Fiat Sedici (2009)
27.1.2010No a už je to tady. Rodinná flotila se nám rozrostla o nového člena a tím není nikdo jiný než faceliftovaný Fiat Sedici. Auto samozřejmě není moje, ale…
Fiat Sedici (Hitachi)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
Hitachi 28.01.10 06:30
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Spotreba a 4x4
Ahoj Ricardo, máš pravdu, ta možnost může nastat a dokonce me před ní varoval i návod k obsluze :-) Nicméně věřím, že během normálního provozu bude všechno klapat. Může se stát, že během jízdy začne blikat kontrolka a z důvodů chlazení se zadek vypne. Pak by se měl zase sám připojit. -
Ricardo 27.01.10 22:31
« Re: Re: Re: Re: Re: Spotreba a 4x4
Pokud máš na mysli závěrku mezinápravové spojky (50:50) tak tam je to odpojení dané kontrukcí. Při vyšší rychlosti se spojka rychleji zahřívá a olej v ní mnohem dřív překročí maximální provozní teplotu. Proto taky při přetížení systému může elektronika odmítnout zamknutí poměru momentu mezi nápravama a nebo i úplně vyřadit 4x4. To už je extrémní situace, ale úplně vyvarovat se ji nedá. Tuto vlastnost mají všechny čtyřkolky s mezinápravovou spohjkou místo diferenciálu, snad jen u xDrive jsem zatím ještě neslyšel, že by docházelo k přehřátí. -
Hitachi 27.01.10 22:20
« Re: Re: Re: Re: Re: Spotreba a 4x4
osobně si myslím, že je to jen z důvodu absence přímé mechanické vazby, kardan... Mám taky projeté Subaru, konkrétně Forester - mimochodem výborný podvozek a jízdní vlastnosti. Co se týče připojení zadku, necuká to nijak zvlášť silně, prostě jen cítíš, jak ti pomáhá se rozjet. Při vyšší rychlosti předchází ESP. Pro ženskou, která neřídí nijak zvlášť dravě to považuji za rozumný kompromis. -
Hitachi 27.01.10 22:17
« Re: Re: Re: Hodnocení
No s tím Roomsterem nevím, v tisku to pořád srovnávají s Yetinou. Byla taky na pořadníku, ale ta cena je prostě hrozná, navíc se mi líbí o 10 mm vyšší svělá výška v případě Sedici. SX4 je fajn, máti to bylo jedno, ty auta jsou až na přední masku a logo na volantu a kapotě úplně ale úplně identická. :-) taktéž přeji pěkný zbytek dne :yes: -
Petr Kneifl 27.01.10 22:07
« Re: Re: Re: Re: Spotreba a 4x4
prý do 40km/h. Coz je pekne na ho..... Co treba na snehu ve 100 km/h kdyz prudce pridas? Necukne to jak se pripoji zadek? Slysel jsme ze je to zradne tphle auto. Osobne logiku 4x4 nechapu, vyzkoušel jsem quattro, subaru a 4matic a pohon kol velice dobre pomaha, na snehu i ve vyssich rychlostech hodne pobere aniz by zasahlo ESP, tak proc se po 60ce vypne.... -
Wiii 27.01.10 22:02
« Re: Re: Hodnocení
Tak to ti taky děkuji ;-) Jinak další konkuren je asi Roomster scout a další mě nenapadá... ;-\ Já osobně bych si asi vybral SX4, ale to je tvá volba a asi nebude náhoda že je to fiat, když už s dalším máš zkušenosti ;-) Jinak až napravíš, určitě ti to opravím na plný počet :-) :yes: :yes: Přeji hezký zbytek večera :-) -
Hitachi 27.01.10 21:54
« Re: Hodnocení
Ahoj Wii, díky za pochvalu recenze, i když na tu tvoji to nemá ani zdaleka:-) Ono těch konkurentů opravdu není moc a SX4 je v podstatě to samé. To rámování jsem jen zkoušel, s tím sněhem to opravdu nevypadá nic moc. Pokusím se to co nejdřív napravit ;-) fotek mám zatím přes 60, ale všechny se sem dnes nevešly. -
Wiii 27.01.10 21:37
« Hodnocení
Ahoj Hitaci, koukám na tvou recenzi, je to pěkně sepsané, auto je velice účelné a je to výborná volba (jediný kokurent v této třídě je z mého pohledu SX4), ale nějak nemůžu přijít na chut tomu rámování fotek ;-\ Třeba u vRSky se mi ty černé decentní rámečky velice líbí, ale tohle je pro mě spíš rušivý element ;-\ Tak se nezlob za bodování ;-) Uděláš mi radost, když se k těm černým rámečkům zase zvrátíš >:D :yes: :yes: -
Hitachi 27.01.10 21:34
« Re: Re: Re: Spotreba a 4x4
to je pravda, ale s trvalou 4x4 můžeš jet klidně i 120. A v téhle rychlosti bude mít auto, který má poháněnou jen jednu nápravu o něco menší spotřebu. Pokud se mýlím, tak mě oprav. Když jsem jezdil pouze na 4x2 bere auto cca 7,4 na sto. Když jsem se vlekl s plným náhonem šla spotřeba přes 8 litrů. Proč to do auta dávají, nevím, ale líbí se mi možnost jet obyč autě zasněženou polní cestou až 60 kilometrovou rychlostí, než se tam ploužit jen 30 třeba v X-Trailu, ve kterém, pokud nekecám, je možnost jet v režimu 4x4 jen do této rychlosti... -
Slavek-TDM 27.01.10 21:18
« Spotreba a 4x4
Me by zajimalo, o co je spotreba lepsi u pripinatelnyho pohonu oproti trvalymu 4x4. Respektive jakej je pro to duvod. Chapal bych to v pripade, ze je uzavrenej mezinapravovej diferencial, pak by se napravy opravdu hadaly. Jinak by se dalo analogove tvrdit, ze auto s pohodem jednoho kola ma nizsi spotrebu nez s pohonem cely napravy. Kdyz ma auto pohon vsech kol, zere vic hlavne proto, ze musi roztacet a brzdit par poloos a kardan navic a tyhle dily taky neco vazi. Ztraty v diferencialu samozrejme nejaky budou, ale snad ne v radech kilowatu. Kolik to muze udelat na spotrebe? Jednu, dve deci?
Vim o tom, ze nekteri majitele Justyho rozpojujou kardanku, aby z auta byla na leto predokolka. Ale praktickej duvod nevidim, auto v lete zere min, protoze jezdi na tvrdsich gumach a nemusi se zahrivat na sytic.
Pokud ma nekdo jinej nazor, sem s nim, rad si ho prectu. -
Hitachi 27.01.10 20:28
« Re: pěkný
Ahoj Kysky :-) no nevím, bojím se, abych ho mamince někde nezahrabal >:-[] nicměně, už jsem ho párkrát proklepl a jeví se poměrně shopně. Limitem budou hlavně pneumatiky. Na zimu jsou tam Goodyeary. Až se ojezdí, pořídím jí zase Pirellky. Ale když bude čas, zkusím něco vymyslet ;-) pozdravuj taťku