Recenze

J_Design (muž 28 let) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Renault Laguna B56 - Nové fotky!!

9,88 Uživatelé

Hodnoceno: 34× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Renault Laguna, foto 1 Renault Laguna, foto 2 Renault Laguna, foto 3 Renault Laguna, foto 4 Renault Laguna, foto 5 Renault Laguna, foto 6 Renault Laguna, foto 6 Renault Laguna, foto 7
Renault Laguna, foto 8 Renault Laguna, foto 9 Renault Laguna, foto 10 Renault Laguna, foto 11 Renault Laguna, foto 12 Renault Laguna, foto 13 Renault Laguna, foto 14 Renault Laguna, foto 15 Renault Laguna, foto 16 Renault Laguna, foto 17 Renault Laguna, foto 18 Renault Laguna, foto 19 Renault Laguna, foto 20 Renault Laguna, foto 21 Renault Laguna, foto 22 Renault Laguna, foto 24 Renault Laguna, foto 25 Renault Laguna, foto 26 Renault Laguna, foto 27 Renault Laguna, foto 28 Renault Laguna, foto 29 Renault Laguna, foto 30 Renault Laguna, foto 31 Renault Laguna, foto 32 Renault Laguna, foto 33 Renault Laguna, foto 34 Renault Laguna, foto 35 Renault Laguna, foto 36 Renault Laguna, foto 37 Renault Laguna, foto 38
 

Technické info

Přezdívka auta Vagina :-) Rok výroby 1999 Koupeno ojeté najeto [km]:215000 tuning/stylingoznačené * palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1870 výkon [kW]: 72 kroutící moment [Nm]: 200 zrychlení 0-100 km/h [s]: 12,5 / 10 * maximální rychlost [km/h]: 185 / 200 * počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 / 17 * pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6 / 6 *

Popis vozu

Rok 1993 nebyl plný událostí jen v našem domácím prostředí, ale i ve světě se toho mnoho událo. Například pro nás to byl radostný rok vzniku naší samostatné země, ale co se dělo ve zbytku Evropy? Já vám to povím… Tohoto roku sjíždí z montážní linky ve Francii první vůz, zcela nové konstrukce a designu, o který konkurence nejméně stála. Vůz který si už na první pohled podmanil spousty zákazníků svým dynamický designem. Jmenoval se Laguna, Renault Laguna.
Automobilka Renault byla vždy proslulá svými komfortními vozy a jelikož její model střední třídy R21 už nutně potřeboval nástupce, francouzští géniové pohánění dobrým vínem, výbornou kuchyní a hřejivým sluncem, pustili se do práce. Jejich dílo na sebe nenechalo dlouho čekat a jak už bylo psáno roku 1993 sjíždí z montážní linky jejich první mistrovské dílo… Laguna. Prostorný vůz dlouhý 4508mm s neotřelým designem se okamžitě stává středem zájmu zákazníků pokukujících po voze střední třídy. Jen konkurence, ta si trhala vlasy. Však sami zapátrejte v paměti, co bylo v tomto roce na trhu k mání. Peugeot 405?? Ten po své kariéře dychtivě očekával svého nástupce. Nebo snad Citroen Xantia s ne zrovna vydařeným designem a spolehlivostí? Či příliš usedlé a drahé BMW E36? Právě tyto faktory umožnily Renaultu Laguna ten správný vstup na tehdejší trh s automobily.
Zpočátku byl vůz nabízen s omezenou paletou motorů, kterou se Francouzi snažili rychle obohatit. Byly jimi tři zážehové zážehové motory a to 1,8l 8V s 66kW, dále 2,0l 8V s 83kW a vidlicový šestiválec 3,0l 12V s 123kW. Laguna nutně potřebovala dieselový agregát, a Renault nechtěl do nového modelu požít zastaralý 2,1TD. Nezbývalo tedy než vyvinou nový motor, jimž se stal zajímavý „tříventilový“ atmosférický diesel 2,2l s 61 kW, který se spolu s novým zážehovým motorem 2,0l 16V přidaly do základní palety motorů. To vše roku 1995.
Další inovace palety motorů přišla v roce 1996 kdy diesel 2,2 dostal přeplňování turbodmychadlem Garret a výsledkem bylo 83kW. A tak plynul čas…
Jelikož hlavní rival Peugeot konečně představil nástupce staré 405, tedy model 406, Renault si nemohl dovolit zaspatt a Laguně potřeboval dodat menší omlazovací dávku spojenou s nutnými vylepšeními.
Roku 1998 se na trhu objevuje ještě o mnoho atraktivnější faceliftová verze s na první pohled patrnými vylepšeními. Vozidlo dostalo v předu nové, čiré světlomety, nové přední i zadní nárazníky, decentně inovované zadní světlomety a interiér. To nejdůležitější co se ovšem událo na první pohled vidět nebylo. Renault zásadně zapracoval na bezpečnosti a spolehlivosti vozu. Po nepříliš úspěšných nárazových testech dostala Laguna v základní výbavě 4 airbagy a pár vylepšení karoserie. Vzpomeňme kolik na silnicích vídáme Lagun se zkorodovanými lemy zadních blatníků, i na tom Renault zapracoval. Dále inovoval paletu motorů (1,6 16V, 1,8 16V, 3,0 v6 24V a 1,9 dTi) a měl opět vozidlo jenž konkurenci nenechalo v klidu.

V našich končinách, jak už to tak bohužel bývá zvykem, se Laguna více prosadila až po ukončení své výroby v roce 2000 jako ojetina s velice atraktivní cenou. A to byl i jeden z důvodů, proč já si tento vůz zvolil.

A tak tedy dnes už 11 let stará babička. Která i přesto, že by si zasloužila odchod do penze, se stále nevzdává a skvěle mi slouží. Jedná se o verzi B56, tedy liftback s motorem 1,9dTi a výbavou Concorde. Motor má 72kw při 4000 ot/min a vozu naprosto dostačuje. Naopak je spousta lidí překvapeno, jak živá Laguna při své hmotnosti, výkonu a najetých kilometrech je. Ve výbavě Concorde je naprosto vše potřebné. A to 4 airbagy, automatická klimatizace, 4 elektrická okna, elektrická zrcátka, centrál s DO atd. V dnešní době sice standard, ale v dobách dřívějších bohatá základní výbava!

Nebylo těžké si na Lagunu zvyknout, spíš naopak jsem si ji po pár společných chvílích zamiloval a jsem rád, že jsem si tehda vybral právě ji.

PS: Časem přibudou další fotky a pracuje se už delší dobu na lepším videu. Snad to bude brzy hotové :-)

A prosím žádné poznámky k tomu, že je auto rozdělané protože nejede. Bylo pojízdné a snažím se mu vdechnout jen pár kobilek navíc ;-)

Silné stránky

K silným stránkám vozu patří bez pochyb komfort. Je klasický zástupce pohodlných Francouzských limuzín. Sedadla mají sice krátké opěráky, za to Vám to ale vynahradí dokonalím tvarováním, nádhernou měkkostí a docela velikým bočním vedením. Kabina je ve své třídě dosti prostorná. Řidič netrpí odřeninami pravé nohy od středového tunelu a zadní pasažéři mají dostatek prostoru jak v podélném, tak ve svislém směru.

Když už se tu vyprávím o těch silných stránkách tak nesmím zapomenou zmínit motor. Diesel s přímím vstřikováním paliva 1,9dTi je jedním z mála povedených francouzských dieselů. Motor Vás na prvně uchvátí svým dostatečně velikým točivým momentem a ochotou se vytáčet až k omezovači, tj. 5000 ot/min. A jakožto vyznavač svižné jízdy motor držím většinou v maximálních obrátkách a i při té zátěži a dnes již více než 215 000km, nemá jedinou známku opotřebení. Pro srovnání s koncernovými vozy tak Octavia první generace s 66kW TDI absolutně nestíhá a 81kW je rádo, že je rádo . Řidiči se diesel odmění svou nádhernou spotřebou, která se při běžném používání pohybuje v rozmezí 5,5-6l. Při mé velice těžké noze se spotřeba sotva přehoupne přes hranici 7l.

Dalším prvkem podtrhující komfort vozu je i podvozek jenž je příjemně naladěn a krásně se vypořádává s naší kvalitou silnic. I přes své měkké naladění je podvozek v zatáčkách nádherně čitelný a nevykazuje takové náklony, jak by se očekávalo. Vozidlo si zachovává dobrou stabilitu jak při vysokých rychlostech na dálnici, tak při průjezdech prudkých zatáček.
Řízení je přesné a docela citlivé, co bohužel postrádá je zpětná vazba kterou bych osobně rád větší a brzdy jsou ideálně naladěny k vozu.

Jen pro zajímavost, při vývinu Octavie první generace, jí porovnávali právě s touto Lagunou a Octavia nedokázala nasadit takovou laťku ani v komfortu, ani v průjezdech zatáček a krizových situací.

Slabé stránky

No, kde začít... Tak třeba řazením. Při první jízdě s Lagunou jsem měl šílený pocit z řazení. Připadalo mi jako bych místo 3ky vždy řadil 5tku. Řazení se u Lagun rychle opotřebí a tak má páka velké vůle. Vše je způsobeno opotřebením silonových součástí ovládání řazení, jenž lze jednoduše vyměnit. Dále spojka. U tohoto typu je spojka ovládaná ještě lankem a díky samostavu a všem těm nesmyslům místo hydraulicky ovládané spojky jsou časté rozjezdy ve městě vysloveně obtěžující. Další slabou stránkou je přední náprava...má sice schopnost krásně se vyrovnat s nerovnostmi našich silnic, ale na oplátku vyžaduje neustálou pozornost, kontroly a je vážně náchylná na opotřebení. Podobnou pozornost si vyžadují i snímače otáček kol, jenž rádi vypovídají službu a ABS se stává nefunkčním. V zimních obdobích tím Laguna docela trpí.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Lagunu jsem koupil v katastrofálním stavu při asi 150000km a bylo nutné vozu udělat kompletní servis a nyní vůz až na drobnosti skvěle funguje. Už i proto nemám rád poznámky typu: Renaulty jsou poruchové, nebo koupím si raději "Oktuši" to je sázka na kvalitu... Kdepak měli jsme novou Octavii a po dvou letech šla... Bylo to opravdu špatné auto. Moc rád i spoustě nafoukaným majitelů Octavie ukážu, že srovnatelná Octavie na to prostě na silnici nemá. Bohužel mám spousty zkušeností s takovými řidiči a případě tohoto typu vozidla je asi nejčastější konzistence volů :D Neberte to ale tak, že co majitel Octavie to vůl, neházím je do jednoho pytle. Možná to bude tím, že také velice často jezdím trasu Vrchlabí – Mladá Boleslav.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Zkušenosti s koupí vozu asi nikoho nepřekvapí. V autobazaru to byli zloději ale na to člověk přichází často až pozdě. I při důkladné kontrole vozu před koupí se nepodařilo zjistit to co s vozem skutečně bylo.

Pár úprav

Laguna dostala nový lak, xenonové světlomety, al kola 17 palců. Bylo upraveno výfukové potrubí, odstraněn katalizátor, sehnal jsem z jiné Laguny kožený interiér. O hudbu se stará woofer v kufru a interiér osvětlují neony. Vozidlo mělo nárazník NTC s vlastní úpravou, o který jsem bohužel minulou zimu přišel. Dále nástavce prahů, tmavé fólie na oknech a pár dalších drobností...

Nyní 220 000km....

Takže EVO 2:

Prozatím plány které se převádí na realitu velice pomalu (finance a čas mě brzdí)

Aktuálně:

- Přetěsnění motoru po 220000km
- Nové turbodmychadlo - ještě vymýšlím jaké TD použít
- Nová spojka
- Když už to mám venku tak pro jistotu i nové šály - přijdou sem z Dci (mají lepší povrchovou úpravu)
- Nové vstřikovače paliva
- Kompletní rozvody
- Nový chladič AC --- zajíc je sviňa :D
- Nové silentbloky na motor
- Přemapování ECU
- Kompletní izolace motorového prostoru

Future:

- Opět nový lak.... 3 roky používání se na něm zásadně podepsalo
- Úprava audio soustavy... prozatím sháním origo rádio Philips radiosat 6000
na CD
- Kompletně auto snížit
- Vše zvenčí v originálu
- Změna z Alu 17 na 18 :))

Pokud máte rady, typy, triky a zkušenosti s úpravou Dti... rád si je vyslechnu ;-)

 

Novinky v recenzi

9.4.2011 21:21

Prvni zkušební jízda

Takže plán se vydařil a nejen, že motor dnes naskočil. Uskutečnil jsem i první zkušební jízdu, která v polosloženém autě spíše připomínala jízdu škodovkou :D Motor se chová výborně a má krásně čistý zvuk. ;-)

8.4.2011 18:04

8.4.2011

Tak motor je složen a konečně v autě. Dnes jsem netrpělivě zapojoval veškeré příslušenství abych mohl zítra motor prvně nastartovat. Když vše půjde dobře, v neděli bude první testovací jízda. :)

Video

Přímý odkaz na video.


Další vozy Renault Laguna



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
9

Nemám s Lagunou špatné zkušenosti. Většina oprav byla přiměřena stáří vozu.

praktičnost
9

Praktičnost vozu je veliká, hlavně díky dieselu. Ale 10 bodů je asi spíše pro kombíka ;-)

prostornost
9

Nikdy jsem nevezl nikoho kdo by řekl že je mu ve voze těsno a nikdy když jsem byl ve voze vezen jsem si na prostor nestěžoval... právě naopak.

jízdní vlastnosti
9

Jak již bylo psáno, jízdní vlastnosti Laguny bych nazval kvalitními.

jízdní komfort
9

Klasický pohodlný Frantík :)

provozní náklady
10

Diesel...

náhradní díly
6

Jsou díly se kterými není problém a jejich ceny jsou hodně hodně dobré... jedná se o díly opotřebitelné (brzdy, čepy, silentbloky apod.), pak jsou ale díly které se tak často neprodávájí a ty jsou velice nákladné ( Tapecirung - 7000, Alternátor apod.)

výkon motoru
8

Ve své době, třídě, objemu a určení byl výkon slušný.

spotřeba
10

S vozem jsem dal rekord Brno - Krkonoše ve 4 lidech průměr 4,7l a to je výborné řekl bych.

hlučnost motoru
8

Být to benzín, je to lepší... Ale i přesto je projev dieselu do kabiny oproti konkurenci dobrý...

kvalita sedadel
10
brzdy
9
zavazadlový prostor
9

Více o modeluRenault Laguna X56 (1994-2001)
Renault Mégane Scénic 1,6e - Óda na prostor Renault Mégane Scénic 1,6e - Óda na prostor

Renault Scénic byl představen v říjnu minulého roku a…

Renault Clio II - Povedený nástupce bestseleru Renault Clio II - Povedený nástupce bestseleru

Když se v roce 1990 objevil nástupce mimořádně úspěšné…

 





Blesk.cz

Ornella Koktová o rozvodu rodičů: Táta? Záchvaty vzteku i lítost!

Ornella Koktová o rozvodu rodičů: Táta? Záchvaty…

Ornella Koktová (24) se o rozvodu svých rodičů dozvěděla ze sociální sítě. Kdyby její matka Monika Štiková (45)…

Nákladní auto na Českobrodské skončilo na boku: Náklad se vysypal na silnici

Nákladní auto na Českobrodské skončilo na boku:…

Zhruba do 13. hodiny budou v Českobrodské ulici odklízet následky dopravní nehody. Nákladní auto tam havarovalo,…

 

iSport.cz

SESTŘIH: Bayern vykročil za obhajobou. V hustém dešti přehrál Leverkusen 3:1

SESTŘIH: Bayern vykročil za obhajobou. V hustém…

Fotbalisté Bayernu Mnichov zahájili útok na rekordní šestý bundesligový titul za sebou vítězstvím 3:1 nad…

Promiň, parťačko, psala Šafářová kamarádce, kterou sesadila z trůnu

Promiň, parťačko, psala Šafářová kamarádce, kterou…

Jsou blízké kamarádky, vyhrály spolu ve čtyřhře už pět grandslamových titulů, osud v podobě těžkého zranění…

 

Reflex.cz

Rozpínání ekonomických nůžek: Mýtus, nebo realita?

Rozpínání ekonomických nůžek: Mýtus, nebo realita?

Ekonomické nůžky se rozevírají, rozdíly mezi bohatými a chudými rostou, neregulovaný trh utlačuje dělnickou…

Za Křižáčka chtějí mnozí ukřižovat Fond na podporu kinematografie. Je to správné?

Za Křižáčka chtějí mnozí ukřižovat Fond na podporu…

Před několika dny tu Viliam Buchert přemítal nad osudem filmu Křižáček. Pokus režiséra Václava Kadrnky o ryze…