Recenze

8 Majitel

Citroën C3

9,57 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Citroën C3, foto 1 Citroën C3, foto 2 Citroën C3, foto 3 Citroën C3, foto 4 Citroën C3, foto 5 Citroën C3, foto 6 Citroën C3, foto 7 Citroën C3, foto 8
Citroën C3, foto 9 Citroën C3, foto 10 Citroën C3, foto 11 Citroën C3, foto 12 Citroën C3, foto 13 Citroën C3, foto 14 Citroën C3, foto 15 Citroën C3, foto 16 Citroën C3, foto 17 Citroën C3, foto 18 Citroën C3, foto 19 Citroën C3, foto 20 Citroën C3, foto 21 Citroën C3, foto 22 Citroën C3, foto 23 Citroën C3, foto 24 Citroën C3, foto 25 Citroën C3, foto 26 Citroën C3, foto 27 Citroën C3, foto 28 Citroën C3, foto 29 Citroën C3, foto 30
 

Technické info

Přezdívka auta červeňák Rok výroby 2012 Koupeno nové najeto [km]:400 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1360 výkon [kW]: 54 kroutící moment [Nm]: 118 zrychlení 0-100 km/h [s]: 14,2 maximální rychlost [km/h]: 163 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 300 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6

Popis vozu

Minulý rok jsem měl možnost na pár dní jezdit cé-trojkou. Byla skoro úplně nová, motor 1,4i 75, výbava Selection + paket Elektro.

Auto bylo v červené barvě, a musím říci že mu to moc slušelo. Hned prvním překvapením byla sklopná zrcátka, u auta této cenové relace bych to nečekal (i když Citroen a Peugeot jsou tím známí). Hned druhým překvapením ale bylo to, že i když jsem měl pocit, že jsou zrcátka nachlup stejná jako u C4 (a tedy díky jejich rozměru je výhled za auto super), nemají v sobě světla pro osvětlení nástupního prostoru :(

Výbava byla vyčerpávájící, x airbagů včetně hlavových, radio s mp3, tempomat, zadní senzory, 16 kola!, dalkový centrál, klimatizace atd. Jediné co mi chybělo byl lepší displej rádia, tady byl základní (typ A), a jeho možnosti zobrazení jsou dost žalostné (oproti typu C). A také mne překvapila klimatizace, resp. táhlem ovládaná cirkulace vzduchu. Dle návodu se vyrábí jak model s tímto táhlem, tak model s tlačítkem. Zajímavé, i když dnes již trochu archaické. Vůz byl vybaven elektickými okny na všech sedadlech, a i tu se dá najít "překvapení". Prvním je to, že automatka stahování funguje pouze u oken předních dvěří, ale to je u těchto modelů normální. A druhým je elektronická blokace zadních ovladačů stahování, a s tím spojená blokace vnitřních kliček zadních dvěří (child safety). A tohle třeba nová C4 neumí (stará to uměla, a tak jsem byl hodně překvapen že u nové někde udělali soudruzi chybu, přičítám to spojitostí s modelem DS4).

Motor 1,4i 75 v podstatě základ, co si můžete objednat. Najezdil jsem s autem asi 2.000 km, i když mne nijak nezklamal, ani neoslnil. Nákup jednou týdně nebo výlet na chalupu je ok, ale jinak nic nečekejte. Předjíždění zkrátka umožní až po dlouhé přípravě :), takže je lepší ani nezačínat manévr. Rychlost 120 km/h je ok, ale víc nemá smysl, jak kvůli možnostem motoru, tak kvůli hluku.

Jízdní vlastnosti mi přišli dobré, a to jednak porotže jsem nejezdil delší dobu, a jednak je přičítám i pneumatikám, 195/55 R16 je tedy něco. Ale hluk od kol jsem nijak neslyšel, a ani přejezdy nerovností nevybočovali ze zvyklostí s Citroenem.

Vnitřní prostor na mne samozřejmě působil trochu stísněně, holt C4 je o dost větší. Ale jinak jsem měl vše po ruce, ovladače mají dostatečnou velikost, rádio standard PSA, dobře hraje a nezklame. Odkládací prostory jsou velké, překvapila schránka před spolujezdcem, kam se vešla 1,5 litrová láhev.

Kufr jsem nečekal velký, a při otevření dveří jsem měl pocit, jestli se mi tam vejde aktovka, natož kočárek, který jsem potřeboval převézt. Ale nakonec se vše vešlo - kočárek kufr, aktovka před zadní sedačky, dcera na zadní sedačky a žena vedle mne, tak jak to má být :)
Pro občasné nákupy či převoz pejska na chatu je kufr akorát, jde samozřejmě zvětšit skopením sedaček (asymetricky dělených!).

Před vrácením auta jsem nuloval počítadla, celková soptřeba u auta které má najeto 2.000 km byla 6,1l, musím dodat že jsem jezdil všechny druhy silnic vč.dálnice.

Celkový dojem je dobrý, vzhledem k mým zkušenostem s většími vozy koncernu PSA ale nemohu jásta radostí, o třídu vyšší C4 je o úplně nekde jinde.

Silné stránky

+ cena
+ výbava
+ spotřeba
+ velikost auta pro městské použití
+ nezájem zlodějů

Slabé stránky

- pružnost motoru
- kufr

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Auto půjčené v Auto KP Plus Liberec, při předání jsem dostal naprosto čisté auto, včetně všech náležitostí a s příslušnou přidanou hodnotou servisního technika Citroen :)

 

Novinky v recenzi

15.2.2013 15:21

opět půjčeno

dal jsem svoje auto do servisu, a mohl jsem se opět projet touhle cé-trojkou. Auto bylo již zajeté, a překvapivě na to, že jde o náhradní vůz, a tedy s ním jezdí kde kdo, bylo ve velmi dobrém stavu. Jak venku, tak i uvnitř. Nic nebylo odřeno, ošoupáno.
Najel jsem s ním cca 800 km, auto jelo dobře, spotřeba 6,1 km. Město 40%, okresky 30%, dálnice 30%.
Čekal jsem, že by se již mohly od kol ozývat nějaké pazvuky, ale vše bylo jako když bylo auto nové. Ani z interiéru se nic neozývalo, pouze hudba z audio soustavy. A oproti minule jsem si teď všiml, že tato výbava obsahuje 6x repro (palubka + všechny dveře). A tedy zvuk byl v autě velmi dobře rozložen, a i při hlasitějším nastavení byla hudba pěkně slyšet.
Posledně jsem měl auto na letních kolech, a překvapil mne rozměr. A i zimní kola byla rozměru, který ve mne nevzbuzoval důvěru. A tedy mi to samozřejmě nedalo, a musel jsem to vyzkoušet. Auto sedělo za každé situace, nemá ESP, takže jsem samozřejmě nemohl vymýšlet psí kusy. Prostě pokud u řízení člověk myslí, jede to pěkně. A i do kopce na sněhu byl rozjezd dobrý, stačilo si trochu pohrát s plynem a auto jelo plynule. Velké překvapení.


Přidat názorDiskuse: Citroën C3

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.

Další vozy Citroën C3



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10
praktičnost
7
prostornost
7
jízdní vlastnosti
7
jízdní komfort
9
provozní náklady
9
náhradní díly
9
výkon motoru
6
spotřeba
9
hlučnost motoru
8
kvalita sedadel
9
brzdy
10
zavazadlový prostor
7





Blesk.cz

Po čem Pražané nejvíc touží? Prioritou v dopravě je vnější a vnitřní okruh, pak metro D, ukázal průzkum

Po čem Pražané nejvíc touží? Prioritou v dopravě je…

Prioritou pro Prahu ve výstavbě dopravní infrastruktury je především dokončení velkého i městského okruhu, myslí…

Lákavý jih Itálie: Objevte jeho kouzlo!

Lákavý jih Itálie: Objevte jeho kouzlo!

Když se řekne Itálie, určitě vám přijdou na mysl města jako Řím, Benátky nebo plážové Bibione… Na jih Itálie ale…

 

iSport.cz

Reiter odjel na soustředění s Baníkem. Ostravští ladí s Bohemians detaily přestupu

Reiter odjel na soustředění s Baníkem. Ostravští…

Fotbalisty Ostravy posílí záložník Rudolf Reiter. Čtyřiadvacetiletý hráč do Baníku míří z Bohemians 1905, kluby…

Přestupy přehledně! Změny v klubech FORTUNA:LIGY před sezonou 2019/20

Přestupy přehledně! Změny v klubech FORTUNA:LIGY…

Tuzemské kluby rozjely přestupy naplno! Posily na nový ročník už hlásí Slavia, Plzeň, Sparta ale i další…

 

Reflex.cz

Michael Jackson: Zpěvák, který se chtěl stát bohem

Michael Jackson: Zpěvák, který se chtěl stát bohem

Když v roce 1977 zemřel Elvis Presley, napsal hudební kritik Lester Bangs: "Jedna věc je jistá, už nikdy se…

Muslimská duchovní delegace navštívila Izrael. „Dotklo se to mého srdce,“ řekla mladá aktivistka

Muslimská duchovní delegace navštívila Izrael.…

Poslední dobou jsme svědky narůstajícího počtu zpráv o sílícím antisemitismu a nenávisti k státu Izrael…