Recenze

HamilRS (muž 29 let) Poslat zprávu
 
10 Majitel

Fiat 127 MK1 903cm

9.88 Uživatelé

Hodnoceno: 114× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Fiat 127, foto 1 Fiat 127, foto 2 Fiat 127, foto 3 Fiat 127, foto 4 Fiat 127, foto 5 Fiat 127, foto 6 Fiat 127, foto 6 Fiat 127, foto 7
Fiat 127, foto 8 Fiat 127, foto 9 Fiat 127, foto 10 Fiat 127, foto 11 Fiat 127, foto 13 Fiat 127, foto 14 Fiat 127, foto 15 Fiat 127, foto 16 Fiat 127, foto 17 Fiat 127, foto 18 Fiat 127, foto 19 Fiat 127, foto 21 Fiat 127, foto 22 Fiat 127, foto 24 Fiat 127, foto 25 Fiat 127, foto 26 Fiat 127, foto 27 Fiat 127, foto 28 Fiat 127, foto 29 Fiat 127, foto 32 Fiat 127, foto 33 Fiat 127, foto 34 Fiat 127, foto 35 Fiat 127, foto 36 Fiat 127, foto 37 Fiat 127, foto 38 Fiat 127, foto 39 Fiat 127, foto 40 Fiat 127, foto 41 Fiat 127, foto 42 Fiat 127, foto 43 Fiat 127, foto 44 Fiat 127, foto 45 Fiat 127, foto 46 Fiat 127, foto 47 Fiat 127, foto 48 Fiat 127, foto 49 Fiat 127, foto 50 Fiat 127, foto 55 Fiat 127, foto 56 Fiat 127, foto 57 Fiat 127, foto 58 Fiat 127, foto 59 Fiat 127, foto 60 Fiat 127, foto 61 Fiat 127, foto 62 Fiat 127, foto 63 Fiat 127, foto 64 Fiat 127, foto 65 Fiat 127, foto 66 Fiat 127, foto 67 Fiat 127, foto 68 Fiat 127, foto 69 Fiat 127, foto 70 Fiat 127, foto 71 Fiat 127, foto 74 Fiat 127, foto 75 Fiat 127, foto 76 Fiat 127, foto 77 Fiat 127, foto 78 Fiat 127, foto 80 Fiat 127, foto 81 Fiat 127, foto 82 Fiat 127, foto 84 Fiat 127, foto 85 Fiat 127, foto 86 Fiat 127, foto 87 Fiat 127, foto 88 Fiat 127, foto 89 Fiat 127, foto 90 Fiat 127, foto 91 Fiat 127, foto 93 Fiat 127, foto 95 Fiat 127, foto 96 Fiat 127, foto 97 Fiat 127, foto 98 Fiat 127, foto 99 Fiat 127, foto 100
 

Technické info

Přezdívka auta Fiátek Rok výroby 1975 Koupeno ojeté najeto [km]:177473 tuning/stylingoznačené * palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 903 výkon [kW]: 34 kroutící moment [Nm]: 61 zrychlení 0-100 km/h [s]: 16 maximální rychlost [km/h]: 145 počet rychlostí: 4 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 13 / 13 * zavazadlový prostor [l]: 365 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7.5 (udávaná)spotřeba naměřená:Spritmonitor.de

Popis vozu

Ahoj, Zdravím všechny uživatelé moje auto.cz a jejich čtyřkolové miláčky

Chtěl bych vám představit svoje ikdyž nepojízdné auto Fiat 127 mk1 .Brácha ho 3.4. 2002 v autobazaru někde u Pardubic koupil v hodnotě 9.000 s najetým počtem kolem 50 000km. Když jsem ho poprvé viděl tak jsem se zamiloval,prostě láska na první pohled.Sluníčko se odráželo od jeho nové světlé modré barvy. Byl postaven na 13 palcových ALU obutých do pneumatik a rozměrech 165/65.Prostě krása.
Když jsem otevíral dveře všiml jsem si chromových klik.Po usednutí do sedačky ze staré Mazdy 323 a schlupatými potahy jsem se cítil jako v ráji. Dřevěný pruh na palubní desce mě dočista okouzlil. Vpravo dole na kastlíku bylo připevněno rádio kenwood s kazetovým přehrávačem (tehdy luxusní radio ) se 2 repráky v předu a 2 v zadu.
Po nastartování se pod kapotou ozval řadvý čtyřválec o objemu 903 kubických centimetrů s výkonem 33kw při 6000ot/min. ( víc už si bohužel nepamatuju,takže přejdem dál )

Asi tři roky jezdil fiátek s minimem závažných poruch ,většinou to byly prkotiny.Jizdá v něm byla nezapomenutelná.Pamatuji si jednou v zimě jsme jeli vyzvednou mamku z práce a nejkratší cesta byla do prudkýho kopce a nechtělo se nám to objíždět.. Na letních gumách jsme se tam bez problémů vyškrábali.. Cestou domů jsme se otočili na křižovatce přes ručku. Prostě hrozně zábavy.Jednou jsme taky jeli do Kosic.Kolem projel náklaďák a šutr vlítnul do čelního okna. Všechno se obešlo bez zranění jenom cesta 40km bez čelního okna není nic příjemného
:-)
Roku asi 2005 už bráchu nebavilo jezdit ve starým autě a chtěl něco novějšího! Nástupce byl Opel Corsa 1,2 rv:93. Pak byl fiátek rok odstaven pod střechou. Ale jednoho krásného zimního rána následovalo BUM-CRASH a milá Corsa byla o pár centimentrů uzší a kratší. Jo sloupy u silnice jsou nebezpečný naštěstí se nikomu nic nestalo.Corsa byla prodána za 3 000kč na vrakovoište ale s čím jezdit bude jezdit teď? Samozřejmě padla volba na fiátka který se po roce vytáhl z pod přístřešku.Pak následovaly hodiny strávené v garaži zprovozněním fiátka při kterém jsem asistoval ( :D ). Nakonec se to povedlo.Motor vrněl.Stačilo nasadit zimaky a mohlo se jezdit.
Poté zas fítek minimálně půj roku jezdil.Ale pak došlo zase na změnu auta protože to už to sfiátkem bylo opravdu zlé. Nástupce byl Citroen AX 1,1 rv: 90. Krásný auto s velmi živým motorem. Toho ještě máme ale už je na pokraji sil chudák malej :-(
Poté se fiátek odstavil pod střechu kdy čekal asi 2 měsíce aby aby posloužil jako dárce orgánů ( levý přední kotouč).Ještě si pamatuji cestu když jsme převažili fiátka k nám doůmů.Brzdy nebrzdily,jenom ručka drobek. Jelo se kolem 65km/h a auto se už celý klepalo. Nejhorší to bylo ve městě kterým jsme projížděli.Naštěstí se vše obešlo bez komplikací a dovezli fiátka domů.Pak už byl nadobro odstaven (vlastně tam stojí do teď :-) ) Zub času se na karosérii hodně podepsal. Shnilé spodky dveří pod plastem kam se zřejmě dostavala voda a od toho to chytlo.To samý u zadních lemů.Podlaha už je taky v háji.. Jediný co je asi na autě dobrý jsou přední blatníky a kapota jinak všechno shnilí.
Tomuhletomu autíčko jsem kdysy slíbil že si ho opravým a to chci taky dodržet. Bude to náročný zákrok ale už se na to i docela těším až ho budu moct upravovat ,rozebírat a dávat dohromady :-) Teď je to všude samej pavouk a je částečně odstrojen (světla,nárazníky,
+ nějaké doplňky) . a koroze ho vesele požírá dál… Snažím se to alespoň drobek umírnit plachtou aby na něj nepršelo.Doufám že pod tou plachtou ještě nějakej ten rok vydrží.

Děkuji za přečtení této recenze. O kousek níže je uveden stručný popis vozu Fiat 127 ( není to má tvorba)


Tady něco málo z historie:)

FIAT 127 byl poprvé veřejnosti představen koncem března 1971, získal titul Vůz roku a záhy se dostal mezi deset nejvíce vyráběných osobních automobilů na světě. Ročně se vyrobilo všech Fiat 127 I.generace provedení modelu 127 cca 310 000 kusů.FIAT 127 byl v době svého vzniku automobilem velmi moderní koncepce se čtyřválcovým kapalinou chlazeným motorem 903 ccm umístěným vpředu napříč a pohánějícím přední kola. Karoserie tohoto vozu je celokovová samonosná a vyráběla se ve dvoudveřovém a později třídveřovém provedení. Ve španělské pobočce FIATu, automobilce SEAT, byl vyráběn model SEAT 127 (později SEAT FURA) taktéž ve dvou a třídveřové verzi, ale i jako čtyřdveřový model vycházející z dvoudvéřové verze, tj. vstup do zavazadlového prostoru je umožněn výřezem pod zadním oknem (zatímco u třídveřové verze se otvírá celá zadní stěna). Čtyřdveřová verze se v celé západní Evropě prodávala pod značkou FIAT.

V roce 1977 došlo k první modernizaci. Vznikl FIAT 127 Nuova, u nějž byla pozměněna karoserie a přibyl motor o objemu 1049 ccm vyráběný v Brazilii, závodem společnosti Fiat Automoveis SA v Belo Horizonte. Tento motor se stejně jako nové pětidveřové vozy do Evropy dovážel.

Rokem 1981 započala v Brazílii výroba nového nízkoobjemového vznětového motoru obsahu 1301 ccm (koncepčně vycházejícího z motoru 1049 ccm) montujícího se i do prostorného třídveřového kombi Panorama. Tento diesel spolu s benzínovým motorem 1049 ccm poháněl i pozdější užitkové verze Pick-up a Panorama.Vozy vyrobené pro brazilský trh nesou označení FIAT 147.

Druhá a poslední modernizace "stosedmadvacítky" byla provedena v roce 1982. K dosavadní nabídce motorů přibyl ještě jeden, benzínový motor s obsahem 1301 ccm. Stal se základem pro verzi 127 Sport, jež měla též přepracovanou přední nápravu odpovídající většímu typu Ritmo. Tento pohonný agregát umožňoval spolu s pětistupňovou převodovkou a díky nízké hmotnosti velmi dynamickou jízdu.

♠MOTOR♠

Čtyřválcový řadový motor OHV o objemu 903 ccm (vrtání 65 mm, zdvih 68 mm) dává výkon 47 k při 6000 ot./min a točivý moment 6,3 kpm při 3800 ot./min a stupni komprese 9. Kliková skříň je z litiny, klikový hřídel je v ní uložen ve třech hlavních ložiskách, z nichž každé má samostatný přívod tlakového oleje. Hliníková hlava má vkládaná ventilová sedla; šikmo položené rovnoběžné ventily se ovládají vačkovým hřídelem v klikové skříni, poháněným řetězem. Směs připravuje jeden karburátor, jehož čistič vzduchu má už tradiční rozdílné vtokové otvory pro léto a zimu. Oběh chladicí vody je řízen termostatem, větrák chladiče poháněný elektromotorem zapíná a vypíná automatický spínač podle teploty chladicí vody. Do oběhu mazacího oleje je vložen plnoprůtokový čistič. Kliková skříň je samozřejmě odvětrána do sání a motor je nastaven tak, aby splňoval nové evropské jednotné předpisy o složení výfukových plynů.


♠PŘEVODOVKA♠

Spojka, převodovka a diferenciál jsou u Fiatu 127 sdruženy do jednoho bloku; spojka a hlavní hřídel převodovky leží v ose klikového hřídele motoru. Převodový blok se skládá ze tří skříní s mazáním odděleným od mazacího systému motoru. Jednokotoučová suchá spojka talířovou pružinou se ovládá bowdenovým lankem. Čtyřstupňová převodovka má všechna kola ve stálém záběru, převody vpřed mají synchronizaci Porsche. Kola stálého převodu mají čelní ozubení. Přes poměrně velký převod v nižších stupních, užitečný pro temperamentní zrychlení, lze dosahovat na jedničku rychlosti 40 km/h, na dvojku 80 a na trojku 105 km/h bez ohrožení motoru. Řadí se pákou na podlaze. Kola se pohánějí párem nestejně dlouhých kloubových hřídelů. Hřídele jsou na vnitřních stranách zavěšeny v kuželových kolech diferenciálu klouby, běžícími v olejové lázni rozvodovky. Na vnějších koncích hřídelů jsou klouby Rzeppa, mazané trvalou náplní nevysychajícího tuku. Kola se točí v dvouřadových válečkových ložiskách rovněž s trvalou náplní maziva.

♠ZÁVĚSY KOL♠

Přední kola jsou zavešena na svislých teleskopických vzpěrách typu McPherson, ve kterých jsou vloženy tlumiče kmitů a které jsou vzepřeny v souosých šroubovitých pružinách s pryžovými dorazy. Vzpěry jsou nahoře připevněny přes pryžové podložky k nástavbě předních podběhů karosérie. Síla pružin se zachycuje ocelovými kotouči, podepřenými podložkami s teflonovým potahem, který snižuje tření při natáčení kol řízením. Na svém spodním konci jsou teleskopické vzpěry uloženy v samomazných kloubech jednoduchých kovaných příčných ramen, která jsou zavěšena v pryžových pouzdrech na nosné kostře vozu. Tato ramena jsou vpředu vzepřena rameny torzního stabilizátoru. Také zadní kolo jsou upevněno na svislých teleskopických vzpěrách, podobně jako u typu Fiat 128. Také pružicím prvkem je podobná příčná listová prižina, složená ze dvou pružnic. Uložení pružiny ve dvou pryžových pouzdrech v nástavbě karosérie má známý stabilizační účinek. Listová pružina podpírá dvě příčná trojúhelníková ramena lisovaná z ocelového plechu, spojující pryžovými pouzdry spodní konce svislých teleskopických vzpěr s karosérií. Listová pružina v tomto uspořádání nepřenáší ani příčné, ani podélné síly; pouze pruží a pracuje tak v jednoznačných podmínkách. Celá zadní náprava spočívá ve velmi tuhém pomocném rámu. Její konstrukce je bezesporu prostorově velmi nenáročná a podílí se na příznivých rozměrových poměrech i na maximálním využití vnitřního prostoru vozu.


♠BRZDY♠

Fiat 127 dostal na přední kola kotoučové brzdy, vzadu zůstaly brzdy bubnové, K tomuto rozhodnutí přispěly velkou měrou výsledky podrobného výzkumu, které prokázaly, že pracovní zatížení zadních brzd je v průměru jen poloviční. Brzdy každé nápravy ovládá samostatný hydraulický okruh. Litinové kotouče předních brzd o průměru 227 mm jsou 10 mm tlusté a mají celkovou brzdicí plochu 874 cm2. Bubnové brzdy zadních kol o průměru 185 mm mají samostavitelné čelisti a plochu obložení 221 cm2. Na zadní kolo působí též ruční brzda. Brzdový okruh zadní nápravy doplňuje regulátor, který upravuje okamžitý maximální tlak hydraulického systému v závislosti na statickém i dynamickém zatížení zadní nápravy. Spínač brzdových světel odvozuje svou činnost přímo od pohybu pedálu brzdy, nikoli od tlaku kapaliny v okruhu. Světla tak signalizují počátek brzdění s malým předstihem, který může být v městském provozu a při jízdě v koloně velmi užitečný.

♠KAROSÉRIE♠

Prvý pohled na Fiat 127 prozrazuje jeho jednoznačnou příslušnost k početné rodině ´malých´ modelů turínské automobilky, přestože má zcela novou karosérii postavenou podle posledních poznatků automobilové konstrukce, technologie výroby a bezpečnosti provozu. Je dvoudveřový, pětimístný, 3 595 mm dlouhý a 1 527 mm široký. V duchu tradic lssigohlsova Mini má poměrně dlouhý rozvor 2 225 mm a široký rozchod, vpředu 1 280 mm a vzadu 1 295 mm. Plných 80% jeho vnitřního prostoru slouží cestujícím a zavazadlům, hnací skupinu a celou mechaniku se podařilo stěsnat do zbývajících 20%. Celokovová samonosná karosérie má velmi tuhý střední díl, příď a zád' tvoři progresivně poddajné deformační zóny. Podlaha vozu je vylisovaná z jediného kusu plechu od pedálů až po zadní nárazník. Je vyztužena roštem z příčníků na třech podélnících; dvou postranních a na středním tunelu. Vpředu se na ni napojuje pomocný rošt nesoucí přední nápravu a hnací skupinu, vzadu příčný rám zadní nápravy, který chrání nádrž paliva umístěnou pod podlahou prostoru pro zavazadla. Boční stěny vozu jsou rovněž lisovány z jediného kusu s prostřiženými otvory dveří a postranních oken. Také boční stěny zpevňují podélné i svislé výztuhy. Celek je zaklopen střechou, opět z jediného kusu, sahajícího od předního až po zadní okno. K tuhosti karosérie přispívají i dveře stabilními pevnými rámy a bezpečnostními zámky. Strměji klesající záď kryje rozměrný zavazadlový prostor pravidelného praktického tvaru. Škoda, že jeho víko není větší a širší. Příď vozu nese masku s voštinovou mřížkou z černé plastické hmoty, obdélníkové světlomety přesahují až do prolisu v kapotě, aby z větší výšky lépe osvětlovaly vozovku o nebyly také citlivě na změnu zatížení vozu.

♠ŘÍZENÍ♠

Převodka řízení je ke skříni karosérie připevněna za přední nápravou a motorem prostřednictvím dvou pryžových vložek. Hřídel volantu je složen ze tří dílů spojených klouby, ve kterých se při deformaci přídě složí a nepronikne tak při čelním nárazu do kabiny. Všechny klouby řízení jsou samomazné. Vůz má nejmenší průměr otáčení 9,6 m, od dorazu k dorazu se volant otočí 3,5krát.

♠INTERIÉR♠

Jako celý vůz, i jeho kabina připomíná v mnohém stoosmadvacítku. Podobná přístrojová deska s horní a spodní hranou z materiálu tlumicího náraz nese v „kapličce" kruhový rychloměr a sdružený přistroj s palivoměrem a kontrolními světly nabíjení, tlaku oleje a teploty chladicí vody. Kontrolky směrovek a dálkových světel jsou mezi oběma kruhovými číselníky. Uprostřed pod přístrojovou deskou je spínač přetlakového větrání a vyhřívání kabiny vedle dvou páček nastavujících požadovanou směs studeného a teplého vzduchu. Studený i teplý vzduch se přivádí samostatnými kanály k větrákům, zde se mísí a vhání buď větrákérn nebo náporem vzduchu za jízdy do výdechů na přístrojové desce a k nohám řidiče a spolujezdce. Přední podélně seřiditelná sedadla se dají sklopit dopředu, aby se umožnil přístup k zadním sedadlům. Výbava interiéru je sice jednoduchá, působí však světlým, čistým, prostorným a solidním dojmem.

Silné stránky

Mezi silné stránky patří hlavně motor(bejvalý)na objem 903cm3 byl překvapivě silný a nechal se bezproblémů vytáčet,chyběl jenom ten otáčkoměr:)Další silná stránka je prostornost.Z venčí vypadá jako mrňavé autíčko a že se budete ve vnitř mačkat,opak je ale pravdou,ve vnitř dost místa pro 4 cestující,když jich jede 5,tak už jsou problémy ale vejdou se:)A to hlavní bylo že se sním dalo všude zaparkovat.Se spotřebou to taky šlo. 7,0 až 7-5 litru si tak nějak bral. Nebo co takhle neokoukanost?ano! Je to auto co málo kdy vidíte na našich silnicich:)Většinou jsem potkával novější modely mk2,mk3,ale ty se mi už moc nelíbí.
+ovladatelnost

Slabé stránky

Nejslabší stránkou těchto Fiátků je koroze,kterou najdete naprosto všude.Nejvíc ze všeho koroduje hlavně podlaha.Na druhém místě jsou dveře,které už mám děravé zkrz na zkrz:)3 lemy mám naštěstí v pořádku:D.Další slabou stránkou je také bezpečnost,protože je to jen přeci staré auto a něco ja airbagy v tý době vůbec neznali:)

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

je to strašně jednoduché autíčko,a proto,když něco upadlo,zníčilo se ,tak se opravy prováděly doma:)

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

zkušenosti žádné. Brácha ho prostě a jasně nemilosrdně odstavil pod stromy,kde teď chudák strávý alespon 5 let,snad se nerozsype než na něm něco začnu dělat:D!

Tuning jenom takovej decentní

tuning mám rád a fandím mu ale z fiátka nechci udělat žádnou leštěnku a odsoudit ho k jízdě na podvalníku na tuning srazy.Chtěl bych jenom takovej decentní tununig..samozřejmě to nebude auto na denní ježdění,,Jenom když bude hezky... Takže za prvé chtěl bych do něj dát motor z ostřejší verze 127 Sport 1,3 s 55kilowaty a potom ten výkon trošku poladit...Potom modrou perleť a nizkoprofilové 14 palcové alu a nechat původní nárazníky vyleštěné do vysokého lesku.Dodělat otáčkoměr a sehnat nějaké lepší sedačky a udělat nějaký to audio..No a to je snad vše,vím že to bude stát hodně peněz,času,práce a hlavně nervů,ale kdo by to pro svého miláška neudělal :D že? Ale rozhodně bych ho nechtěl dát do šrotu...



♠Koukněte na můj web! Je tam spustu fotek které zde v galerii nejsou :-)

http://myfiat127.wbs.cz/Uvod.html

 

Novinky v recenzi

11.12.2008 00:00

Děkuji všem kteří mi dali 10-10-10 bodů.Vše jsem oplatil :)

10.10.2008 00:00

tak po dvou denní makačce můžu přidat další fotečky :) Viz: fotogalerie...

7.10.2008 00:00

dnes dostal fiátek plachtu :D tak doufám že nebude tolik reznout :)

5.10.2008 00:00

přidal jsem nějaké podzimní fotečky :-)

2.8.2008 00:00

upravena a rozšířena recenze a popis

30.7.2008 00:00

sehnal jsem jiné kolesa sice o něco větší,ale neucházej to je to hlavní:D

21.7.2008 00:00

přidáno 29 fotek s podku Fiátka ještě nějakejch věcí

21.7.2008 00:00

dnes jsem se dozvěděl,že auto,které mělo mít Reala rabbita motor a převovovku tak už neexistuje,blb jeden hlavně že mi sebral motor ve výborném stavu

21.7.2008 00:00

přidány fotky alu kol,masky a budíků

Video

Přímý odkaz na video.


Přidat názorDiskuse: Fiat 127 MK1 903cm

zobrazené auto není aktivní, nelze diskutovat

Další vozy značky Fiat



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

spolehlivost mu nechyběla,dovezl každého kam to jen šlo

praktičnost
10

je dobrý že je malý takže se sním všude vejdete:)

prostornost
10

zvenčí se to nezdá,ale ve vnitř dostatek místa

jízdní vlastnosti
9

také dobré

jízdní komfort
8

je jasné že se nemůže rovnat vozům dnešní doby

provozní náklady
9
náhradní díly
9

daj se dobře sehnat,až na nějakou tu plechařinu

výkon motoru
10

na 903cm3 je to překvapivě drávé autíčko

spotřeba
10

7,5 to docela jde

hlučnost motoru
9
kvalita sedadel
9

sedadla jsou tam ze staré Mazdy 323

brzdy
9
zavazadlový prostor
9

365L






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…