Recenze

KubecH (muž ) Poslat zprávu
 
8 Majitel

Fiat Punto HGT

8,83 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Fiat Punto, foto 1 Fiat Punto, foto 2 Fiat Punto, foto 3 Fiat Punto, foto 4 Fiat Punto, foto 5
 

Technické info

Přezdívka auta PuntoHGT Rok výroby 1998 Koupeno ojeté najeto [km]:108000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 16 objem [cm3]: 1800 výkon [kW]: 96 kroutící moment [Nm]: 164 zrychlení 0-100 km/h [s]: 8,6 maximální rychlost [km/h]: 202 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6,5

Popis vozu

Vzhledem k minimálnímu počtu recenzí k tomuto modelu, jsem byl téměř donucen napsat alespoň pár slov o tomto autě. Prosím nečekejte žádné odborné čtení, jedná se pouze shrnutí zkušeností prostého uživatele. Za pravopisné chyby a nesrovnalosti se předem omlouvám ! :-)


JAK TO VŠECHNO ZAČALO:

Musím se přiznat, že jsem poměrně náruživý fanoušek italských aut, především značky Alfa Romeo. Za ten poměrně krátký čas, co mám řidičský průkaz, jsem stihl vystřídat již tři Alfy 156 - první byla 2.0 Twinspark, druhá 2.5 V6 - úžasný šestiválec Busso, asi není potřeba představovat - a třetí 1.9 JTD 8V 85 kW. Během vlastnictví naftové devatenáctky jsem se začal poohlížet po něčem silnějším a zábavnějším a naftový motor pro mě bohužel rozhodně sportovní není. Chtěl jsem zůstat věrný italským vozům a sháněl jsem nějaké menší auto, dalo by se říct nějaký HotHatch, s kterým není problém denně jezdit do práce nebo se jen pro radost projet. Potom, co moje stříbrná Alfa Romeo 156 šla z domů, začal jsem brouzdat po internetu a hledat možné kandidáty. Jedním z nich bylo právě Punto HGT s motorem 1.8 16V 96kW známým z modelu Barchetta. Právě onou Barchettou jsem v minulosti párkrát jel a pamatoval jsem si, jak byl její motor hladový po otáčkách a ten zvuk všude kolem se staženou střechou byl velmi zajímavý. No abych to zkrátil, našel jsem krásné Punto HGT rok 2003 facelift, stálo v Mladé Boleslavy a tak jsem se na něj vyrazil se švárou z Jižních Čech podívat. Po příjezdu k bazaru jsem nevěděl, co si mám myslet. Všude kolem leželi staré BMW na dorazech, sem tam nějaká bouračka a podobně a pak jsem narazil na ono černé Punto. Zvenku bylo opravdu pěkné, ačkoliv lehce porostlé mechem a interiér byl také velmi zachovalý. Však to měl být TOP STAV ! :-) Po chvíli čekání se mě bazarník přeci jen ujal a došel pro klíče od vozu. Motor téměř bezproblémů nastartoval a tak jsme vyrazili na testovací jízdu. Orezlé brzdy absolutně nebrzdili, byli hlučné, ale co bylo horší - motor při každém vyřazení či přeřazení zkrátka zhasnul. Jednalo se pravděpodobně o snímač vačkového hřídele, ale rozhodně se nejednalo o perfektní stav. Abych to zkrátil na autě jsem našel ještě pár drobnějších závad, se kterými bych se pravděpodobně smířil, i když Punto bylo evidentně bourané. Horší část přišla při domluvě samotné koupě vozu, když bazarníkův bratr dělal bosse celé mašinérie a začal vymýšlet hlouposti kolem smluv atd. dále to tu nebudu rozšiřovat - jen napovím, že auto bylo dotaženo ze Švýcarska. Zkrátka z auta sešlo a jelo se domů. Byl jsem trochu zklamaný a tak jsem hned cestou domů koukal na internetu v mobilu po dalších zajímavých alternativách a díky tomu jsem našel další Punto, tentokrát model před faceliftem, které shodou náhod bylo po cestě domů, tak proč tam nezajet ? :-) Auto bylo trochu pomlácené, ale startovalo a jelo velmi dobře, mělo menší problém s převodovkou, ale bylo za dobrou cenu. Po chvilce přemýšlení se jelo domů i s novým autem o kterém je celá tato recenze :-)

JÍZDNÍ VLASTNOSTI:

Jak jsem již výše psal, v Puntu se nachází nejsilnější motor 1.8 16V 96kW vybaveným variabilním časováním ventilů fungujícím na principu tlaku oleje - tzv. variátor. Auto samo o sobě váží 1040kg a to znamená, že poměr váhy výkon je 9.2 kg na koně a zrychlení za 8,6s, to už zní zajímavě že ?
Punto HGT je opravdu svižné auto, které dokáže předjet spoustu mnohem výkonnějších vozidel - v dlouhém táhlém kopci bez problémů ujíždělo BMW E39 523i, dokonce je rychlejší než tuzemská Fabia RS první generace. Auto jede lépe než moje předchozí Alfa Romeo 156 2.0 Twinspark 114kW :-)
Terčem kritiky se často stává elektrický posilovač, který je mírně přeposilovaný, ale rozhodně to není nic hrozného. Podvozek i přes svojí jednoduchost velmi příjemně sedí, rozhodně ho není potřeba přitvrzovat. Punto je samozřejmě nedotáčivé, ale často se v kritických situacích dostane do mírné přetáčivosti, která může nejednoho zkušeného řidiče překvapit. Nevím jestli je to podstatný údaj a jsem přesvědčený, že není, ale rád bych se zmínil i o spotřebě - ta se pohybuje od 6 do 10 litrů na sto, což vůbec není špatný výsledek. Vyšší spotřebu pocítíte v momentě delší jízdy na dálnici, kde Punto díky poměrně krátce zpřevodované převodovce točí kolem 4000 ot./min.
Verze HGT má kotoučově brzdy na přední i zadní nápravě, takže brzdný účinek je opravdu slušný - ze 100 km/h na 0 zastaví kolem 40 metrů což je velmi solidní výsledek.

SHRNUTÍ:

Auto celkově působí poměrně příjemně a rozhodně je škoda, že tak úplně nezapadlo mezi smetánku rychlých Hatchbacků. Věřím, že jednou tento model bude vyhledávaný, díky tomu, že jejich počet na trhu stále klesá a sehnat pěkný kousek již začíná být problém.

Tuto recenzi bych rád časem doplňoval a natočil i nějaká videa pomocí kamery GoPro, máte se na co těšit :-)

Silné stránky

+ Silný a zábavný motor
+ Čitelný podvozek
+ Výborný brzdný účinek
+ Ceny běžných náhradních dílů - je to přeci Punto :-)
+ Dostatečný prostor i pro jízdu ve čtyřech
+ Poměrně neznámá verze Punta 188, laika dokáže velmi překvapit, dalo by se rozhodně říci, že je to sleeper :-)

Slabé stránky

- Menší zavazadlový prostor, ale rozhodně to není nic hrozného - zatím jsem ho neměl plný :-)
- Nemá držák na PITÍ !- to snad Italové nemají žízeň ? Ani 156 ho neměla a to ani po faceliftu. Ještě, že existuje držák z MC Donaldu :)
- Sedačka s posuvem při sklopení pouze u spolujezdce

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Snažím se mu dávat o co si řekne, motorový olej používám Selenii Racing 10W-60, ceny 5 litrů tohoto oleje začínají kolem 1300 Kč, ale rozhodně si stojí za to připlatit.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Soukromník, asi není co vytknout - pokud to čteš, tak tě zdravím :-)

 


Přidat názorDiskuse: Fiat Punto HGT

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.

Další vozy Fiat Punto



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
8

Zaběhnutý názor, že Italské auta nejsou spolehlivá, rozhodně není vždycky pravdou ! Já jsem zatím velmi spokojený a to i se značkou Alfa Romeo :-)

praktičnost
5

Hold je to Punto, kombík z něj nikdy nebude

prostornost
7

Prostor v interiéru je dostatečný

jízdní vlastnosti
8

Čitelný podvozek, zábavný motor

jízdní komfort
7

Dostačující i přes tvrdší podvozek oproti běžnému Puntu 2. generace

provozní náklady
8
náhradní díly
8

Běžné díly jako kotouče, destičky, tlumiče jsou za opravdu dobré ceny, horší je to se specifičtějšími díly, jako jsou jednotlivé díly v převodovce apod.

výkon motoru
9

Na takto lehký vůz opravdu dostačující, při podřazení v 90 km/h na čtyřku krásně akceleruje

spotřeba
8

Při běžné jízdě 6,5 litru / 100km, na tak silný motor velmi dobrá hodnota ! :-)

hlučnost motoru
7

Trochu upravený sériový výfuk, proto nemůžu porovnat

kvalita sedadel
8

Pěkná sportovní sedadla HGT, dostatečné boční vedení

brzdy
9

Kotoučové - z 100 na 0 km/h zastaví kolem čtyřiceti metrů

zavazadlový prostor
6

Více o modeluFiat Punto 188 (1999-2009)
Fiat Bravo 2,0 HGT - divoch Fiat Bravo 2,0 HGT - divoch

Nástupcem i u nás, díky dovozu ojetin, poměrně…

Fiat Punto Fiat Punto

V letošním roce slaví automobilka Fiat 100. výročí svého…

 





Blesk.cz

Ve StarDance skončil Gondík: Je to pro mě výhra, řekl

Ve StarDance skončil Gondík: Je to pro mě výhra, řekl

Už jen šest tanečních párů v sobotu večer bojovalo o postup do dalšího kola. Porotu ani diváky ale tentokrát…

Český fotograf cestuje po vlasti se svým vlčákem: Jejich společné fotky udělaly díru do světa

Český fotograf cestuje po vlasti se svým vlčákem:…

Osmadvacetiletý fotograf Honza Řeháček se díky svým fotkám stal slavným i v zahraničí. Na Instagramu sdílí…

 

iSport.cz

Stanciu táhl Rumunsko! Brankáře překvapil z dálky, vidět byl i Chipciu

Stanciu táhl Rumunsko! Brankáře překvapil z dálky,…

Fotbalisté Portugalska v Lize národů remizovali 0:0 v Itálii, vyhráli skupinu A3 a jako první si zajistili…

Chytil má třetí gól v řadě, poprvé se trefil Zacha. Rittich druhou hvězdou

Chytil má třetí gól v řadě, poprvé se trefil Zacha.…

Gólman David Rittich zastavil v sobotním utkání NHL 24 střel, dovedl Calgary k výhře 4:2 nad Edmontonem a byl…

 

Reflex.cz

Aljaška a dálnice pro dinosaury: Nové důkazy potvrdily oblíbenou teorii

Aljaška a dálnice pro dinosaury: Nové důkazy…

Teorie o dinosauří dálnici byla pravdivá. Nově objevené důkazy potvrdily, co si vědci mysleli o Aljašce a…

„Kdyby tak pošel!“ vyjádřila se na adresu manžela. Mladý milenec jí splnil přání

„Kdyby tak pošel!“ vyjádřila se na adresu manžela.…

„Hrůzyplné drama, v jehož prvních kapitolách hrála hlavní úlohu cizoložná, hříšná láska, a jež skončilo úkladným…