Recenze

10 Majitel

Mitsubishi Lancer

9,11 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Mitsubishi Lancer, foto 1 Mitsubishi Lancer, foto 2 Mitsubishi Lancer, foto 3 Mitsubishi Lancer, foto 4 Mitsubishi Lancer, foto 5 Mitsubishi Lancer, foto 6 Mitsubishi Lancer, foto 7 Mitsubishi Lancer, foto 8
Mitsubishi Lancer, foto 9 Mitsubishi Lancer, foto 10 Mitsubishi Lancer, foto 11 Mitsubishi Lancer, foto 12 Mitsubishi Lancer, foto 13 Mitsubishi Lancer, foto 14 Mitsubishi Lancer, foto 15 Mitsubishi Lancer, foto 16 Mitsubishi Lancer, foto 17 Mitsubishi Lancer, foto 18
 

Technické info

Přezdívka auta Myšák, Mican Rok výroby 2010 Koupeno ojeté najeto [km]:197000 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1968 výkon [kW]: 103 kroutící moment [Nm]: 310 zrychlení 0-100 km/h [s]: 9,6 maximální rychlost [km/h]: 207 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 400 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5,8

Popis vozu

Výběr auta byl poměrně zdlouhavý a než jsem se propracoval k Lanceru, tak jsem měl v hlavě několik aut. Při výběru jsem se řídil pár věcmi, co mi chyběly v mém Peugeotu 106, takže jsem se řídil následujícími parametry:
1) 5 dveří
2) Alespoň 130 koní
3) 6-ti kvalt
4) Klimatizace
5) Kufr nejlépe 250litrů, spíše 300 a více
6) Hatchback nebo Sedan (liftback)
7) Motor nejlépe přeplňovaný a ještě lépe naftový
8) Sportovnější design
Takže jsem začal vybírat a jako první mě uchvátil Seat Ibiza FR. Ibiza splňovala tak nějak vše, ale nedala se sehnat ve slušném nebo "nevytuněném" stavu.
Další volba byla Seat Leon II. Tady už jsem musel zvýšit pořizovací cenu auta a tak jsem si řekl, že se plácnu přes kapsu a zvýším cenu na max. 180 tisíc. S touto pořizovací cenou jsem se mohl poohlédnou i po verzi FR, která má 125kW. Nicméně se zase sháněla špatně ve slušném stavu, hold je to asi úděl sportovních verzí.
Když jsem procházel inzeráty narazil jsem na Mitsubishi Lancer 1.5 benzín a byl v mém rozpočtu. Okamžitě jsem se zamiloval a jelikož jsem velký fanda rally, tak jsem okamžitě věděl, že tohle auto je to pravé. Tím se odstartovalo velké hledání a čtení recenzí. Při bádání jsem narazil na pár znepokojivých faktů. Hlavní bylo, že benzínové motory nemají 6ti kvalt a naftových Lancerů je velmi málo. Benzínové motory jsem tedy hned zavrhl i z důvodů nízkého výkonu 1.5ky a vysoké spotřeby 1.8ky. Naftová 2.0 DiD (motor VW 2.0 TDI PD) se mi zdála ideální.
Hledání naftového Lanceru nebylo jednoduché, většinou byly velmi drahé, nebo v určitých chvílích nebyly na prodej vůbec. Nechal jsem tomu volný průběh a po čase jsem narazil na dva Lancery v naftě, černé barvě a v mé cenové ralaci. Jenomže byly oba v Praze a cesta z Olomouce pro mě byl výlet na celý den. Vzal jsem si teda dovolenou, domluvil si odvoz a jeli jsme se na ně podívat.
První byl sice s menším nájezdem, ale stav interiéru se mi vůbec nelíbil. Byly ošoupané a dobité plasty, oloupaná řadící páka, pošplíchaná stropnice od coly, dlouho startovalo a vrcholem všeho byly zatuhlé a stále drhnoucí zadní brzdy.
Když jsme přijeli k druhému, tak jsem byl nadšen. Auto bylo naleštěné, vysáté a mělo krásný čistý interiér. Po technické stránce bylo také v pořádku, tak jsme se v něm projeli, já byl nadšen a tak jsem zaplatil a vyrazil domů. Hned v Praze jsem ještě koupil novou dálniční známku na rok 2015, natankoval jsem a vyrazil směr Olomouc. Ještě v Praze jsem se lekl průměrné spotřeby, která činila něco málo přes 10 litrů, ale přičítal jsem to zkušební jízdě, hustému provozu, studenému motoru a hlavně, že jsem s autem ještě "neuměl" jezdit. Na dálnici se pak ukázalo, že jsem měl pravdu a spotřeba klesla až na 5,3 litrů a při parkování u domu tam byla hodnota 5,4 litrů.
Info o autě:
2.0DiD 103kW 310Nm
6-ti kvalt
8x airbag
Palubní PC
ASR
Aut. klima
Všechny okna v el.
Zrcátka v el.
Tempomat ovládaný na volantu
Rádio s hadsfree s ovládáním na volantu
a další..

Silné stránky

Prostor i na zadních sedadlech.
Síla a spotřeba motoru.
6-ti stupňová převodovka
Hydraulický posilovač řízení.
Zapsané 18" kola ve velkém TP.
Ovládání rádia, handsfree a tempomatu na volantu.

Slabé stránky

Nepodsvícené ovládání naklápění světlometů.
Ovládání (tlačítko) palubního PC mohlo být umístěno na volantu, nebo na levé či pravé ovládací páčce.
Nemá vstup USB ani AUX na rádio.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Zatím jen běžná údržba a ke všemu se dá relativně dobře dostat...

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Ochotný a nechal se ukecat na slušnou slevu.

Vzduchový filtr

Vyměněn vzduchový filtr za "sportovní" filtr Simota.

 


Další vozy Mitsubishi Lancer



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10

Zatím bez problémů

praktičnost
8

Hatchback ani kombi to není, ale kvůli praktičnosti se Lancer nekupuje :)

prostornost
10

Oproti stošestce maximální

jízdní vlastnosti
10

Suprová ovladatelnost - Hydraulický posilovač se nezapře..

jízdní komfort
9

Lepší by byly sedačky s bočním vedením, jako mají některé verze. Časem je asi zkusím sehnat. Jinak je to pohodlíčko...

provozní náklady
9

Je to přece jen větší auto, tak provoz není nejlevnější, ale s tím jsem počítal.

náhradní díly
9

Sehnat se dají v pohodě, ale na evropské automobilky je větší výběr.

výkon motoru
9

103kW je znát, ale pořád mám pocit, že CR je pocitově oproti PD živější. Uvidíme časem..

spotřeba
10

Město 6,5-7,8 Dálky 5,3 Průměr zatím 5,8 Na tak velké auto je to super.

hlučnost motoru
8

No benzín to není a common rail je taky znatelně tišší, ale s tím jsem do PDčka šel, takže jsem to očekával.

kvalita sedadel
10

Kvalita je výborná. Tvrdost je něco mezi tvrdýmy koncernovými a měkkými od PSA, což mi absolutně vyhovuje.

brzdy
10

Zatím dostačující.

zavazadlový prostor
9

Jak jsem už psal, Hatch ani kombi to není, ale kufr je dostatečně velký.


Více o modeluMitsubishi Lancer (2007-dosud)
Mitsubishi Carisma 1,8 GDI - zážehový motor se spotřebou vznětového Mitsubishi Carisma 1,8 GDI - zážehový motor se spotřebou vznětového

Prvním Mitsubishi, které jsme měli možnost v redakci…

Mitsubishi SpaceStar - Hvězdný prostor Mitsubishi SpaceStar - Hvězdný prostor

Mitsubishi SpaceStar se ve světové premiéře představil na…

 





Blesk.cz

Přijdou Korejci o monopol? OLED panely do smartphonů chtějí vyrábět nejméně další dvě firmy

Přijdou Korejci o monopol? OLED panely do smartphonů…

Smartphony s OLED panelem mají zatím stále status prémiových zařízení. Je to proto, že OLED displeje jsou dražší…

Nový iPad se inspiruje iPhonem X. Ikona v iOS 12 prozrazuje, že přijde o tlačítko Home a tlusté rámečky

Nový iPad se inspiruje iPhonem X. Ikona v iOS 12…

Nová generace iPadu Pro je vedle nového iPhonu jednou z očekávaných novinek podzimní prezentace Applu. A vypadá…

 

iSport.cz

SESTŘIH: Sparta - Příbram 2:2. Antwi uzmul bod, zářil Švenger

SESTŘIH: Sparta - Příbram 2:2. Antwi uzmul bod,…

Fotbalisté Sparty v 5. ligovém kole pouze remizovali 2:2 s nováčkem z Příbrami a promarnili šanci dostat se po…

Zaháknul mě, měla se pískat penalta, štvalo Lingra po prohře s Plzní

Zaháknul mě, měla se pískat penalta, štvalo Lingra…

Proti mistrovské Plzni sehráli Karvinští v 5. kole FORTUNA:LIGY solidní zápas. Dřeli, jezdili, měli pár…

 

Reflex.cz

Komunistické UFO: Brutalistní památník, který téměř 30 let jenom chátrá. Podívejte se

Komunistické UFO: Brutalistní památník, který téměř…

Památník Bulharské komunistické strany stojí na 1432 metrů vysokém vrcholu Buzludža v balkánských horách. Jedná…

Jižanská idyla? Americké plantážníky vedro netrápilo. Stropní vějíře obsluhovali otroci

Jižanská idyla? Americké plantážníky vedro…

S čím si jižanští plantážníci starost v 19. století v létě rozhodně dělat nemuseli, byly vyprodané ventilátory.…