Recenze

10 Majitel

Fiat Sedici 1,6 Emotion

9,89 Uživatelé

Hodnoceno: 52× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Fiat Sedici, foto 1 Fiat Sedici, foto 2 Fiat Sedici, foto 3 Fiat Sedici, foto 4 Fiat Sedici, foto 5 Fiat Sedici, foto 6 Fiat Sedici, foto 7 Fiat Sedici, foto 8
Fiat Sedici, foto 9 Fiat Sedici, foto 10 Fiat Sedici, foto 11 Fiat Sedici, foto 12 Fiat Sedici, foto 13 Fiat Sedici, foto 14 Fiat Sedici, foto 15 Fiat Sedici, foto 16 Fiat Sedici, foto 17 Fiat Sedici, foto 18 Fiat Sedici, foto 19 Fiat Sedici, foto 20 Fiat Sedici, foto 21 Fiat Sedici, foto 22 Fiat Sedici, foto 23 Fiat Sedici, foto 24 Fiat Sedici, foto 25 Fiat Sedici, foto 26 Fiat Sedici, foto 27 Fiat Sedici, foto 28 Fiat Sedici, foto 29 Fiat Sedici, foto 30 Fiat Sedici, foto 31 Fiat Sedici, foto 32 Fiat Sedici, foto 33 Fiat Sedici, foto 34 Fiat Sedici, foto 35 Fiat Sedici, foto 36 Fiat Sedici, foto 37 Fiat Sedici, foto 38 Fiat Sedici, foto 39 Fiat Sedici, foto 40 Fiat Sedici, foto 41 Fiat Sedici, foto 42 Fiat Sedici, foto 43 Fiat Sedici, foto 45 Fiat Sedici, foto 46 Fiat Sedici, foto 48 Fiat Sedici, foto 49 Fiat Sedici, foto 50 Fiat Sedici, foto 51 Fiat Sedici, foto 52 Fiat Sedici, foto 53 Fiat Sedici, foto 54 Fiat Sedici, foto 55 Fiat Sedici, foto 56 Fiat Sedici, foto 57 Fiat Sedici, foto 58 Fiat Sedici, foto 59 Fiat Sedici, foto 60 Fiat Sedici, foto 61 Fiat Sedici, foto 62 Fiat Sedici, foto 63 Fiat Sedici, foto 64 Fiat Sedici, foto 65 Fiat Sedici, foto 66 Fiat Sedici, foto 67
 

Technické info

Přezdívka auta Sedici Rok výroby 2009 Koupeno nové najeto [km]:19000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1598 výkon [kW]: 88 kroutící moment [Nm]: 156 zrychlení 0-100 km/h [s]: 11,5 maximální rychlost [km/h]: 175 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 270 pohon kol: 4x4 spotřeba [l/100km]: 6,5

Popis vozu

No a už je to tady. Rodinná flotila se nám rozrostla o nového člena a tím není nikdo jiný než faceliftovaný Fiat Sedici. Auto samozřejmě není moje, ale pořídila si ho moje máti, která po přesídlení z panelového bytu na chalupu zatoužila po autě s pohonem čtyř kol. Jelikož dříve neměla větší vůz než Fabii, nepřipadalo v úvahu nic o velikosti Nissanu X-Trail nebo Mitsubishi Pajero. Prostě kompaktní auto jezdící na benzín které má pohon 4x4. Rozhodovala také cena a užitná hodnota.
Volba tedy padla na Sedici. Na Fiaty jsme doma vždycky slyšeli a navíc konkurentů nebylo mnoho. Jedná se v podstatě o Suzuki SX4, který se spolu se Sedici montuje v Maďarsku. Podvozek, benzinový motor a interiér spadá pod taktovku Suzuki, naftový motor a design karoserie obstaral Fiat.

S autem jezdím minimálně (v podstatě jen prvních 2000 km:) aby nebylo po záběhu líné), takže se bude jednat spíše o osobní postřehy.

Pětidveřové SUV Sedici prodělalo začátkem roku 2009 facelift, který se projevil v exteriéru na předním nárazníku a umístění mlhovek a v interiéru na přístrojové desce a čalounění.
Design rozhodně otevírá příležitost k diskuzi. Na první pohled auto působí obyčejným až nenápadným dojmem. Čím víc se na něj díváte tím zajímavěji působí. Asi za to může vyšší stavba karoserie a masivní oplastování po obvodu.
Auto není primárně určeno do těžkého terénu, ale pro silniční provoz z MOŽNOSTÍ jízdy v lehkém až středním terénu. Design má na starosti opět Giugaro.
Barva byla zvolena s ohledem na viditelnost nečistot na karoserii aby opticky zmenšila velikost vozu.

Motor:
Zážehový vpředu napříč uložený atmosferický čtyřválec o objemu 1598 ccm. Motor disponuje čtyřventilovou technikou a přímým vstřikováním. Je příjemně živý a točivý, má jadrný projev. Prostě japonská mašina. Chlubí se papírovou spotřebou 6,5 litru benzinu. Po navýšení výkonu na 120 koní a točivého momentu na 156 N.m při 4400 ot./min. plní emisní normu Euro 5.

Podvozek:
Klasika od Suzuki v podobě Mcpherson v předu a se zkrutnou příčkou vzadu. Auto je příjemně tvrdé a díky pneu s rozměrem 205/60 R16 taky slušně filtruje nerovnosti. Pohon je primárně veden na přední nápravu s možností připnutí zadní nápravy. Figurují tu tři režimy pohonu: S přepínačem v poloze 2WD se točivý moment přenáší pouze na přední kola. Režim 4x4 není aktivní, což vede ke snížení spotřeby. Ideální do města a na jízdu v normálních podmínkách. V poloze AUTO se točivý moment normálně přenáší na přední kola, ale pokud klesne přilnavost k terénu, systém zareaguje, jako by byl zapnut na režim pohonu 4x4 a automaticky upraví rozdělování točivého momentu mezi přední a zadní nápravu. No a pak je tu režim LOCK. Pohon je rozdělován v poměru 50:50 mezi obě nápravy a funguje až do rychlosti 60 km/h. O přenos výkonu se stará elektromagnetická spojka. Má to něco do sebe, připínání zadku se mi velice zamlouvá a už jsem se s ním vyhrabal i z hlubokého sněhu. Je to výborná věc. Ovšem, když se "hrabete" trochu déle, začne spojka nepříjeně smrdět. To už je ale opravdu extrém, kdy jsem nechal zapnutý protiprokluz a hrabal se ze závějí. Snažím se o cílené připínání zadní nápravy, aby si co nejdříve "sedl" zadní diferenciál v němž se má dle servisní knížky už při první garančce vyměnit olej.
Brzdy jsou ve verzi 4x4 všechny kotoučové o průměru 280 mm. Vpředu s vnitřním chlazením. Jsou poměrně ostré a zatím mi ještě nezvadly.

Převodovka:
Pětistupňová se zpátečkou a plnou synchronizací.

Interiér:
je vyveden v černé barvě, potahy jsou béžové s černým rámováním. Přední sedadla jsou pohodlná, boční vedení ujde. U zadních je tragédií velmi měkká výplň, člověk se vyloženě hrbí. Plasty jsou typicky japonské, tvrdší, ale dobře slícované a nevržou ani neskřípou. Líbí se mi tříramenný volant, který je bohužel jen výškově nastavitelný, a i přístrojová deska je po faceliftu uživatelsky přijemnější. A grafika přístrojů je dle máti "krásně modrá".
Na středovém panelu najdeme radio známé skoro ze všech Suzuki a automatickou jednozónovu klimatizaci. Ovládání je intuitivní a její výkon na pochvalu. Co se týče radia, tak s ovládáním nemám problém, ale chybí mi tu pár funkcí a zvuk z reproduktorů je mírně řečeno špatný.
Místa je všude dostatek, máti je menšího vzrůstu, takže ji auto vyhovuje. Zavazadlový prostor má 275 litrů, potěší možnost úplněho sklopení zadních sedaček, pak má až 670 litrů.

Výbava:
Byla zvolena vyšší (ze dvou) výbava Emotion skládájící se z 6 airbagů, ABS/ASR/EDS a ESP. Nechybí již zmiňované radio CD, dálkový centrál, volant a řadička v kůži, automatická klimatizace, komplet elektrika, mlhovky atd. Za příplatek přibyly vyhřívané sedačky, zadní spojler, lišta na zadním nárazníku a zástěrky.

Pro ženskou je to praktické auto. Mně se zamlouvá možný pohon 4x4 a točivý motor.

Silné stránky

- silný a úsporný motor
- pohon 4x4
- oplastování vozu
- výhled z vozu
- užitná hodnota
- prostornost
- pořizovací cena
- bohatá výbava
- slušné jízdní vlastnosti
- ostré brzdy
- odhlučnění oproti předchozí generaci

Slabé stránky

- citlivost na boční vítr
- výplň zadních sedaček
- výkon předních světlometů díky použití H4:(
- nelogicky umístěné tlačítko předních mlhovek
- některé plasty
- trošku gumové řazení
- zvukový projev radia
- anténa, která se při rychlejší jízdě sama sklopí a naráží do střechy

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Servis mohu jen doporučit - viz. Croma, Auto zatím bez poruch. V plánu je výměna motorového oleje po 5 tis. km.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Prodejce = servis - profesionální přístup, ochota komunikovat. Auto se slevou a zamykání zpátečky zdarma.

Přezutí

V pátek jsem nechal auto přezout a zároveň si měli hoši posvítit na ruční brzdu, která už jednou byla dotažena na maximum, ale stejně je naprosto nefunkční. Auto prostě jede. Bude se to řešit nějakou garační výměnou na zadní brzdě, detaily mi servis nesdělil. Zvuky z palubky jsou čím dál intenzivnější, takže taky se na ně budou muset mrknout. Na autě je něco přes 20 tisíc, spotřeba stále cca 7 litrů na sto.

 

Novinky v recenzi

14.1.2014 13:21

Kryty na spodek

Udělal jsem máti radost a po měsíčním bádání jsem jí pořídil kryty pod motor a zadní diferenciál. K mému překvapení se nejednalo o žádný čínský šmejd ale poctivý (2mm plech) a hlavně promyšlený kryt, který splní účel a dá se pohodově namontovat a hlavně už něco vydrží. Těší mě hlavně myšlenka, že se motor nesviní a chladne pomaleji. Mrknout můžete ve fotogalerii

3.2.2013 08:50

Servis 45000 km

Sedici má za sebou další (v pořadí třetí) servisní prohlídku. Kromě 4 litrů plné syntetiky v podobě Selenie K (za 15 tis km, se hladina ani nehnula), jsem nechal vyměnit všechny filtry, zkontrolovat spotřebiče, podvozek, brzdy atd. Auto je alespoň dle slov mechanika "jako nové", což je při jeho užívání mojí máti :) takřka neuvěřitelné.... Spotřeba se pohybuje do 7 litrů, motor se konečně pořádně rozjel a nikde v autě nic neklepe ani nerezonuje, což je při kvalitě našich cest malý zázrak. Všechno zkrátka funguje tak jak má. Jediné, co se zatím za tři roky řešilo, byla výměna zadních tlumičů, které se začaly rosit (na záruku). Obávám se však, další výměna je na cestě, při pohledu zespodu byl jeden opět trošku vlhký... Máti je s autem maximálně spokojená. Je to opravdu podařené auto.

2.12.2011 13:21

Servis 30000

Kilometry se přehouply přes 30 tisíc a tak se Sedici dostalo servisní prohlídky. Vyměnili jsme olej, všechny filtry, dezinfikovali klimu, odvzdušnili brzdy, vyměnili olej v zadní rozvodovce, takže zima může klidu přijít. Motor si přede, spotřeba mezi 6,5 až 7 litry na sto, vše naprosto funkční. Jen tak dál...

8.11.2011 08:37

Zimní pneu

Sedici je přezuté, táhne mu na 30 tisící kilometr, takže proběhne výměna olejů, filtrů a celková kontrola. Podařilo se mi ho o víkendu umýt a pořádně navoskovat, takže na zimní sezonu jsme připraveni. Auto šlape jak hodiny, občas se z přístrojovky ozve zavrzání, ale to je opravdu jediná věc, která se mu zatím dá vytknout.

12.2.2011 10:40

Pár postřehů

Auto skoro nevídám, máti s ním drandí každý den do práce a zpět. Absolvovali jsme první oficiální prohlídku v 15 tisících spojenou s výměnou oleje, filtrů atd. Auto motoricky zase o něco ožilo i spotřeba se většinou pohybuje do 7 litrů. Pořídíl jsem aditiv od VIFu a uvidím, jestli ji ještě o něco srazím. Vše funguje, žádný problém nenastal, pouze z palubky se občas něco ozve, což přičítám japonským tvrdým plastům, tvrdšímu podvozku a kvalitě našich cest. Díky také za plasty na dolní části karoserie, už mají na sobě cejch z nějakého parkoviště. Kdyby to bylo na plech, mrzí to ještě víc. Ve sněhu je na auto spolehnutí, máti je spokojená.

1.7.2010 21:49

Máme 11 tisíc!

Dnes se tachometr přehoupl přes 11 a auto maže vesele dál. Dostalo se mu kompletní očisty exteriéru. Drobnou vadou je oprýsknutý kousek laku na kapotě, zřemě od kamínku, který musím nechat příští týden zapravit. Dnes taky odešlo potkávací vlákno v levé H4, takže musím někde splašit novou Osramku a nebo se na to vykašlu a dám tam ty Phillipsy, co mi doporučil Hoonza myslím...

8.4.2010 20:54

Přezuto

včera jsme přezuli na letní Bridgestony Turanza na originálních líťácích. Auto vypadá o něco lépe. Nechal jsem dotáhnout ručku na maximum, ale stejně je to na nic, nefunguje tak jak má:(

26.3.2010 13:24

Pozáběhový olej

Dneska jsem nechal vyměnit olej včetně filtru. Do auta přišly 4 litry Selenie K. Byl jsem docela překvapený jaký olej z auta vypustili a jsem jen rád, že k výměně došlo. Aktuální stav kilometrů je 5552. Auto šlape jako hodiny, jen ta spotřeba zatím neklesá.

3.2.2010 21:05

Žárovky

Jelikož standartní výkon žárovek H4 se mi jevil jako silně podprůměrný, vyměnil jsem je za typ Allseason Super od Osramu. Mají nažloutlou barvu a o 30% lepší svítivost. Změna je markantní, ale na výkon světlometů v Cromě nebo Fabii to rozhodně nemá.

31.1.2010 15:26

fotky- pár kousků navíc

tak fotoška je snad kompletní...

28.1.2010 15:04

Fotky

Tak sliby se mají plnit, obzvláště po Vánocích, tady je zase pár dalších fotek. Snad potěší a neurazí

27.1.2010 20:16

Tak jsme tu

Konečně jsem se dnes odhodlal a představuji vám nový přírustek. Fotek bude více, narazil jsem na limit. Takže díky za vaše postřehy a ať to jezdí


Přidat názorDiskuse: Fiat Sedici 1,6 Emotion

Další vozy značky Fiat



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10

Zatím na výbornou

praktičnost
10

Plní svůj účel, zatím vše odvezlo

prostornost
10

Místa dost, vše se vešlo

jízdní vlastnosti
8

Na vysoké úrovni vzhledem ke stavbě karoserie a odporu vzduchu

jízdní komfort
10

Vysoký profil gumy, většinu nerovností slušně filtruje

provozní náklady
8

Spotřeba je vyšší, zatím se lije jen voda a benzín

náhradní díly
10

Zatím nebyly potřeba

výkon motoru
10

Z daného objemu a atmosferického plnění velmi slušný

spotřeba
7

Syrový motor

hlučnost motoru
10

Uvnitř pohoda, venku potěší příjemný sound

kvalita sedadel
8

zadní sedačky jsou moc měkké

brzdy
10

dobře se dávkují, ostrý nástup

zavazadlový prostor
10

kritéria splňuje


Více o modeluFiat Sedici
Fiat Bravo 2,0 HGT - divoch Fiat Bravo 2,0 HGT - divoch

Nástupcem i u nás, díky dovozu ojetin, poměrně…

Fiat Punto Fiat Punto

V letošním roce slaví automobilka Fiat 100. výročí svého…

 






Blesk.cz

Chytli ho, když šel na pivo. Policie má muže, který zohavil ženu kyselinou

Chytli ho, když šel na pivo. Policie má muže, který…

Znetvořil jí obličej, způsobil ukrutné bolesti, okradl ji a utekl! Policie však  brutálního násilníka Milana…

3 důvody, proč se bez elektrické pily neobejdete

3 důvody, proč se bez elektrické pily neobejdete

Potřebujete občas něco přiříznout, prořezat stromy nebo se chystáte kutit a ještě doma nemáte elektrickou pilu? …

 

iSport.cz

Výhra a POSTUP! Sparta porazila Zwolle 3:1 a vydělala 36 milionů

Výhra a POSTUP! Sparta porazila Zwolle 3:1 a…

Byli pod tlakem, teď mohou slavit. Fotbalisté Sparty postupují do základní skupiny Evropské ligy, když po remíze…

Bičík boží a střelec Krejčí! Kdo dotáhl Spartu do Evropské ligy?

Bičík boží a střelec Krejčí! Kdo dotáhl Spartu do…

Zvládli to! Fotbalisté Sparty porazili na domácím hřišti nizozemské Zwolle 3:1 a zahrají si základní skupinu…

 

Reflex.cz

Obnova zničeného Pásma Gazy bude stát 360 milionů dolarů

Obnova zničeného Pásma Gazy bude stát 360 milionů dolarů

Téměř 7,5 miliardy českých korun by v přepočtu potřebovalo Pásmo Gazy, aby se zotavilo po padesát dnů trvajících…

Kvalita spermií bílých mužů je stále horší. Plodnost pořád klesá. Vymřeme?

Kvalita spermií bílých mužů je stále horší. Plodnost…

Je to jen prognóza, ale pokud se situace a trendy nezmění, do 50 let budou muži bílé rasy v podstatě neplodní.…