Přezdívka auta není Rok výroby 2000 Koupeno ojeté najeto [km]:270000 palivo: benzin počet válců: 4 objem [cm3]: 2290 výkon [kW]: 169 kroutící moment [Nm]: 350 zrychlení 0-100 km/h [s]: 6,9 maximální rychlost [km/h]: 240 počet rychlostí: 4 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 17 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 11
Ahoj všem,
Jsem pravidelným čtenářem těchto stránek a tak jsem se rozhodl podělit se s vámi o zkušenosti s mým autem.
V rychlosti jak jsem se k němu dostal. Začal jsem v osmnácti letech na Škodě 120. Pak přišly Citroen zx a po něm Seat Cordoba. Všechny auta jsem měl kolem čtyř let. Cordoba sloužila bez problémů, ale po narození syna jsem chtěl něco většího a bezpečnějšího. Tak jsem si udělal radost a koupil Mazdu Xedos 9 2,5V6. S tou bylo super svezení ale něco měsíc po koupi auto za mnou nedobrzdilo a docela nechutně mi sešrotovalo kufr. Podle pojišťovny totálka a tak jsem začal shánět náhradu.
Saaby se mi dlouho líbily a tak když jsem viděl inzerát, že v mém městě je jeden na prodej, hned jsem žhavil telefon. Prodávající byl fanda značky, o autě vše pravdivě řekl, cena byla férová, auto se mi líbilo, nebylo co řešit.
Tak jsem se na podzim 2014 stal vlastníkem Saabu 9-5 aero.
Auto je vyrobeno v roce 2000 a nyní má najeto 270 000 kilometrů. Jsem 4. majitel, původně je z Německa. Na 16 let staré auto je stále v dobrém stavu a za výbavu by se nemuselo stydět ani dnes. Například:
Elektrické sedačky s pamětí, vyhříváním a ventilací
Všechna okna elektrická , stejně tak zrcátka, ty jsou i vyhřívaná
Parkovací senzory vzadu
Automatická dvouzónová klimatizace
Reproduktory Harman/Kardon
Dá se říct, že vše na autě funguje, snad jen parkovací senzory občas hlásí chybu.
Motor má objem 2,3 litru a podává výkon 169 kW při 5500 otáčkách.
Je to mé první auto s turbem a ten pocit když sepne mě ze začátku vždy skoro vystrašil. Teď už si ale předjíždění, nebo třeba napojování na dálnici vyloženě užívám. Při sešlápnutí plynu až na podlahu si občas připadám jak při startu letadla:-)
Převodovka je klasický čtyřstupňový automat což dnes už určitě neohromí, ale zde stačí. Kromě normálního režimu se dá přepnout na zimní a sportovní režim. Ve sportovním víc vytáčí motor a při zimním se rozjíždí na dvojku nebo trojku. Na dálnici při rychlosti 140km/h motor točí 3000 otáček.
Podvozek je tvrdší, ale ne nepříjemně. Určitě jsem ho nevyzkoušel na max. Než podvozek tak dřív mě zastaví půd sebezáchovy. Na autě jsou 17ti palcová kola s pneumatikami o rozměrech 225/45.
O bezpečí posádky se starají systémy ABS, kontroly trakce, čtveřice airbagů a věřím že i poctivá švédská ocel. Chci taky pochválit opěrky hlavy, které perfektně minimalizují pohyb hlavy dozadu při případném nárazu.
Za rok najezdím kolem 8 tisíc kilometrů, auto mám spíš na víkendové cesty na chatu a výlety.
Za necelé dva roky co ho vlastním tak když sečtu běžnou údržbu, nové gumy a opravy (nejdražší byla oprava geometrie zadní nápravy asi 8000Kč) tak se dostanu někam k 25 000Kč.
Poruchy byly tři: prasklé olejové čidlo,nefunkční displej klimatizace a v létě při dlouhodobém suchu mě překvapily mokré koberečky, byly ucpané odtokové hadičky kondenzátu z klimatizace.
výkon motoru
pocit bezpečí
ostatní saabisti mi mávají-:)
málo odkládacích prostor pro řidiče
něco řeším v menším servisu který mám za domem, jinak jezdím do Viking cars v Pískové Lhotě kde se specializují na Saaby. spokojenost, osobní přístup, dá se s nimi domluvit.
soukromá osoba, fanda švédských aut, super jednání
Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.
Saab 9-5 (1999)
Majitel: Martin_
Přidáno: 16.5.2008
49
10 Majitel 9,91 Uživatelé
Saab 9-5 (2001)
Majitel: piatok
Přidáno: 13.4.2009
19
10 Majitel 9,91 Uživatelé
Saab 9-5 (1998)
Majitel: palokalo
Přidáno: 11.5.2011
5
10 Majitel 9,27 Uživatelé
Saab 9-5 (2002)
Majitel: parkoviště
Přidáno: 28.2.2010
4
10 Majitel 8,78 Uživatelé
Saab 9-5 (2006)
Majitel: StreetPro
Přidáno: 14.11.2017
0
9 Majitel 8,67 Uživatelé
zatím mě nikde nenachal
praktičnost prostornostmyslím že na všech sedadlech místa dost
jízdní vlastnostinikdy jsem nic s lepším podvozkem neřídil (to neznamená že nic lepšího není:-)
jízdní komfortna dobré silnici super
provozní nákladytankuju 100 oktanový benzin, např. gumy a olej dražší než na minulých autech, ale nestěžuji si
náhradní dílyžádná katastrofa
výkon motoru230 koní bohatě stačí
spotřebamimo město pod 9, dálnice 9 - 10, město 11 - 15
hlučnost motoru kvalita sedadelsnad jen horší boční vedení, jinak velice pohodlné
brzdy zavazadlový prostorklasický sedan, velký kufr ale menší vstupní otvor
Dánský vynálezce Peter Madsen si za vraždu novinářky Kim Wallové ve středu vyslechl doživotní trest. Případ…
Proti vládě s hnutím ANO se ve středu jasně postavili senátoři ČSSD. Vadí jim trestně stíhaný člen vlády, nutná…
Sotva skončil jeden velký turnaj, prakticky hned je tu další. Na ZOH v Pchjongčchangu se umístil český tým pod…
Jednu velkou premiéru má mistrovství světa v ledním hokeji 2018. Vůbec poprvé se elitní divize světového…
Na bourání mostu a nahrazení mostem novým by nebylo nic tak zvláštního a v historii Prahy se to událo již…
Psal se rok 1959 a studená válka mezi Západem a Východem nabírala na obrátkách. V Sovětském svazu je do té doby…