Recenze

10 Majitel

Ford Focus Titanium 1.5 ecoboost 110 kW

9,47 Uživatelé

Hodnoceno: 10× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Ford Focus, foto 1 Ford Focus, foto 2 Ford Focus, foto 3 Ford Focus, foto 4 Ford Focus, foto 5 Ford Focus, foto 6 Ford Focus, foto 7
 

Technické info

Přezdívka auta Novej Focus Rok výroby 2015 Koupeno nové najeto [km]:420 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1499 výkon [kW]: 110 kroutící moment [Nm]: 240 zrychlení 0-100 km/h [s]: 9,1 maximální rychlost [km/h]: 210 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 476 pohon kol: přední

Popis vozu

V roce 2009 jsem kupoval jako nového faceliftovaného Focuse 2. generace, hatchback, 1.6 benzin 74kW. Po 6 letech bezproblémového provozu jsme potřebovali do rodiny něco novějšího, trochu silnějšího, většího a lépe vybaného, za rozumnou cenu... Starého Focuse jsem nechal manželce a jako nástupce jsme znovu vybrali Focuse, tentokrát ve 3. generaci, opět po faceliftu. Proč znovu Focus? V každé jednotlivé vlastnosti se dá asi najít lepší auto (Oktávka větší, Mazda3 hezčí, Golf (nad)průměrnější, Megane levnější….), dají se najít i papírově rychlejší auta, levnější auta, pohodlnější auta… Ale v souhrnu vlastností a pro mě důležitých priorit dostupné výbavy mi Focus opět vyšel jako vítěz.

Výbava
Auto koupeno jako nové, ve výbavě Titanium s motorem 1.5 ecoboost 110kW. Barva metalíza magnetic grey, karoserie kombi. Z další příplatků jsem s neodpustil sadu Winter plus s vyhříváním předních sedaček, čelního skla a volantu. Dále adaptivní bixenony, 17´´ kola, sada Audio 3 s dotykovou obrazovkou a couvací kamerou. Povinná dojezdová rezerva a z drobností chrániče hran dveří. Všechny možné elektronické asistenty, pípatka, upozorňovače, brzdiče a parkovací automaty jsem do auta nechtěl, lezlo by mi to strašně na nervy…:-)

Vzhled
Třetí generace před faceliftem taková nemastná, neslaná, interiér levnějších verzí vyloženě škaredej… po faceliftu pro mě výrazné zlepšení. Karoserie kombi nejen praktičtější, nicméně hlavně pohlednější. Kompaktní vzhled zmenšeného Mondea s novou přední maskou a novým interiérem autu výrazně prospěl. Pořád mi opticky vadí nelakované plastové prahy kolem celého auta. Je to možná praktické, ale škaredé :-). Dá se vyřešit buďto příplatkovou sadou Sport (působí trochu tuningově a dle mě degraduje vzhled výbavy titanium), nebo volbou správné barvy – vybrali jsem druhou možnost a ten škaredej plastovej okraj na autě prakticky není vidět (třeba na bílým autě to na mě působé maximálně rušivě…). Myslím, že v kombinaci s LED světly a xenony vypadá výborně.

Interiér
Tak jak je to vlastně s vystupující palubovkou a omezeným prostorem… Předně – ta palubovka opravdu leze hodně dopředu, ale… Středový tunel není pro řidiče zdaleka tak omezující, jak se někde píše – naopak, pokud si opřu pravé koleno, dotýkám se středového tunelu sice v tvrdé části, ale až opravdu v oblasti kolene, kde mi to vůbec nevadí. Ve srovnáním s Focusem II. je to naopak pohodlnější, tam se mě hrana dotýkala kdesi pod kolenem a v zatáčkách to bylo někdy otravný… Co mi trochu leze na nervy ja naopak levé koleno (měřím 188cm), kdy při řízení ve své pohodlné poloze jsem asi jen 1cm od spínače světel – při vystupování jsem se již stačil několikrát bouchnout… Chce to zvyk a trochu se soustředit. Naopak za jízdy má levé koleno více místa do strany než ve FoFo II. – dáno subtilnějšími výplněmi dveří, což dává k dobru pár centimetrů. Řadička je trochu výš a více po ruce – hodnotím jako lepší, stejně tak všechny ovladače, díky vysunuté palubovce jsou takřka nadosah ruky z řadičky. Výplně dveří vypadají mnohem lépe než ve FoFo II. – více vybrání s více místem, prostor pro velkou PET láhev a místo pro loket polstrováno měkkou textilií – pohodlnější, ale loket je trochu dál než ve starším autě. Ovládání oken by mohlo být trochu víc vepředu, musím trochu nepřirozeně tlačit ruku dozadu – to bylo v minulé generaci lepší. Sedadla pohodlná, dostatečně tuhá, pocitově se sedí trochu níže než v minulé generaci, nemám zvláštní výhrady. Na místě řidiče je mechanicky nastavitelná bederní opěrka – využívám, přijde mi to pohodlnější. Místo pro nohy spolujezdce – středový tunel zleva poněkud omezuje, ale není to taková hrůza jak se někde píše, manželka by si toho bez mého upozornění ani nevšimla, a pokud se posune sedačka trochu dozadu, je to úplně jedno…
Místo vzadu – přijde mi to stejný jako v minulé generaci, možno neptrně méně, ale dítě si nestežovalo a já tam sedět nebudu :-).

Přístrojový štít
Grafika přehledná, budíky mě přijdou s trochu nemoderním fontem čísel, nějak mi to úplně neladí…display PP je s velmi dobrým rozlišením, předhledný, nemám výhrady. Dotyková obrazovka – funguje bezproblémů, v menu spousta různých nastavaní, zatím jsem si hrál jen s rádiem, kde všechno funguje naprosto intuitivně a pohodlně. Telefon se přes bluetooth připojil bez potíží, funguje bezvadně, dá se přehrávat hudba, telefonovat, dají se číst SMS…
Klima funguje naprosto stejně jako v předchozím autě, prostě standartní duální klima. Grafika udávající teplotu je opět poněkud retro, připomíná mi to ruský digitální budíky z 80. let…
Multifunkční volant – musím si ještě zvyknout, na starém autě jsem jen ovládání rádia a bylo vlevo, jakoby pod volantem na sloupku řízení – dle mě lépe přístupné, nyní se musím pořád koukat na knoflíky na volantu a přijde mě, že palec při mačkání knoflíků musím nějak nepřirozeny vytáčet a tím vlastně jakoby volant držím napůl…mám ovládání na volantu poprvé a ještě jsem si nezvykl, za pár týdnů to budu učitě umět poslepu…

Vyhřívání
Sada Winter plus – vyhřívané čelní sklo, trysky ostřikovačů, přední sedadla a volant. Parkujeme venku, takže tahle sada byla povinná. Vyhřívané sklo jsem měl už u předchozího Focuse a nemohl jsem si to vynachválit. Zatímco jsem oškrabal boční okýnka tak zadní a přední postupně roztálo, nebo šlo jen zlehka seškrábnout. Pak jsem se ale klepal v autě se zmrzlýma rukama, než to začalo topit (prvních 5 km jedu do práce z kopce…). Už se těším na zimu a vyhřáté sedačky a teplý volant :-).

Kufr
Dostatečně velkej, pravidelnej kvádr bez výstupků a prohlubní, po sklopení sedadel v znikne šikmina bez schodu, pokud vyklopíte i sedáky, tak prakticky rovina. Je v rovině s nákladovou hranou. Po stranách 2 uzavíratelné přihrádky (vlevo je část pojistek), 4 háčky na taška, světýlka, 12V zásuvka a na podlaze 4 jistící oka. Nahoře roleta, která se po zmáčknutí zadní části navine…no prostě standartní kufr, nepřijde mi na tom nic objevnýho ani závadnýho…

Světla
Z xenonů jsem naprosto nadšen! Nejenže svítí opravdu dokonale, ale hlavně se natáčí do zatáček – myslel jsem, že to bude jen tak trochu a člověk si toho ani nevšimne, ale…je to naprostá paráda – světelný kůžel se opravdu v reálném čase (s nepozorovatelným zpožděním) natáčí tam, kam směřuje volant. To jak v režimu dálkových, tak v režimu potkávacích světel. Navíc v prudkých zatáčkách, nebo v malých rychlostech a vždy při couvání se rožnou přídavná světla do zatáček, no lépe to snad už ani osvětlit nejde :-). Světla mám stále zapnuto na automat – ve dne svítí jen přední LED, dle světelných podmínek (setmí se, tunel, nebo jen vjedu do tmavého lesa), tak se automaticky přidají hlavní světlomety.

Stěrače
Jdou od sebe, stírají větší plochu, u zaparkovaného auta jdou volně vytočit a sklopit, dokonce jsem viděl video, jak si je auto umí srovnat pokud je omylem přehodíte…

Ostřikovače
Tradičně umístěny na kapotě…no koncern to umí lépe. Nicméně na rozdíl od druhé generace rozprašují už doširoka podobně jako u oktávky, zatím se mi zdálo, že šmouhy na kapotě jako u minulého auta nemám (prostě stará diletantská bolest fordu…), ale ještě jsem to pořádne nevyzkoušel…

Parkovací kamera
Výborná věc, podle mě mnohem lepší než čidla, zajedete k sousednímu autu opravdu na centimetr… Na velkém displeji maximálně přehledné, zobrazí to i natočení volantu a předpokládanou trajektorii…až člověk zapomíná, že má ještě okna a zrcátka :-).

Chrániče hran
Praktická prkotina – ovládáno mechanicky, při otvírání a zavírání dveří je trochu cítit, že musíte překonat větší odpor, i to trochu chrastí…ale na těsném parkovišti s malým dítětem na palubě k nezaplacení. Uvidíme jak dlouho vydrží…

Motor
Paráda! Ale…je to prostě turbo, a ať chcete nebo ne, turbodíra tam prostě je – do 2000 otáček to prostě chvilku trvá, než se motor nadechne (ve srovnání se starými diesely je to asi minimální, ale ve srovnání s atmosférou je to prostě díra), od 3000 tisíc už je naopak nástup výkonu okamžitý. Dá se jezdit na 1500 otáček, motor neprotestuje, jen ho tak lechtáte a prakticky o něm nevíte…ale po prudším sešlápnutí plynu to chvilku trvá (zabere tak kolem 1800). Jakmile se motor nadechne, změní se jeho zvuk – začne zhluboka bručet a táhne parádně prakticky až do 6000 otáček. Předjíždět na trojku je prostě radost – v 80 tam dáte za tři, plný plyn a do 140, což je za pár vteřin, není co řešit J. Na každej kamion co jsem dojel jsem se vyloženě těšil :-). Prodejce sliboval, že po ujetí 5-7 tis. km řídící jednotka motoru charakteristiku ještě o něco vylepší – uvidíme.

Spotřeba
Zatím neřeším, první nádrž nyní spotřeba dle PP 8.8, doplním jak bud vědět víc. S 1.6 atmo jsem měl dlouhodobou 8.3 (manželka 7.5 :-)) Jezdím hlavně město a okolí, dálnice spíš jen okrajově v rámci dovolené a při výletech…

Jízdní vlastnosti
Suverenita a jistota :-). Oproti FoFo II. je cítit trochu měkčí naladění, ale auto nemá tendenci se rozhoupat, do zatáček jde s ochotou a oblouk krouží s jistotou. Mám 17 palcová kola, a to je asi ten největší rozdíl – podvozek má sice jakoby měkkčí naladění, nicméně kola jsou „tvrdší“ a v krajnosti na některých typech nerovností mají tendenci bouchnout, nebo si jakoby poskočit, zato v zatáčkách drží auto parádně. Ve srovnání s FoFo II. bych řekl, že ochota jít do zatáčky je napatrně menší, zato držení stopy je lepší…(na starým autě mám 15´´ kola). Starý Focus je nepatrně o něco dřív na limitu – ale myslím si, že nejpodstatnějšáím faktorem jsou zde pneumatiky a nikoliv naladění podvozku. Auto je celkově lépe odhlučněné, rychlost vůbec nevnímáte, při předjíždění na okresce najednou letíte 140 ani nevíte jak, máte pocit, že jedete mnohem pomaleji. Negativum je, že vůči předchozí generaci je člověk jaksi méně vtažen do děje. Co se týče řízení, znovu je to rozdíl proti minulé generaci – volant dává méně informací, méně přenáší síly např. při přejezdu kolejí ve městě. Ale rozhodně bych neřekl, že nepřenáší informace vůbec…Na co si naopak musím dávat pozor, je tahání za volant při plném tahu motoru – asi to není jak v nějakým sporťáku, ale je to rozdíl proti slabšímu autu - při předjiždění na úzké silničce to umí překvapit a je potřeba volant pevně držet. Brzdy jsou ještě syrový, je cítit, že ještě potřebují trochu času, postupně brzdí líp a líp, dávkovatelnost je dobrá. Zásahy stabilizačního systému jsem nějak nepozoroval (ještě jsem ho tolik netrápil…:-)) Řazení přesné, řadící páka se mi zdá kratší, stejně tak dráhy a kulisa ja jakoby užší – na bývalém autě to chtělo precizně řadit z 2. na 3., jinak se se mi párkrát stalo, že tam rychlost neskočila, u nového se mi to zdá lepší, přímější a uvedený problém jsem nezaznamenal.





Silné stránky

Výkon motoru
Xenonové adaptivní světlomety
Odhlučnění
Jízdní vlastnosti
Chrániče hran

Slabé stránky

Málo místa před levým kolenem
Zastaralá grafika klimatizace
Vzadu umístěné ovladače stahování oken
Turbodíra

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Nové auto...

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Kupováno ve Ford Rašino Brno, bez propblémů, ochota, sleva 4%, prodloužená záruka na 5 let/100000 km za 4.000.-

 


Další vozy Ford Focus



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

Nové auto...

praktičnost
10
prostornost
8
jízdní vlastnosti
9
jízdní komfort
9
provozní náklady
0

zatím nula :-)

náhradní díly
0

?

výkon motoru
10
spotřeba
0

nelze ještě hodnotit...

hlučnost motoru
10
kvalita sedadel
10
brzdy
8

sedají si...

zavazadlový prostor
10

Více o modeluFord Focus CXXX (2011-2018)
Nový Ford Focus konečně spatřen bez maskování. Vypadá atraktivně! Nový Ford Focus konečně spatřen bez maskování. Vypadá atraktivně!

Trochu překvapivě nepřiveze Modrý ovál novou generaci…

Nový Ford Focus zachycen na špionážních fotkách. Poprvé odhaluje interiér Nový Ford Focus zachycen na špionážních fotkách. Poprvé odhaluje interiér

Nová generace Focusu je jedním z nejočekávanějších…

 





Blesk.cz

Po silných bouřkách povodně: Obec na Berounsku už evakuují, jinde to hrozí

Po silných bouřkách povodně: Obec na Berounsku už…

Silné bouřky a přívalové deště dál sužují Česko. V Zaječově na Berounsku vyhlásili ve čtvrtek večer třetí stupeň…

Sestra vévodkyně Meghan znovu útočí: Plive jed i na královnu!

Sestra vévodkyně Meghan znovu útočí: Plive jed i na…

Vypadalo to, že nevlastní sestra novopečené vévodkyně ze Sussexu Samantha (53) dá už konečně pokoj. Sice se po…

 

iSport.cz

Lyon popáté ovládl Ligu mistryň. Česká sudí v prodloužení tasila červenou

Lyon popáté ovládl Ligu mistryň. Česká sudí v…

Ženské finále Ligy mistrů v Kyjevě ovládly fotbalistky Lyonu. Ty zdolaly soupeřky z Wolfsburgu 4:1 po…

Speciál k finále Ligy mistrů: 68 stran, plakáty. Zase vyhrajeme, hlásí Šmicer

Speciál k finále Ligy mistrů: 68 stran, plakáty.…

Liverpool proti Realu Madrid. Tohle finále fotbalové Ligy mistrů bude velmi emotivní pro jednoho z hrdinů…

 

Reflex.cz

Palác na kolejích: Takhle cestoval ruský car, než byl sesazen a zastřelen bolševiky

Palác na kolejích: Takhle cestoval ruský car, než…

Konec 19. století byl ve znamení obrovského rozmachu železniční dopravy a pozadu nechtěl zůstat ani ruský car…

Češi se koukají, Moravané hledí. Na severu se pospíchá, na jihu chvátá. Mapy ukazují rozdíly používání slov

Češi se koukají, Moravané hledí. Na severu se…

Je obecně známo, že některá slova patří do nářečí nebo jsou pevně spojená s určitým regionem, třeba šufánek…