Recenze

Dave 11 (muž 45 let) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Fiat 500 0.9 TwinAir

9,88 Uživatelé

Hodnoceno: 24× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Fiat 500, foto 1 Fiat 500, foto 2 Fiat 500, foto 3 Fiat 500, foto 4 Fiat 500, foto 5 Fiat 500, foto 6 Fiat 500, foto 7 Fiat 500, foto 8
Fiat 500, foto 9 Fiat 500, foto 10 Fiat 500, foto 11 Fiat 500, foto 12 Fiat 500, foto 13 Fiat 500, foto 14 Fiat 500, foto 15 Fiat 500, foto 16 Fiat 500, foto 17 Fiat 500, foto 18 Fiat 500, foto 19 Fiat 500, foto 20 Fiat 500, foto 21 Fiat 500, foto 22 Fiat 500, foto 23 Fiat 500, foto 24 Fiat 500, foto 25 Fiat 500, foto 26 Fiat 500, foto 27 Fiat 500, foto 28 Fiat 500, foto 29 Fiat 500, foto 30 Fiat 500, foto 31 Fiat 500, foto 32 Fiat 500, foto 33 Fiat 500, foto 34 Fiat 500, foto 35 Fiat 500, foto 36 Fiat 500, foto 37 Fiat 500, foto 38 Fiat 500, foto 39 Fiat 500, foto 40
 

Technické info

Přezdívka auta Fiátek Rok výroby 2012 Koupeno nové najeto [km]:1200 palivo: benzin počet válců: 2 objem [cm3]: 875 výkon [kW]: 63 kroutící moment [Nm]: 145 zrychlení 0-100 km/h [s]: 11 maximální rychlost [km/h]: 173 počet rychlostí: 5 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 185 pohon kol: přední

Popis vozu

Můj Fiat 500 jsem pořídil po několika letech ohlížení se po tomto roztomilém autíčku, kdykoliv projelo kolem. Moje Alfa 156 sloužila velmi spolehlivě a proto teprve letos
po osmi letech s Alfou, jsem se rozhodl pro výměnu. K údivu několika lidí z okolí jsem
přesedlal do tohoto auta ve stylu reklamy Renaultu – „nepotřebuji ho, ale chci ho !“

MOTOR :
Když se objevil motor TwinAir, dost mne zaujal, proto když ho v Brněnském Motortecu
měli v předváděcí Lancii Y, hned jsem jej vyzkoušel. Dopoledne jsem měl půjčený TwinAair
a odpoledne pak motor 1.2, který mi i prodejci „vnucovali“. Nicméně neuspěli :-) protože Twinair mě nadchl. V testech zmiňované vibrace a charakteristický zvukový projev dvouválce, se pro retro auto jakým pětistovka je, podle mně přesně hodí.
Přeplňovaný motor je velmi živý, skvěle akceleruje, turbo dělá svoje. S motorem 1,2 se nemůže rovnat – resp. alespoň v porovnání s tímto, mne 1,2 vůbec nebavil. Je samozřejmě třeba si zvyknout na „vysokootáčkovost“ tohoto motoru. Během několika prvních dnů jsem se s autem sžil a dnes mně opravdu baví.

Zde je odkaz na podrobnější parametry . http://www.fiat.cz/technologie/twinair/

VÝBAVA :
Zmíněný motor Twinair se nabízí jen ve vyšší výbavě Lounge, která nabízí velmi slušný standard : ABS s EBD, elektricky ovládaná zrcátka s vyhříváním, centrální zamykání s DO, elektrické ovládání oken, volant potažený kůží s tlačítky ovládání audiosystému a telefonu, výškově nastavitelný volant, posilovač řízení, manuální klimatizace, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, airbag řidiče a spolujezdce, kolenní airbag řidiče, boční airbagy, hlavové airbagy, Blue & Me – handsfree s bluetooth, rádio s CD přehrávačem a podporou MP3, USB vstup, přední mlhová světla, prosklená střecha s roletkou, dělené zadní sedadlo, paket chrom, zadní parkovací senzory a v kombinaci s motorem TwinAir je i v ceně Start-stop systém.
Svoji pětistovku jsem ještě dovybavil robotizovanou převodovkou Dualogic s řazením na volantu, el. střešním oknem a výklopným sedákem spolujezdce s úložným prostorem a 16-ti palcovými alu (ve standardu jsou alu 15“).

PŘEVODOVKA :
Robotizovaná převodovka která se v tomto případě jmenuje Dualogic, byla pro mne jasnou volbou poté co jsem si během předchozích let zvykl na Selespeed v Alfě. Samotný automat mi nevyhovuje způsobem jak řadí. Chci řadit sám, ale nechce se mi už šlapat na spojku. Navíc si mohu vybrat, zda budu řadit na volantu, nebo řadičkou. Komfortní pro mne také je, že při dojíždění např. k červené na semaforu, si převodovka i v režimu manuálního řazení seřadí sama, když se vám nechce řadit ručně. Od semaforu už si zase řadím sám. Prostě pohoda…

UŽIVATELSKÉ POZNATKY :
Jediné co mně prozatím zklamalo je spotřeba, která se pohybuje ve městě kolem 6,5 litrů, což se s deklarovanou liší o dva litry. Na dálnici jsem vjel zatím jen jednou a 6,9 při 130km a zhruba 5,5 při 100 km odpovídá údajům z testu na auto.cz. Nicméně zatím mám najeto 1200km, je tedy pravděpodobné, že si motor ještě sedá.
V testu jsem také četl výtku na blízkost středového panelu s řadící pákou, pravé noze, resp. kolene řidiče. S tím tedy problém nemám. Naopak vnímám jako příjemné, že mohu o středový tunel nohu opřít. Je to spíše o subjektivním pocitu.
Co bych spíše uvítal o něco níže je sedadlo. I když jej snížím na minimum, má pořád pocit že jsem vysoko. Měřím jen 177cm, ale o 5cm níže by mi asi vyhovoval posaz líp. Z toho zase moje žena si dá sedadlo až nahoru a přiklopí si i opěrák, takže opět je to o individálním pocitu.
Další věc která mně potěšila je el. střešní okno.
Měl jsem el. střechy už na několika autech, často je používám, proto jsem si ho přiobjednal i zde. Ve verzi Lounge již střešní okno je, ovšem jen na pevno. El. otvírané je za +11.000,-Kč. Příjemně mne ovšem překvapilo jak v první otevřené poloze (tedy jen nadzvednuté) nehučí a skvěle ventiluje. Jedná se o zatim nejtižší okno, které jsem v posledních pěti autech zažil. Navíc v této první poloze příjemně proudí vzduch nad hlavou tak, že to opravu cítíte. Výrazně tedy alespoň v mém příapdě snižuje nutnost pouštění klimatizace.
Trochu slabá se mi zdají dálková světla.
Podvozkové i jiné běžné vlastnosti nerozepisuji, protože vše co bylo od r. 2008 o pětistovkách napsáno a testováno víceméně odpovídá. Chtěl jsem hlavně sdílet moje uspokojení s výběrem dvouválcového motoru TwinAir, protože se o něm hodně diskutuje, ale málo kdo ho vlastně vyzkoušel.
Co tedy napsat na závěr ? Auto pro mne není jen stroj, kterým se přesouvám z bodu A do bodu B. Auto které si kupuji mne musí bavit a proto nemám problém si o něco víc připlatit za takovou stylovku jakou Fiat 500 je. Tento týden byl vyrobený miliontý kus Fiatu 500, což je důkaz, že ve světě mají lidi větší styl. Škoda že se jich v Česku „neusmívá“ na silnicích víc.
Bohužel u nás platí co jsem někde četl a s čím se zcela ztotožňuji : „Češi obdivují krásná auta, ale kupují si obyčejná“.

Doplnění po půl roce :
Najeto něco přes 5.000 km. Motor se zajíždí a začíná probouzet.
Nejvíc hodnotím svižnost. Akcelerce je báječná. Když přesednu do Delty 1,6 JTD 120k - mám pocit že nejede :-) Přece jen turbobenzin je cítit. Jsem rád, že jsem nevolil motor 1,2.
Jízdu po městě si užívám. Všude se vejde, denně se otáčím na úzkém dvoře a s Fiátkem je to hračka.

Minulý týden jsem měl možnost otestovat Abarth 500 s motorem 1,4 T 135k.
Největší překvapení podvozek - čekal jsem tvrdou motokáru a i na 17"kách ve městě překvapivě pohoda.
Úžasný je ovšem zvuk ze 4 výfuků, skvělý volant, moc příjemně měkce kůží obšitá ruční brzda a také kaplička nad budíky. Černá kůže s červeným prošitím vypadá skvěle.
Mělo najeto teprve 115km, ale 135k s tou váhou zacvičí i v syrovém stavu.
A zajímavý postřeh - černý interiér i černým stropem změnil pocit tak, jako kdybych sedl do úplně jiného auta.
500 Abarth je skvělé auto pro zábavu pro toho kdo úplně neřeší peníze.

Silné stránky

Styl
Design
Parkování :-)
Dobře a tiše fungující střešní okno

Slabé stránky

Zatím nevím :-)
Snad jen by mohl být větší výběr barev. U takového typu auta bych čekal 30 odstínů a ne 9, ze kterých mne zaujaly 3. Ale člověk je pořád nespokojený i kdyby měl 50 :-)
Mohla by být lepší účinnost dálkových světel

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Zatím žádné

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Velmi dobré.
Zakoupeno v Motortec Brno
Velká ochota prodejců, zapůjčení předváděcích aut k porovnání

 

Novinky v recenzi

20.5.2013 15:30

Doplnění fotek a zkušenosti z Abartem

V textu


Další vozy Fiat 500



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10

Doposud

praktičnost
5

Praktičnost u miniauta se mi hodnotí těžko. Na dovolenou bych jím nejel, do městského provozu báječná :-)

prostornost
5

Vozím pětiletého syna a jezvčíka. Pro nás akorát :-)

jízdní vlastnosti
7

Alfa to není :-)

jízdní komfort
7
provozní náklady
8
výkon motoru
10
spotřeba
5
hlučnost motoru
10

Koupil jsem si právě kvůli tomu zvuku :-)

kvalita sedadel
7
brzdy
10
zavazadlový prostor
6

Bez sklopení sedadel a demontáže plata se vejde i juniorská hokejová kabela. Nevěřil jsem !


Více o modeluFiat 500 312 (2007-dosud)
Fiat Bravo 2,0 HGT - divoch Fiat Bravo 2,0 HGT - divoch

Nástupcem i u nás, díky dovozu ojetin, poměrně…

Fiat Punto Fiat Punto

V letošním roce slaví automobilka Fiat 100. výročí svého…

 





Blesk.cz

Meghan se změnila, to se jí vymstí, říká o povýšeném chování dcery její otec

Meghan se změnila, to se jí vymstí, říká o povýšeném…

Náročné požadavky a chování primadony vévodkyně Meghan Markle (37) už nerozdýchalo několik zaměstnanců…

Epicentrum: Obědy zdarma pro děti. Populismus, nebo pomoc potřebným?

Epicentrum: Obědy zdarma pro děti. Populismus, nebo…

Najdou se na obědy zdarma pro předškoláky a školáky peníze? Bude systém spravedlivý? A nejde o pouhý populismus?…

 

iSport.cz

Nový Superlife už dnes! Se Šárkou Strachovou i novým hávem aplikace

Nový Superlife už dnes! Se Šárkou Strachovou i novým…

Už dnes vychází v deníku Sport nové číslo magazínu Superlife! Hlavním tématem je velký rozhovor se Šárkou…

Slavia má první zimní posily! Přichází Ševčík a Masopust, potvrdil Tvrdík

Slavia má první zimní posily! Přichází Ševčík a…

Fotbalová Slavia hlásí první zimní posily. Z Liberce přichází čtyřiadvacetiletý střední záložník Petr Ševčík a…

 

Reflex.cz

První porevoluční vláda: Čalfa, Komárek, Delong a další. Víte, co dělali ministři po odchodu z politiky?

První porevoluční vláda: Čalfa, Komárek, Delong a…

Formálně byl první vládou ustavenou po sametové revoluci roku 1989 kabinet ustavený 7. prosince 1989, jehož…

Bettie Page: Královna pin-upu a idol ženské krásy 50. let minulého století

Bettie Page: Královna pin-upu a idol ženské krásy…

Bettie Mae Page byla americká modelka, která se největší slávy dočkala v padesátých letech minulého století.…