Recenze
Mini 3 door
Technické info
Přezdívka auta miňouš Rok výroby 2003 Koupeno ojeté najeto [km]:77000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1598 výkon [kW]: 66 kroutící moment [Nm]: 140 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10.9 maximální rychlost [km/h]: 181 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 150 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 8 (udávaná)spotřeba naměřená:
Popis vozu
MINI One v2.1 - aktualizované vydání (8. 3. 2010)
MINI je klasika. MINI je styl. MINI je pokrok. MINI je retro. MINI je život. MINI je výzva. MINI je... MINI. Takže LET`S MINI.
--== Předmluva ==-
O Minim toho již bylo napsáno více než dost - například zde na moje.auto.cz mají moji kolegové historii miníků pěkně popsanou. Přesto zkusím napsat něco i já. Pokud vás historie Mini nezajímá a chcete se dozvědět pouze něco o mým autě, přeskočte až k tečkám... :)
--== Mini nebo MINI? ==--
Na první pohled to samé, jaký je v tom tedy rozdíl? Zásadní. Lépe řečeno, je v tom rozdíl téměř 50 let. Pojmenování patří totiž k anglickému vozítku, které asi nejvíce proslavil Mr. Bean, a jehož kořeny sahají až do roku 1956. Oproti tomu MINI (psáno vše velkými písmeny) je pojmenování jeho nástupce, který poprvé spatřil světlo světa v roce 2001 pod taktovkou německé automobilky BMW. Ale po pořádku – co zapříčinilo tak masivní oblibu a rozšíření vozu s těmito čtyřmi písmeny?
Prapůvodní Mini vznikl jako reakce na ropnou krizi, která v roce 1956 postihla téměř celý svět, a to díky "válce" v Suezu. Velká a neekonomická auta, produkovaná do té doby, se začala jevit jako zbytečný luxus. Proto zhruba ve stejné době přicházejí například legendární „brouk“ od Volkswagenu (VW Beetle), stejně tak známá pětistovka „fiátek“ (Fiat 500 resp. 600) či netradiční tříkolka od BMW s dveřmi vepředu (BMW Isetta ), a další, podobné, výtvory. Za vývojem Miniho stojí Alexandr Arnold Constantin Issigonis, který za svůj "výtvor" dostal po několika letech dokonce titul baroneta od anglické královny. Jak uvádí historka, uvedená na www.mini.cz, při prvotním návrhu vozu si dal Issigonis zavolat čtyři nejrobustnější pivaře z továrny, poručil jim, ať si sednou na zem, dva vedle sebe a dva za ně (jako v autě), vzal křídu, na podlaze načrtl obvod těchto čtyř těl a řekl: "Vůz, který zkonstruujeme, bude mít tyto rozměry." Základem vozu Mini se tedy stalo maximální využití prostoru společně s velkým komfortem a netradičními prvky jak v interiéru, tak i v exteriéru.
První prototyp vznikl pod názvem ADO15 (Austin Drawing Office project number 15) a byl vyráběn společností British Motor Corporation (BMC). Co bylo u tohoto vozu revoluční a nezvyklé (kromě jeho rozměrů), bylo umístění "všeho" vepředu - motor, převodovka, náhon předních kol. Motor byl navíc umístěn napříč. Pérování bylo též vymyšleno netradičně - místo klasických pružin byly použity gumové kužele, což znamenalo jak úsporu místa, tak, ve spojení s "kolem v každém rohu" perfektní ovladatelnost vozu, ne nepodobné motokárám. První motor ve voze byl o objemu 948 cm3, v té době montovaný do modelu Morris Minor o výkonu 37 koní, což bylo pro tento vůz dostačující, proto došlo ke snížení objemu na 848 cm3, resp. 34 koní. I s tímto motorem však vůz dosahoval rychlosti kolem 120 km/h. Finanční úspora byla vidět na každém prvku a z mnohých se později tradiční znaky tohoto vozu - například vnější sváry, jeden jediný budík uprostřed mezi řidičem a spolujezdcem, pákové spínače ovládající světla a stěrače pod tímto budíkem a podobně. Co se (naštěstí) nezachovalo, byl provaz na otevírání dveří ze vnitřku vozu. Plno dalších věcí bylo potom v příplatkové výbavě - například topení, koberce, chromované doplňky, kožené čalounění, popelník, apod. Díky minimální výbavě dosahovala hmotnost vozu pouhých 600 kg. Zavazadlový prostor o objemu 195 litrů nepatřil mezi nejmenší, navíc nabízel možnost nechat otevřené jeho dveře, sklápějící se dolů a přepravovat na nich větší předměty.
První generace Mini se oficiálně jmenovala The Mk I Mini a vyráběla se od roku 1959 do roku 1697. První vozy ale přicházely k zákazním ještě pod jinými názvy - Austin Seven a Morris Mini-Minor. V tu doby již ale obě tyto automobilky vytvořily společný podnik s názvem BMC. Až v roce 1961 byl Austin Seven přejmenován na Austin Mini. V roce 1964 přišlo první vylepšení pérování, kdy původní systém byl nahrazen systémem s názvem Hydrolastic, které nabízelo komfortnější jízdu, zvýšilo ale také hmotnost i náklady na výrobu. V roce 1971 se ale vrátilo původní řešení pérování a vydrželo pak po celou další dobu produkce vozu Mini. Této první verze se celkově vyrobilo přes milión kusů.
Druhá generace s názvem The MkII Mini se vyráběla od roku 1967 do roku 1970. V podstatě se lišila přepracovanou maskou, většími skly a dalšími kosmetickými změnami. Tohoto typu se vyrobilo téměř půl miliónu. V roce 1969 si tento typ také zahrál "hlavní trojroli" ve filmu The Italian Job (znovu byl tento film natočen v roce 2003 s novými MINI). Díky popularitě tohoto vozu vzniklo několik dalších variant - Mini MkIII (s maskou evokující masku Rolls-Royce), Mini Traveller či Countryman (kombíci), Mini Pick-up, či plážová buggyna (nebo armádní vozidlo alá jeep, chcete-li) Mini Moke.
Legenda jménem Mini Cooper a Mini Cooper S se zrodila díky přátelství Issigonise a Johna Coopera, designéra a stavitele rallye a formulových vozů. John Cooper vycítil závodní potenciál vozů, přesvědčil vedení BMC a v roce 1961 představil první "nabroušenou" verzi Mini Cooper, když změnil motor 848 cm3 na 997 cm3 s výkonem 55 koní a samozřejmě upravil převodovku, brzdy a další věci, potřebné k vyšším výkonům vozu. Ještě silnější verze S potom obsahovala motor o objemu 1071 cm3 a výkonem 70 koní, byla uvedena do výroby v roce 1963 a vyrobilo se lehce přes 4000 kusů. Vývoj samozřejmě pokračoval a během let vznikaly novější, rychlejší a kvalitnější motory. Mini Cooper S během své výroby vyhrál slavnou Monte Carlo Rally v letech 1964, 1965 a 1967 (v roce 1966 byly diskvalifikovány, když se umístily na prvních třech místech - jako důvod byl uvedena nepovolená homologace přídavných světel na mřížce chladiče.
Od roku 1969 do roku 1980 se vyráběl Mini s totálně změněnou přední částí, který byl více poplatný době, ze předu však již neměl charakteristický "look" miniho. Nabízel se pod jménem Mini Clubman resp. Mini 1275GT.
Během dalších let se vyrábělo několik dalších typů, které se lišily v podstatě v detailech - a označení měly MkIII až MkVII. Poslední vůz byl vyroben 4. října 2000 již v podstatě pod vedením BMW, které koupilo v roce 1994 celý Rover. V roce 2000 se tak završila jedna éra těchto stylových vozů. Celkem se jich vyrobilo 5 387 862 kusů. Mimochodem, nejslavnější uživatel Mini byl bezesporu Mr. Bean, který jezdil v typem MkIII. Mezi další slavné vlastníky Mini patřili například Peter Sellers a John Lennon.
--== Pod taktovkou BMW ==--
Od převzetí Roveru německým BMW se však začalo pracovat na nástupci, který, když byl v roce 2001 představen pod názvem MINI (psáno tedy velkými písmeny), vzbudil jak nadšení tak nevoli.
Každopádně ale svým způsobem navázal na úspěch původních vozů Mini. Od roku 2001 do roku 2006 se vyráběla první generace Mk I MINI (či New MINI nebo BMW MINI), do které se montovaly motory o objemu 1,6 l (pro řecký a portugalský trh 1,4 l) o výkonech 66 kW (MINI One), 85 kW (MINI Cooper) a 120 kW (MINI Cooper S). Dieselová verze o výkonu 55 kW se montovala od roku 2003 pod názvem MINI One D. V moderní době samozřejmě bylo (a stále je) na výběr z několika základních výbav a plno další doplňků je na přání. U těchto typů se také můžete setkat s (továrním) označením R50 resp. R53. Tyto verze existovaly i ve verzi Cabrio.
Od roku 2007 se začala vyrábět inovovaná verze New MINI (s označením R56 či Mk II), která z hlediska exteriéru doznala hlavních změn v předních partiích, kdy se integrovaly blinkry do hlavních světel a pozměnila se maska. Zároveň trochu narostly rozměry. Hlavní změny ale proběhly v interiéru, kdy se tradiční uprostřed umístěný rychloměr proměnil zároveň v multifunkční ovladač a i tlačítka pod ním doznala změn (více připomínají znak MINI). Klasické pákové ovladače, obsluhující okýnka, mlhovky, zamykání apod. naštěstí zůstala u všech verzí. Pochopitelně změn doznaly i motory.
Cabrio v inovované verzi (R57) přišel až s odstupem času, dá se říct, že téměř současně s „kombíkem“, tedy modelem MINI Clubman (R55). Ten nabízejí, kromě viditelných zadních křídlových dveří, i druhé boční "mini" dvířka, otevírající se proti směru jízdy (a pouze při otevření dveří hlavních). Tyto dveře jsou navíc pouze na straně spolujezdce. Zároveň se tato verze již stala pětimístnou.
Zatím poslední sériová verze nového MINI je MINI Countryman (R60), tedy terénní verze. Ta byla ve své sériové podobě představena z kraje roku 2010. Z dálky pořád připomíná siluetou starého Mini, ale z blízka je vidět, jak narostl do obřích rozměrů, i když si zachoval pouze 4 místa v interiéru. Revolučně je u tohoto MINI také řešeno ovládání na středovém panelu a variabilní systém přihrádek v kolejnici, která se táhne celým vozem a na kterou je možné uchytit různé doplňky.
Zatím v podobě konceptů je MINI E (elektromobil s výkonem 150 kW a dojezdem 240 km), MINI Roadster (kabrio velikosti BMW Z4, Mazda MX-5, Mercedes SLK a podobě a jeho uzavřená verze MINI Coupé. Poslední představený koncept je nástupce již zmíněného Mini Moke s názvem MINI Beachcomber, tedy otevřené, plážové, vozítko (bez střechy a dveří – samozřejmě při nepřízni počasí se dveře a střecha natáhnou plátěné).
Pokud byste se někdy setkali ještě s označením JCW vězte, že se jedná o nejsilnější možnou verzi, kde zkratka JCW znamená John Cooper Works, odkazující na historické úspěchy motorů upravovaných Johnem Cooperem pro závody rallye. Nejnovější verze JCW disponují 211 koňmi.
---------------------------------- ZDE ODSTŘIHNOUT ----------------------------------
--== Subjektivní zážitky s MINI ==--
aneb MINI One (R50) vs. MINI Clubman Cooper S (R55)
Pro Mini resp. MINI jsem měl vždy slabost a když jsem se rozhodoval pro auto, byl MINI žhavým kandidátem. Stal jsem se tedy majitelem modrozeleného MINI One s označením R50. Tato varianta se mi z hlediska jízdních vlastností líbí nejvíc díky svému přímému řízení a kontaktu se silnicí. V porovnání s inovovanou verzí, MINI Clubman, kterou jsem měl zapůjčenou na víkendové testování, je totiž R50 syrovější a víc orientovaná na jízdní prožitek . Jednoduše řečeno, víc připomíná motokáru. Verze R56 resp. R55 („kombík“ Clubman, kterou jsem měl k testování) se vyrábějí zhruba od roku 2007 (Clubman od roku 2008) je totiž komfortnější, větší a samozřejmě modernější. Zkrátka cítíte už něco (elektronického) mezi vámi (volantem) a silnicí. To ve verzích do roku 2007 je jiné. U R50 jde řízení pěkně ztuha a vůz tak reaguje na každý detail. V modernizované verzi jsou samozřejmě velmi příjemné moderní prvky, jako například systém Start&Stop, kdy se například na křižovatce po zastavení a vyřazení rychlosti sám vypne motor (přičemž veškeré systémy v autě běží – rádio, klimatizace, světla…) a ve chvíli, kdy zmáčknete spojku a zařadíte rychlost, motor sám opět naskočí a jede se dál (což vede k úspoře paliva i životního prostředí).
Dále pak například automatická brzda, která vám zaručí, že při zastavení do kopce vám vůz při rozjezdu necouvne, aktivní řízení (při pomalé jízdě ve městě či parkování jde zatáčet velmi lehce, při vyšší rychlosti řízení ztuhne) a další věci. To vše už ale dělá z MINIho spíše luxusnější stylovku, než motokáru, za kterou byl MINI (Mini) vždy spíš považován. Motoricky se testovaný Clubman s mým MINI One nedá srovnávat, protože jsem měl zapůjčen nejsilnější verzi označovanou jako Cooper S, disponující výkonem 129 kW, tedy 173 koní. Motor verze One má koní pouze necelých 90, což je rozdíl, i když hodně dělá nižší hmotnost a z vlastní zkušenosti vím, že řadit na trojku se dá i při 120 km/h. Spotřeba se i při využívání potenciálu pohybuje kolem 9 l/100 km (u verze S o nějaký ten litr více). Co jsem nezmínil je fakt, že všechny typy motorů jsou pouze 1,6 l. Maximální točivý moment je u MINI One R50 je 140 Nm při 3 000 otáčkách a zrychlení z nuly na 10 km/h je 10,9 sekund, u MINI Clubman Cooper S potom 260 Nm při 5 500 otáčkách a zrychlení 7,6 sekundy. Mezi verzí One a S je ještě verze Cooper, která má 88 kW, tedy 125 koní. Znovu opakuji, že benzínové motory jsou „pouze“ šestnáctistovky (včetně dříve zmíněných verzí JCW) lišící se pouze úpravou sání, čipem a dalšími technickými „detaily“, nejedná se tedy o žádné „čtyřlitrové osmiválce“! V naftové verzi se jedná dokonce pouze o kubaturu o velikosti 1,4 l (65 kW/88 koní) . Samozřejmě se MINI nemůže rovnat s plnokrevnými sporťáky, ale zážitek z jízdy stojí opravdu za to. Díky tvrdosti podvozku však ale cítíte jakoukoliv nerovnost na silnici – každá spára, díra či hrbol, které v jiném (normálním) autě necítíte tady s vámi „drcne“. A pozor je potřeba dávat i při parkování u obrubníků či podobných zvýšených míst (nemluvě o ježdění v zimě, kdy když jsou trochu vyjeté koleje, už je slyšet, jak táhnete „břicho“ po zemi).
Kapitola sama pro sebe je interiér. Po vzoru předchůdce je zachován tachometr uprostřed a za volantem je pouze budík otáčkoměru s ikonami signalizující provozní systémy. Na středovém panelu je potom pod obřím tachometrem (verze R56 a novější ho mají ještě větší) rádio, ovládání klimatizace a topení a ve spod přepínače stahování okýnek, ovládání mlhovek, stabilizace a zamykání. Podobné přepínače mají verze R56 a novější i ve střeše, kde jsou i hodiny. Clubman má i krásnou „pitominku“ v podobě podsvícených výplní dveří stropu, klik a podobně. Jedním z tlačítek ve stropě se dá barva měnit dle nálady.
Prostoru je v interiéru je nad očekávání dostatek. Čtyři dospělí se do něj bez problémů srovnají. Zadní sedadla jsou zapuštěná do země, takže místa nad hlavou mají dostatek i vzrostlejší postavy, horší je to s místy na nohy. I když jsem se setkal s názorem, že je vzadu více místa než v prvních oktávkách. Zavazadlový prostor nepatří k největším (základní hodnota je 150 litrů), zvětšit se však dá sklopením zadních sedadel. Jelikož si pravděpodobně MINI pořídíte pouze pokud jste dva, případně jako další vůz do rodiny, je potom možné v MINI vozit i rozměrnější věci. Clubman potom nabízí o 25 cm delší prostor, který je rozdělen pro místa vzadu a pro zavazadlový prostor. Vnější rozměry MINI R50 a R53 jsou: délka 3 630 mm, šířka 1 690 mm a výška podle typu buď 1 410 nebo 1 420 mm. Verze R55 (Clubman) měří na délku 3 597 mm, na šířku 1 684 mm a na výšku 1 425 mm a verze R56 3 698/1 684/ 1 407 mm.
MINI se vám buď líbí nebo nelíbí. Není nic mezi. Pokud se s ním jednou svezete, zjistíte, že už nechcete nic jiného. Alespoň to tak fungovalo v mém případě. A i když si jednou budu muset nejspíš pořídit nejspíš něco většího (i když kdo ví, když je teď v sériové výrobě MINI Countryman), klasického MINI se budu snažit mít vždy po ruce.
www.letsmini.cz :)
www.eversmile.cz
--== MINI ==--
Silné stránky
+ v první řadě design
+ podvozek Cooper (= motokára)
+ netradiční barva
+ (standardní) výbava
+ nadstardadní výbava (digiklima, ....)
+ audio (základní)
+ jízda
+ styl
Slabé stránky
Sice se tváří jako Cooper (dokonce podle bočních znaků jako S) ale jedná se jen o One, takže do slabých stránek můžu napsat v první řadě motor a jeho spotřeba (ať se snažím sebevíc, nemůžu se dostat pod 8,5 :) I když je pravda, že se zas až tak moc nesnažím... Rozhodně kupovat MINIho teď, budu koukat po verzi Cooper s 88 kW. 66 je sice na obyčejný ježdění dostačující, ale ve chvíli, kdy chci někoho předjet, tak ta pružnost ve vyšších rychlostech tam prostě chybí.
// EDIT 29. 10. 2008: Když se jede někam dál (a klidně i po dálnici plus mínus v rámci předpisů) tak se dá jet za míň. Teď naposled jsem jel během 4 dnů: 3x D11 HK - Praha, potom Praha - Liberec (s raní pražskou špičkou), Liberec - Turnov a zpět 3x (po silnici pro motorový vozidla) a Turnov - Pardubice po normální silnici a skončil jsem na 7,75 :) Dlouhodobý průměr se drží na 8,2.
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Byl jsem v BMW servisu v HK na prohlídce a se vším mi vyšli vstříc, i když kvalita servisu pokulhává.
Video
VIDEO
http://www.stream.cz/video/94790-let-39-s-mini
http://www.youtube.com/watch?v=jvKcSMZTZg0
------------------------------------------
Crashtesty:
http://www.euroncap.com/Player.aspx?nk=bb0e8da3-3f75-45af-9908-5ffbaafae8bf&sel=BFC13DF3-423B-4A82-A7B7-E797F7FF3AB5
http://www.youtube.com/watch?v=vmiZOCqX2kk
http://www.youtube.com/watch?v=QDIChH25VoU
--------
Jízda:
http://www.youtube.com/watch?v=B7qtgISDREE
--------
Ostatní:
chcete si složit vlastního Miniho?? :)
http://www.youtube.com/watch?v=WA5krnTKTHY
a tady je jak si složit starýho miniho
part 1: http://www.youtube.com/watch?v=CkTDCOQB-rg&NR=1
part 2: http://www.youtube.com/watch?v=W3jcIBPmYpY
Reklama:
http://www.youtube.com/watch?v=uEZ1kp1lU_4 bacha na kolu :)
This is the self-preservation society...
http://www.youtube.com/watch?v=aIechPy5ycc
Novinky v recenzi
MINI is gone...
V říjnu 2012 se Miňouš vydal na cestu k nové majitelce. Měj se pěkně!
Recenze v časopise
Tak mi upravená recenze vyšla v anglicko-českém časopise Wellness Book v sekci Klenoty :)
INOVACE
Upravená a trochu přepracovaná recenze...
Maily XXX@letsmini.cz
Pokud byste někdo měl zájem o mailovou adresu XXX@letsmini.cz, dejte vědět.
Parkování se Smartem...
...je zábava :) A hned všichni kolem stojí s mobilem a fotí si to :)
Fotky ze srazu ke stažení
V plný kvalitě... http://www.letsmini.cz/2009-10-04_miniMACZsraz.rar
Sraz již dnes!
Již dnes od 14.00 h pod Kunětickou horou. Podrobnosti a dotazy v diskuzi pod speciální "stránkou" srazu :)
Aktuální cena prodeje
Aktuální cena prodeje Miniho je 215 000 Kč (v případě rychlýho jednání bych ještě nějakou tisícovku slevil :) Nemáte někdo zájem? :))
Aktuální prodejní cena
Aktuální prodejní cena Miňase je 235 000 Kč (s téměř novýma 4 zimákama). Máte zájem? :)
Několik fotek...
...s letadýlkama
Summer of Love 2009 v Hradci Králové
Budu tam :)
Přesun Felicií na blog.
Tak jsem přesunul fotky ze srazu felicií z Týna nad Vltavou na blog http://mini.blog.auto.cz. Z MACZ to co nevidět zmizí :)
STK a emise
Po dlouhý době novinka... absolvoval jsem technickou a pánové technici měli strrašnou srandu z toho, když jsem otevřel kapotu a světla tímpádem svítila do stropu - jeden volal na druhýho aby šel seřídit světla, že svítěj moc nahoru :) Tak jsme si užili srandu, dostal jsem samolepku a štempl do techničáku a jezdíme vesele dál.
Miňouš na prodej
Nastal pomalu čas se s miňoušem rozloučit (i když to bude hodně těžký)...
Zahrádka
Včera jsem byl v MINI centru ve Stodůlkách, že koupím zahrádku. A když mi řekli, že bych musel do střechy navrtat díry a přidělat tam čtyry držáky na který se potom zahrádka nasazuje. Tak to jsem s díky odmítl, takže na surf si budu muset asi půjčovat auto (než si zkazit střechu). A kola a lyže budem vozit Smartem, ke kterýmu jsme dostali nosič :)
Pozdrav z Krakowa
Ráno jsme ve 3 vyrazili do Krakowa - všechno se pěkně vešlo a konečně se taky někdo svezl na zadních sedadlech někam dál než 100-200 km a prý úplně v pohodě :)
Gratulace vítězi
Též se přidávám s gratulací vítězi fotosoutěže a na počest vystavuji jeho foto :)
Startér a klima
Poslední dobou (od zimy) nechtěl vyskakovat pastorek v zapalování při startování. Mizera jeden. Servisák mu musel domluvit, takže už zas skáče jak má a auto startuje jako nikdy předtím :) A ještě mě za 300 vyčistil a znovunaplnil klimatizaci :)
Modýlky aut z ABC
Pro všechny, kdo si rádi lepí (lepili) modýlky aut z ABC - kdo byste měl zájem, napište :)
SMART :)
Máme SMARTa - teda Luci má - konečně se rozhodla nejezdit furt jen vlakem a začít taky jezdit autem. Po tom, co jsme začli ivažovat o Káčku, jsem postupně přešli na Smarta a když se vyskytl tenhle ke koupi, nebylo co řešit. Sice jsme původně chtěli "barevnější" variantu, ale nakonecn a živo i stříbrnej je pěknej a ta nabídka prostě nešla odmítnout :) (Foto v galerii)
Přezuto
Nakonec na Nokian H (prý nejlepší do mokra (za 'rozumnej peníz' ještě). Zároveň jsem vyfotil auto pomocí rentgenovýho paprsku - výslede v galerii.
Velikonoční série
aneb Berany berany MINIduc... a jedna do soutěže u Kubyyyka http://moje.auto.cz/?sekce=foto&im_id=im_49e58feb2be5f&ga_id=GA_48ce837933bb2
Fotky z nočního focení...
...pod Kunětickou horou
Nový Renault Mégane
Mégane je už 'doma' - FOTKY jsem dal k MINImu. Vypadá suprově, na živo ještě líp než na fotkách - tahle barva mu moc sekne. Jízda s nim je docela pohodlná, uvnitř místa tak akorát vzhledem k rozměrům auta. To jsou zatím první dojmy. Sem na MACZ ho přidávat nebudu, jelikož toho s ním zas tolik nenajezdím.
Už zítra ve 3 :)
...jsem zvědavej...
Oprava teplotního čidla - fotky v galerii
Od zimy mi nefungoval teploměr okolní teploty - jednou při cestě z Prahy po D11 začala teplota klesat až mi bylo divný, že by bylo venku -10, za chvíli -15, po zastavení na AGIPu a vystoupení si řikám, že chyba bude jinde, že je celkem teplo :) Po znovunastartování se zas začala teplota klesat až se zastavila na -40 a od té doby tak ukazuje. Konečně se udělalo líp, tak jsem se vrhnul do "opravy" - OS a MAREC mi poradili, kde čidlo najdu - pod nárazníkem na kraji mřížky "pod" SPZkou. Sundat nárazník nebyl problém, čidlo jsem našel, když už jsem chtěl jít objednat nové, všiml jsem si, že jeden drátek vedoucí do konektoru je ukroucený. Bohužřel zrovna tak blbě, že to je v zapuštěné části konektoru. Po přitisknutí zpět ale tepltoa rázem vyskočila na 17 st. (teploměr doma ukazoval 16.6, takže OK), tak jsem pomocí pájky a izolačky provizorně drátek přidělal zpět do konektoru, pořádně zpevnil izolačkou a zatím to ukazuje správně. Nicméně jsem koukal, že konektor stojí asi 70 Kč a čidlo kolem 800 Kč. Takže konektor kdyžtak koupím nový a vyměním - to by neměl být problém. Nárazník jde dolů lehce, vrátit se mi ho porařilo taky bez problémů.
Fotky po jarní očistě
Přidány fotky po jarním umytí a řeším dilema, jaký nový letní pneu... možnosti v diskuzi...
Nabytečná FIESTA na prodej
Tak nám "doma" začala přebývat jedna dvoudvéřová černá Fiesta 1.3 FAIR z roku 1997 - nemáte někdo zájem (najeto necelých 160tkm)? Víc info (včetně fotek) zde... http://www.sauto.cz/car_detail.php?filter_car_id=6997339 Dejte vědět, kdybyste někdo chtěl!
Už jsem tu dlouho nebyl :)
Tak jsem přidal pár fotek z výstavy karavanů (k Hobbymu do fotogalerie) a k sobě náhodné setkání s fialovým kolegou kabriem v garážích pod Kongresovým centrem. Dneska cestou po D11 stála kolona od původního sjezdu do Libišan až do toho novýho. V rádiu po chvíli hlásili, že tam hoří auto a je t ototálně neprůjezdný, tak se pár aut otočilo (já taky) a jeli jsme tím zavřeným výjezdem - kterej nebyl samozřejmě prohrnutej, takže jsme se brodili sněhem. Pod ním byl jen led, tak občas auto přede mnou jelo v pěkným smyku. Ale projeli jsme... nechápu proč ten výjezd zavřeli.
Olej, brzdovka, brzdy
64 584 km - vyměněn olej, brzdovka, zadní kotouče a destičky
A o víkendu se budu pohybovat po Praze, takže pokud mě někdo uvidíte, ano jsem to já (jako posledně Sienn :)
Výměna...
Po delší odmlce na MACZ opět aktualizace... Miňouš je právě na výměně destiček a kotoučů vzadu + olej po 15 tkm a rovnou i brzdovka. Takže chodím pěšky (kolmo), než to bude...
Redukční dieta
Člověk se nikomu nezavděčí :) V diskuzi se mi objevilo, že mám moc zbytečných fotek, tak jsem se je pokusil trochu zredukovat. Kdyžtak ještě napište, který se vám zdají zbytečný, abych je taky ještě smáznul. S autem nic jinýho neudělám - do nějakýho TUZINKU se pouštět nehodlám, takže tam se musím s hodnocením "6" spokojit, no...
Oprava prasklé nádržky ostřikovače
Pořád jsem to odkládal, teď, když začal tát sníh to už ale bylo neudržitelný - měl jsem prasklou nádržku ostřikovače - zjistil jsem to jednou v Praze, když jsem u benzinky na Jižní spojce koupil vodu do ostřikovače, nalil jí a v Nuslích mi zase došla. Po zastavení jsem zjistil, že se dělá pod autem loužička... Když jsem zjistil, jak je nádržka umístěná, pořád jsem to odkládal a dolíval vodu jen po hraniic, kde to už "neteklo". Teď jak začal tát sníh a je potřeba ostřikovat mnohme víc, jsem to musel řešit, takže o víkendu jsme na to sedli, zjistili, že nestačí sundat plech mezi dveřmi a kapotou, ale že se musí sundat kolo, oddělat asi 6 šroubů držící podběh a pak se nádržka vysune. Prasklina byla pěkná, nicméně svaření plastu stálo stovku :) Kolik by si asi řekli v autorizovaném servisu :D
Tak po čtyřdenním bezinternetovém půstu opět on-line. S Miňoušem jsme vyrazili na Silvestra na hory - do Jeseníků. Ve dvou lidech se i lyže a prkno vešlo dovnitř + spousta dalších věcí (viz fotky :) I když moje prkno bylo uvnitř jen tak tak. Sněhu nebylo zas tak moc, takže jsme všude projeli / vyjeli - a dokonce i bez problémů k chatce na poprvé, kam měl kámoš s S40 problémy (ještě nahraju nějaký fotky se "zaseknutým" volvem :) JO a pokud byste někdo chtěli jet lyžovat do Jeseníků - do Ramzové a okolí tak bacha! Proti veškerým trendům, kde jinde se jednotlivá střediska spojují a můžete na jednu permici jezdit už pomalu v půlce Krkonoš, tak v v Jeseníkách jsou na jednom kopci třeba 3 provozovatelé a nikdo vás na to neupozorní, takže si koupíte celodenní jízdenku za 500 a zjistíte, že můžete jezdit jen na jednom 600 m dlouhým vleku :) A to se nám stalo jak přímo v Ramzové, tak i v nedalekém Petříkově...
Přezuto na Continental Conti Winter Contact TS 830...
19.10.2008 - Objednal jsem zimáky... Continental Conti Winter Contact TS 830, tak jsem zvědavej. V diskuzích jsem se o nich moc nedočetl, protože to je snad novinka (T810 jsou ale hodnocený uživateli velmi pozitivně). T830 se umístily na druhým míste v letošním testu ADAC :) Viz test přímo na ADAC: http://www.adac.de/Tests/Reifentests/Winterreifen/195_65_R15T/tab.asp?ComponentID=229299&SourcePageID=229332 nebo "přeložený" do češtiny: http://auto.idnes.cz/test-zimnich-pneumatik-nejlacinejsi-jsou-nebezpecne-pcs-/pneu.asp?c=A080926_152517_pneu_fdv
Tak jsem se dozvěděl, že mám krásnýho veterána Vracím se takhle k zaparkovanýmu autu a kousek od něj míjím dvě paní ve středních letech a slyším, jak jedna říká druhý: "to je moc pěknej veterán, krásně zachovalej, to se dneska už jen tak nevidí..." To se mi stalo o víkendu... a dnes jsem u doktora, ležím na lůžku, sestřička připravujeumutrvující injekci, kouká z okna a říká: "pane doktore, hele, zase je tu to krásný autíčko s tou bílou střechou..." :) To potěší no... ;) Pan doktor hend začal vyzvídate, jakej je v tom motor, jak to jezdí, ale pak říká, že to je prd, když si sebou nenosím volant a ani visací zámek na dveřích nevidí :)
29.12.2008
17.55 těsně před přejezdem v Rozhovicích mezi Pardubicemi a Heřmanovým Městcem jsme najeli 60 000 km :)
Včera (vlastně už převčírem) nám přibyl do rodiny nový přírůstek - Toyota RAV4 se 180 koňovým 2.2 D-CAT motorem v šedé antracitové barvě. Tak až bude více zkušeností, tak ji sem možná přidám :)
Jsme zpět a s bílou střechou. Doplněna recenze...
V pátek 12. 9. by měl být miňouš opraven (vlnitý plech vyrovnán :), dnes ho prý přivezli z lakovny.
Má cenu nechat přestříkat střehu na bílo?
Tak strecha prej obsahuje skoro 700 dulku a kapota skoro 300 takze se to bude "vsechno" menit a lakovat... tka jsem zvedavej do kdy to bude hotovy :(
Dnes ráno, po probdělé noci (ne kvůli nastávající opravě MINIho, ale kvůli intoxikaci kočky (čtyřnohý) a lítání po pohotovosti) jsem nechal Miňouše v servisu a konečně se budou opravovat důlky po kroupách, tak jsem zvědav na výsledek... předběžná cena opravy dle BMW HK - 70 000 Kč).
Ty dovoleny... servis se odklada az na 21. 8. :(
Už máme termín - 11. 8. jedeme do servisu a do pátku by mělo být hotovo...
V týdnu od 11. srpna se bude Miňouš konečně opravovat! (Nebo spíš vyrovnávat :)
Tak jsem konečně sepsal něco "málo" o cestě po severu Německa (HAmburg, Kiel, Lübeck a podobně) - chcete-li si to přečíst, případně kouknout na fotky, máte možnost zde http://mini.bloguje.cz
Tak jsem si zalozil blog :) http://mini.bloguje.cz/ - a jako prvni clanek jsem sepsal zazitky z filmovych Varu... a brzo tam přidám i něco málo z dovolený s Miňoušem po Německu
Jsem zpět. S miňoušem máme za sebou téměř 2 500 km na sever Neměcka do Kielu a zpět, takže upravím recenzi, jak jsme frčeli a přidám nějaký fotky. Taky jsem se rozhodl, že si přidám "fake" auto - Clubmana S, se kterým jsem strávil výborných 5 dní a sem do tohoto profilu mi už nejde moc fotek přidat, tak prostě udělám recenzi na samotnýho Clubmana... a uvidím, jestli mi to tu povolíte nechat, nebo ne :)
Takže mám na víkend Clubman Cooper S. "Ukecal" jsem v MINI ve Stodůlkách termín vrácení až na úterní dopoledne, takže nějaký popis plus fotky přidám asi až po dovolený, na kterou jedu právě v úterý a vracím se kolem 16. 7.
Nechal jsem si udělat hrubý odhad škody přímo v MINI servisu a cena mě dost šokovala - asi 100 000, ale prý je to velmi hrubý odhad...
Po hodně smolným minulým týdnu, kdy jsme ve středu nejdřív schytali kroupy a následně v druhé vlně nám vtrhla voda do baráku, když nestačily kanály brát příval deště, se na mě usmálo štěstí a vyhrál jsem (resp. moje video s Miňoušem) víkend na filmovém festivalu v Karlových Varech. A co je hlavní, na víkend mi tam zapůjčí zbrusu novýho MINI Clubmana (bohužel, jen zapůjčí na víkend...). Teším se jak malej kluk (i když někomu se nemusí líbít, mě jo...), tak se pak podělím o nějaké fotky a dojmy (ani nevím, co mi půjčí za verzi)...
Přidány fotky ze série "Malý a Velký" - foceny 2,5 hodiny před "osudovými" kroupami 25. června 2008
Prohlídku po kroupách máme za sebou, resumé ve fotkách, čekáme na vyjádření pojišťovny... Po umytí se objevilo plno dalších částí, takže krom střechy, kapoty a třetí brzdovky to schytaly i pravý dveře, pravý zadní blatník, lem na třetích dveřích a chromovaný lišty podél okýnek...
Nova (pracovni) prezdivka - cedník :)
Středa - 25. 6. 2008 - 19.18 - kroupy. Pěkně jsme to schytali :( Viz foto.... Odhadovaná škoda cca 35k. Všichni v okolí jsou na tom stejně, obzvlášť nedaleký bazar AAA a prodejce Suzuki dopadly asi pěkně... A aby toho nebylo málo, v druhý vlně nezvládly kanály prudký déšť, takže se voda jima vrátila a dostala se do baráku... Čili středa a čtvrtek byly celkem zajímavý. Ale počítám, že takových případů po republice nebylo málo.
NOVÉ VIDEO!!!!
http://www.youtube.com/watch?v=jvKcSMZTZg0
Vizualizace - pořád mi vrtalo v hlavě, jak by se k týhle modrozelený metalíze hodila jiná střecha a případně pruhy. Tak jsem si s tím pohrál a výsledek je v galerii - budu rád za nějakou reakci v diskuzi, co se komu z vás líbí :)
www.letsmini.cz
Výrazná aktualizace celýho profilu - historie, nově o mým autě, fotky atd... :)
Přidáno video z jízdy (nic zvláštního ale :)
Přidáno pár fotek... (dobře, dva páry)
Teď jsem se vážně snažil jezdit mírně a spotřeba klesla na 8 :) Níž ale už fakt asi nepůjde...
Výměna předních repráků (viz foto)... pro někoho možná žádná sláva, ale hrajou pěkně :)
Zatím nemám kloudnou přezdívku, je to prostě zatím "miňouš", počítám ale, že něco jinýho časem přijde. Musí to ale nastat nečekaně, jinak nemá šanci se to uchytit. Chvíli byla snaha říkat mu "kosmik" (barva je podle BMW "Cosmic Green" a i trpaslíkovský kosmik byl zelený...), ale celkově se to zatím neujalo. No uvidíme :)
EDIT: návrh od zdendinoMB "hrošík" nevím, jestli se ujme :)
Přímý odkaz na video.
Přidat názorDiskuse: Mini 3 door
zobrazené auto není aktivní, nelze diskutovat
Další vozy Mini 3 door
-
Mini 3 door (2002) Majitel: Garfielld
Přidáno: 19.1.2017 110 Majitel 9.94 Uživatelé
-
Mini 3 door (2003) Majitel: m.z.
Přidáno: 27.2.2009 2210 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Mini 3 door (2016) Majitel: Insolito
Přidáno: 3.1.2018 710 Majitel 9.87 Uživatelé
-
Mini 3 door (2002) Majitel: Ivorry
Přidáno: 29.9.2008 499 Majitel 9.87 Uživatelé
-
Mini 3 door (2002) Majitel: parkoviště
Přidáno: 17.2.2007 2529 Majitel 9.84 Uživatelé