Recenze

9 Majitel

Honda Civic 1.4 iS

9,48 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Honda Civic, foto 1 Honda Civic, foto 2 Honda Civic, foto 3 Honda Civic, foto 4 Honda Civic, foto 5 Honda Civic, foto 6 Honda Civic, foto 7 Honda Civic, foto 8
Honda Civic, foto 9 Honda Civic, foto 10 Honda Civic, foto 11 Honda Civic, foto 12 Honda Civic, foto 13 Honda Civic, foto 14 Honda Civic, foto 15 Honda Civic, foto 16 Honda Civic, foto 17 Honda Civic, foto 18 Honda Civic, foto 19 Honda Civic, foto 20 Honda Civic, foto 21 Honda Civic, foto 22 Honda Civic, foto 23 Honda Civic, foto 24 Honda Civic, foto 25 Honda Civic, foto 26 Honda Civic, foto 27 Honda Civic, foto 28
 

Technické info

Přezdívka auta EJ9 Rok výroby 1998 Koupeno ojeté najeto [km]:146000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1396 výkon [kW]: 66 kroutící moment [Nm]: 127 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10,5 maximální rychlost [km/h]: 177 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 225 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7

Popis vozu

Proč tohle auto? To je celkem dobrá otázka, protože jsem v době koupě chtěl spíš kupé od BMW. Po nějakém tom hledání vhodného kusu jsem zjistil, že s mým rozpočtem moc nepořídím. Nepatřím mezi majitele aut, kteří musí mít nějaké auto stůj co stůj a nekoukají na stav.
Jeden nedělní večer jsem strávil prohledávání inzerce až jsem našel auto, které jsem vlastně ani nechtěl. Byl jím stříbrný hatchback od Hondy, který vypadal celkem zachovale. Druhý den odpoledne jsem kontaktoval prodávajícího, za je vůz stále k mání. Byl a nebyl problém ho pár dní "podržet", než se na něj přijedu podívat. Vyrazili jsme trochu na jistotu s penězi v kapse. Civic vyhlížel opravdu pěkně, jedinou vadou na kráse byla typická koroze zadních lemů a nějaké ty oděrky na karoserii, které tam za 144 tisíc kilometrů vznikly. Vše fungovalo, nebyl důvod jej nekoupit.
Moje zkušenosti se šestou generací Civicu můžu vlastně prohlásit za kladné. Baví mě s tím autem jezdit a nepřitahuje pozornost "pomáhačů a chráničů". Bohužel je to Civic a trochu přitahuje negativní názory, že je autem pro "boy racery" a nic víc. Na tenhle problém jsem našel řešení. Nechte je projet se - zmlknou.
Moje pocity z auta jsou takové, že je vlastně zaměřené na řidiče. Nemá nic navíc, jen to co k jízdě opravdu potřebujete. Můžete si užívat jeho nízkou hmotnost, skvělý podvozek a točivý motor, který začnete milovat jakmile se naučíte meziplyny. Požitek z jízdy začíná tady, ne v reklamě na nového Renaulta.

Ale teď už něco málo o samotném autě. Šestá generace Civicu se vyráběla v letech 1996-1998. Moje auto opustilo výrobní linku v Suzuce koncem roku 1998, tedy těsně před následujícím faceliftem. Pod kapotou se nachází zážehový čtyřválec o objemu 1,4 litru s maximálním výkonem 66 kW v 6300 otáčkách za minutu. Pokud nebudu počítat letní kola BBS, pocházejí z Golfu III, je auto v originálním stavu bez úprav.

Silné stránky

Rozhodně jízdní vlastnosti. Sice jej pohání pouze slabá čtrnáctistovka o devadesáti koních, ale je zábavné s ním jezdit. Je slabý a pomalý, ale auto jako celek jede opravdu hezky. Nádherně sedí v zatáčkách a zároveň je pohodlný na delších cestách.
Mezi silné stránky patří provozní náklady. V době koupě, ve svých dvaceti letech, mi na něj bylo spočítáno opravdu levné povinné ručení. Benzínu to moc nesežere - klidná jízda za 6,5 a rychlá jízda za 7,5 litru na sto kilometrů.

Slabé stránky

Nebudeme si lhát - hnije to, protože je to z Japonska. Mezi věci, které mi v autě chybí mohu započítat elektrická okna a centrální zamykání. Občas chybí i nějaký ten točivý moment navíc.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Údržba, spolehlivost a servis jsou velkou silnou stránkou auta. Díly jsou snadno sehnatelné a nestojí velké částky. Výměna předních brzd vyjde na necelé dva tisíce korun.
Auto je opravdu jednoduché a jeho opravy jsou zvládnutelné doma v garáži za pomoci základního nářadí.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Koupeno od automechanika, který se autu velmi věnoval. Bez problému, žádné skryté závady.

 

Novinky v recenzi

13.3.2016 17:10

Nový text a fotky

Po nějaké době jsem upravil text recenze a přidal pár fotek z poslední doby.

7.10.2015 21:51

Aktualizace

Výměna oleje - Valvoline Durablend 10W-40 a nové fotky v galerii.

2.2.2015 19:57

Aktualizováno

Přepsán text + přidány nové fotky.

26.8.2013 21:10

Zaregistrováno.

Civic je zaregistrován v Praze a může začít neomezené ježdění. :)

24.8.2013 17:15

Registrace

V pondělí 26.8. si na mě konečně registr vozidel snad udělá čas, jsem objednaný, a Civic se konečně přihlásí na pražské registrační značky. :)


Další vozy Honda Civic



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

Zatím za deset, nikde mě nenechal.

praktičnost
8

Na ježdění super, větší náklady v kufru neodveze.

prostornost
8

Dostatečná.

jízdní vlastnosti
9
jízdní komfort
8

Stará konzerva, je v tom všechno slyšet.

provozní náklady
10
náhradní díly
9
výkon motoru
7

"Vocpoda" to netáhne, ve vyšších otáčkách ano.

spotřeba
8

6,5 - 7,5l/100km

hlučnost motoru
9

Hluk vydávají pouze dieselové motory.

kvalita sedadel
6
brzdy
10

Předek je zatím celý, proto deset. ;)

zavazadlový prostor
6

Více o modeluHonda Civic EJ/EK (1995–2001)
Honda Civic Type R – Excentrik vyměknul, ale to je dobře! Honda Civic Type R – Excentrik vyměknul, ale to je dobře!

Minulá generace Civicu Type R byla sice skvělá, na…

Jízdní dojmy: Honda Civic a Jazz. Nafta ještě žije! Jízdní dojmy: Honda Civic a Jazz. Nafta ještě žije!

Za všeobecné hysterie proti naftě přijíždí dieselová…

 





Blesk.cz

Rozrušená Anička Slováčková: Strach z rakoviny! Jaký je ortel lékařů?

Rozrušená Anička Slováčková: Strach z rakoviny! Jaký…

Někdejší hvězdu show Tvoje tvář má známý hlas Annu Slováčkovou (23) svíral v posledních dnech velký strach.…

Řepka s Kristelovou: Útok na přestupkovou komisi! „Došlápnu si na tebe!

Řepka s Kristelovou: Útok na přestupkovou komisi!…

Kateřina Kristelová (38) a Tomáš Řepka (44) se nezastaví před ničím! Poté, co byli oba - zatím nepravomocně -…

 

iSport.cz

Velký krok pro český ligový fotbal. LFA se stala členem European Leagues

Velký krok pro český ligový fotbal. LFA se stala…

Ligová fotbalová asociace se stala členem asociace European Leagues, která sdružuje evropské soutěže včetně…

Štěpánkovo dojemné loučení: díky rodičům, slzy s Nicole i Rogerův vzkaz

Štěpánkovo dojemné loučení: díky rodičům, slzy s…

Ještě jednou, naposledy. Radek Štěpánek ukázal fanouškům sílu „Českého lva,“ jak nazval svou pompézní rozlučku s…

 

Reflex.cz

Senátní volby: Napřed nás zvolte a my pak řekneme, za koho budeme kopat

Senátní volby: Napřed nás zvolte a my pak řekneme,…

Noví senátoři Jiří Drahoš a Marek Hilšer vstoupí v českém Senátu do klubu Starostové a nezávislí (STAN), jenž se…

Zdeněk Hřib: Z vůle voličů má být primátorem Pirát, je nedůstojné s tím obchodovat

Zdeněk Hřib: Z vůle voličů má být primátorem Pirát,…

Lídr pražských Pirátů Zdeněk Hřib připomíná, že jeho strana obdržela ze všech tří subjektů, které momentálně…