Recenze

9 Majitel

Ford Focus 1.6 TDCi Titanium kombi

9.56 Uživatelé

Hodnoceno: 12× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Ford Focus, foto 1 Ford Focus, foto 2 Ford Focus, foto 3 Ford Focus, foto 4 Ford Focus, foto 5 Ford Focus, foto 6 Ford Focus, foto 7 Ford Focus, foto 8
Ford Focus, foto 9 Ford Focus, foto 10 Ford Focus, foto 11 Ford Focus, foto 12
 

Technické info

Přezdívka auta Mazlík Rok výroby 2012 Koupeno nové najeto [km]:36000 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1560 výkon [kW]: 85 kroutící moment [Nm]: 270 zrychlení 0-100 km/h [s]: 11.1 maximální rychlost [km/h]: 193 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 476 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6.1

Popis vozu

Začnu od úplného začátku a postupně budu přidávat další info...

Začátkem roku 2011 padlo rozhodnutí, že je čas, pořídit si něco novějšího (bezpečnějšího, hezčího, ...) než stávající auto (Opel Corsa z roku 1996, mimochodem mimo výměny vodní pumpy, 2x baterky, 2x poslední díl výfuku a ložiska v zadním kole naprosto bez problémů).
Začali jsme se tedy spolu s manželkou podrobněji zajímat o aktuální nabídku.
Začalo to rozdílnými názory (SUV vs. kombi).
Cca rok jsme zkoumali (popravdě většinou já) veškeré možné aktuální nabídky.
Po velice dlouhé debatě jsme se rozhodli pro nový Ford Focus ve variantě kombi. Hlavně z důvodů bezpečnosti (5* NCAP), praktičnosti zavazadlového prostoru (verze kombi) a nabídkou různých asistentů, v této třídě ojedinělých (to se hlavně líbílo mně). :-)

Nastala fáze vyjednávání o ceně s prodejci - přesná konfigurace auta rozeslaná na několik desítek prodejců. Následné vyhodnocování nabídek a řešení podrobnějších detailů.
Nutno poznamenat, že nabídky byly hodně zajímavé. Od standardní zvýhodněné ceníkové ceny až po velmi zajímavé nabídky.
Ve výsledku rozhodovaly dvě kritéria - celková výsledná cena auta a vzdálenost prodejce (řazeno dle priorit).
Do konečného výběru jsem "přizval" 3 prodejce, kteří původně nabídli nejlepší cenu. Zároveň jsem poslal finální a lehce upravenou poptávku oproti té původní.
K mému překvapení 2 ze 3 prodejců zdražili i o 30.000,- Kč oproti původní nabídce.
Takže bylo celkem brzy rozhodnuto.

V lednu 2012 jsme podepsali závaznou objednávku a složili zálohu.

Po praktické i vizuální stránce se nám nejvíce líbila varianta kombi ve výbavě Titanium.
Barva se řešila ještě cca týden před objednávkou (červená Candy vs. černá Panther). Nakonec zvítězila červená Candy. Jak jsem již zmiňoval výše, tak samozřejmě nemůže chybět příplatková výbava různých asistentů (adaptivní tempomat, hlídaní mrtvého úhlu, varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu, automatické navrácení do jízního pruhu, systém prevence nárazu při nízké rychlosti, funkce rozpoznávání dopravních značek, sledování bdělosti řidiče, automatické přepínání dálkových světel, aktivní parkovací systém, ...) a nějaké další sady pro komfortnější cestování.
Protože požadujeme tažné zařízení a zároveň chceme, aby nebyl narušen vizuální vzhled auta, volili jsme odnímatelné tažné zařízení.
Volba motorizace taky nebyla naprosto jednoznačná (1.6 TDCi vs. 2.0 TDCi vs. 1.6 EcoBoost).
Nakonec zvítězila 1.6 TDCi 85kW.

Auto je objednáno do výroby s předpokládaným termínem dodání březen/duben 2012.

Rád bych taky tímto poděkoval uživateli "Atlis" za jeho recenzi, která nám ve finálním výběru hodně pomohla při rozhodování. :-)
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

V pátek 13. 4. nastal den "D" a jeli jsme si pro nové auto.
Stav tachometru ukazoval číslici 5 a vyrazili jsme k pumpě. Natankoval jsem Verva Diesel až po hrdlo a vyrazili jsme domů.
První překvapení bylo jak je motor skvěle odhlučněný. V kabině není téměř vůbec slyšet. To samé platí i o podvozku.
Velice mě potěšila spotřeba, která dle palubního počítače byla 3,9l/100km u naprosto syrového motoru. Auto jsem nijak nehonil (max 110km/h), ale brzdou provozu jsem taky nebyl.
Aktuálně je najeto něco málo pod 500km a spotřeba je 4,9l/100km.
Taky se mi EcoMode odměnil - viz fotky. A pak, že to nejde... :P

Hned po cestě jsem zkoušel veškeré asistenty. Takže tady jsou moje zkušenosti:
Adaptivní tempomat si zaslouží 1* - funguje naprosto skvěle. Automaticky se přeruší, pokud rychlost klesne na nějakých cca *25km/h. Řidič je o tom informován zvukovým signálem a informací zobrazenou na palubním počítači.

Hlídání mrtvého úhlu je zobrazeno ve zpětných zrcátkách oranžovou barvou. Velikost oranžového světla je optimálně veliká a těžko lze přehlednout. Auta detekuje bez problémů. Občas se i rozsvítí, pokud se jede blízko větších předmětů (svodidla, podélně zaparkovaná auta nebo třeba v podzemních garážích).

Varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu a automatické navrácení do jízdního pruhu funguje pouze pokud jsou na silnici vyznačeny jízdní pruhy. Pokud jsou doopravdy špatně viditelné, tak je systém nevidí, ale poradí si i s poměrně zašlou barvou. Pokud auto vyjede mimo svůj jízdní pruh, tak je opatrně nasměrováno zpět do svého jízdního pruhu. Systém začne auto automaticky navracet když je cca 10 - 20cm mimo svů jízdní pruh. Pokud je auto i v menší zatáčce, tak systém nereagoval.
*Při zvýšení citlivosti sytém reaguje včas.

Systém prevence nárazu jsem netestoval a moc se mi do toho ani nechce. :-)

Funkce rozpoznávání značek funguje lépe než jsem čekal. Systém zobrazuje pouze značky omezující rychlost a zákaz předjíždění, respektive značky, které ukončují zákaz předjíždění nebo omezení rychlosti. Pokud je pod značkou omezující rychlost dodatková tabulka, tak systém zobrazí, že pod značkou byla dodatková tabulka (její obsah ale nikoliv). Čísla ze značek jsou zobrazovány bez chyb. Pokud je na jednou sloupku připevněna značka omezující rychlost i zákaz předjíždění, jsou zobrazeny obě značky.
*Když je na mostě značka omezující celkovou nosnost soupravy, tak se občas objeví značka omezující rychlost (např. 42t = 40km/h). Čekám na značku omezující rychlost na 15km/h (25km/h, ...), abych dokázal posoudit, jestli sytém dokáže rozeznat i jiné omezení končící "0".

Sledování bdělosti řidiče jsem ještě pořádně nevyzkoušel. Ale když jsem začal schválně hodně zívat a občas nechal oči přivřené o něco déle, tak mi po nějakém čase začal hlásit, že si mám dát pauzu (1. výstraha).
*Po několika dalších pokusech se to už nestalo. Hodně záleží na délce jízdy (pokud jsou otevřeny dveře řidiče, tak se systém "resetuje" = nuluje).

Automatické přepínání dálkových světel jsem ještě pořádně nezkoušel.

Aktivní parkovací systém jsem zkoušel u několika prodejců a vždy fungoval bez problému. U tohoto auta jsem ho zkoušel pouze 1 a výsledek teda nic moc. Zadek auta byl výrazně v silnici oproti ostatním zaparkovaným vozidlům. Ještě to budu muset pořádně otestovat.
*Při opakovaných pokusech už bylo všechno OK. Takže asi pouze jednorázová nepřesnost.

Ještě taková drobnost. Tohle by měl být jeden z prvních Focusů v ČR, který má palubní počítač v češtině :-)

Přidávám prvních pár fotek. Další dodám jakmile bude trochu volného času a taky lepší počasí.

Na dotazy rád odpovím (pokud budu vědět :-) )

Silné stránky

Úsporný motor
Podvozek
Výbava (možnost výbavy vzhledem ke konkurenci)

Slabé stránky

Prostor na zadních sedadlech
Pro některé zavazadlový prostor (ale kolikrát je plně využitý :-) )

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Můj prodejce zkrachoval, aktuálně se hledá nový

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Auto koupeno nové (do výroby) v Jihlavě. Naprosto profesionální přístup prodejce. Můžu jenom doporučit (jak cenovou nabídkou, tak i přístupem)...
Update: Tam už si asi nikdo nic nekoupí...

 

Novinky v recenzi

3.5.2012 23:49

Info k asistentům

Nové poznatky jsou označeny *


Další vozy Ford Focus



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

Vše bez problémů

praktičnost
9

Všechno tam kde má být a praktičnost kufru je super

prostornost
8

Místa na zadních sedadlech by mohlo být více Pro někoho zavazadlový prostor (velikost)

jízdní vlastnosti
10

Zatáčky jako na kolejích :-)

jízdní komfort
10
provozní náklady
9

Zatím jenom PHM :-)

náhradní díly
0

Zatím nemůžu hodnotit

výkon motoru
9

Na tento objem OK 2 lidi v autě OK, pokud je auto více obsazeno, lituji, že jsem navzal 2.0 TDCi. Tak příště :-)

spotřeba
10

Průměrná spotřeba 6,03l/100km. Vzhledem ke stylu jízdy si nestežuji..

hlučnost motoru
9

Motor je lehce slyšet a utlumení je parádní.

kvalita sedadel
10

Komfortní sedadla s pěkným bočním vedením

brzdy
7

Nejezdím stylem brzda-plyn. Opotřebení kotoučů (původních) je větší než jsem čekal. Zatím bez výměny, ale čekal jsem menší opotřebování. Možná je za tím podepsaný adaptivní tempomat

zavazadlový prostor
9

Skvělá praktičnost. Pro někoho menší velikost






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…