Recenze

10 Majitel

Volkswagen Golf GL 1.8 AAM

7,78 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Volkswagen Golf, foto 1 Volkswagen Golf, foto 2 Volkswagen Golf, foto 3 Volkswagen Golf, foto 4 Volkswagen Golf, foto 5
 

Technické info

Přezdívka auta Ewin Rok výroby 1995 Koupeno ojeté najeto [km]:236114 tuning/stylingoznačené * palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1789 výkon [kW]: 55 kroutící moment [Nm]: 140 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10 maximální rychlost [km/h]: 175 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 / 16 * zavazadlový prostor [l]: 400 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 8

Popis vozu

Erwin koupen v létě leta páně 2016 za...řekněme zajímavou cenu



Golfík se narodil v roce 1995 kdesi v továrně VW v Reichu. Do vínku dostal celkem slušivý kabátek tvořený VW barvou LC4L aneb Hotchillired Perleffekt(po česku vínová s perletí), a motor o obsahu 1.8 litru se 75 koníky pod kapotou. Budiž bylo a je to trochu málo ale velký obsah+malý výkon=dlouhá životnost což mohu potvrdit i když...staří si vybere daň jak na nás tak i na autech.


A že byl chudák za ta léta lítání po českých a německých silnicích zmožený dost o tom není ani pochyb viz fota. Navíc si s ním někdo už hrál a nejspíš se taky minimálně jednou díval na svět ze špatného konce silnice. Při koupi měl totálně sežrané zadní dveře, na několika místech skrz. Koroze je(Záměrně píšu je neboť opravy se teprve chystají na lepší počasí) i na lemech blatníků, na přední masce a prazích. Bohužel ani podlaha řádění rzi neunikla a na dvou místech je to skrz...typická bolest trojkových Golfů, špunty v podlaze co drží koberec, prý výrobní vada. No co ani kádři přes přesnost, naši západní sousedé evidentně nemyslí na všechno. Nejhorší byl mohutný tuzing který na autě byl. Imitace laděného výfuku, karbonová folie na střeše, samá záplata jak bezdomovcovy kalhoty, zpuchřelý a hnusný potah na volant a ta řadící páka...veškeré "doplňky" krom folie(Lenost jednoho z majitelů, nač spravovat střešní okno když ho můžu zakitovat a přelepit folií) O závadách a problémech se rozepíšu níže

Silné stránky

Předně bych chtěl vyzdvihnout motor. I přes nízký výkon uděluje ne zrovna lehkému autu(Na svou velikost) slušnou dynamiku, má sytý a jak to říct hrubě-mechanický chod a je prakticky nezničitelný. Nepotká se, nevadí mu ani totální uvaření do běla(Viz poruchy a opravy) oleje si vezme minimum a díly na něj jsou za pár korun.


Velmi přesné a jisté řízení a řazení. Kam chcete aby vůz jel tam jede a rychlosti do sebe zapadají bez sebemenšího škobrtnutí i po letech.

Jednoduchost. Vzadu klasická tuhá náprava, motor jednobodový Monomotronic, elektroniky naprosté minimum v autě je víc plechů než různobarevných drátů(Ale netvrdím že se nemá co porouchat)

Strohý ale přehledný interiér. Vše je po ruce a na očích. Kvalitní materiály, nic nevrže ani neupadává s vyjímkou vyloženě tvrdých plastů(Rámeček okolo ovladače ventilace) které po čase když je bylo třeba sundat už nedrží jak by měly.

Design.Trojkový Golf byl oproti dvojce hotová revoluce co se týče designu. Kulaté tvary namísto hran podědila i následující čtyřka a dodnes se člověk za krásnou trojku nemusí stydět. Pořád vypadá dobře.

Duše. Věřte tomu nebo ne ale podobné auto si dokáže člověka omotat okolo prstu. Zvlášť když je vaše první. Pak je jednomu zatěžko si pomyslet že jednou se s ním bude muset rozloučit.

A konečně laciné náhradní díly. Jako Felicie. Má nebo měl to každý druhý a nechá vám to za pár šlupek. A ani nové díly nejsou drahé když pomineme originál...druhovýroba vám díru do peněženky nevyžere.

Slabé stránky

A teď negativa....těch bohužel není málo


Spotřeba

Částečně vinou přestřižené lambda sondy(Nejspíš nefungovala tak jí někdo zkrátka ustřihl u konektoru a jezdil bez ní) není nejnižší. Po opravě se to trochu zlepšilo nicméně stále se spotřeba blíží k 8-9 litrům paliva. Oproti TDI trochu velký nedostatek.

Koroze

Hnijou prahy, lemy blatníky podlaha i výfuk který vždycky upadl nebo praskl někde jinde. Dokonce i maska je samý puchýřek. Inu na jaře bude práce dost.


Přístup k mechanickým opravám motoru.

Jak já tak můj známý mechanik potvrdíme že je tu ke všemu co se týče motoru hodně blbý přístup. Termostat z nepochopitelného důvodu umístěn ve vodní pumpě přičemž bez demontáže serva a půlky motoru se k němu nelze dostat. Olejový filtr pokud ho před vámi někdo utáhne na krev nepovolíte bez spousty nadávání protože okolo něj je snad milarda hadic a překáží i přední příčka před motorem. Poruchy nejsou úplně časté ale když se něco mění je to složitejší než se zdá


Chybí držáky na pití Oproti MK4ce dost velké mínus. Nezbývá než kelímek nebo plechovku zandat do kapes dveří a přivřít kličkou.

Hladové oko! Ano Golfy třetí generace neměly hladové oko alespoň ne všechny. Kdo na to není zvyklý, brzy bude postávat u krajnice a mávat prázdným kanystrem.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Ihned po koupi: Auto vibruje jako stižené zimnicí, motor se hádá diagnoza:běží na tři válce, někdy i na dva. Kabely i svíčky zkoušený, bez výsledku. Nakonec to byla taková "decentní" ďurka v podtlakové hadici k brzdám. co vede od sání.


Rachocení od přední nápravy, volné destičky. Odhaleno kopancem do kola. Neřešeno držet to drží brzdy brzdí stejně se budou měnit.

Výfuk nevydržel ostřejší jízdu, roztrhl se mezi katem a prostředním tlumičem. Zvuk dobrý, zavařeno zjištěno že spoj je řešen trubkou která se roztrhla. Znovu pospojováno při té přiležitosti namontován pravda rozměrnější koncový výfuk ATU.


Auto netopí, težko se ohřívá. Podezření na termostat. Neřešeno do doby než auto vystřelilo hadici a uvařilo se do chcípnutí. Odtaženo termostat vyměněn, problém přetrvává zdá se že se to celé zavzdušňuje. Porada s odborníkem kterému ještě jednou děkuju pomohla a auto se odvezlo na výměnu těsnění pod hlavou, srovnání a natlakování hlavy a celkovou opravu všeho co bylo po smrti(Nepřežily těsnění, příruby na chlazení a kupodivu i svody ale ty už byly v kýblu zřejmě delší dobu)


Po ohřátí na víc jak 90°C vrzání a skřípot zpod kapoty. Sahara respektive její ložisko v čudu, Větrák se točí ale škrtá o plast okolo sebe. Je zima tak to zas tolik nebolí na léto se koupí nová sahara.


Po výměně světel a žárovky v nich totálně zešílely blinkry. Blikají jak se jim chce spolu s brzdovými světly.Díky bohu za elektrikáře pod střechou, přepájeny moduly zadních světel.


Během vyparkovávání od přítulky jsem něžně ale bez ironie zavadil o obrubník výfukem. Ozvala se rána a pak už jen auto řvalo jako traktor a netáhlo. Vlnovec se rozpadl. Nejspíš už byl načatý a tím klepnutím jsem ho dorazil. Odtaženo do vzdálenosti odkud byl hluk snesitelný na dojetí domů. Navařen nový vlnovec i lambda sonda(Jedinné svody co se daly sehnat neměly otvor tak se musela dát do potrubí ale funguje i tak)


Při otáčení kolečka na regulaci se zpoza ovladače ozvalo zapraskání a od té doby nemůžu nastavovat teplotu. Napevno otevřena klapka(Zalepena molitanem, netěsnila a auto jen vlažilo) opět řešení na jaro.

Rádio při přejezdu nerovnosti přestávalo hrát později se průběh závady obrátil a rádio naopak začínalo hrát. Maglajz v kabelech.

 

Novinky v recenzi

23.2.2017 23:17

Olej mizí, nejezdí kupodivu na vzduch

Pánové a dámy, dnes jsem byl opět Ervínem naštván a to když jsem se rozhodl zkontrolovat po pravdě delší době olej....ubývá, možná že to bude jeho "kvalitou" (Po výměně těsnění jsem ho zapomněl vyměnit a ani jako nový to nebyl žádný zázrak). Zítra dostane nový filtr a olej Castrol tak doufejme že mu zachutná a že motoru nic není :) jede jak má, nekouří(ex měla čtyřku 1.4 a ta hulila jak lokomotiva a skoro ani netáhla)

Jinak cestou z práce se začal chudák kuckat, netáhl, jak se mu přidalo začal se celý otřásat :D s otcem jsme na silnici narychlo odpojili lambdu v domění že se zase zbláznila ale pak...po deseti minutách stání na zastávce někoho(ne mě) napadlo jestli tam vůbec je nějaký benzín :D natankovalo se a voalá už to zase jede. Inu obvykle to nejjednodušší řešení bývá nejúčinnější....


Další vozy Volkswagen Golf



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
8

Občas se bez lana neobejdete, ale když narazíte na dobře opečovávaný kousek bude to určitě lepší....

praktičnost
10

Co do něj chci naložit to se tam vejde. I na jiné věci se hodí :D

prostornost
10

Místa v autě je pro mě i pro spolujezdce(Většinou přítulka ta je menšího vzrůstu) dostatek, vzadu je to pochopitelně horší, inu 3dvířko.

jízdní vlastnosti
10

Kam chci tam jede, zabrzdí když to potřebuji, volantem otočím lehce a vůle jsou minimální.

jízdní komfort
8

Tady budu trošku kritický....tvrdé je to, cítím každou šišku nebo přejetého krtka na silnici a le díky tomu aspoň cítím co mi auto pod zadkem dělá.

provozní náklady
9

Kdyby tolik nepapal dostal by desítku. ALe co můžu chtít od starého benzínového motoru..tehdy se spotřeba asi moc neřešila. Ty poruchy taky nebyly nejlevnější ale co, aspoň to teď funguje jak má

náhradní díly
10

Za pár šupů, všude dostupné široká nabídka druhovýroby. V nouzi lze použít i díly z jiných aut koncernu(Seat Toledo např)

výkon motoru
9

Stačí ´, auto není brzda provozu ba právě naopak jede celkem obstojně za mohutného soundu umocněného těmi komíny vzadu..ale pár koníků navíc by mu taky neškodilo.

spotřeba
3

Čím svižněji jede tím větší vítr v nádrži...při absenci hladového oka bych raději neriskoval ocitnout se v červeném poli.

hlučnost motoru
7

Není nejtižší ale posádku při stažených oknech neobtěžuje. Na volnoběh a za studena trošku vibruje.

kvalita sedadel
7

Pohodlné jsou, ale chybí mi na nich výraznější boční vedení. Možná že se budou v budoucnu měnit.

brzdy
10

Destičky klepou ale auto zastaví na pětníku. Není se čeho obávat

zavazadlový prostor
9

Na třídveřového prcka se do něj celkem dost vejde.


Více o modeluVolkswagen Golf A3/1H (1992-1998)
VW Golf Variant GTD DSG – Naftové sportování nevoní VW Golf Variant GTD DSG – Naftové sportování nevoní

Volkswagen Golf už prošel faceliftem, ještě před tím však…

VW Golf: Facelift dřív, než se čekalo. Kdy to bude? VW Golf: Facelift dřív, než se čekalo. Kdy to bude?

Volkswagen si kompletní představení faceliftu sedmé…

 






Blesk.cz

Nex Machina: Death Machine recenze: Jen pro hráče s bleskurychlými reflexy!

Nex Machina: Death Machine recenze: Jen pro hráče s…

Některé věci je lepší neměnit, protože jejich kvalitu prověřil sám čas. To platí i o dvourozměrných arkádových…

Dva výbuchy za tři minuty: Útoky v Pákistánu zabily 73 lidí

Dva výbuchy za tři minuty: Útoky v Pákistánu zabily 73 lidí

Počet obětí na lidských životech po třech separátních pátečních útocích v Pákistánu během noci a soboty vzrostl…

 

iSport.cz

EURO U21: Itálie - Německo 1:0. Oba týmy postupují do semifinále

EURO U21: Itálie - Německo 1:0. Oba týmy postupují…

Prohra, ale žádná tragédie. Fotbalisté Německa sice v posledním zápase skupiny C podlehli Italům 0:1, ale díky…

Zoufalá situace hokejových Pardubic. Slavný klub dluží 72 milionů korun

Zoufalá situace hokejových Pardubic. Slavný klub…

Pište to na futra! Takhle nějak vypadá aktuální situace v Pardubicích. Město si před odkupem klubu od Romana…

 

Reflex.cz

Být policajtem, to je vyražení

Být policajtem, to je vyražení

Výsledek vyšetřování: policii nevadí civil z Hradu v nabouraném BMW. Mně taky ne. Ale vadí mi ta bouračka, vadí…

Ženy, které si špatně čistí zuby, mají nižší pravděpodobnost těhotenství, ukázal výzkum

Ženy, které si špatně čistí zuby, mají nižší…

Tým vědců z Helsinské univerzity testoval vztah mezi zvýšenou přítomností bakterií ve slinách žen a mírou jejich…