Recenze

9 Majitel

Saab 9-5

9,67 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Saab 9-5, foto 1 Saab 9-5, foto 2 Saab 9-5, foto 3 Saab 9-5, foto 4 Saab 9-5, foto 5 Saab 9-5, foto 6 Saab 9-5, foto 7 Saab 9-5, foto 8
Saab 9-5, foto 9 Saab 9-5, foto 10 Saab 9-5, foto 11 Saab 9-5, foto 12 Saab 9-5, foto 13 Saab 9-5, foto 14 Saab 9-5, foto 15 Saab 9-5, foto 16 Saab 9-5, foto 17
 

Technické info

Přezdívka auta není Rok výroby 2000 Koupeno ojeté najeto [km]:270000 palivo: benzin počet válců: 4 objem [cm3]: 2290 výkon [kW]: 169 kroutící moment [Nm]: 350 zrychlení 0-100 km/h [s]: 6,9 maximální rychlost [km/h]: 240 počet rychlostí: 4 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 17 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 11

Popis vozu

Ahoj všem,
Jsem pravidelným čtenářem těchto stránek a tak jsem se rozhodl podělit se s vámi o zkušenosti s mým autem.
V rychlosti jak jsem se k němu dostal. Začal jsem v osmnácti letech na Škodě 120. Pak přišly Citroen zx a po něm Seat Cordoba. Všechny auta jsem měl kolem čtyř let. Cordoba sloužila bez problémů, ale po narození syna jsem chtěl něco většího a bezpečnějšího. Tak jsem si udělal radost a koupil Mazdu Xedos 9 2,5V6. S tou bylo super svezení ale něco měsíc po koupi auto za mnou nedobrzdilo a docela nechutně mi sešrotovalo kufr. Podle pojišťovny totálka a tak jsem začal shánět náhradu.
Saaby se mi dlouho líbily a tak když jsem viděl inzerát, že v mém městě je jeden na prodej, hned jsem žhavil telefon. Prodávající byl fanda značky, o autě vše pravdivě řekl, cena byla férová, auto se mi líbilo, nebylo co řešit.
Tak jsem se na podzim 2014 stal vlastníkem Saabu 9-5 aero.
Auto je vyrobeno v roce 2000 a nyní má najeto 270 000 kilometrů. Jsem 4. majitel, původně je z Německa. Na 16 let staré auto je stále v dobrém stavu a za výbavu by se nemuselo stydět ani dnes. Například:
Elektrické sedačky s pamětí, vyhříváním a ventilací
Všechna okna elektrická , stejně tak zrcátka, ty jsou i vyhřívaná
Parkovací senzory vzadu
Automatická dvouzónová klimatizace
Reproduktory Harman/Kardon
Dá se říct, že vše na autě funguje, snad jen parkovací senzory občas hlásí chybu.

Motor má objem 2,3 litru a podává výkon 169 kW při 5500 otáčkách.
Je to mé první auto s turbem a ten pocit když sepne mě ze začátku vždy skoro vystrašil. Teď už si ale předjíždění, nebo třeba napojování na dálnici vyloženě užívám. Při sešlápnutí plynu až na podlahu si občas připadám jak při startu letadla:-)
Převodovka je klasický čtyřstupňový automat což dnes už určitě neohromí, ale zde stačí. Kromě normálního režimu se dá přepnout na zimní a sportovní režim. Ve sportovním víc vytáčí motor a při zimním se rozjíždí na dvojku nebo trojku. Na dálnici při rychlosti 140km/h motor točí 3000 otáček.
Podvozek je tvrdší, ale ne nepříjemně. Určitě jsem ho nevyzkoušel na max. Než podvozek tak dřív mě zastaví půd sebezáchovy. Na autě jsou 17ti palcová kola s pneumatikami o rozměrech 225/45.
O bezpečí posádky se starají systémy ABS, kontroly trakce, čtveřice airbagů a věřím že i poctivá švédská ocel. Chci taky pochválit opěrky hlavy, které perfektně minimalizují pohyb hlavy dozadu při případném nárazu.
Za rok najezdím kolem 8 tisíc kilometrů, auto mám spíš na víkendové cesty na chatu a výlety.
Za necelé dva roky co ho vlastním tak když sečtu běžnou údržbu, nové gumy a opravy (nejdražší byla oprava geometrie zadní nápravy asi 8000Kč) tak se dostanu někam k 25 000Kč.
Poruchy byly tři: prasklé olejové čidlo,nefunkční displej klimatizace a v létě při dlouhodobém suchu mě překvapily mokré koberečky, byly ucpané odtokové hadičky kondenzátu z klimatizace.

Silné stránky

výkon motoru
pocit bezpečí
ostatní saabisti mi mávají-:)

Slabé stránky

málo odkládacích prostor pro řidiče

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

něco řeším v menším servisu který mám za domem, jinak jezdím do Viking cars v Pískové Lhotě kde se specializují na Saaby. spokojenost, osobní přístup, dá se s nimi domluvit.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

soukromá osoba, fanda švédských aut, super jednání

 


Přidat názorDiskuse: Saab 9-5

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.

Další vozy Saab 9-5



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
9

zatím mě nikde nenachal

praktičnost
8
prostornost
9

myslím že na všech sedadlech místa dost

jízdní vlastnosti
9

nikdy jsem nic s lepším podvozkem neřídil (to neznamená že nic lepšího není:-)

jízdní komfort
9

na dobré silnici super

provozní náklady
7

tankuju 100 oktanový benzin, např. gumy a olej dražší než na minulých autech, ale nestěžuji si

náhradní díly
8

žádná katastrofa

výkon motoru
10

230 koní bohatě stačí

spotřeba
8

mimo město pod 9, dálnice 9 - 10, město 11 - 15

hlučnost motoru
8
kvalita sedadel
9

snad jen horší boční vedení, jinak velice pohodlné

brzdy
9
zavazadlový prostor
8

klasický sedan, velký kufr ale menší vstupní otvor


Více o modeluSaab 9-5 (1997-2010)
Saab 9-3 Viggen - létající Švéd Saab 9-3 Viggen - létající Švéd

Začnu od konce. Když jsem testovacího Viggena předal zpět…

Saab 9-5 - Nový vůz z Trollhätanu Saab 9-5 - Nový vůz z Trollhätanu

Padesáté výročí vzniku poctila automobilka Saab zcela…

 





Blesk.cz

Tipy na víkend: Tupláky piva, halloween, voňavá posvícení i závod psích spřežení

Tipy na víkend: Tupláky piva, halloween, voňavá…

Neseďte doma a nekoukejte se jen na televizi nebo z okna! Vyrazte ven, do přírody, za poznáním! Pokud nevíte kam…

Vlasy znovu v kondici: 4 domácí výživné masky z vajec, banánů i piva

Vlasy znovu v kondici: 4 domácí výživné masky z…

Letošní letní a podzimní měsíce byly nádherné a plné slunce. Kvůli slunečnímu záření, chlorované vodě z bazenu a…

 

iSport.cz

Tyson draží v Česku historii! Kus ringu z legendárního zápasu s Lewisem

Tyson draží v Česku historii! Kus ringu z…

Byla to památná bitva. 8. června 2002 v Memphisské Pyramidě ve státě Tennessee se konal boxerský zápas, který…

Expert Palička: Komunikace asi nebyla Jarolímova cesta, Dočkal je bingo

Expert Palička: Komunikace asi nebyla Jarolímova…

Větší disciplína, zodpovědnost v plnění úkolů, lepší klima v kabině. „Je to prudká, markantní změna,“ porovnává…

 

Reflex.cz

Novodobý stařec a moře: Nejstarší strážce majáku na Ukrajině je ve službě už 70 let

Novodobý stařec a moře: Nejstarší strážce majáku na…

„Zaposlouchej se do toho ticha! Nejlepší je to stejně v zimě. Žádné zvuky, je slyšet jenom stromy, moře a vítr.…

Vladimír Pikora: Cyklisté – peklo řidiče aneb Když menšina tyranizuje většinu a říká tomu pokrok

Vladimír Pikora: Cyklisté – peklo řidiče aneb Když…

Někdy si říkám, že politici vážně z celé duše musí nenávidět řidiče. Vždyť neustále přemýšlejí, jak jim udělat…