Lancia Lybra (2001)
25.6.2012Po roce ježdění v mém prvním autě, jsem se začal rozhlížet po nějakém novém, které bych si za ušetřené peníze z brigád koupil. Jelikož mám rád italské…
Lancia Lybra (Unnamed)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
Bully_ 13.01.13 14:00
« Re: Re: Re: Nedot. smyk -> víc zatočit = skoro nejhorší co můžeš udělat
Zas bych ten polygon tak moc neprecenoval. Spis tam poprve ziskas pocit ze toho umis mnohem min nez sis myslel a hlavne dostanes respekt, ze od pocitu "sedi to jak pribite" neni k havarii vubec nijak daleko. Aby sis vstipil nejake reflexy (nehody se stavaji vetsinou kdyz to necekas, ne kdyz si schvalne klouzes po snehu a mas okolo sebe furu mista), musel bys delat podobne kurzy dost pravidelne a vubec s autem jezdit porad tak, aby sis aspon neco z toho PORAD opakoval. Ale uz jsme tu probirali ze je lepsi zaplatit za nekolik hodin polygonu nez to treba propit, nedejboze platit mnohem vic za zmackane plechy. V lepsim pripade.
Nedotacivy smyk jinak samozrejme pridanim plynu jenom zhorsis. Pokud predni kola ztrati trakci, musis zpomalit a ridit tak, aby se zase chytla. Krome jinych veci, ale asi nema cenu rozpitvavat od stolu milion teorii coby kdyby. Vetsim zatocenim neudelas nic horsiho (viz titulek tveho prispevku), ale jednoduse jim vubec nic nevyresis. -
Daniel 13.01.13 10:32
« Re: Re: Re: Nedot. smyk -> víc zatočit = skoro nejhorší co můžeš udělat
Skola smyku me hodne laka, bohuzel ted na to nejsou finance a az bude neco na vic, tak chci nechat opravit lak a udelat par veci na aute, takze tento rok to asi nevyjde... :-( Ale aspon zkousim, jak se auto chova mimo cesty, myslim si, ze to je minimum, ktere by si mel kazdy vyzkouset, at pak nakonec neni prekvapeny. Ale docela me prekvapilo, jak je Lancia stabilni, zrovna u takovych tech nerovnomernych nanosech snehu na ceste - nikdy se mi nestalo, ze by auto slo do smyku a to i pri ne zrovna slusnych rychlostech. Vubec me nejak prekvapuje, co si vsechno necha dovolit. Mozna to je dobrym zimnim pneu, nevim... -
David Silver 13.01.13 09:54
« Re: Re: Nedot. smyk -> víc zatočit = skoro nejhorší co můžeš udělat
Proto můžu jedině doporučit si zaplatit kurz školy smyků. Např v Jihlavě jen za 1500,- . V Ostravě bohužel to je za nepřiměřený 4tisíce.. Já jezdím teprv od června a ušetřil jsem si dopředu peníze s tím, že na podzim si školu smyků zkusím, čekal jsem od toho že to nebude nic extra, jen že si to vyzkouším, ale řekli nám tam fakt všechno co se v těhle situacích má dělat. A zároveň si i všechno vyzkoušíš - kyvnou lavici (přetáčivý smyk) , kluznou zatáčku (nedotáčivý smyk, případně dokončený přetáčivým smykem - podle typu náhonu), aquaplaning, ale i vyzkoušíš reflexy a zkoušíš úhybné manévry. :-) -
David Silver 13.01.13 09:48
« Re: Re: Nedot. smyk -> víc zatočit = skoro nejhorší co můžeš udělat
Samozřejmě, čtení je jenom teorie aby jsi věděl co udělat, pak si to vyzkoušíš třeba na parkovišti a když tě to chytne na silnici, tak bys podvědomím už měl umět reagovat, když sis to vyzkoušel. Na tohle je prostě škola smyku k nezaplacení! :yes: Na sněhu, břečce a jakýchkoli sra.čkách jezdím maximálně 65km/h a za tuhle zimu se mi už asi 4x stalo, že buď i na rovince to najednou táhlo do příkopu nebo v zatáčce to uklouzlo. Ale vždy jsem to vyřešil právě tímto postupem. To je vždy jistota, pak už je na řidiči, jestli chce jistě se z toho dostat anebo místo spojky přidá plyn a uvidí co se stane. Třeba v hluboké břečce jsem zjistil, že plyn je o něco lepší jak spojka. Ale s volantem je to pořád stejné :yes: -
Brandon Walsh 13.01.13 09:40
« Re: Nedot. smyk -> víc zatočit = skoro nejhorší co můžeš udělat
teda z vlastnej skusenosti mozem napisat, ze na nete si kludne citaj rady od rana do vecera, ale ked raz ides do smyku mas cca tri sekundy na to, aby si sa rozhodol spravne a vtedy si tazko spomenies kolko krat sa sekundu mas neviem co robit s dlanami ;-) >:D -
Daniel 13.01.13 09:19
« Re: Nedot. smyk -> víc zatočit = skoro nejhorší co můžeš udělat
Samozrejme nas v autoskole ucili o vyslapnuti spojky... Mluvil jsem jen o takovem tom blbnuti na prazdnem parkovisti, kdy se hezky dalo s Puntem jit frajersky do smyku a vyresit to plynem... >:D A u Lancie uz nic takoveho neni. Jinak vzdycky kdyz napadne snih, tak zkousim, jak se nejlepe dostat ze smyku v realnem zivote na parkovisti, ono clovek o tom muze mit nactene kolik chce, ale kdyz to prijde nahle, tak stejne nakonec dupne na brzdy, pokud se s tim setkal poprve... To o ubirani intenzity zataceni a postupnem pridavani jsem nevedel, vyzkousim. :-) :yes: -
woody-alien 12.01.13 22:35
« Re: Re: Re: Nedot. smyk -> víc zatočit = skoro nejhorší co můžeš udělat
"Mimochodem, to kmitání, to je právě ono umírání a přidávání zatáčení o cca délku dlaně".....asi si chtěl napsat "ubírání", na umírání je i když dostaneš smyk ještě času dost. ;-) >:D -
David Silver 12.01.13 22:23
« Re: Re: Nedot. smyk -> víc zatočit = skoro nejhorší co můžeš udělat
v autoškole nám řekli to o tý spojce jsem myslel ;-) Jinak vše ostatní je v článcích na netu a i to nám řekli ve škole smyků. Tam nám řekli hodně o fyzice :-)
Mimochodem, to kmitání, to je právě ono umírání a přidávání zatáčení o cca délku dlaně ;-)
Ač jsem se dost naučil v škole smyků, tak ani přes to nemám tendenci něco zkoušet. Ale občas to na tom sněhu uklouzne ikdyž jedeš opatrně a pak je k nezaplacení vědět co musíš dělat :yes: -
Bud 12.01.13 22:08
« Re: Nedot. smyk -> víc zatočit = skoro nejhorší co můžeš udělat
To (2x za vteřinu) mi v autoškole určitě neříkali. Ve skutečnosti mě v autoškole vůbec chování v krizových situacích neučili. :-) Jediné co mně učili je, abych jezdil tak, abych se vůbec do takových situací nedostal. Proto mně tak láká ta škola smyku ;-) Ale po pravdě řečeno, ze skušenosti vím, že když se člověk něco naučí, má chuť to zkoušet. A pak možná hledat hranici, kde by to ještě fungovalo.. Ale mám pocit, že na krátkých ukázkách bylo vidět, jakési kmitání volantem, či to snad byly jen vibrace? Ale logika jakési bezpečnosti, nebo snad opatrnosti mi říká, že je to pravda a možná by to povědomě některý člověk v některých možných situacích tak samovolně udělal. -
David Silver 12.01.13 18:13
« Nedot. smyk -> víc zatočit = skoro nejhorší co můžeš udělat
Tobě asi nic v autoškole neříkali o řešení krizových situací co? >:D
To co jsi napsal je neuvěřitelná blbost! Když se nad tím i zamyslíš, tak logicky to fyzika nemůže pobírat 8-s
V autoškole ti museli říct, anebo aspoň v testech jsi na to musel narazit, že při smyku se NEBRZDÍ ale sešlapuje spojkový pedál! :yes: A ikdyž vyšlápneš spojku a víc zatočíš, tak ani to ti nepomůže. Při větším zatočením působí další větší síla, která nedovolí aby se kola chytly. Základ je vyšlápnutá spojka ale hlavně, trošku ubrat ze zatáčení a přibližně o rozměr dlaně ubírat a znova přidávat na intenzitě zatáčení (aspoň 2x za vteřinu) a to tě z 98% vytáhne! Radši si o tom něco přečti, než skončíš ve stromě -
Daniel 13.12.12 09:53
« Re: tak šeredný, až je hezký...
Souhlasim, kdyz jsem ho kupoval, tak se mi napul ani nelibilo, ale tak nejak jsem si zvyknul a jsem rad, ze je takove...nezvykle. Je to obycejny fiatacky motor, pry docela nesmrtelny. Chtel jsem proste benzin, jsem na nej zvykly a ta 1.6 mi prijde nejjednodussi a tak asi i nejlevnejsi na opravy, proto jsem ho koupil. Ale libil by se mi 2.0 R5. :-) Jedine, co me stve na tom benzinu, je hlucnost na dalnici, nafta je mnohem tissi. -
MirekGTA 12.12.12 21:56
« tak šeredný, až je hezký...
To auto je strašně zvláštní, je tak šeredný až je hezký a vlastně jsem si ho chtěl i koupit jako druhý auto. Dal bych ti možná i víc bodů, nevím jestli v tom je fiatáckej motor 1.6 16V, což byl super motor a i když nemám rád naftu, tak si myslím, že JTD by tomu slušelo víc. Nejvíc samozřejmě benzínový V6, ale to tam myslím nedávali :-(