Fiat Sedici (2009)
27.1.2010No a už je to tady. Rodinná flotila se nám rozrostla o nového člena a tím není nikdo jiný než faceliftovaný Fiat Sedici. Auto samozřejmě není moje, ale…
Fiat Sedici (Hitachi)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
Hitachi 28.01.10 16:51
« Re: motor
Děkuji za názor :-) každý pes jiná ves, o vzhled mi ani tak nešlo, ale líbí se mi oplastování ve větším rozsahu oproti SX4. Jo a nerad bych kalil vodu, ale opravdu má přímý vstřik, díky němu byl navýšen i výkon a snížily se emise. Je to i v tech. informacích o vozidle. Ať to jezdí :yes: -
"-- skrytý --" 28.01.10 10:06
« Re: Re: Re: Re: Re: Spotreba a 4x4
No jako já zatim za těch 5 let, co mám o1 4/4, zjistil akorát, že z hlediska spotřeby je úplně jedno, jestli jedu sám nebo je nás tam 5 a zavazadla po strop. Dycky to bylo +- 1 deci a záleželo akorát na hustotě provozu.
Když jedeš furt do kopce, tak se to samozřejmě projeví, ale taková situace v normálnim provozu nenastane, po jízdě do kopce pak zas jedeš z kopečka. -
Slavek-TDM 28.01.10 09:59
« Re: Re: Re: Re: Spotreba a 4x4
Ale vsak to pisu, je jedno, jestli je zadek pripojenej nebo ne. A 100 kilo navic na spotrebe rozhodne zaznamenas. 300 kilo naklad u beznyho osobaku znamena cca litr paliva. Takze kdyz si sectes vetsi hmotnost, mechanicky (a kinematicky) odpory plus zpravidla vetsi svetlou vysku oproti dvoukolce, mas tam litr nebo litr a pul. Ale to jestli je 4x4 trvale nebo pripojitelne nehraje skoro zadnou roli.
BTW, nedavno mi rikal kolega s Oktavii 1.9TDi 4x4, ze mel pri poslednim tankovani spotrebu 9.3! Prej se musel nekolikrat podivat, jestli to neni chyba. Ale vetsinu kilometru najezdil po meste = na studenej motor. -
"-- skrytý --" 28.01.10 09:30
« Re: Re: Re: Spotreba a 4x4
To neni ani tak hmotností jako mechanickými odpory, protože to soustrojí je tam oproti předokolce navíc a musí se neustále roztáčet, ať už je zadek připojenej nebo ne.
Zkus si někdy do auta naložit dva pytle brambor (+- odpovídá nadváze u těchhle typů 4WD). Na spotřebě to nezaznamenáš. -
Hitachi 28.01.10 06:30
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Spotreba a 4x4
Ahoj Ricardo, máš pravdu, ta možnost může nastat a dokonce me před ní varoval i návod k obsluze :-) Nicméně věřím, že během normálního provozu bude všechno klapat. Může se stát, že během jízdy začne blikat kontrolka a z důvodů chlazení se zadek vypne. Pak by se měl zase sám připojit. -
Ricardo 27.01.10 22:31
« Re: Re: Re: Re: Re: Spotreba a 4x4
Pokud máš na mysli závěrku mezinápravové spojky (50:50) tak tam je to odpojení dané kontrukcí. Při vyšší rychlosti se spojka rychleji zahřívá a olej v ní mnohem dřív překročí maximální provozní teplotu. Proto taky při přetížení systému může elektronika odmítnout zamknutí poměru momentu mezi nápravama a nebo i úplně vyřadit 4x4. To už je extrémní situace, ale úplně vyvarovat se ji nedá. Tuto vlastnost mají všechny čtyřkolky s mezinápravovou spohjkou místo diferenciálu, snad jen u xDrive jsem zatím ještě neslyšel, že by docházelo k přehřátí. -
Hitachi 27.01.10 22:20
« Re: Re: Re: Re: Re: Spotreba a 4x4
osobně si myslím, že je to jen z důvodu absence přímé mechanické vazby, kardan... Mám taky projeté Subaru, konkrétně Forester - mimochodem výborný podvozek a jízdní vlastnosti. Co se týče připojení zadku, necuká to nijak zvlášť silně, prostě jen cítíš, jak ti pomáhá se rozjet. Při vyšší rychlosti předchází ESP. Pro ženskou, která neřídí nijak zvlášť dravě to považuji za rozumný kompromis. -
Hitachi 27.01.10 22:17
« Re: Re: Re: Hodnocení
No s tím Roomsterem nevím, v tisku to pořád srovnávají s Yetinou. Byla taky na pořadníku, ale ta cena je prostě hrozná, navíc se mi líbí o 10 mm vyšší svělá výška v případě Sedici. SX4 je fajn, máti to bylo jedno, ty auta jsou až na přední masku a logo na volantu a kapotě úplně ale úplně identická. :-) taktéž přeji pěkný zbytek dne :yes: -
Petr Kneifl 27.01.10 22:07
« Re: Re: Re: Re: Spotreba a 4x4
prý do 40km/h. Coz je pekne na ho..... Co treba na snehu ve 100 km/h kdyz prudce pridas? Necukne to jak se pripoji zadek? Slysel jsme ze je to zradne tphle auto. Osobne logiku 4x4 nechapu, vyzkoušel jsem quattro, subaru a 4matic a pohon kol velice dobre pomaha, na snehu i ve vyssich rychlostech hodne pobere aniz by zasahlo ESP, tak proc se po 60ce vypne....