrat poradne trisknout (auticko melo najeto jen nejakych 5tis km). Stejne triskani pak plati hlavne o zadnim oknu pri pristupu do kufru. Spodni plechova cast se naopak otevira a zavira perfektne. Interier je ponekud stisneny, ale pri me postave jeste odene do zimni perove bundy mi nakonec stacil. Palubni deska je potazena prijemnou latkou, budiky a stredova konzola pripomina Vito / Viano predchozi generace. Pred spolujezdcem je zdirka na AUX IN a USB (coz sice chvalim, ale jeji umisteni tam, kde je u normalniho auta Air Bag mi neprjide uplne vhodne. Je tu i vypinatelny start stop system.
Nejvetsim prekvapenim je, ze auticko nema posilovac a kdyz stojite nekde v kopci na brzde a musite otocit volantem pres cely rejd, rozhodne budete potrebovat obe ruce. Nevim, jak s tim nejaka 50kg vazici slecna nebo dama bude zapasit (to prosim neberte jako vyraz sovinismu, muj byvaly kolega z Brightonu jezdi denne do Londyna do prace prave Smartem). Prevodovka je robotizovana, nahoru si musite radit, podradit si umi sama. Rozhodne nejde o nejaky bezprodlevovy, zavodni exemplar bez preruseni vykonu. Pri noze na plynu a pokusu o prerazeni, auto jakoby trochu zpomali, lehce se zhoupne a pak jede dal. Cely ten proces trva tak jeden a pul vteriny a neni to moc prijemne. Co me prekvapilo, a to prosim prijemne, ze auticko ma na krizovatce velice slusny odpich, da se rict, ze jsem bez problem ujel kazdemu. Jenze kdyz prisla obligatni mestska padesatka, vsichni vas zacnou hned predjizdet: zleva, zprava, cim starsi stary golf nebo polo, tim agresivneji se kolem vas prozene. A ikdyz sedite proti ostatnim vozum vis, neni to zrovna prijemny pocit, predjizdi-li vas zrovna nakladak. Auticko vyborne brzdi, problem je trochu davkovatelnost. V prvni polovine brzdoveho pedalo se nedeje nic, ve druhe stojite. Auticko ma velmi tvrdy podvozek. Presto jizda na kvalitni silnici neni nicim zvlastni. Pokud ale vjedete na kocici hlavy, cely interier se rozdrnci, jako maly orchestr.
Kdyz me kolem jedenacte prestaly nakupy v Drazdanech bavit, vydal jsem se zpet do servisu. Tim spis jsem byl prekvapeny, ze moje auto uz stalo venku a nikdo mi ani nezavolal. Prelozil jsem si nakup, a sel jsem vratit klice od Smarta a vzit si klice od Ecka. To vse jsem vyresil na recepci. Kdyz jsem se zeptal, jak dlouho to nakonec trvalo, nikdo mi nebyl schopen odpovedet. Auto nebylo ani umyte a ani vyluxovane. Kdyz jsem pak prijel domu a auto druhy den umyl, nasel jsem na kapote maly dulek. Celkove velke zklamani.


Další vozy Mercedes-Benz E



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

Zatim me nikde nenechalo

praktičnost
10

V ramci tridy, neni asi praktictejsi auto

prostornost
9

A6 Kombi pusobi pro posadku prostorneji, ale ma mensi kufr; Auto by mohlo byt uvnitr sirsi

jízdní vlastnosti
8

Chybi viceprvkova naprava vpredu, Auto zatacku projede, ale nevykrouzi

jízdní komfort
8

Na D1 jezdi vetsina Skodovek vpravo, mne by tam vypadaly plomby ze zubu, asi mam horsi podvozek a mel jsem nakupovat jinde

provozní náklady
10

Neresim

náhradní díly
10

Neresim

výkon motoru
7

Elasticita slusna, chybi vykonova spicka,

spotřeba
10

Vzhledem k velikosti vozu asi ok, jinak neresim

hlučnost motoru
6

Zklamani, pripomina multikaru nebo 2.5 TDI PD, hlucnost neustava v zadnem rezimu ani po zahrati

kvalita sedadel
9

Velka, celkem pohodlna, dobre vedeni, mohla by byt meksi

brzdy
10

Nijak velke kotouce, parkrat jsem myslel, ze nedobrzdim, ale vzdy jsem dobrzdil

zavazadlový prostor
10

Bezkonkurencni


Více o modeluMercedes-Benz E W212 (2009-dosud)
Start dlouhodobého testu: Mercedes-Benz E 220 d kombi Start dlouhodobého testu: Mercedes-Benz E 220 d kombi

Přibyl nám nový redakční člen. Zatím se tedy zaučuje,…

Je vám zvýšené kombi málo? Je tu šílený Mercedes-Benz E All-Terrain 4x4 na druhou! Je vám zvýšené kombi málo? Je tu šílený Mercedes-Benz E All-Terrain 4x4 na druhou!

Také Mercedes nastoupil na vlnu módních zvýšených kombi a…

 





Blesk.cz

Třetí betaverze Androidu P přináší tmavý motiv a spoustu drobných oprav

Třetí betaverze Androidu P přináší tmavý motiv a…

Google uvolnil třetí betu Androidu P, záhy následují také jednotliví výrobci. My jsme aktualizaci nainstalovali…

Babiš kvůli migrantům mluví o „cestě do pekel“. Rozohnil ho dopis z Itálie

Babiš kvůli migrantům mluví o „cestě do pekel“.…

Česká republika dostala žádost italského premiéra, aby země Evropské unie pomohly se 450 migranty, kteří jsou na…

 

iSport.cz

U Chorvatů při finále! Reportérka na ramenou, pak zklamání i hrdost

U Chorvatů při finále! Reportérka na ramenou, pak…

PŘÍMO ZE ZÁHŘEBU | Nevyhráli, přesto jsou naši hrdinové. Zaplněné centrum Záhřebu věřilo, že se dočká…

Experti Vízek a Podaný o finále: Titul zasloužený, ale gólman se bude stydět

Experti Vízek a Podaný o finále: Titul zasloužený,…

Francie to zvládla! Po dvaceti letech „Les Bleus“ znovu ovládli mistrovství světa ve fotbale, ve finále porazili…

 

Reflex.cz

Trumpova statistika: Nejčastěji volal Macronovi, nejvíc tweetuje o Rusku a v schůzkách vede premiér Japonska

Trumpova statistika: Nejčastěji volal Macronovi,…

Svět je fascinován neustálým tweetováním amerického prezidenta Donalda Trumpa, který si přes Twitter vyřizuje…

Skvosty brutalistické Jugoslávie: unikátní výstava připomíná časy maršála Tita

Skvosty brutalistické Jugoslávie: unikátní výstava…

Zlatá éra brutalistické architektury. I tak lze pojmenovat období od jugoslávsko-sovětské roztržky v roce 1948…