reklama


Recenze

MakG (muž ) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Honda Accord 2.4 i-VTEC EXECUTIVE

9,72 Uživatelé

Hodnoceno: 37× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Honda Accord, foto 1 Honda Accord, foto 2 Honda Accord, foto 3 Honda Accord, foto 4 Honda Accord, foto 5 Honda Accord, foto 6 Honda Accord, foto 7
 

Technické info

Přezdívka auta Hondička Rok výroby 2009 Koupeno nové najeto [km]:140000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 2354 výkon [kW]: 148 kroutící moment [Nm]: 234 zrychlení 0-100 km/h [s]: 8,1 maximální rychlost [km/h]: 227 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 467 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 8,5

Popis vozu

Výbava: Executive

Nad výběrem nové „hejbací krabičky“ jsem strávil poměrně dlouhou dobu (asi 2 roky). Vzhledem k tomu, že jsem měl relativně nového (4 roky) Fordíka Focuse, tak jsem nikam nespěchal. Každou chvíli jsem měl v hledáčku jiný typ autíčka. Nejvíce to asi štvalo přítelkyni, které jsem furt básnil o nějaké nové značce. Nakonec jsem si vyhlédl Hondu Civic Type-R. K finálnímu „rozhoupání se“ došlo jednoho deštivého rána ke konci dubna. Náhodou jsem se proklikal na stránky Auto Jarov, kde jsem našel odkaz „Výprodej skladových vozů Civic a Accord se slevami až 100.000kč“. Tento nadpis ve mně vyvolal otázku, zda již nenastala ta „správná doba“ na nákup vozu. Zavolal jsem přítelkyni a domluvili jsme se, že se tam odpoledne podíváme. V Auto Jarov jsem se informoval na slevy – bohužel, Type-R nebyl k mání žádný. Dokonce ani možnost ho vyzkoušet. Ovšem po tom, co jsem si sedl na salónu do Accordíku bylo vše jinak. Hlavou mi proběhlo něco jako „… a sakra, už není cesty zpět … s tím autem odjedeš, i kdybys ho měl ukrást… :)“. Navíc přítelkyně byla evidentně mnohem více nadšená z Accordíka, než ze Civica.

Byl však zde další problém a to ten, že jsem chtěl 2,4 benzín. Ale k dostání byl pouze 2,2 diesel. No nic, řekl jsem si. Není to jediný autosalon. Jaké bylo moje překvapení, když jsem zjistil, že v celé Praze není žádný Accord Sedan s 2,4 motorem. Příčinou bylo asi to, že Honda zdražovala od května všechny modely (u Accordu o 40.000Kč) a vše bylo vykoupeno. Čas tedy hrál proti mě a já si už říkal, že se asi budu muset spokojit s dieselem. Ale naštěstí jsem dostal nápad, kouknout na stránky Hondy a prohledat stránky všech dealerů v ČR. Štěstí mi přálo a v Mladé Boleslavi jsem našel přesně to, co jsem hledal (a to včetně barvy a slevy).

Jinak, co se týče získání slevy, tak z vlastní zkušenosti můžu říct, že to jde. Jen se člověk nesmí nechat přesvědčit od prodejce, že cena (za kterou auto prodává) je už „na krev“ a když by slevil, tak by prodělal kalhoty a děcka by neměli co žrát…! U nejmenovaného pražského prodejce se mi podařilo získat slevu z 809.000Kč na 699.000Kč. A to zprvu tvrdil, že 60 tisíc je maximum co může slevit. Škoda jen, že to byl diesel a ještě ve stříbrné barvě, která se k tomuto autu podle mě moc nehodí. Osobně si myslím, že Accordu nejvíce sluší tmavé barvy.

Jízda s Accordem je velmi příjemná a komfortní. Hluk od motoru není v nízkých otáčkách (do 4500) skoro žádný, po „sepnutí“ VTECu se hlučnost zvýší, ale je to zvuk příjemný – sportovní. Hluk od kol je utlumen přijatelně, ale mohlo to být i lepší. Jízdní vlastnosti jsou výborné, rozhodit autíčko dá docela práci. Accordík si nejvíce libuje na dálnici, kde se cítí nejlépe. Brzdy jsou výborné, mají dobrý nástup a přitom nejsou zbytečně „jedovaté“.

Benzínová 2,4 je všeobecně dobře hodnocená a já tato hodnocení mohu jen potvrdit. Accord s ní nemá problém jezdit i na 6-ku od 50km/h (cca. 1500ot) do maxima. Do 4500ot/min. má klidnou povahu, od 4500ot/min. se začne sbírat a krásně táhnout až do omezovače 7400ot/min. Bohužel Accord je celkem velké a těžké auto a tak ani 200 koní není nějaká „Disco Dáda hitparáda“… Určitě bych tam uživil dalších 100 koníků navíc. Člověk si zkrátka musí uvědomit, že kdejaké auto nižší střední třídy (které je o 200-300kg lehčí) se 150 koněma je pro Accorda vážným soupeřem :(

Výhodou tohoto motoru je ale jednoznačně poměr výkon/spotřeba. Jezdím často přes celou republiku a průměr i při opravdu velmi svižné jízdě nikdy nepřekročil 11L. Samozřejmě, pokud proletíte dálnici 230kou, tak bude spotřeba „trošku“ někde jinde. Průměrně se většinou vlezu mezi 8-9 litrů na 100km. Nejlepší spotřeby 6,3 l jsem dosáhl při ujetí cca. 300km na Slovensku průměrnou rychlostí 60km/h. Od té doby, co tam našim bratrům začal platit nový silniční zákon, jezdí se tu řekněme „hodně defenzivně“.

Interiér je velmi dobře zpracován a dle mého názoru i design patří k v současné střední třídě k nejlepším. Velmi musím vyzdvihnout sedačky – fakt příjemné posezení a 10-ti reproduktorové audio. Vepředu je místa požehnaně, vzadu to větším osobám už tak super nepřijde – zvláště v oblasti kolen. V mém případě (175cm) však s místem žádný problém nemám.

Přístup do kufru je u sedanu pochopitelně omezený ve srovnání s kombi, ale jeho velikost 467 litrů mi přijde naprosto dostatečná. V tomto ohledu nejsem „typický“ čech, který vyžaduje auto v tzv. Brambora Edition, aby tam naskládal aspoň 6 pytlů, jinak to prostě není auto.

Celkově jsem s Hondou Accord spokojen, ovšem je zde jedna věc, která mě velmi zklamala a tou je kvalita laku - resp. jeho náchylnost k poškrábání. Lak je bohužel velice náchylný k drobným škrábancům a to i při maximální opatrnosti. Když ho srovnám s lakem na mém předchozím vozidle Ford Focus, kde se veškerý hmyz a nečistota dali bez problémů drhnout kartáčkem, aniž by to zanechalo jakékoliv stopy na laku, tak je to fakt rozdíl. V případě Accordu jsou ihned hluboké škrábance v laku, které jde jen velmi těžce rozleštit.

Pozn:
Jako malý bonus jsem zkusil natočit video, jak Accord zrychluje (samozřejmě na německé dálnici). Bohužel zvolená cesta nebyla ideální – ostřejší zatáčky a dost kopců, ale snad je to koukatelné :)

Silné stránky

- Jízdní komfort
- Motor
- Kvalita zpracování (interiér i exteriér)
- Je to Honda :)

Slabé stránky

- Kvalita laku
- Nemožnost pořízení výkonnějšího motoru

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

- Spokojenost

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Auto bylo zakoupeno ve firmě Ascot MB (www.ascotmb.cz). S přístupem jsem byl naprosto spokojen. Dá se říct, že co jsem chtěl (potřeboval), to bylo splněno včas a dle dohody.

 
reklama

Novinky v recenzi

22.12.2014 20:56

140.000 km

Dalších 20 tisíc proběhlo bez problémů. Takže standardní výměna oleje a filtrů. Navíc brzdová kapalina. Dále bylo po téměř 6 letech nutné vyměnit gumičky ve stěračích (611 kč). I když mě celkem překvapilo, že to vůbec jde. Čekal jsem, že je budu muset měnit komplet. :) Takže suma sumárum 6.400kč. Jediné co mě trochu trápí je stále se zvyšující spotřeba oleje (bylo nutno dolít již cca 2,5 litru). Ale motor se chová stále stejně, včetně spotřeby - tentokrát to bylo dle PP 8,1L/100km během celých 20 tisíc km (tj. veškeré rychlé jízdy po dálnici, město, okresky,...) takže je to asi v pohodě. Navíc 1L oleje (Shell Helix Ultra) vyjde na inetu kolem 100kč, takže nějaké dvě až tři stovky nehrají vzhledem k nákladům během 20t km žádnou roli.

22.1.2014 12:10

120.000 km

Ve 120 tisících měl Accord první tzv. velký servis. Kromě standardních věcí jako je olej + filtr, doplnění chladící kap., směs do odstřikovačů, čištění klimatizace a kontrola všeho možného se mění i svíčky (1 svíčka = 1.035 Kč), olej v převodovce (2 litry = 955 Kč) a dále filtry (vzduchový a do klimatizace). V mém případě bylo nutné vyměnit jeden drnčící reprák ve dveřích spolujezdce (2.450 Kč). Celková cena (bez repro) 14.027 Kč s dph.
Jinak Accordík funguje bez problémů, každopádně se začala nezanedbatelně zvyšovat spotřeba oleje (zvlášť, když na to člověk šlape). Během prvních dvou servisních intervalů (0-20.000 a 20-40.000) nebylo potřeba dolévat ani deci. Pak to byl půllitr, litr a nyní mezi 100-120.000 to již je cca 2 litry, což už není úplně málo. Tak jen doufám, že to nebude exponenciálně růst.

18.5.2013 07:55

100.000 km

Tak jsem najezdil dalších 20 tisíc km a hondička oslavila svoji první sto-tisícovou metu. Tentokrát se to naštěstí obešlo bez jakýchkoliv nepříjemných překvapení. Takže kromě standardních výměn filtrů, oleje a desinfekce klimatizace si accordík řekl ještě o kontrolu seřízení ventilů. Celková cena 6140 Kč.

27.9.2012 10:40

Čtvrtý servis

Mezi 60-80t km se bohužel objevilo opět několik nečekaných problémů. Začala mi rezavět hrana víka kufru a na laku se objevily bublinky v ploše cca 1cm2. Na to, že je auto trvale garážované - velké rozčarování. Každopádně víko bylo opraveno (přelakováno) v záruce. Další problém bylo autorádio. Dva týdny před koncem záruky začalo docházet k samovolnému přeskakování skladeb ať už z CD, či USB. Dokonce i u rádia docházelo k přelaďování stanic. Rádio bylo vyměněno v záruce což jsem si do značné míry oddechl, protože nové stojí (dle vyjádření technika 78.600Kč !!!). Stát se to o dva týdny později tak mi dnes v hondě nejspíš hraje walkman :)
Na druhou stranu musím pochválit Hondu MB, že se zatím s každou reklamací poprali velmi ochotně a rychle a nesnažili se ze mě (rozuměj zákazníka) dělat blbce ve stylu "... Rádio se vám pokazilo, protože jste ho měl puštěné moc nahlas a mačkal ty čudlíky na něm atp..." jak to dnešní servisy občas zkoušejí.
Při 80t došlo k první výměně brzdových destiček - vzadu sjetých až na plech, z čehož jsem si odnesl ponaučení, že Accord opravdu nemá snímač ojetých destiček :(
Výměna oleje, filtrů a předních i zadních destiček za 12.460Kč.

12.11.2011 18:47

Třetí servis

Tak už mám za sebou třetí servis. Zatím najeto cca 58.000km. Kolem 50.000 začal první nečekaný problém. Začal se ztrácet olej. Závada - prosakující gufero. Odstraněno v záruce. Jiné problémy naštěstí zatím nejsou. Při třetím servisu se standardně měnil olej, kontrola všeho možného a navíc vzduchový filtr. Cena (včetně jednoho litru navíc na případné dolévání) 6995 Kč.

12.1.2011 10:14

Druhý servis

Tak hondička zatím dobře slouží. Při druhé kontrole výměna oleje, filtr, pylový filtr a čištění klimatizace + další kontroly. Během roku se stala jen jedna menší závada ... o vánocích přestal fungovat couvací senzor. Furt to pískalo i když za autem žádná překážka nebyla. Přitom na nárazníku "přes senzory" žádný sníh ani led nebyl. Po dvoudenním vyschnutí v garáži to přestalo a problém se zatím neopakoval. Jinak vše funguje jak má. Cena za servis (cca po 40.000km) byla 8.923kč.

21.6.2010 12:08

Spotřeba 6,6 L

Přidána fotka spotřeby. Trasa Praha - Vysoké Tatry - Karviná (4 lidi v autě + plný kufr). Průměrná spotřeba 6,6 l/100km při průměrné rychlosti 68km/h na trase 725km. Teoretická schopnost dojezdu na jednu nádrž téměř 1000km.

29.1.2010 11:24

První servis

Tak hondička už má po prvním servisu. Standardně olej, filtr a nějaká ta kontrola. Kromě toho však bylo odstraněno jedno velice nepříjemné drnčení v oblasti zadního plata s reprákama. Jednalo se o drnčení typu "kov o kov". Chlapcům z hondy to dalo dost práce najít příčinu, protože se s tím nikdy nesetkali. Dokonce museli obvolávat ostatní servisy hondy, zda se s něčím takovým nesetkali. Nevím co přesně to bylo, ale opravdu to byly nějaké uvolněné plechy. No naštěstí už to je v pořádku.

Jinak hondička funguje bez problémů. Velké překvapení pro mě byla spotřeba oleje. Za téměř 20.000km nebylo nutné dolít ani deci. Celková spotřeba oleje byla pouze cca. 3 deci!!! Přitom v manuálu k vozu je varování, že během prvních 1.000km si motor může vzít až 1 litr oleje. No, u mě evidentně ne :)

Stejně tak byli chlapci v servisu značně překvapení z toho, že mě palubní počítač poslal do servisu až v 19.700 km. Což se jim prý nikdy nestalo. Accord si totiž sám vyhodnocuje, podle způsobu jízdy, času a čert ví čeho dalšího kdy potřebuje na servis. Většinou "dle sdělení servisu" přijíždějí už kolem 15.000km. Příčina bude nejspíš v tom, že jezdím hlavně dálkové trasy.

A cena? Myslím, že velmi rozumných 5.950kč. :)

Video

Přímý odkaz na video.


Další vozy Honda Accord


reklama

Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
9
praktičnost
8
prostornost
9
jízdní vlastnosti
10
jízdní komfort
9
provozní náklady
9
náhradní díly
9
výkon motoru
9
spotřeba
9
hlučnost motoru
9
kvalita sedadel
10
brzdy
10
zavazadlový prostor
8

Více o modeluHonda Accord (2008-dosud)
Honda CR-V 2.0 Honda CR-V 2.0

Automobilka Honda představila Hondu CR-V v říjnu 1995. U…

Honda S2000 Honda S2000

HONDA S2000 je atraktivní roadster s motorem vpředu a s…

 

reklama





Blesk.cz

Escobarův nájemný zabiják „pláče“: Okradli mě zloději, necítím se v bezpečí

Escobarův nájemný zabiják „pláče“: Okradli mě…

Předního zabijáka bývalého kokainového krále Pabla Escobara přepadli ozbrojení zloději. Muž, který má na svědomí…

Opuštěná věznice nahání strach! Zemřelo tu 30 dozorců, posledním popraveným byl sériový vrah

Opuštěná věznice nahání strach! Zemřelo tu 30…

Kdysi tu pykalo přes tisíc trestanců, dnes legendární věznice Joliet v americkém Illinois zeje prázdnotou. Po…

 

iSport.cz

Jelínka odvolání překvapilo: Možná se někdy důvod dozvím

Jelínka odvolání překvapilo: Možná se někdy důvod dozvím

Vedení hokejové Mladé Boleslavi reaguje na nepovedenou první polovinu sezony. A trochu překvapivě. Skončil…

Kauza HC Polanský zná první verdikt. Končí Marek, vystřídá ho Peterek

Kauza HC Polanský zná první verdikt. Končí Marek,…

AKTUALIZOVÁNO 10.45 | V kauze "HC Polanský" padl v Třinci první verdikt. Dozorčí rada HC Oceláři odvolala…

 

Reflex.cz

Alkoholici i opuštění staří lidé: Pro které skupiny obyvatel se stávají Vánoce svátky neštěstí?

Alkoholici i opuštění staří lidé: Pro které skupiny…

Dlouho se tradovalo, že jsou Vánoce – svátky klidu a míru – nejtěžší pro lidi trpící depresemi. Dnes už však…

50 důkazů krásy i krutosti na Zemi. National Geographic zveřejnil nejlepší fotky uplynulého roku

50 důkazů krásy i krutosti na Zemi. National…

Křehký život v divočině i krutost pytláků. Výběr fotografií, které vždy na konci roku vybere časopis National…

 
 
reklama