Recenze

MakG (muž ) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Honda Accord 2.4 i-VTEC EXECUTIVE

9,72 Uživatelé

Hodnoceno: 37× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Honda Accord, foto 1 Honda Accord, foto 2 Honda Accord, foto 3 Honda Accord, foto 4 Honda Accord, foto 5 Honda Accord, foto 6 Honda Accord, foto 7
 

Technické info

Přezdívka auta Hondička Rok výroby 2009 Koupeno nové najeto [km]:140000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 2354 výkon [kW]: 148 kroutící moment [Nm]: 234 zrychlení 0-100 km/h [s]: 8,1 maximální rychlost [km/h]: 227 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 467 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 8,5

Popis vozu

Výbava: Executive

Nad výběrem nové „hejbací krabičky“ jsem strávil poměrně dlouhou dobu (asi 2 roky). Vzhledem k tomu, že jsem měl relativně nového (4 roky) Fordíka Focuse, tak jsem nikam nespěchal. Každou chvíli jsem měl v hledáčku jiný typ autíčka. Nejvíce to asi štvalo přítelkyni, které jsem furt básnil o nějaké nové značce. Nakonec jsem si vyhlédl Hondu Civic Type-R. K finálnímu „rozhoupání se“ došlo jednoho deštivého rána ke konci dubna. Náhodou jsem se proklikal na stránky Auto Jarov, kde jsem našel odkaz „Výprodej skladových vozů Civic a Accord se slevami až 100.000kč“. Tento nadpis ve mně vyvolal otázku, zda již nenastala ta „správná doba“ na nákup vozu. Zavolal jsem přítelkyni a domluvili jsme se, že se tam odpoledne podíváme. V Auto Jarov jsem se informoval na slevy – bohužel, Type-R nebyl k mání žádný. Dokonce ani možnost ho vyzkoušet. Ovšem po tom, co jsem si sedl na salónu do Accordíku bylo vše jinak. Hlavou mi proběhlo něco jako „… a sakra, už není cesty zpět … s tím autem odjedeš, i kdybys ho měl ukrást… :)“. Navíc přítelkyně byla evidentně mnohem více nadšená z Accordíka, než ze Civica.

Byl však zde další problém a to ten, že jsem chtěl 2,4 benzín. Ale k dostání byl pouze 2,2 diesel. No nic, řekl jsem si. Není to jediný autosalon. Jaké bylo moje překvapení, když jsem zjistil, že v celé Praze není žádný Accord Sedan s 2,4 motorem. Příčinou bylo asi to, že Honda zdražovala od května všechny modely (u Accordu o 40.000Kč) a vše bylo vykoupeno. Čas tedy hrál proti mě a já si už říkal, že se asi budu muset spokojit s dieselem. Ale naštěstí jsem dostal nápad, kouknout na stránky Hondy a prohledat stránky všech dealerů v ČR. Štěstí mi přálo a v Mladé Boleslavi jsem našel přesně to, co jsem hledal (a to včetně barvy a slevy).

Jinak, co se týče získání slevy, tak z vlastní zkušenosti můžu říct, že to jde. Jen se člověk nesmí nechat přesvědčit od prodejce, že cena (za kterou auto prodává) je už „na krev“ a když by slevil, tak by prodělal kalhoty a děcka by neměli co žrát…! U nejmenovaného pražského prodejce se mi podařilo získat slevu z 809.000Kč na 699.000Kč. A to zprvu tvrdil, že 60 tisíc je maximum co může slevit. Škoda jen, že to byl diesel a ještě ve stříbrné barvě, která se k tomuto autu podle mě moc nehodí. Osobně si myslím, že Accordu nejvíce sluší tmavé barvy.

Jízda s Accordem je velmi příjemná a komfortní. Hluk od motoru není v nízkých otáčkách (do 4500) skoro žádný, po „sepnutí“ VTECu se hlučnost zvýší, ale je to zvuk příjemný – sportovní. Hluk od kol je utlumen přijatelně, ale mohlo to být i lepší. Jízdní vlastnosti jsou výborné, rozhodit autíčko dá docela práci. Accordík si nejvíce libuje na dálnici, kde se cítí nejlépe. Brzdy jsou výborné, mají dobrý nástup a přitom nejsou zbytečně „jedovaté“.

Benzínová 2,4 je všeobecně dobře hodnocená a já tato hodnocení mohu jen potvrdit. Accord s ní nemá problém jezdit i na 6-ku od 50km/h (cca. 1500ot) do maxima. Do 4500ot/min. má klidnou povahu, od 4500ot/min. se začne sbírat a krásně táhnout až do omezovače 7400ot/min. Bohužel Accord je celkem velké a těžké auto a tak ani 200 koní není nějaká „Disco Dáda hitparáda“… Určitě bych tam uživil dalších 100 koníků navíc. Člověk si zkrátka musí uvědomit, že kdejaké auto nižší střední třídy (které je o 200-300kg lehčí) se 150 koněma je pro Accorda vážným soupeřem :(

Výhodou tohoto motoru je ale jednoznačně poměr výkon/spotřeba. Jezdím často přes celou republiku a průměr i při opravdu velmi svižné jízdě nikdy nepřekročil 11L. Samozřejmě, pokud proletíte dálnici 230kou, tak bude spotřeba „trošku“ někde jinde. Průměrně se většinou vlezu mezi 8-9 litrů na 100km. Nejlepší spotřeby 6,3 l jsem dosáhl při ujetí cca. 300km na Slovensku průměrnou rychlostí 60km/h. Od té doby, co tam našim bratrům začal platit nový silniční zákon, jezdí se tu řekněme „hodně defenzivně“.

Interiér je velmi dobře zpracován a dle mého názoru i design patří k v současné střední třídě k nejlepším. Velmi musím vyzdvihnout sedačky – fakt příjemné posezení a 10-ti reproduktorové audio. Vepředu je místa požehnaně, vzadu to větším osobám už tak super nepřijde – zvláště v oblasti kolen. V mém případě (175cm) však s místem žádný problém nemám.

Přístup do kufru je u sedanu pochopitelně omezený ve srovnání s kombi, ale jeho velikost 467 litrů mi přijde naprosto dostatečná. V tomto ohledu nejsem „typický“ čech, který vyžaduje auto v tzv. Brambora Edition, aby tam naskládal aspoň 6 pytlů, jinak to prostě není auto.

Celkově jsem s Hondou Accord spokojen, ovšem je zde jedna věc, která mě velmi zklamala a tou je kvalita laku - resp. jeho náchylnost k poškrábání. Lak je bohužel velice náchylný k drobným škrábancům a to i při maximální opatrnosti. Když ho srovnám s lakem na mém předchozím vozidle Ford Focus, kde se veškerý hmyz a nečistota dali bez problémů drhnout kartáčkem, aniž by to zanechalo jakékoliv stopy na laku, tak je to fakt rozdíl. V případě Accordu jsou ihned hluboké škrábance v laku, které jde jen velmi těžce rozleštit.

Pozn:
Jako malý bonus jsem zkusil natočit video, jak Accord zrychluje (samozřejmě na německé dálnici). Bohužel zvolená cesta nebyla ideální – ostřejší zatáčky a dost kopců, ale snad je to koukatelné :)

Silné stránky

- Jízdní komfort
- Motor
- Kvalita zpracování (interiér i exteriér)
- Je to Honda :)

Slabé stránky

- Kvalita laku
- Nemožnost pořízení výkonnějšího motoru

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

- Spokojenost

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Auto bylo zakoupeno ve firmě Ascot MB (www.ascotmb.cz). S přístupem jsem byl naprosto spokojen. Dá se říct, že co jsem chtěl (potřeboval), to bylo splněno včas a dle dohody.

 

Novinky v recenzi

22.12.2014 20:56

140.000 km

Dalších 20 tisíc proběhlo bez problémů. Takže standardní výměna oleje a filtrů. Navíc brzdová kapalina. Dále bylo po téměř 6 letech nutné vyměnit gumičky ve stěračích (611 kč). I když mě celkem překvapilo, že to vůbec jde. Čekal jsem, že je budu muset měnit komplet. :) Takže suma sumárum 6.400kč. Jediné co mě trochu trápí je stále se zvyšující spotřeba oleje (bylo nutno dolít již cca 2,5 litru). Ale motor se chová stále stejně, včetně spotřeby - tentokrát to bylo dle PP 8,1L/100km během celých 20 tisíc km (tj. veškeré rychlé jízdy po dálnici, město, okresky,...) takže je to asi v pohodě. Navíc 1L oleje (Shell Helix Ultra) vyjde na inetu kolem 100kč, takže nějaké dvě až tři stovky nehrají vzhledem k nákladům během 20t km žádnou roli.

22.1.2014 12:10

120.000 km

Ve 120 tisících měl Accord první tzv. velký servis. Kromě standardních věcí jako je olej + filtr, doplnění chladící kap., směs do odstřikovačů, čištění klimatizace a kontrola všeho možného se mění i svíčky (1 svíčka = 1.035 Kč), olej v převodovce (2 litry = 955 Kč) a dále filtry (vzduchový a do klimatizace). V mém případě bylo nutné vyměnit jeden drnčící reprák ve dveřích spolujezdce (2.450 Kč). Celková cena (bez repro) 14.027 Kč s dph.
Jinak Accordík funguje bez problémů, každopádně se začala nezanedbatelně zvyšovat spotřeba oleje (zvlášť, když na to člověk šlape). Během prvních dvou servisních intervalů (0-20.000 a 20-40.000) nebylo potřeba dolévat ani deci. Pak to byl půllitr, litr a nyní mezi 100-120.000 to již je cca 2 litry, což už není úplně málo. Tak jen doufám, že to nebude exponenciálně růst.

18.5.2013 07:55

100.000 km

Tak jsem najezdil dalších 20 tisíc km a hondička oslavila svoji první sto-tisícovou metu. Tentokrát se to naštěstí obešlo bez jakýchkoliv nepříjemných překvapení. Takže kromě standardních výměn filtrů, oleje a desinfekce klimatizace si accordík řekl ještě o kontrolu seřízení ventilů. Celková cena 6140 Kč.

27.9.2012 10:40

Čtvrtý servis

Mezi 60-80t km se bohužel objevilo opět několik nečekaných problémů. Začala mi rezavět hrana víka kufru a na laku se objevily bublinky v ploše cca 1cm2. Na to, že je auto trvale garážované - velké rozčarování. Každopádně víko bylo opraveno (přelakováno) v záruce. Další problém bylo autorádio. Dva týdny před koncem záruky začalo docházet k samovolnému přeskakování skladeb ať už z CD, či USB. Dokonce i u rádia docházelo k přelaďování stanic. Rádio bylo vyměněno v záruce což jsem si do značné míry oddechl, protože nové stojí (dle vyjádření technika 78.600Kč !!!). Stát se to o dva týdny později tak mi dnes v hondě nejspíš hraje walkman :)
Na druhou stranu musím pochválit Hondu MB, že se zatím s každou reklamací poprali velmi ochotně a rychle a nesnažili se ze mě (rozuměj zákazníka) dělat blbce ve stylu "... Rádio se vám pokazilo, protože jste ho měl puštěné moc nahlas a mačkal ty čudlíky na něm atp..." jak to dnešní servisy občas zkoušejí.
Při 80t došlo k první výměně brzdových destiček - vzadu sjetých až na plech, z čehož jsem si odnesl ponaučení, že Accord opravdu nemá snímač ojetých destiček :(
Výměna oleje, filtrů a předních i zadních destiček za 12.460Kč.

12.11.2011 18:47

Třetí servis

Tak už mám za sebou třetí servis. Zatím najeto cca 58.000km. Kolem 50.000 začal první nečekaný problém. Začal se ztrácet olej. Závada - prosakující gufero. Odstraněno v záruce. Jiné problémy naštěstí zatím nejsou. Při třetím servisu se standardně měnil olej, kontrola všeho možného a navíc vzduchový filtr. Cena (včetně jednoho litru navíc na případné dolévání) 6995 Kč.

12.1.2011 10:14

Druhý servis

Tak hondička zatím dobře slouží. Při druhé kontrole výměna oleje, filtr, pylový filtr a čištění klimatizace + další kontroly. Během roku se stala jen jedna menší závada ... o vánocích přestal fungovat couvací senzor. Furt to pískalo i když za autem žádná překážka nebyla. Přitom na nárazníku "přes senzory" žádný sníh ani led nebyl. Po dvoudenním vyschnutí v garáži to přestalo a problém se zatím neopakoval. Jinak vše funguje jak má. Cena za servis (cca po 40.000km) byla 8.923kč.

21.6.2010 12:08

Spotřeba 6,6 L

Přidána fotka spotřeby. Trasa Praha - Vysoké Tatry - Karviná (4 lidi v autě + plný kufr). Průměrná spotřeba 6,6 l/100km při průměrné rychlosti 68km/h na trase 725km. Teoretická schopnost dojezdu na jednu nádrž téměř 1000km.

29.1.2010 11:24

První servis

Tak hondička už má po prvním servisu. Standardně olej, filtr a nějaká ta kontrola. Kromě toho však bylo odstraněno jedno velice nepříjemné drnčení v oblasti zadního plata s reprákama. Jednalo se o drnčení typu "kov o kov". Chlapcům z hondy to dalo dost práce najít příčinu, protože se s tím nikdy nesetkali. Dokonce museli obvolávat ostatní servisy hondy, zda se s něčím takovým nesetkali. Nevím co přesně to bylo, ale opravdu to byly nějaké uvolněné plechy. No naštěstí už to je v pořádku.

Jinak hondička funguje bez problémů. Velké překvapení pro mě byla spotřeba oleje. Za téměř 20.000km nebylo nutné dolít ani deci. Celková spotřeba oleje byla pouze cca. 3 deci!!! Přitom v manuálu k vozu je varování, že během prvních 1.000km si motor může vzít až 1 litr oleje. No, u mě evidentně ne :)

Stejně tak byli chlapci v servisu značně překvapení z toho, že mě palubní počítač poslal do servisu až v 19.700 km. Což se jim prý nikdy nestalo. Accord si totiž sám vyhodnocuje, podle způsobu jízdy, času a čert ví čeho dalšího kdy potřebuje na servis. Většinou "dle sdělení servisu" přijíždějí už kolem 15.000km. Příčina bude nejspíš v tom, že jezdím hlavně dálkové trasy.

A cena? Myslím, že velmi rozumných 5.950kč. :)

Video

Přímý odkaz na video.


Další vozy Honda Accord



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
9
praktičnost
8
prostornost
9
jízdní vlastnosti
10
jízdní komfort
9
provozní náklady
9
náhradní díly
9
výkon motoru
9
spotřeba
9
hlučnost motoru
9
kvalita sedadel
10
brzdy
10
zavazadlový prostor
8

Více o modeluHonda Accord (2008-dosud)
Honda CR-V 2.0 Honda CR-V 2.0

Automobilka Honda představila Hondu CR-V v říjnu 1995. U…

Honda S2000 Honda S2000

HONDA S2000 je atraktivní roadster s motorem vpředu a s…

 





Blesk.cz

Volby ONLINE: Čechů už odvolilo přes 40 procent. Zeman a lídři řeší, co dál

Volby ONLINE: Čechů už odvolilo přes 40 procent.…

Poslance si v první den voleb přišly vybrat více než dvě pětiny voličů. Zájem je podle mnoha volebních komisařů…

Tajemství letušek: Sex s boháči za peníze a s piloty v kokpitu?!

Tajemství letušek: Sex s boháči za peníze a s piloty…

Nejmenovaná britská letuška popsala skandální praktiky svých kolegyň. Čím dál víc stevardek si prý přivydělává…

 

iSport.cz

Zklamaný Honejsek po prohře v Pardubicích: Faulovali jsme jak žáčci

Zklamaný Honejsek po prohře v Pardubicích: Faulovali…

Vidíte ty záblesky šikovnosti, schopnost se nacpat pro gól. Drzost. Antonín Honejsek v sezoně odehrál 12 zápasů…

VIDEO: Brno padlo s Hradcem, v čele je Plzeň. Liberec má první výhru venku

VIDEO: Brno padlo s Hradcem, v čele je Plzeň.…

VIDEO | Páteční 15. kolo hokejové Tipsport extraligy pořadí na čele tabulky nezměnilo. Plzeň zůstala i přes…

 

Reflex.cz

Žena si přinesla z blešího trhu raritu. Nikdy nepublikované fotky mladých Stounů

Žena si přinesla z blešího trhu raritu. Nikdy…

Bleší trhy. Jedni je milují, vyhledávají a jsou dokonce ochotni za nimi i cestovat. Například do Paříže, kde…

Padrťské rybníky aneb Hluboké oči brdské krajiny

Padrťské rybníky aneb Hluboké oči brdské krajiny

Brdy loni definitivně opustili vojáci a tato středočeská oblast se po dlouhých 90 letech otevřela turistům.…